Alfa 147 Collection = tiukka

tarjous?

Aika raju hinta hyvin varustellulle autolle Deltalta. Itse kun olen mahdollisesti työsyhdebiiliksi tuota harkitsemassa. Vakuuttava kasa varusteita ja mielestäni aika dumppihinta. Miten on tilojen ja suorituskyvyn kanssa, arveluttaa vaatimaton 180nm vääntö ja todella pienen kuuloinen tavaratila < 300 litraa!!

Osaisiko joku kertoa kokemuksia / omia näkemyksiä onko tuo Alfa kannattava hankinta, siis tuo Collection nimenomaan.

30

6318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100nelos7

      147 1.6l 120hv olen ajellut ja suorituskyky on jopa 1.8litrasen tasoa, ihan riittävä. Kun käyt koeajamassa, niin tiedät miksi minäkin ajan Alfalla. Tilat 5 ovisella versiolla on takapenkille minevälle helpompi, iso mieskin istuu takana mukavasti. Ja 5d ovet on pienemmät, ei tarvitse varoa avattaessa. Minulle takakontti on riittänyt hyvin, saahan penkitkin käännettyä, niin sitten on tilaa, paitsi takana istujille.
      Kun pitää hyvillä öljyillä, niin ei pitäisi tulla ongelmia, niin kuin joillekin käynyt 2.0TwinSparkin kanssa ja jakohihnanvaihto 3v tai 60tkm välein. Pientä miinusta voisi olla keulan aika matala maavara ja kun puslat kuivuu/kuluu, niin tukivarsien kitinä voi alkaa jo 40tkm ajon jälkeen, no puslia (hinta 12e) tai ylätukivarren (hinta 39e Saksasta/75-85e Suomessa) voi aina vaihdattaa sitten, jos ei voitelu auta enää.

    • HR...

      Eikös Collection tarjous ollut kaksilitarisesta.

      2.0 TS on luonteeltaan hyvä moottori ja näitä oppii ajamaan hieman suuremmilla kierroksilla jolloin väännöllä ei ole oikeastaan merkitystä, tai siis vääntöä löytyy kyllä kierrosten myötä ja menohalut kasvaa tasaisesti 3000rpm jälkeen. Tavaratilasta sen verran että meillä on perheessä ollut sekä 156 että 147 ja vaikka 147:n tavaratila on pienempi on se malliltaan kuitenkin käytännöllinen. Aika huolellisesti saa asetella ennenkuin 156:een saa enemmän tavaraa mahtumaan mutta meneehän sinne sitten lopuksi vähän enemmän. 147 on jokatapauksessa helppo pakata ja tavaratilaan menee suuremmatkin esineet.

    • kysyä

      täältä: www.alfabbs.fi

      Saat asiallisia vastauksia.

      • seppo oikeassa

        alueelle ei kannata mennä. lapaa vaan heiluttavat ja arvooppa missä.


      • melat
        seppo oikeassa kirjoitti:

        alueelle ei kannata mennä. lapaa vaan heiluttavat ja arvooppa missä.

        menkääs nyt lavan heiluttajat niille omille palstoille


      • jokumuu
        seppo oikeassa kirjoitti:

        alueelle ei kannata mennä. lapaa vaan heiluttavat ja arvooppa missä.

        ...mikä sinua oikein ahdistaa.

        Oletko ehkä saanut palstalle porttikiellon vai muuten vaan elämä potkii päähän?


      • ?????+?

        Entä, jos niissä onkin yhtä vähän informaatiota kuin sinun vastauksessasi?


      • lavan heiluttajaseppoa
        seppo oikeassa kirjoitti:

        alueelle ei kannata mennä. lapaa vaan heiluttavat ja arvooppa missä.

        jos tuo lavan heiluttaminen noin häiritsee, niin herra on hyvä ja kirjautuu ko. forumille rohkeana miehenä ja antaa hauskojen juttujensa kuulua siellä. arvooppa missä.


      • Utelias uuno?
        lavan heiluttajaseppoa kirjoitti:

        jos tuo lavan heiluttaminen noin häiritsee, niin herra on hyvä ja kirjautuu ko. forumille rohkeana miehenä ja antaa hauskojen juttujensa kuulua siellä. arvooppa missä.

        P*****ssä?


      • AR158..
        ?????+? kirjoitti:

        Entä, jos niissä onkin yhtä vähän informaatiota kuin sinun vastauksessasi?

        En jaksa ymmärtää sitä, että pitää yhtenään tulla tänne vain sanoakseen meneppä tuonne. Eikö se oma saitti olekkaa tarpeeksi mielenkiintoinen tai vireä.

        En ole aikohin käynyt Alfabbs saitilla. En ole kokenut tarvetta, enkä myöskään tunne kuuluvani sinne, ja hyvin olen pärjännyt Alfojeni kanssa sekä muutenkin.


      • kutumatu
        AR158.. kirjoitti:

        En jaksa ymmärtää sitä, että pitää yhtenään tulla tänne vain sanoakseen meneppä tuonne. Eikö se oma saitti olekkaa tarpeeksi mielenkiintoinen tai vireä.

        En ole aikohin käynyt Alfabbs saitilla. En ole kokenut tarvetta, enkä myöskään tunne kuuluvani sinne, ja hyvin olen pärjännyt Alfojeni kanssa sekä muutenkin.

        Tuntuu joskus turhauttavaltakin vihjailla menosta tuonne mutta kun vertaa tämän palstan monasti alatyylisiä ja leimaavia kommentteja niin asiasisältö ja informaation saanti kysymyksen asetteluun on aivan toista luokkaa bbs:llä. Psykologit osaavat varmasti paremmin arvioida mikä merkitys anus preterillä ja lapojen heiluttamisella on Alfa Romeioden parissa puuhasteluun.


      • AR158..
        kutumatu kirjoitti:

        Tuntuu joskus turhauttavaltakin vihjailla menosta tuonne mutta kun vertaa tämän palstan monasti alatyylisiä ja leimaavia kommentteja niin asiasisältö ja informaation saanti kysymyksen asetteluun on aivan toista luokkaa bbs:llä. Psykologit osaavat varmasti paremmin arvioida mikä merkitys anus preterillä ja lapojen heiluttamisella on Alfa Romeioden parissa puuhasteluun.

        "kun vertaa tämän palstan monasti alatyylisiä ja leimaavia kommentteja..."

        Luulen, että nuo ovat puhtaasti provoja/trolleja, eikä tod.näk. edes, ainakaan tämän palstan, alfistien kirjoittamia.

        "Psykologit osaavat varmasti paremmin arvioida mikä merkitys anus preterillä ja lapojen heiluttamisella on Alfa Romeioden parissa puuhasteluun."

        Pidän itekkin noita alapäävihjailuja epäasiallisina, kuten myös tuon saitin tyrkyttämistä joka käänteessä.


      • J..
        kutumatu kirjoitti:

        Tuntuu joskus turhauttavaltakin vihjailla menosta tuonne mutta kun vertaa tämän palstan monasti alatyylisiä ja leimaavia kommentteja niin asiasisältö ja informaation saanti kysymyksen asetteluun on aivan toista luokkaa bbs:llä. Psykologit osaavat varmasti paremmin arvioida mikä merkitys anus preterillä ja lapojen heiluttamisella on Alfa Romeioden parissa puuhasteluun.

        Mitä alatyylistä ja vihjailevaa on kysyjän tältä palstalta saamissa vastauksissa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023000505
        ja
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023006361
        ?

        Osoita yksikin esimerkki, milloin tältä palstalta on annettu alatyylinen ja leimaava vastaus asialliseen kysymykseen! Niitä ei nimittäin ole montaa. Minä voin antaa yhden esimerkin, anna sinä seuraava:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000021254032


      • anonyymialfisti.
        J.. kirjoitti:

        Mitä alatyylistä ja vihjailevaa on kysyjän tältä palstalta saamissa vastauksissa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023000505
        ja
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023006361
        ?

        Osoita yksikin esimerkki, milloin tältä palstalta on annettu alatyylinen ja leimaava vastaus asialliseen kysymykseen! Niitä ei nimittäin ole montaa. Minä voin antaa yhden esimerkin, anna sinä seuraava:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000021254032

        no ei ehkä ihan alatyylistä mutta tämäkin ketju sisältää aika paljon tyhjänpäivästä paskaa..kuten kuittailu jostain helvetin lavan heiluttelusta..minun mielestäni on täyttä asiaa kun alfistit tervehtii toisiaan.

        toiseksi minunpuolestani kuka tahansa voi ihan vapaasti ohjailla kirjoittelijoita ihan minnevain, on aivan toistaarvoista jos moinen toiminta ahdistaa jotain kuten esim nimim AR158, mikä siinä alfabbs:ssä on niin vastenmielistä, olisi kiva tietää??

        tosi asia on että suomi24:ssa on ihan liikaa turhia provopellejä..eikä asia ole muuttunut aikojen saatossa miksikään..


      • makkeri
        AR158.. kirjoitti:

        "kun vertaa tämän palstan monasti alatyylisiä ja leimaavia kommentteja..."

        Luulen, että nuo ovat puhtaasti provoja/trolleja, eikä tod.näk. edes, ainakaan tämän palstan, alfistien kirjoittamia.

        "Psykologit osaavat varmasti paremmin arvioida mikä merkitys anus preterillä ja lapojen heiluttamisella on Alfa Romeioden parissa puuhasteluun."

        Pidän itekkin noita alapäävihjailuja epäasiallisina, kuten myös tuon saitin tyrkyttämistä joka käänteessä.

        "kuten myös tuon saitin tyrkyttämistä joka käänteessä. "


        jos oikeasti haluaa vastauksia kannattaa tosiaan valita tuo saitti. 155sia on suomessa ehkä 200 kpl ja suurin osa niistä tietävistä on sillä saitilla.... mitä se sinua liikuttaa jos joku jotain saittia tyrkyttää???


      • kutumatu
        J.. kirjoitti:

        Mitä alatyylistä ja vihjailevaa on kysyjän tältä palstalta saamissa vastauksissa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023000505
        ja
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000023006361
        ?

        Osoita yksikin esimerkki, milloin tältä palstalta on annettu alatyylinen ja leimaava vastaus asialliseen kysymykseen! Niitä ei nimittäin ole montaa. Minä voin antaa yhden esimerkin, anna sinä seuraava:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000021254032

        Aiheen käsittely kuulunee toisen otsakkeen alle,joten 147 hemmot voivat puolestani jatkaa..


      • anonyymialfisti. kirjoitti:

        no ei ehkä ihan alatyylistä mutta tämäkin ketju sisältää aika paljon tyhjänpäivästä paskaa..kuten kuittailu jostain helvetin lavan heiluttelusta..minun mielestäni on täyttä asiaa kun alfistit tervehtii toisiaan.

        toiseksi minunpuolestani kuka tahansa voi ihan vapaasti ohjailla kirjoittelijoita ihan minnevain, on aivan toistaarvoista jos moinen toiminta ahdistaa jotain kuten esim nimim AR158, mikä siinä alfabbs:ssä on niin vastenmielistä, olisi kiva tietää??

        tosi asia on että suomi24:ssa on ihan liikaa turhia provopellejä..eikä asia ole muuttunut aikojen saatossa miksikään..

        Jos minä kysyn, että tietääkö kukaan, mikä on vikana kun... ja mitä maksaa jos... ja mistä saa...

        ...niin odotan vastaukseksi jotain muuta kuin että "vaihda palstaa", jossa on yleensä vielä se sävy, että tiedän, mutta en kerro tällä palstalla".

        Alatyyli on aina lapsellista, mutta sellainenkin sanonta on, että sitä saa, mitä tilaa. Kyllä tämä palstojen välinen lavanheitto on alkanut sieltä teidän bbs:ltänne.

        Asiallisesti voi sanoa, että tuolta ja sieltäkin saa lisätietoa, mutta jos sinä tulet tänne julistamaan, että minun ja muiden täällä kirjoittavien jutut ovat silkkaa skeidaa, niin jonain päivänä sanon takaisin, odotapa vain.


      • jokumuu
        Jönsson kirjoitti:

        Jos minä kysyn, että tietääkö kukaan, mikä on vikana kun... ja mitä maksaa jos... ja mistä saa...

        ...niin odotan vastaukseksi jotain muuta kuin että "vaihda palstaa", jossa on yleensä vielä se sävy, että tiedän, mutta en kerro tällä palstalla".

        Alatyyli on aina lapsellista, mutta sellainenkin sanonta on, että sitä saa, mitä tilaa. Kyllä tämä palstojen välinen lavanheitto on alkanut sieltä teidän bbs:ltänne.

        Asiallisesti voi sanoa, että tuolta ja sieltäkin saa lisätietoa, mutta jos sinä tulet tänne julistamaan, että minun ja muiden täällä kirjoittavien jutut ovat silkkaa skeidaa, niin jonain päivänä sanon takaisin, odotapa vain.

        Epäilemättä kummastakin paikasta saa tietoa, onhan osa kirjoittelijoistakin samoja vaikka nimimerkit voivatkin olla eri.

        Mikähän siinä on että nimenomaan Alfan ympärillä pitää olla tätä "me ei leikitä teidän kaa" -asennetta? Joo, niin kuin arvasit, viittaan tuohon muinaiseen kerhonahisteluun.

        En lähde lottoamaan kuka on aloittanut ja mitä, mutta ilman muuta nuo jatkuvat mainokset ovat ärsyttäviä - palstan kyllä varmasti löytää muutenkin jos viitsii hakea. Oma arvaukseni on, että tämä lapamies on itse kirjoittanut osan noista "katso alfabbs.fi" -oksennuksista, onhan se tosi kivaa härnätä muita käyttäjiä tökkimällä sopivasti kumpaankin suuntaan.


      • jonsön hyvä..
        Jönsson kirjoitti:

        Jos minä kysyn, että tietääkö kukaan, mikä on vikana kun... ja mitä maksaa jos... ja mistä saa...

        ...niin odotan vastaukseksi jotain muuta kuin että "vaihda palstaa", jossa on yleensä vielä se sävy, että tiedän, mutta en kerro tällä palstalla".

        Alatyyli on aina lapsellista, mutta sellainenkin sanonta on, että sitä saa, mitä tilaa. Kyllä tämä palstojen välinen lavanheitto on alkanut sieltä teidän bbs:ltänne.

        Asiallisesti voi sanoa, että tuolta ja sieltäkin saa lisätietoa, mutta jos sinä tulet tänne julistamaan, että minun ja muiden täällä kirjoittavien jutut ovat silkkaa skeidaa, niin jonain päivänä sanon takaisin, odotapa vain.

        no on kuule aivan yksi hailee mitä sinä odotat, on niitä käyttäjiä muitakin LOL ja pistäppäs yksi esimerkki edes tulemaan siitä että loanheitto on alkanut alfabbs:stä, tietääkseni kukaan ei ole suoranaisesti suomi24:sta siellä haukkunut..


      • anonyymialfisti..
        Jönsson kirjoitti:

        Jos minä kysyn, että tietääkö kukaan, mikä on vikana kun... ja mitä maksaa jos... ja mistä saa...

        ...niin odotan vastaukseksi jotain muuta kuin että "vaihda palstaa", jossa on yleensä vielä se sävy, että tiedän, mutta en kerro tällä palstalla".

        Alatyyli on aina lapsellista, mutta sellainenkin sanonta on, että sitä saa, mitä tilaa. Kyllä tämä palstojen välinen lavanheitto on alkanut sieltä teidän bbs:ltänne.

        Asiallisesti voi sanoa, että tuolta ja sieltäkin saa lisätietoa, mutta jos sinä tulet tänne julistamaan, että minun ja muiden täällä kirjoittavien jutut ovat silkkaa skeidaa, niin jonain päivänä sanon takaisin, odotapa vain.

        no on kuule aivan yksi hailee mitä sinä odotat, on niitä käyttäjiä muitakin LOL ja pistäppäs yksi esimerkki edes tulemaan siitä että loanheitto on alkanut alfabbs:stä, tietääkseni kukaan ei ole suoranaisesti suomi24:sta siellä haukkunut..





      • kutumatu

      • anonyymialfisti
        Jönsson kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000040&posting=22000000020245369

        nyt meidän pikku jonssön käsitti kyllä hieman väärin :D

        nuo postaamasi linkithän viittaavat suoraan tänne suomi24:een ja normaaliin inttämiseen mitä täällä jatkuvalla syötöllä tapahtuu, edelleenkin odotan niitä linkkejä alfabbs:ssä kirjoitettuihin ja suomi24 halventaviin teksteihin..


      • anonyymialfisti

      • AR158,,

    • oulunpoika

      Muistaakseni tämä on oikea pensasyöppö! Oli jossakin vertailussa selvästi juopompi, kuin muut.

    • Minä%¤%&amp;#

      Nykyjään collectionin hinta on 23 000 ja auto vastaa 30 000 euron bmw:tä näin ulkopuolelta katsottuna. Moottori 150 heppaa ja varusteita paljon ja vielä se kun alfa ei kovin halpa merkki ole ja lisäksi 5 vuoden takuu. Sama versio mutta ei collection eli siinä ei ole lisä varusteita maksaa noin 28 000. Ainoa juttu collectionissa on vaan että niitä valmistetaan rajallisesti eli sisustusmateriaalia on vain yksi ja näin. Ja se kuluttaa keskiverrosti 8 litraa sadalla joka on pari litraa enemmän kuin vaikka Bmw:n wolkkarin tai pökötin saman mallinen ja hintainen malli. Ite kävin koeajaas niin hyvältä se vaikutti ja näytti, teho tuli korkeilla kierroksilla ulos ja ohjaus oli hyvin samanlainen kun bemarissakin tosin itelle menee paremmin golffin ohjaus ja alust. Omasta kokemuksesta golffi kääntyy paremmin ja on mukavampi ohjata. Menee suorempaa. Mutkat voi vetää kovempaa eikä heittele niin paljoa. Monethan on haukkunu alfan huonoa kestävyyttä, mutta kun on tää viiden vuoden takuu niin ei paljo haittaa vaikka hajoaisikin auto. Alfassa on hyvä jälleen myynti arvo ja varsinkin tässä collectinissa varmaan kun on noita varusteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe