Ammattitauti

Hitsaaja

Minulla todettiin ammattitauti ,kysyisin vakuutusyhtiön maksamasta kertakorvauksesta,paljonko se oikein on.

17

9037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valita

      Vakuutusyhtiö maksaa pienen korvaukse ,100-500e.Kannattaa valittaa päätöksestä,niin saattaa tulla enemmän.

      • riippuu kuinka vanha

        olet ja mikä on haitta-aste.

        Haitta-asteella 4 alle 50-vuotiaalla haittakorvaus oli n. 7600 euroa.


    • Nimetön

      Minkälainen ammattiastma sinussa todettiin?
      Eikö eläke tullut sinun tapauksessa kysymykseen?
      Missä olit tutkimuksissa ja mitä kaikkea siellä tutkittiin ja kuinka kauan?

      Minä myös ammattiastma epäiltynä, tutkimuksiin menossa.

      • Hitsaaja

        Minulla todettiin Ammattiastma ,joka johtui hiontapölystä.Olin TTL ,minua altistettiin hitsauskaasuille ja rälläkän pölylle.Olin kaiken kaaikkiaan laitoksella noin pariviikkoa.Eläke ei varmaan ole minun tapauksessa mahdollista ikää on 51v


      • nimetön""
        Hitsaaja kirjoitti:

        Minulla todettiin Ammattiastma ,joka johtui hiontapölystä.Olin TTL ,minua altistettiin hitsauskaasuille ja rälläkän pölylle.Olin kaiken kaaikkiaan laitoksella noin pariviikkoa.Eläke ei varmaan ole minun tapauksessa mahdollista ikää on 51v

        Eikö sinulle edes esitetty eläke mahdollisuutta?
        Itse olen menossa TTL lähiaikoina, epäillään akryylin(nestehöyryn) aiheuttamaa astmaa.
        Astma jo todettu, entä sinulla?
        pystytkö jatkamaan entisessä työssä vai esitettiinkö uudelleenkoulutusta?
        minä olen 53v.
        Yrittäjä, terveydenhuollon alalla ja kärsinyt oireista, yskä,nuha. silmienkuivuminen, hengenahdistus jo yli 3 vuotta.
        Paperit ovat jo TTL:ssä odotan kutsua sinne.


      • Hitsaaja
        nimetön"" kirjoitti:

        Eikö sinulle edes esitetty eläke mahdollisuutta?
        Itse olen menossa TTL lähiaikoina, epäillään akryylin(nestehöyryn) aiheuttamaa astmaa.
        Astma jo todettu, entä sinulla?
        pystytkö jatkamaan entisessä työssä vai esitettiinkö uudelleenkoulutusta?
        minä olen 53v.
        Yrittäjä, terveydenhuollon alalla ja kärsinyt oireista, yskä,nuha. silmienkuivuminen, hengenahdistus jo yli 3 vuotta.
        Paperit ovat jo TTL:ssä odotan kutsua sinne.

        Minulla on todettu astma ,oireita oli yöllinen ahdistus kun olin hitsanut ja rälläköinnyt työssä paljon.Ammattitauti todettiin viimeviikolla TTL. En voi jatkaa entisessä työssä.Koska vakuutusyhtiö ei ole saanut lääkärinlausuntoa ,niin ei ole minulla tiotoa miten tässä käy.


      • astmaatikko
        nimetön"" kirjoitti:

        Eikö sinulle edes esitetty eläke mahdollisuutta?
        Itse olen menossa TTL lähiaikoina, epäillään akryylin(nestehöyryn) aiheuttamaa astmaa.
        Astma jo todettu, entä sinulla?
        pystytkö jatkamaan entisessä työssä vai esitettiinkö uudelleenkoulutusta?
        minä olen 53v.
        Yrittäjä, terveydenhuollon alalla ja kärsinyt oireista, yskä,nuha. silmienkuivuminen, hengenahdistus jo yli 3 vuotta.
        Paperit ovat jo TTL:ssä odotan kutsua sinne.

        Mikäs vakuutusyhtiö sinulla on kyseessä? Mulla todettiin ammattitauti v.2005 ja sen jälkeen onkin ollut melkoista "leikkiä" vakuutusyhtiön kanssa.
        kyseessä if vakuutus.Haittaraha maksettiin minimin mukaan 5500e ja koulutus tulee kuulema liian kalliiksi.Nyt olen sitten työtön työnhakija.Ikää on 47v,joten eipä hääviltä tunnu=(
        Kannattaa muuten hakea astmakuntoutukseen ,sen sentään maksoivat kun sinnikkäästi pyytää.
        Siellä tuli niin paljon tietoa astmasta,ja varsinkin lääkkeistä.Eikä muuten eläke tule kyseeseen jos ei ole puoli kuollut=)


      • Hitsaaja
        astmaatikko kirjoitti:

        Mikäs vakuutusyhtiö sinulla on kyseessä? Mulla todettiin ammattitauti v.2005 ja sen jälkeen onkin ollut melkoista "leikkiä" vakuutusyhtiön kanssa.
        kyseessä if vakuutus.Haittaraha maksettiin minimin mukaan 5500e ja koulutus tulee kuulema liian kalliiksi.Nyt olen sitten työtön työnhakija.Ikää on 47v,joten eipä hääviltä tunnu=(
        Kannattaa muuten hakea astmakuntoutukseen ,sen sentään maksoivat kun sinnikkäästi pyytää.
        Siellä tuli niin paljon tietoa astmasta,ja varsinkin lääkkeistä.Eikä muuten eläke tule kyseeseen jos ei ole puoli kuollut=)

        Minun vakuutusyhtiö on Pohjola,saa nähdä miten asiat alkavat sujua,paljon olen varoituksia saannut.


      • Nimetön taas
        astmaatikko kirjoitti:

        Mikäs vakuutusyhtiö sinulla on kyseessä? Mulla todettiin ammattitauti v.2005 ja sen jälkeen onkin ollut melkoista "leikkiä" vakuutusyhtiön kanssa.
        kyseessä if vakuutus.Haittaraha maksettiin minimin mukaan 5500e ja koulutus tulee kuulema liian kalliiksi.Nyt olen sitten työtön työnhakija.Ikää on 47v,joten eipä hääviltä tunnu=(
        Kannattaa muuten hakea astmakuntoutukseen ,sen sentään maksoivat kun sinnikkäästi pyytää.
        Siellä tuli niin paljon tietoa astmasta,ja varsinkin lääkkeistä.Eikä muuten eläke tule kyseeseen jos ei ole puoli kuollut=)

        Miten lienee tuon korvaus/eläke asian?
        Eli miten noihin vaikuttaa onko palkansaaja vai yrittäjä?
        Itse olen yrittäjä ja minulla on ostettu vakuutusturva, myös ammattitautien/tapaturman osalle.
        Onko kellään kokemusta yrittäjän näkökulmasta miten mahd. ammattiastma diaknoosin jälkeen on käynyt?


      • astmaatikko
        Nimetön taas kirjoitti:

        Miten lienee tuon korvaus/eläke asian?
        Eli miten noihin vaikuttaa onko palkansaaja vai yrittäjä?
        Itse olen yrittäjä ja minulla on ostettu vakuutusturva, myös ammattitautien/tapaturman osalle.
        Onko kellään kokemusta yrittäjän näkökulmasta miten mahd. ammattiastma diaknoosin jälkeen on käynyt?

        ammattitautilaki on varmasti kaikille sama,mutta siitäkin löytyy paljon porsaanreikiä mihin vakuutusyhtiö vetoaa viimekädessä.Minä ainakin olen todella pettynyt koko vakuutukseen.eräs lakimies sanoikin että laki on niin kuin se luetaan.
        Kun sain ammattitauti paperin olin varma että koulutus tai muu järjestely olisi selvä juttu ,mutta nyt kun pari vuotta on kulunut on kyllä usko vakuutusyhtiöön mennyt.
        Tsemppiä kaikille valitusrumpaan-))


      • AMMATTITAUTI
        Hitsaaja kirjoitti:

        Minulla on todettu astma ,oireita oli yöllinen ahdistus kun olin hitsanut ja rälläköinnyt työssä paljon.Ammattitauti todettiin viimeviikolla TTL. En voi jatkaa entisessä työssä.Koska vakuutusyhtiö ei ole saanut lääkärinlausuntoa ,niin ei ole minulla tiotoa miten tässä käy.

