BMW 116 hankinnassa.

bmw07

Terve,

116 on hankinnan alla ja kiinnostaisi kuulla omistajien kokemuksia. Paljon kiinnostaa esim. että millä varustetasolla ja lisävarusteilla muut ovat liikkeellä, sekä tietenkin mielipiteet niiden hyödyllisyydestä ja toimivuudesta.

Kiitos.

19

6334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Demppa

Itse ostin uuden 116i:n noin vuosi sitten - advantage paketilla vak.nopeuden säädin ja niillä oon ihan loistavasti pärjännyt. Ainoa mikä autossa haittaa on kulutus joka on n. 7,6.. Esim 118i vie selvästi vähemmän..

• koeajoin

116 oli tosi lyhyet välitykset, moottoritiellä viitosvaihteella kone kiersi melkein 4000. Ei ihme, jos soppaa palaa. 116 tuntui myös ilmoitettuihin arvoihin verrattuna aika puhdittomalta. Isommat koneet toki maksavat enemmän, mutta antavat myös enemmän. Itse ostaisin mieluiten dieselinä, taloudellisempi ja enemmän vääntöä. Ehkä myös 130i voisi tulla kysymykseen.

• koeajanut
        koeajoin kirjoitti:

116 oli tosi lyhyet välitykset, moottoritiellä viitosvaihteella kone kiersi melkein 4000. Ei ihme, jos soppaa palaa. 116 tuntui myös ilmoitettuihin arvoihin verrattuna aika puhdittomalta. Isommat koneet toki maksavat enemmän, mutta antavat myös enemmän. Itse ostaisin mieluiten dieselinä, taloudellisempi ja enemmän vääntöä. Ehkä myös 130i voisi tulla kysymykseen.

Itse koeajoin 116i mallin. Yllätyin että kyseessä oikeasti on vain 1.6l kone. Sehän oli ihan pirteä. Voisipa sanoa että yhtä "pirteä" perstuntumalta, kuin vaimon 2 litrainen ja monta sataa kiloa kevyempi opel kauppakassi. (Paperilla 116i pitäisi jäädä, mutta kone on jotenkin sporttisemman luonteinen, olematta karmea alakierroksilla)
        Joka tapauksessa, pidin autosta, paljon enemmän kuin esim. Volvon C30sestä, vaikka olin hyvin epäluuloinen pientä moottoria kohtaan. Tiloista yllätyin eniten, luulin ahtaammaksi.
        Diesel on toki taloudellisempi, mutta esim. 120d on kymppitonnin kalliimpi, joten säästösyillä sitä ei voi perustella. Kulutusero on 2l/100km. Eli kymppitonnilla saa
        120d, 5.5l/100km * 0.93€=5.115€/100km
        116i, 7.5l/100km * 1.2€=9€/100km. Ero on 9€-5.115€=3.885€/100km
        10000€/3.885€=2574kpl 100 kilometrin pätkiä
        Täytyy siis ajaa 257 400km, ennenkuin 120d maksaa itsensä takaisin.
        Tosin pitää muistaa se, että jälkimmäinen tarjoaa ihan eri nautintoa kiihdytyksissä yms. Ja nimenomaan 120d mallia olen itse katsellut vakavissani, mutta kyllä useimmille 116i tulee loppujen lopuksi halvimmaksi, jos ei niin kovasti ole voiman perään.

• bmw07
        koeajanut kirjoitti:

Itse koeajoin 116i mallin. Yllätyin että kyseessä oikeasti on vain 1.6l kone. Sehän oli ihan pirteä. Voisipa sanoa että yhtä "pirteä" perstuntumalta, kuin vaimon 2 litrainen ja monta sataa kiloa kevyempi opel kauppakassi. (Paperilla 116i pitäisi jäädä, mutta kone on jotenkin sporttisemman luonteinen, olematta karmea alakierroksilla)
        Joka tapauksessa, pidin autosta, paljon enemmän kuin esim. Volvon C30sestä, vaikka olin hyvin epäluuloinen pientä moottoria kohtaan. Tiloista yllätyin eniten, luulin ahtaammaksi.
        Diesel on toki taloudellisempi, mutta esim. 120d on kymppitonnin kalliimpi, joten säästösyillä sitä ei voi perustella. Kulutusero on 2l/100km. Eli kymppitonnilla saa
        Tosin pitää muistaa se, että jälkimmäinen tarjoaa ihan eri nautintoa kiihdytyksissä yms. Ja nimenomaan 120d mallia olen itse katsellut vakavissani, mutta kyllä useimmille 116i tulee loppujen lopuksi halvimmaksi, jos ei niin kovasti ole voiman perään.

Itsellänikin oli tuo Volvo C30 vakavassa harkinnassa, mutta pitää sanoa, että ulkonäki petti lopulta aika pahasti. C30:n T5:n toki on hyvänköinen tupla putkilla jne. mutta muut enemmän perusmallit ovat takaapäin suoraan sanottuna rumia.

Ainoa asia mikä jäi tämän viestiketjun jälkeen harmittamaan on tieto siitä, että face lift on tulossa kesällä ja minun pitää hommata kärry mahdollisimman nopeasti, koska vanha on myyty jo alta pois.

• Omani jo tilasin
        bmw07 kirjoitti:

Itsellänikin oli tuo Volvo C30 vakavassa harkinnassa, mutta pitää sanoa, että ulkonäki petti lopulta aika pahasti. C30:n T5:n toki on hyvänköinen tupla putkilla jne. mutta muut enemmän perusmallit ovat takaapäin suoraan sanottuna rumia.

Ainoa asia mikä jäi tämän viestiketjun jälkeen harmittamaan on tieto siitä, että face lift on tulossa kesällä ja minun pitää hommata kärry mahdollisimman nopeasti, koska vanha on myyty jo alta pois.

Moi,

et harkinnut missään vaiheessa S40-Volvoa?
        Itse harkitsin myös pikku-Bemua, mutta päädyin sitten Volvoon.

On meinaan todella namu ajettava tuo uusi S40. Tuntuukin astetta isommalta autolta, ohjauksessa ja alustassa on tukevaa osaa enemmän kuin pikkuautoissa on tottunut.

Vielä kun tehtaan sporttialustan (-20mm) sai vain 400€ lisähinnalla, ei ajettavuudelta voi paljon enempää toivoa.

Summum-varustetasokin maksoi vain 2k€ lisää (sis. mm. sähköpenkin muistilla, bi-xenonit, täysnahat, sadetunn., cruise, himmenevä taustapeili, korinväriset listat, maavalot, sähköllä taittuvat peilit ym. romppeita).

Ei vaan malta odottaa, vielä olisi muutama viikko kunnes auto tulee tehtaalta ulos.

• koeajanut
        bmw07 kirjoitti:

Entä jos hommaat jonkun halvan alle tonnin purtilon, jotka voit tyrkätä vaikka kaatikselle kesällä?

Ykkössarjahan uudistuu osan koneiden osalta todella merkittävästi. Muistaakseni 120i koneesta olisi lupailtu ~170hv nykyisen 150hv sijaan, samoin kuin 120d koneesta 177hv.
        Ainakin jos on 120i tai 120d on harkinnassa, kannattaa odottaa, ja ehkä 118i kohdallakin, ilmeisesti yli 10hv tulossa siihenkin.

• -julle-
        koeajanut kirjoitti:

...kaupunkiajoa pk-seudulls, niin diesel tulee kyllä nopeasti edullisemmaksi. Itselläni oli sijaisautona 116, kun oma 118d oli huollossa, ja sain sekaajossa, puolet kaupungissa, puolet motarilla, soppaa palamaan 10l/100km. Tosin ajotapani oli samanlainen kuin dieselillä, mutta silti. Dieselin keskikulutus näyttää tällä hetkellä 6,1l/100km.

• bmw07
        -julle- kirjoitti:

...kaupunkiajoa pk-seudulls, niin diesel tulee kyllä nopeasti edullisemmaksi. Itselläni oli sijaisautona 116, kun oma 118d oli huollossa, ja sain sekaajossa, puolet kaupungissa, puolet motarilla, soppaa palamaan 10l/100km. Tosin ajotapani oli samanlainen kuin dieselillä, mutta silti. Dieselin keskikulutus näyttää tällä hetkellä 6,1l/100km.

Tuskinpa tuo kulutus tulee olemaan ongelma 116:sta. Itse pyörittelin viime vuoden 1.6:sta Mazda kolmosta lähes pelkästään keskusta-ajossa ja keskikulutus oli siinä 7,2.

• bmw07
        Omani jo tilasin kirjoitti:

Moi,

et harkinnut missään vaiheessa S40-Volvoa?
        Itse harkitsin myös pikku-Bemua, mutta päädyin sitten Volvoon.

On meinaan todella namu ajettava tuo uusi S40. Tuntuukin astetta isommalta autolta, ohjauksessa ja alustassa on tukevaa osaa enemmän kuin pikkuautoissa on tottunut.

Vielä kun tehtaan sporttialustan (-20mm) sai vain 400€ lisähinnalla, ei ajettavuudelta voi paljon enempää toivoa.

Summum-varustetasokin maksoi vain 2k€ lisää (sis. mm. sähköpenkin muistilla, bi-xenonit, täysnahat, sadetunn., cruise, himmenevä taustapeili, korinväriset listat, maavalot, sähköllä taittuvat peilit ym. romppeita).

Ei vaan malta odottaa, vielä olisi muutama viikko kunnes auto tulee tehtaalta ulos.

Niin... en kiistä S40:n ominaisuuksia ja varustetasoa, mutta ikävä puoli tässä kyseisessä autossa on se on muotoilu. Se tosiaan näyttääkin siltä, että meno on tasaista ja hiljaista. Sporttisuutta ja nuorekkuutta löytääkseen pitää olla mielikuvitusta.

C30:ssä on samoja ongelmia, kun esim. keulassa ei ole mitään C30:lle omia tunnusmerkkejä vaan se näyttää perus Volvolta.

• siinä
        koeajanut kirjoitti:

Entä jos hommaat jonkun halvan alle tonnin purtilon, jotka voit tyrkätä vaikka kaatikselle kesällä?

Ykkössarjahan uudistuu osan koneiden osalta todella merkittävästi. Muistaakseni 120i koneesta olisi lupailtu ~170hv nykyisen 150hv sijaan, samoin kuin 120d koneesta 177hv.
        Ainakin jos on 120i tai 120d on harkinnassa, kannattaa odottaa, ja ehkä 118i kohdallakin, ilmeisesti yli 10hv tulossa siihenkin.

116:sta. Autobildin sivuilla ei ainakaan luvattu mitään lisätehoja tähän malliin, joten konehuoneen puolella vanhakin on vielä kesällä uusi. Keulaan tulee imeisesti selvin muutos kun alamaskin hymyä on venytetty niin, että sumarit mahtuvat irvistykseen.

Ja paremmalla puoliskolla on jo purtilo, joten toista ei tarvita.

• Omani jo tilannut
        bmw07 kirjoitti:

Niin... en kiistä S40:n ominaisuuksia ja varustetasoa, mutta ikävä puoli tässä kyseisessä autossa on se on muotoilu. Se tosiaan näyttääkin siltä, että meno on tasaista ja hiljaista. Sporttisuutta ja nuorekkuutta löytääkseen pitää olla mielikuvitusta.

C30:ssä on samoja ongelmia, kun esim. keulassa ei ole mitään C30:lle omia tunnusmerkkejä vaan se näyttää perus Volvolta.

Ainakin omasta mielestäni tuolla tehtaan madalletulla alustalla ja isohkoilla vateilla saa S40:stä melko nuorekkaan ja vauhdikkaan näköisen:

http://rides.webshots.com/photo/2942403770057689640qsjsga
        http://rides.webshots.com/photo/2026889830057689640evBMeh
        http://rides.webshots.com/photo/2912707150057689640ZtEnzm

• -julle-
        bmw07 kirjoitti:

Tuskinpa tuo kulutus tulee olemaan ongelma 116:sta. Itse pyörittelin viime vuoden 1.6:sta Mazda kolmosta lähes pelkästään keskusta-ajossa ja keskikulutus oli siinä 7,2.

..kuten mainitsin, itselläni aika raskas kaasujalka. Rauhallisemmalla ajolla pääsee luultavasti kohtuullisiin kulutuslukemiin. Ainakin oman autoni lukemat ovat todella lähellä valmistajan ilmoittamia, joten niihin luultavasti pääsee myös bensa-autolla.

• koeajanut
        siinä kirjoitti:

116:sta. Autobildin sivuilla ei ainakaan luvattu mitään lisätehoja tähän malliin, joten konehuoneen puolella vanhakin on vielä kesällä uusi. Keulaan tulee imeisesti selvin muutos kun alamaskin hymyä on venytetty niin, että sumarit mahtuvat irvistykseen.

Ja paremmalla puoliskolla on jo purtilo, joten toista ei tarvita.

Tämän perusteella
        "Ainoa asia mikä jäi tämän viestiketjun jälkeen harmittamaan on tieto siitä, että face lift on tulossa kesällä ja minun pitää hommata kärry mahdollisimman nopeasti, koska vanha on myyty jo alta pois."

listasin missä malleissa kannattaa päivitykseen kiinnittää huomiota.
        Jos vaihtoehtona on 116i, niin tuskimpa tuosta face liftistä kannattaa sitten olla huolissaan. 6hp oli joidenkin huhujen mukaan tulossa 116i malliin, mutta se on niin pieni muutos, ettei pysty ajossa huomaamaan. Jos edes tulee koko muutosta.

• Ricracing

116i on E87

• bmw07

Kerrankin jollain autopalstalla sai oikeata palautetta kysymykseen. Samaan kysymykseen olisi todennäköisesti vastattu Mazda palstalla (edellinen auto Mazda 3) jotain aivan kuraa.

116:sta on juuri sen takia hankinnassa, koska hinta on kohdallaan ulkonäköön verrattuna. Ts. 116 ei juuri eroa ulkonäöltä ja itsekin sen koeajaneena jäi hyvät fiilikset myös koneen pirteydestä.

