Omistan M39 kiväärin kaliiberissa 7.62X53R, ja onkelmani olisi seuraava:
Olen ampunut aseellani S&B 180 grs (11,7g) panoksiani, joidenka luodit ovat käsittääksi rautasydän luoteja.
Nyt kysymys kuuluukin, että mitä ase ko luodeista tykkää, osa on sanonut, että rautasydän luoteja saisi ampua vain kovakromattupiipuisilla aseilla, kun taasen toiset sanovat että ko laukaus määrillä ko ase on "elinikäinen" ase (ammun n.250-300 laukausta/vuosi).
Eli kuinka on... itse olen enemmän jälkinmäisen tahon kannalla, koska kyseessä on kuitenkin sotilasase jolla kuitenkin sodan aikaan ammuttiin panoksia kuin panoksia...
Kiväärin
4
847
Vastaukset
- ggggggggf
Rautaluodit. Kuparivaippa on kuitenkin sen verran paksu että rauta ei kosketa piippua! Itse olen ampunut rynkyllä rautapaukkuja ja kaivanu puusta luodin talteen niin ei se rauta sieltä rihlanjäljen pohjalta näy. Mutta sitä ihmettelen jos sellier bellot ylipäätään tekee rauta luotisia!? Ite mitä olen ostanut noita rautasydämmisiä on valmistettu joko venäjällä tai jossain itä saksassa, siis nimenomaan halpoja, sotilaskäyttöön tehtyjä patruunoita.
- mangneetilla
kokeile mangneetilla sitä luotia jotta voit varmistua asiasta. tai sitten pura se patruuna ja riko luoti.
itse tykkäsin aiemmin ampua venäläistä sotilapatruunaa jossa rautasydän. tarkkoja olivat sekä halpoja. aseen piippu kesti.- kokeile
korjaan: magneetti
- 5 cent kolikko
kuparin värinen on kolikko,en oo vielä läpileikkausta tehnyt,mutta mangeetti siihen ottaa. ei näistä metalleista aina oo niin tietoa, mitä ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691