        Minulla todettiin ammattitautina astma 2005 kesällä.Olen tehnyt hitsus hommia vuodesta 1978 nyt pitäisi keksiä uusi ammatti. Ei ole helppoa kun ikää on 47.Minulla on if vakuutus yhtiön kanssa mennyt tähän asti aika hyvin.Alussa oli vaikeeta kun ansio tasoa laskettiin yhtiössä peräti 5 kuukautta, jonka mukaan saan nyt tapatuma-eläkettä.Alussa sain rahaa kelalta viivätymis todistuksella.Tapaturma-eläke jatkuu kunnes saan koulutuksen uuteen ammattiin. Olen kysynyt VKK:sta miten kauan voi miettiä mihin koulutautuu niin sieltä sanottiin kohtuulliseksi katsotun ajan.Nyt olen hakenut vakuutus yhtiöstä haitta korvausta.Kuinka kauan siinä meni kun sai rahat? Kertoiko vakuutusyhtiö miten se haittakorvaus oli määritelty?


    • No, paljonko sait korvauksia? :)
      Asia on minulle tällä hetkellä ajankohtainen, joten kiinnostaisi tietää kuinka esimerkkitapauksena sinulle kävi korvausten suhteen (viestikeskustelu on käyty kuitenkin jo vuonna 2007)

    • PMMA

      Olisi mukava vaihtaa ajatuksia nimetön henkilön kanssa, taidetaan olla samalla
      alalla ja samat ongelmat.

      ilmoittele jos vielä luet näitä juttuja.

    • Tiinad

      Ammattitauti todettu ja ihottuma tullut tiuraamikumista, vakuutuyhtiö sanoo ettei kuuluu haittarahaa mutta muualla luen että kuuluisi haittaraha. Onko muille sama ongelmi todettu ja millaiset korvaukset?

    • Korpihessu

      Epikutaanitesteissä todettu epoksi- ja akrylaattipohjaisten liimojen aiheuttama ammattitauti. Oireet ilmenevä t ihottumana. Hengitysoireita eivät vielä kerenneet aiheuttaa, kun siirryin toisiin työtehtäviin. Astma todettu lapsena. Ikää 46 vuotta ja koulutusta löytyy, insinöörin ja DI:n tutkinnot suoritettu. Nyt odotetaan vakuutusyhtiön päätöstä. Eläke ei tule kysymykseen, koska se ei ole mahdollista. Uudelleenkouluttautumiseen vakuutuyhtiö ei ilmeisesti ryhdy, mutta toisaalta siihen ei ole halujakaan. Taitaa vakuutusyhtiön maksamat korvaukset olla minun tapauksessa olemattomat.

    • Turhautunut62

      25-vuotta lääkkeet ammattitauteihin korvattu. Nyt IF tiputtanut osan ammattitaudeista pois ja lääkkeet siten loppuelämän ajan omakustanteisesti. TTL :llä ammattitaudit todettu. Aivan luokattoman kehno vakuutusyhtiö. Kuinka voivat diagnoosinkin jälkeen ja vuosien jälkeen muuttaa ei korvattaviksi, vaikka ammattitauti hankaloittaa elämää edelleen myös niiltä osin, mitkä lääkkeet eväsivät.

      MEILLÄ KAIKKI VAKUUTUKSET MUUALLA JA TOIMII. AMMATTITAUTI IF:LLÄ. PASKA YHTIÖ.

    • Anonyymi

      Mitäs niistä korvauksista multa ottivat perheen pois kuuluu jotenkin asiaan vittu mitä paskaa ihan kuin olisi rikoksen tehnyt suomen valtio voi näköjään tehdä mitä haluaa seon sitten ihmisoikeudet tässä maassa nähty sosiaalityöntekiä paskiaiset voi haistaa pitkän paskan. Saako kohan perheeni erottamisesta korvauksia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe