Omistan M39 kiväärin kaliiberissa 7.62X53R, ja onkelmani olisi seuraava:
Olen ampunut aseellani S&B 180 grs (11,7g) panoksiani, joidenka luodit ovat käsittääksi rautasydän luoteja.
Nyt kysymys kuuluukin, että mitä ase ko luodeista tykkää, osa on sanonut, että rautasydän luoteja saisi ampua vain kovakromattupiipuisilla aseilla, kun taasen toiset sanovat että ko laukaus määrillä ko ase on "elinikäinen" ase (ammun n.250-300 laukausta/vuosi).
Eli kuinka on... itse olen enemmän jälkinmäisen tahon kannalla, koska kyseessä on kuitenkin sotilasase jolla kuitenkin sodan aikaan ammuttiin panoksia kuin panoksia...
Kiväärin
4
862
Vastaukset
- ggggggggf
Rautaluodit. Kuparivaippa on kuitenkin sen verran paksu että rauta ei kosketa piippua! Itse olen ampunut rynkyllä rautapaukkuja ja kaivanu puusta luodin talteen niin ei se rauta sieltä rihlanjäljen pohjalta näy. Mutta sitä ihmettelen jos sellier bellot ylipäätään tekee rauta luotisia!? Ite mitä olen ostanut noita rautasydämmisiä on valmistettu joko venäjällä tai jossain itä saksassa, siis nimenomaan halpoja, sotilaskäyttöön tehtyjä patruunoita.
- mangneetilla
kokeile mangneetilla sitä luotia jotta voit varmistua asiasta. tai sitten pura se patruuna ja riko luoti.
itse tykkäsin aiemmin ampua venäläistä sotilapatruunaa jossa rautasydän. tarkkoja olivat sekä halpoja. aseen piippu kesti.- kokeile
korjaan: magneetti
- 5 cent kolikko
kuparin värinen on kolikko,en oo vielä läpileikkausta tehnyt,mutta mangeetti siihen ottaa. ei näistä metalleista aina oo niin tietoa, mitä ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3002195Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi2182114Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano461315- 871251
- 1011203
- 821191
Millainen ihminen linda brandt-ahde on
Hän on nyt julkisuudessa varsin eriskummallisen asian tiimoilta431185Martina makkarankuori päällä
Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose1611131- 1171060
- 60954