Tosin korkeat kierrokset motarilla on vähän ikävää kuultavaa, koska menneinä vuosina olen myös omistanut Chrysler Neonin, jossa kierrokset ja kulutus laukkasi motarilla viimeistä päivää... kulutus ja meteli alkoi häiritsemään.

No vieläkin todennäköisin hankinta(piste)

• bmw120i

hyvä auto on sen voin kertoa suosittelen ainakin sähköpenkit M-sport paketti xenon-valot nahkasisusta sillä pärjää jo pitkälle

• kulutus

varo sitä kulutusta mulla samanlainen ja kulutus jotain ihan uskomatonta 12,7 L / 100km ja autolla on ajettu 500km eli 2 päivää vanha auto Voihan se olla mun ikä kans 20v mutta joku kusee tässä homassa tankillisella pääsin 380km no se siitä

ps: muuten helvetin kiva peli

• Tai nais

Uuden auton kulutus on aina sitä ja tätä, yleensä juuri tuota esittämääsi. Odota tuhat mailia ja saat oikeat lukemat, ukko paha.

Bemarikansan filosofia on tullut hyvin julki tällä palstalla: Olen itse miettinyt 1,5 vuotta 116:n hankintaa ja laitoinkin tänne kyselyn kokemuksista. Ei kommentteja, paitsi sellaisia, että kuka viitsii moisella ajella.
        Eli vanhoista 500:sta ja isoilla pannuilla varustetuista 300:sta on juttua palstakaupalla, mutta käytännöllisestä autosta ei.
        Onneksi tuli tämä avaus ja asiallista tietoa.

Ainoa, mikä pistää silmään on, kun kysyttäessä kokemuksia 116:sta, saa neuvoja hankkia sata heppaa isomman.
        Ensiautoksi nuorelle naiselleko?
        Koittakaa, nyt Kovalaiset, olla housuissanne. Kyllä hyvällä 1,6 koneella saa vauhtia autoon ja kulutuksen seiskan alle.
        Ellei saa, on joko pannussa vikaa tai korvien välissä liikaa kaasua.

Ja sitä jälkimmäistä bemarikuskeilla aina riittää, iästä, koulutustaustasta tai sosiaalisesta asemasta huolimatta.

• bmw 116i
        Tai nais kirjoitti:

Uuden auton kulutus on aina sitä ja tätä, yleensä juuri tuota esittämääsi. Odota tuhat mailia ja saat oikeat lukemat, ukko paha.

Bemarikansan filosofia on tullut hyvin julki tällä palstalla: Olen itse miettinyt 1,5 vuotta 116:n hankintaa ja laitoinkin tänne kyselyn kokemuksista. Ei kommentteja, paitsi sellaisia, että kuka viitsii moisella ajella.
        Eli vanhoista 500:sta ja isoilla pannuilla varustetuista 300:sta on juttua palstakaupalla, mutta käytännöllisestä autosta ei.
        Onneksi tuli tämä avaus ja asiallista tietoa.

Ainoa, mikä pistää silmään on, kun kysyttäessä kokemuksia 116:sta, saa neuvoja hankkia sata heppaa isomman.
        Ensiautoksi nuorelle naiselleko?
        Koittakaa, nyt Kovalaiset, olla housuissanne. Kyllä hyvällä 1,6 koneella saa vauhtia autoon ja kulutuksen seiskan alle.
        Ellei saa, on joko pannussa vikaa tai korvien välissä liikaa kaasua.

Ja sitä jälkimmäistä bemarikuskeilla aina riittää, iästä, koulutustaustasta tai sosiaalisesta asemasta huolimatta.

ostin sen tammikuussa ja nyt olen ajannut suunilleen 20tkm ja se kulutus on ihan jotain uskomatonta 8,5-9 l/100km ja se oli sellainen matka kuin helsinki oulu että pelkkää tasaista 80km/h tai 100km/h enimmäkseen ja kumminkaan toi kulutus ei laskenut mihinkään nollasin mittarin jopa pari kertaa mutta ei auttanut.
        voin sanoa sen kylläkin että on helvetin kestävä auto siis kestää sutimista talvisin ja kesäsin kans eikä tarvii iskareitten puolesta niitä kuoppiakaan niin hirveesti varoa MUTTA Olkaa varovaisia ohjaustehosimen kanssa mulla hajos mutta meni tietenkin takuun piikkiin.Mun mielestä kiva auto kone ehkä vähän pieni mutta kyllä sillä `sakot` saa. vaikka ikä on vasta 21v niin tykkään siitä kyllä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3966
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      64
      2528
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2336
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2253
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1305
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1267
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1223
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1146
    Aihe