Susanna S. varottaa

imettämästä

Susanna Sievinen varottaa naisia imettämästä. "Imettäminen pilasi minunkin rintani ja siksi jouduin ottamaan silikonit", hän kertoo Ilta-Sanomissa.
Kuinka käy etenkin julkkunaisten lapsille, jos jäävät pelkälle pulloruokinnalle?

213

80326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brunette blondi

No mitens on itse synnytys, eikö pimppakin mene piloille....vai paraneeko??..... ainahan voi pyytää pari ylimääräistä tikkiä.

• kumitisseistä?

Olen luomun kannattaja. Kumitissit tuntuvat jotenkin luonnottomilta.

• on kauheeta

katsottavaa ...kyllä rinnat naisen tekee ...jos on pelkät nahkalaput ei miehet jaksa innostuu sellasista...naiset joilla on itsellään tyhjät ja pienet on kateellisii ja yrittää nyt olla niin luomuja niiden nakaläppiensä kanssa...hah...mies haluu että naisilla isot ja kauniit eikä mitään pikkutisuja tai roikkuvii nahkapusseja.oli niin tai näin ,aina joku keksii syyttää naisii jostain ja naiset itse yleensä on pahimpii toistensa syyttäjii...no mutta yleensä mies hakee sit uuden rakastajan ja paremman vartaloisen ku oma nainen on pilannut itsensä raskauksilla ja imetyksillä...miehillä se on helppoo ku ei oo mitään tollasii biologisii juttuja ja naisia arvostellaan aina kauneuden perusteella enemmänb ku miehii...Susanna saakoon tehdä mitä itse haluaa ja kellään ei pitäis olla sanomista sen tekemisiin ...huolehtikaa vaan omista vartaloistanne arvostelijat...ettei teitä arvosteltaisi...ainakaan takanapäin ja kannattais vielä huolehtii niistä omista lapsistakin ja kasvattaa niitä ...se on tärkeempää ku arvostella muita ihmisiä ...Maailman helpoin asia on etsii vikaa toisesta mutta miettikää omia vikojanne ensin, niitä varmaan löytyy jokaiselta...älä tuomitse ettei sua tuomittais missä tahansa voi tapahtuu sulle mitä vaan...

• pinokkiotar
        on kauheeta kirjoitti:

katsottavaa ...kyllä rinnat naisen tekee ...jos on pelkät nahkalaput ei miehet jaksa innostuu sellasista...naiset joilla on itsellään tyhjät ja pienet on kateellisii ja yrittää nyt olla niin luomuja niiden nakaläppiensä kanssa...hah...mies haluu että naisilla isot ja kauniit eikä mitään pikkutisuja tai roikkuvii nahkapusseja.oli niin tai näin ,aina joku keksii syyttää naisii jostain ja naiset itse yleensä on pahimpii toistensa syyttäjii...no mutta yleensä mies hakee sit uuden rakastajan ja paremman vartaloisen ku oma nainen on pilannut itsensä raskauksilla ja imetyksillä...miehillä se on helppoo ku ei oo mitään tollasii biologisii juttuja ja naisia arvostellaan aina kauneuden perusteella enemmänb ku miehii...Susanna saakoon tehdä mitä itse haluaa ja kellään ei pitäis olla sanomista sen tekemisiin ...huolehtikaa vaan omista vartaloistanne arvostelijat...ettei teitä arvosteltaisi...ainakaan takanapäin ja kannattais vielä huolehtii niistä omista lapsistakin ja kasvattaa niitä ...se on tärkeempää ku arvostella muita ihmisiä ...Maailman helpoin asia on etsii vikaa toisesta mutta miettikää omia vikojanne ensin, niitä varmaan löytyy jokaiselta...älä tuomitse ettei sua tuomittais missä tahansa voi tapahtuu sulle mitä vaan...

joo, että vain miehiä varten me näitä nyppylöitä kannetaan mukana heh heh!! ja ne ei saa rupsahtaa, heti ukkeli hakee uutta??? no tietty näin voi käydä ,mutta olet tosi huonolla itsetunnolla varustettu nainen,jos miehet pitää sinusta vain rintojesi tähden :-)
        Minun puolesta voi ukkelit häipyä ja saavatkin häipyä jos ei rinnat miellytä. Onneksi noin pintaliitäjä en ole.
        Ei tässä haukuta vaan otetaan kantaa asiaan. Tällainen asia herättää voimakkaita tunteita :-)

• vivitar

no höpö höpö mutta kun pittää olla lankan laiha eihän niit kunnon tissejä ole syödä pitäs naisen kunnolla ja kunnon maitoo ,,pimppi eikun paranoo käytös se hän muuten ruostuu ja aivan kuiva korppu hae sit jostain ku touhuu rasvaa väliin.. esim naisen vaik jasmin on kurveja:ne hän ovat kohdillaan..

• Joku Vain
        on kauheeta kirjoitti:

Itselläni on D-kuppi ja silti pidän luomuvaihtoehtoa PALJON parempana kuin jotkut silikonit. Leikkaus on aina riski (opiskelen anestesiahoitajaksi), joten ei kiitoos.

Minusta tuo säälin hakeminen on säälittävää "Apua, imetys pilas mun tissit". Hei hankkikaa apua. Kun ei se vartalo ole koskaan ikuinen.

• Minttu1980
        on kauheeta kirjoitti:

Ei kaikki miehet todellakaan tykkää isoista rinnoista. Vaikka nykypäivänä annetaankin ymmärtää että pitäisi olla isot rinnat ollakseen haluttava ja seksikäs, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihan turhaa yleistämistä... Sanoisin että mieluummin pienet luomut kuin melonin kokoiset silikonit.

• luomusti kaunis
        on kauheeta kirjoitti:

Kuule eipä ois sinuakaan olemassa jos sun äiti olis miettiny että "voi voi kun raskaus ja imetys pilaa rinnat ja muodot...!!". Naisen tehtävä on tehdä lapsia, ja sitäpaitsi raskaus kaunistaa naista samoin ku äiteys. Ja siinä vaiheessa ku nainen ei enää hehku äitiyden onnea ja hehkua, niin mieskin on niin rupsahtanu ja läskistyny että tasavertaisiapa siinä vaiheessa ovat!!!

Älä valita vaan mieti ensin mitä puhut! Vai oletko kenties jääny imetyksestä ite paitsi? Äidin maidossa lapsi saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, ja hyvä fyysinen kehitys vaikuttaa myös älylliseen kehitykseen. Joten helposti luulisi sinun tekstiä lukiessaan, että sinua ei ole taidettu imettää laisinkaan!!

• palauttaa
        luomusti kaunis kirjoitti:

Kuule eipä ois sinuakaan olemassa jos sun äiti olis miettiny että "voi voi kun raskaus ja imetys pilaa rinnat ja muodot...!!". Naisen tehtävä on tehdä lapsia, ja sitäpaitsi raskaus kaunistaa naista samoin ku äiteys. Ja siinä vaiheessa ku nainen ei enää hehku äitiyden onnea ja hehkua, niin mieskin on niin rupsahtanu ja läskistyny että tasavertaisiapa siinä vaiheessa ovat!!!

Älä valita vaan mieti ensin mitä puhut! Vai oletko kenties jääny imetyksestä ite paitsi? Äidin maidossa lapsi saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet, ja hyvä fyysinen kehitys vaikuttaa myös älylliseen kehitykseen. Joten helposti luulisi sinun tekstiä lukiessaan, että sinua ei ole taidettu imettää laisinkaan!!

Imettäminen palauttaa vartalon entisekseen, kohtu ja rinnat supistuu.Ajatelkaa myös että äidinmaito ehkäisee allergioita ym sairauksia lapsella,sehän on kaikkein ravintorikkain tuote vastasyntyneelle.Imettäessä myös äidin ja lapsen välinen suhde syntyy.Voi teitä jotka ajattelette vain omaa vartaloanne,eihän se siitä piloille mene.Jos on pienirintaista sukua niin ei sille voi mitään,syöpää vaan hankkii niillä silikoneilla.Millaiset möykyt ne on sitten vanhempana kun muu kudon veltostuu ja silikonit on kuivuneet kokkareiksi,taas leikataan. Voi voi!

• blari
        Minttu1980 kirjoitti:

Ei kaikki miehet todellakaan tykkää isoista rinnoista. Vaikka nykypäivänä annetaankin ymmärtää että pitäisi olla isot rinnat ollakseen haluttava ja seksikäs, se ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihan turhaa yleistämistä... Sanoisin että mieluummin pienet luomut kuin melonin kokoiset silikonit.

mä olen sun kanssas samaa mieltä.. ite oon pari kymppinen lapseton nainen ja joo, mulla on vähän riiput tissit ja mun mies tykkää niistä just sellasina kuin ne on.. eikä hän oo koskaan moittinu mua sen takia että ne on tällaset kun on vaikkei lapsia olekkaan... kyllä jokaisella miehellä on oma makunsa tissien suhteen ja onneks suurinta osaa ei kiinnosta se rintojen muoto tai koko vaan se mikä niiden alta löytyy.. tästä ollaan ystävien kans puhuttu ja meillä on jo melkein susannan vastainen puolue kasassa.. lapset menee aina tollasten ulkoisten asioiden edelle.. susannahan syyttää omia lapsiaan siitä että sen tissit on muka menny pilalle.. mä sanon vaan että nyt se nainen pilas ihan ite ne rintansa.. mä en koskaan vois syyttää lasta/lapsia sellaisista asioista mitkä itse on valinnut ja tehnyt... olis se nainen saanu miettiä ennekö teki lapsia.. hävettää sen puolesta.. nolaa naisten yleis maineen ihan totaalisesti...

• kuolen nauruun
        on kauheeta kirjoitti:

kukahan on osallisna niihin raskauksiin...ei kai nainen ite itteään paksuksi pane.että semmoset miehet jotka hylkää naisensa raskauksien takia,voi miettiä vähän...
        itselläni kaksi lasta ja mies tykkää niin pimpsasta kuin tisseistäkin ja itsekin olen tyytyväinen.eri asia jos joku lakkaa pitämästä huolta itsestään niin varmasti rupsahtaa niin oma vartalo kuin miehen .....!

• eikö se julkisuus ..

JO RIITÄ. Vai meinaako tämä että tätä turhan toimittavaa joutuu katsomaan 20 vuotta tästä eteenpäin.

• erppo
        Joku Vain kirjoitti:

Itselläni on D-kuppi ja silti pidän luomuvaihtoehtoa PALJON parempana kuin jotkut silikonit. Leikkaus on aina riski (opiskelen anestesiahoitajaksi), joten ei kiitoos.

Minusta tuo säälin hakeminen on säälittävää "Apua, imetys pilas mun tissit". Hei hankkikaa apua. Kun ei se vartalo ole koskaan ikuinen.

olemme olleet vaimoni kanssa 34 vuotta yhdessä.
        5 lasta olemme tehneet,vaimoni imetti jokaista lasta noin 8-10 kuukautta ja rinnat ovat
        edelleen kauniit ja melko kiinteät.joten käyköhän
        rouva sievinen ihan kaikilla pytyillä.
        miltähän hänen lapsistaan tuntuu lukea lehdistä
        heidän äitinsä typeriä mielipiteitä.

• lapset
        Joku Vain kirjoitti:

olemme olleet vaimoni kanssa 34 vuotta yhdessä.
        5 lasta olemme tehneet,vaimoni imetti jokaista lasta noin 8-10 kuukautta ja rinnat ovat
        edelleen kauniit ja melko kiinteät.joten käyköhän
        rouva sievinen ihan kaikilla pytyillä.
        miltähän hänen lapsistaan tuntuu lukea lehdistä
        heidän äitinsä typeriä mielipiteitä.

• luomua, just joo
        kumitisseistä? kirjoitti:

Olen luomun kannattaja. Kumitissit tuntuvat jotenkin luonnottomilta.

vaikka miehet kuinka inhoten puhuvat silikoneista ja vannovat luomun nimeen, niin isot silikonit herättävät silti ihastusta... harvemmin miestenlehdissäkään näkee a-kuppisia vaan pelkästään noita järkkyjä puolen litran hinkkejä... Ja nehän ovat taatusti luomua...

• Marie1980
        blari kirjoitti:

mä olen sun kanssas samaa mieltä.. ite oon pari kymppinen lapseton nainen ja joo, mulla on vähän riiput tissit ja mun mies tykkää niistä just sellasina kuin ne on.. eikä hän oo koskaan moittinu mua sen takia että ne on tällaset kun on vaikkei lapsia olekkaan... kyllä jokaisella miehellä on oma makunsa tissien suhteen ja onneks suurinta osaa ei kiinnosta se rintojen muoto tai koko vaan se mikä niiden alta löytyy.. tästä ollaan ystävien kans puhuttu ja meillä on jo melkein susannan vastainen puolue kasassa.. lapset menee aina tollasten ulkoisten asioiden edelle.. susannahan syyttää omia lapsiaan siitä että sen tissit on muka menny pilalle.. mä sanon vaan että nyt se nainen pilas ihan ite ne rintansa.. mä en koskaan vois syyttää lasta/lapsia sellaisista asioista mitkä itse on valinnut ja tehnyt... olis se nainen saanu miettiä ennekö teki lapsia.. hävettää sen puolesta.. nolaa naisten yleis maineen ihan totaalisesti...

Eipä ole minunkaan mies valitellu, vaikka minulla vain pieni b kuppi onkin. Pienet rinnat kunniaan. :) Minun mielestä imetyksen vaikutus rintoihin on kiinni yksilöstä. Tuskinpa ne nyt kovin usealla imetyksen takia pilalle menee. Tietysti sillä on vaikutusta, mutta itse ainakin imettäisin mieluummin kuin jättäisin imettämättä. Eiköhän se ole sellainen positiivinen ja upea kokemus, jota ei kannata jättää väliin.

• Maria__
        on kauheeta kirjoitti:

Kyllä se sinunkin naisesi jonka täytyy olla vähintään yhtä pinnallinen kuin sinä, ottaa hatkat siinä vaiheessa kun sulla muna lakkaa toimimasta eikä seiso ei niin millään vaikka kuin on hemaiseva naikkonen edessä! Mutta onneksi tämä nainen ei ole pilannut vartaloaan raskauksilla/imetyksillä niin voi ottaa ties millaisia adoniksia itselleen ja millon haluaa ja monta haluaa! Sitten ivallisena naureskellen sinulle että voi sitä pienimunasta reppanaa joka ei saa viisariaan värähtään. Mikä laulaen tulee se viheltäen menee ja sitä saa mitä tilaa joten onnea vaan tuleville parisuhteillesi! Sitä tarvitset! Ja ei en ole pienitissinen epätoivoinen olio... raskauksien ja imetyksien jälkeen vieläkin hehkeä, kiinteätissinen nainen! joihin miehenikin on edelleen vielä vuosien jälkeenkin hulluna! Että semmosta !

• Nimetön
        on kauheeta kirjoitti:

Tavikset ja pienimieliset idiootit ajattelevat justiinsa tavallas. On ihan luonnonlaki, että ei kaksia samanlaisia rintoja oo. Lähinnä itsetunnon nostattajia koko joutavat silikoonit. En kiellä, etteikö oma päänikin kääntyisi "piirun verran" isorintaisen naisen nähdessäni. Arvostan kuitenkin vain sellaisia silikoonirintojen omistajaa, joka joutuu esim. onnettomuuden tai sairauden takia hankkimaan moiset kumipallot.

Olen aivan varma, että kauneus on katsojan silmässä ja kaikenkokoisille rinnoille löytyy kysyntää.

-patroltwister

• 22.2
        blari kirjoitti:

No täysin omituista höpinää... oon viimeisilläni raskaana ja pidän itsestään selvyytenä imettää lapseni. vauva menee kaiken muun edelle ja eikä mieskään kyl rinnoistani valita.. kaikki eivät taida tietää rintojen todellista tarkoitusta. Kuitenkin ulkonäkö on mulle tärkee asia, mut silti vauva on elämäni tärkein asia.

• sdoo
        on kauheeta kirjoitti:

onneksi mulla on mies, joka vihaa naisia, jotka laittavat silikonit, käyttävätkorkokenkiä ja minihameita ja käyvätsolariumissa ja liimailevat irtokynsiä sormenpäihin. myöntää kyllä, että isot rinnat kauniit, mutta ikinä ei edes tuhahtaisi silariin päin. ihannoi omiani. enkä puhu huuhaata, olen nähnyt miten kohtelee turhamaisia akkoja :D

• Niin .........................
        luomua, just joo kirjoitti:

vaikka miehet kuinka inhoten puhuvat silikoneista ja vannovat luomun nimeen, niin isot silikonit herättävät silti ihastusta... harvemmin miestenlehdissäkään näkee a-kuppisia vaan pelkästään noita järkkyjä puolen litran hinkkejä... Ja nehän ovat taatusti luomua...

Että kun näkee sellaiset isot puskurit siinä silmien eessä niin et varmaan ajattele onko ne luomu mutta ehkä jälkeen päin rupeat miettimään onkohan vai eikö.
        Mutta mitä tohon imetys juttuun tulee siis välittääkö joku nainen enemmän tisseistään kuin lapsen terveydestä siis imetys antaa niin paljon lapselle 6kk aikana täydellinen imuniteetti jonka aikana lapselle kehittyy vastustus kyky monille sairauksille niin ja immuniteetti jopa hivelle joillakin.
        Sen jälkeen lapselle annetaan rokotukset mutta imettäminen auttaa myös aivojen kehtyksessä niin ja lapsilla joita on imettetty 1-3 vuotiaaksi on erittäin harvoin allergia reaktiota. Niin Diabeteksen riski myös laskee joten en oikein voi uskoa että joku pullo ruokkii lastaan se on minusta väärin se on kuin haluasisi lapsensa kärsivän jostain mistä ei vältämättä tarvitsisi kärsiä jos mamma olisi välittänyt vähemmän tisseistään kuin lapsestaan ja sen tulevaisuudesta. Vaikka osa syynä tietenkin on tämä amerikkalainen ajattelu että pitää näyttää hyvältä että menestyy vaikka se ei ole pysyvää, niin ja se että naisen on mentävä töihin tai jos hän ei tee töitä niin hän on epäonnistuja vaikka nämä molemmat asiat ovat vain naisten itse aiheuttamia ongelmia vaikka he miehiä syyttävätkin ja tätäkin tekstiä voi vääntä ja kääntä niin kauan kuin se vieti on toisen lainen. Mutta lapset ovat aina tulevaisuus ja siitä ei pääse irti. Olette varmaan huomannut miten moni ihminen on kipeä jopa niin pienistä asiosta että pistää ihan miettimään onko tuo sairas sen takia että häntä ei imetetty no voi vaikka se voi olla vain osaa syynä mutta ottaen huomioon X tekiän niin se voi olla syy miksi niin moni sairastaa jonkin sortin tautia tai sairastuu niin helposti.
        Niin ja mieli sairaudet ovat myös jonkin verran lisäntyneet ja arvatkaa mitä niin ovat myös tutkimus tulokset niissä on melkein aina mainittu että vanhemmat eivät muka välitä.
        Voi ehkä mös johtua tosta imetys jutusta taas koska jos äiti imettettää se luo lapsen äidin välillä syvän henkisen yhteyden jostain syystä kyllä varmaan tiedätte miksiköhän. Mutta pulloruokinnassa tälläistä suhdetta ei synny ja lapsi jää vähän kuin tyhjiöön jossa ei ole tunteita.

Parasta lopettaa ennekuin kirjoitan kirjan.

• hekla
        pinokkiotar kirjoitti:

joo, että vain miehiä varten me näitä nyppylöitä kannetaan mukana heh heh!! ja ne ei saa rupsahtaa, heti ukkeli hakee uutta??? no tietty näin voi käydä ,mutta olet tosi huonolla itsetunnolla varustettu nainen,jos miehet pitää sinusta vain rintojesi tähden :-)
        Minun puolesta voi ukkelit häipyä ja saavatkin häipyä jos ei rinnat miellytä. Onneksi noin pintaliitäjä en ole.
        Ei tässä haukuta vaan otetaan kantaa asiaan. Tällainen asia herättää voimakkaita tunteita :-)

Surullista tämä ruikutus tästä aiheesta.Nainen on luotu synnyttämään ja rinnat on pienokaisen ravintolähde ainakin ensimmäiset puoli vuotta jotta lapsi saisi kaikki suojaaineet rinta maidosta tauteja vastaan. Ja tämä ihanan hellyyttävä ja autuas tunneside mitä se luo äidin ja lapsen välillä on sanoinkuvamaton. Sitä ei mies voi koskaan kokea. Joten ei haittaa jos ne tisulit vähän rupsahtavatkin,on taatusti sen arvoista.Ja jos se ei miehelle kelpaa niin jo on vähästä rakkaus kiinni.Nykyään on niin paljon hyviä rintsikoita olemassa ettei tartte näyttää roikkutissiltä.Nousee kärpäslätkätkin komeasti pystyyn.

• ihailua saanut
        Niin ......................... kirjoitti:

Että kun näkee sellaiset isot puskurit siinä silmien eessä niin et varmaan ajattele onko ne luomu mutta ehkä jälkeen päin rupeat miettimään onkohan vai eikö.
        Mutta mitä tohon imetys juttuun tulee siis välittääkö joku nainen enemmän tisseistään kuin lapsen terveydestä siis imetys antaa niin paljon lapselle 6kk aikana täydellinen imuniteetti jonka aikana lapselle kehittyy vastustus kyky monille sairauksille niin ja immuniteetti jopa hivelle joillakin.
        Sen jälkeen lapselle annetaan rokotukset mutta imettäminen auttaa myös aivojen kehtyksessä niin ja lapsilla joita on imettetty 1-3 vuotiaaksi on erittäin harvoin allergia reaktiota. Niin Diabeteksen riski myös laskee joten en oikein voi uskoa että joku pullo ruokkii lastaan se on minusta väärin se on kuin haluasisi lapsensa kärsivän jostain mistä ei vältämättä tarvitsisi kärsiä jos mamma olisi välittänyt vähemmän tisseistään kuin lapsestaan ja sen tulevaisuudesta. Vaikka osa syynä tietenkin on tämä amerikkalainen ajattelu että pitää näyttää hyvältä että menestyy vaikka se ei ole pysyvää, niin ja se että naisen on mentävä töihin tai jos hän ei tee töitä niin hän on epäonnistuja vaikka nämä molemmat asiat ovat vain naisten itse aiheuttamia ongelmia vaikka he miehiä syyttävätkin ja tätäkin tekstiä voi vääntä ja kääntä niin kauan kuin se vieti on toisen lainen. Mutta lapset ovat aina tulevaisuus ja siitä ei pääse irti. Olette varmaan huomannut miten moni ihminen on kipeä jopa niin pienistä asiosta että pistää ihan miettimään onko tuo sairas sen takia että häntä ei imetetty no voi vaikka se voi olla vain osaa syynä mutta ottaen huomioon X tekiän niin se voi olla syy miksi niin moni sairastaa jonkin sortin tautia tai sairastuu niin helposti.
        Niin ja mieli sairaudet ovat myös jonkin verran lisäntyneet ja arvatkaa mitä niin ovat myös tutkimus tulokset niissä on melkein aina mainittu että vanhemmat eivät muka välitä.
        Voi ehkä mös johtua tosta imetys jutusta taas koska jos äiti imettettää se luo lapsen äidin välillä syvän henkisen yhteyden jostain syystä kyllä varmaan tiedätte miksiköhän. Mutta pulloruokinnassa tälläistä suhdetta ei synny ja lapsi jää vähän kuin tyhjiöön jossa ei ole tunteita.

laitattanut silikonit. Olen imettänyt ennen silikonien laittoa ja myös sen jälkeen. Kolme lasta, hyvin on kaikki hoito ja imetys mennyt. Vanhempien välinen suhde kukoistaa.

• elämään....
        hekla kirjoitti:

Surullista tämä ruikutus tästä aiheesta.Nainen on luotu synnyttämään ja rinnat on pienokaisen ravintolähde ainakin ensimmäiset puoli vuotta jotta lapsi saisi kaikki suojaaineet rinta maidosta tauteja vastaan. Ja tämä ihanan hellyyttävä ja autuas tunneside mitä se luo äidin ja lapsen välillä on sanoinkuvamaton. Sitä ei mies voi koskaan kokea. Joten ei haittaa jos ne tisulit vähän rupsahtavatkin,on taatusti sen arvoista.Ja jos se ei miehelle kelpaa niin jo on vähästä rakkaus kiinni.Nykyään on niin paljon hyviä rintsikoita olemassa ettei tartte näyttää roikkutissiltä.Nousee kärpäslätkätkin komeasti pystyyn.

On tullut meille kaikille siitä, että äiti on aikoinaan antanut tisua...

• vastanainen

Onko miehellä varaa puhua nahkalapuista kun itsellä on....
        http://netti.nic.fi/~populus/koko.html

• Ihmettelevä täti-72

Eikös helpoin ratkaisu ole ottaa ne silikonit sitten, kun on imetyksensä imettänyt?
        Vai kuinka?Niinhän tuo Susan Ruusunenkin on tainnut tehdä. Imettänyt ensin lapsensa (2 vai peräti 3), ja hankkinut vasta sitten itsellen silikonit?
        Eikös asia näin ollut?

• syksyn lehti

Kun rintojen pilalle meno onkin monimuotoisempi ongelma!
      Susannan olisi pitänyt myös kertoa, että jo itsessään raskaus ja maidon nouseminen rintoihin pilaa ne puhumattakaan normaalista ikääntymisestä.

ELI Susannan olisi täytynyt varoittaa naisia raskauden vaaroilta. Ikää vastaan löytyy varmaan sopivat lääkkeet plastiikkakirurgilta, kuten myös tarvittavat silikonit.

Susanna voisi perustaa yksityisklinikan, jossa jokainen "ulkonäkötietoinen" saisi peilailla itseään kokovartalopelistä ja jossa kerrottaisiin kaikista ulkonäköä uhkaavista vaaroista ja niiden torjumisesta.
      Esimerkiksi kun naamaa on kiristetty tarpeeksi monta kertaa, niin silloin pitää opetella hymyilemään "niukasti", ettei vaan repeä!

• jari, tampere

Mihin Susanna ja muut naiset joiden rinnat on "patalaput" ovat unohtaneet liikunnan ja muut terveet elämän tavat? Eiköhän se Susannankin suusta ole aika paljon kaljaa kaatunut...

• leijonatar

Kun äiti on niin pinnallinen,et tisut meni sit harakoille, kun heidät piti maailmaan saattaa.Olisit Susanna iloinen,että olet saanut terveet lapset,vähän se on ,jos tisut katoaa,,,
        En kyl ymmärrä näiden ihmisten itsetuntoa,eiks teille mikään riitä,siis kaikkee on ja viel enemmän pitäis vaan olla,jossain tulee seinä vastaan,joku kaunis päivä,,,

• pinokkitar
        leijonatar kirjoitti:

Kun äiti on niin pinnallinen,et tisut meni sit harakoille, kun heidät piti maailmaan saattaa.Olisit Susanna iloinen,että olet saanut terveet lapset,vähän se on ,jos tisut katoaa,,,
        En kyl ymmärrä näiden ihmisten itsetuntoa,eiks teille mikään riitä,siis kaikkee on ja viel enemmän pitäis vaan olla,jossain tulee seinä vastaan,joku kaunis päivä,,,

niin ,ei lapsista varmaan hirveen kivalle tunnu moinen lausunto. muutenkin lehdet saisi valkata mitä lausuntoja laskevat julkisuuteen. Tästähän voi tulla in juttu...pulloa vauvoille...kauniit rinnat !!!! voi jessus

• N50-
        pinokkitar kirjoitti:

niin ,ei lapsista varmaan hirveen kivalle tunnu moinen lausunto. muutenkin lehdet saisi valkata mitä lausuntoja laskevat julkisuuteen. Tästähän voi tulla in juttu...pulloa vauvoille...kauniit rinnat !!!! voi jessus

Sellaiset joille rintojen malli ja kaljan juonti ovat tärkeämpää kuin lastensa hyvinvointi voisi sanoa varoituksen sanat: älkää tehkö lapsia! Monet tekevät lapsia vain siksi, että se kuuluu kuvioihin, ei siksi että lapset olisivat suuri lahja.

• enää
        leijonatar kirjoitti:

Jani järkiintyi ja vaihtoi "parempaan"....
        No tuskin tuo vaihtamalla paranee...
        Tuo tämä ex nyt oman tyhmyytensä ja pinnallisuutensa esille..
        Täytyy nyt jollakin tuoda itseänsä esille, voi raukkaa...

• tampereen jarille

ja vähän muillekin miehille, joilla ei rintoja ole ja jotka eivät lapsia synnytä eivätkä imetä: Naisen rinnathan eivät ole lihasta, jota voisi punttisalilla kasvatella. Eikä niiden synnytyksen ja imetyksen jälkeiseen rupsahteluun pysty juurikaan ravinnolla eikä terveellisillä elämäntavoilla vaikuttamaan. Ainoa keino kohentamiseen on kirusrgia ja silikonit, joka sen laatuista parannusta elämäänsä tarvitsee.

• täytettä kuin rinnoissa..
        N50- kirjoitti:

Sellaiset joille rintojen malli ja kaljan juonti ovat tärkeämpää kuin lastensa hyvinvointi voisi sanoa varoituksen sanat: älkää tehkö lapsia! Monet tekevät lapsia vain siksi, että se kuuluu kuvioihin, ei siksi että lapset olisivat suuri lahja.

niinpä niin, mahtaa ola Jani ja pojat ylpeitä Susannan kommenteista, Ei ku äitienpäivämitali hakuseen...

• varoittaa
        leijonatar kirjoitti:

että imetys myös tekee tyhmäksi,eri lehtien kansissa ja lööpeissä on viimeisen puoli vuotta pyörinyt kaksi varsinaista älykköä,toinen ensin hengailtuaan idolinyhverön kanssa ja kun homma kuivui kasaan,eli ei lööppikuntoon,nyt sitten tissiensä varjolla,toinen saatuaan tekstarin itseltään pääministeriltä,joka oli vittuuntunut yksityisasioiden levittelystä naistenlehdissä...ei ihme,että molemmat on laitettu kierrätykseen.Mielenkiinnolla odotan minkä keinon ex-rouvat S&K seuraavaksi keksivät pysyäkseen julkisuudessa,uimarin entinen muija tai ministerin pikarakas ei pitkään jaksa kiinnostaa ketään

• niinpäniintaasjoo
        täytettä kuin rinnoissa.. kirjoitti:

niinpä niin, mahtaa ola Jani ja pojat ylpeitä Susannan kommenteista, Ei ku äitienpäivämitali hakuseen...

Kiva sitten vähän vanhempana katsella leikekirjaa; "joo kaverit, tässä äiti sanoo että me pilattiin sen rinnat, mutta onneks se hommas noi silikoonit. Nyt äidiltä taas rakkautta meillekin riittää. Mitähän sitten kun se on niin vanha että silikooneistakaan ei ole apua. No ei hätää, onhan meillä kiva iskä, joka löytää aina missin jostain. Kai ne missitkin on hyviä äitejä? Enivei, mennäänkö vetään viivat?"

• miranda79

No voi totta jeesus näitä nykyajan hienohelma ämmiä!!
      Minulla ei ainakaan menny rinnat pilalle imettämisestä tai pimperokaan synnytyksessä..imetin poikaani 8 kuukautta..
      Jos maitoa tulee niin rintamaito olisi todella tärkeää ensimmäiset 6 kuukautta vauvalle.
      Minun mielestä naiset jotka ajattelevat vaan omia tissejänsä tai pimperoittensa ulkonäköä niin ei tarvisi lapsia ollenkaan!
      Hankikaa hamsteri tai puudeli.
      Minulle ainakin ykkös asiana on ollut oma poikani sitten vasta tulee tissit ym

• sariana

Tästä sen näkee mitä nykyajan ulkonäkökeskeinen "muiden miellyttämis"- buumi tekee..
        Itse olen suht nuori,(26 v.) synnyttänyt ja imettänyt, enkä todellakaan mieti rintojeni täyttöä myrkyillä, vaikka ne vähän littanammat ovatkin entiseen verrattuna!

Itseasiassa olen vain ylpeämpi rinnoistani joista olen voinut lapseni ruokkia.

• TeemuRuskeepää
        sariana kirjoitti:

Tästä sen näkee mitä nykyajan ulkonäkökeskeinen "muiden miellyttämis"- buumi tekee..
        Itse olen suht nuori,(26 v.) synnyttänyt ja imettänyt, enkä todellakaan mieti rintojeni täyttöä myrkyillä, vaikka ne vähän littanammat ovatkin entiseen verrattuna!

Itseasiassa olen vain ylpeämpi rinnoistani joista olen voinut lapseni ruokkia.

Huomautan, että tällainen julkkisten ajattelu on sanakirjaesimerkki oikeistolaisesta ajattelusta, jossa nimenomaan ei osata kunnioittaa imetyksessä muuttuneita rintoja. Ei osata kunnioittaa yleensäkään itseä. Sen sijaan tavoitellaan statusta rinnoilla, joita miehet arvostavat. Se tulee päällimmäiseksi lapsenhoidon ja oman itsensä arvostamisen sijaan.

• valokuvaajalinssi
        TeemuRuskeepää kirjoitti:

Huomautan, että tällainen julkkisten ajattelu on sanakirjaesimerkki oikeistolaisesta ajattelusta, jossa nimenomaan ei osata kunnioittaa imetyksessä muuttuneita rintoja. Ei osata kunnioittaa yleensäkään itseä. Sen sijaan tavoitellaan statusta rinnoilla, joita miehet arvostavat. Se tulee päällimmäiseksi lapsenhoidon ja oman itsensä arvostamisen sijaan.

Hieno ja erilainen näkökulma Teemu, mutta jos nyt ei tällaisiin asoihin sitä politiikkaa kuitenkaan sekotettaisi, kai ne demarit ja kommarit voi olla ihan yhtä pinnallisia;)

• olet moralisoimaan

muiden valintoja??Jokainen tehköön kropalleen mitä haluaa.
        Jokainen päättäköön itse ruokkiiko muksunsa vastikkeella vai rintamaidolla.Itsekään en lastani rintamaidolla ruokkinut(oma valinta) ja hyvinpä näyttää voivan.Ja seuraava lapsikin syntyy kyllä keisarinleikkauksella,ihan minun omasta tahdostani.Yksi alatie synnytys riitti kiitos vaan..

• TeemuRuskeepää
        valokuvaajalinssi kirjoitti:

Hieno ja erilainen näkökulma Teemu, mutta jos nyt ei tällaisiin asoihin sitä politiikkaa kuitenkaan sekotettaisi, kai ne demarit ja kommarit voi olla ihan yhtä pinnallisia;)

Ei tässä olekaan kysymys jonkin poliittisen ryhmittymän nostamisesta toisen yläpuolelle, vaan yhteiskunnan vaikutteiden valaisemisesta, jotka johtavat tuollaiseen ajatteluun. Se pinnallista, miten naiset epäonnistuvat toteuttamasta omaa tai lapsensa etua yhteiskunnasta lähtöisin olevien velvoitteiden takia.

• ei poliittiset rinnat ;-)
        valokuvaajalinssi kirjoitti:

Ehkä hiukan liian kaukaa haettu vertaus, rinnat ja politiikka...kähmintää kyllä esiintyy...mutta se ei taida kohdistua rintoihin...luulen niin.

• valokuvaajalinssi
        TeemuRuskeepää kirjoitti:

Ei tässä olekaan kysymys jonkin poliittisen ryhmittymän nostamisesta toisen yläpuolelle, vaan yhteiskunnan vaikutteiden valaisemisesta, jotka johtavat tuollaiseen ajatteluun. Se pinnallista, miten naiset epäonnistuvat toteuttamasta omaa tai lapsensa etua yhteiskunnasta lähtöisin olevien velvoitteiden takia.

etkö juuri sitä tarkoittanut kun katsoit "sanakirjastasi" tällaisen rintahäsläyksen olevan oikeistolaista meininkiä.. tää ei ole mun käsittääkseni mukaan niinkään poliittinen juttu, yhteiskunnalliseksi tuon rintavarustuksen korjaamisen nostaa vain tää ajan typeryys kun niihin rintoihin ollaan niin kovasti tuijottelemassa, eikä vähiten näköjään naiset itse. Ei siitä voi miehiäkään pelkästään syyttää.. tosta poliittisesta näkökulmastas vaan sen verran, että eiköhän ne rinta-asiat kiinnosta ihan yhtä lailla oikeistoa kuin vasemmistokin, keskustasta puhumattakaan!

• valokuvaajalinssi
        ei poliittiset rinnat ;-) kirjoitti:

Ehkä hiukan liian kaukaa haettu vertaus, rinnat ja politiikka...kähmintää kyllä esiintyy...mutta se ei taida kohdistua rintoihin...luulen niin.

juu;) ei politiikkaa saa sekoittaa näin ihanaan asiaan! ihaniin rintoihin... yhteiskunnallisen vaikutuksen toki ymmärtää, onhan se tän nyky-yhteiskunnan ilmiö, rintojen ynnä muiden asioiden suurentelu;) - sanovat että miesten vuoksi, mutta kyllä mä ainakin vähän luulen että myös naisten itsensä vuoksi

• N50-

Minä imetin kahta lasta, toista yli puoli vuotta ja toista melkein vuoden (eli liika kauan, tuli beibille jo reikiä hampaan alkuihin, mutta sylitol-pelasti).

Rintani ovat aina saaneet kiitosta: c/d, eikä niistä mitään kansallispukujen taskuja tullut. Olen vieläkin niihin ihan tyytyväinen : )

Olisiko juju sinä, että lopettaa imetyksen liian varhain, rinnat eivät ehdi hitaasti sopeutua muutokseen. Tai sitten kyseessä on jokin yksilöllinen juttu: kuinka paljon on rauhasta ja kuinka paljon rasvaa.

Typerää on tältä, kuka hän nyt olikaan, väittää että imetys pilaisi rinnat. Rinnathan paisuvat imetti tai ei. En usko tuota.

• _miude_

Ei mun tissit pilalle menny imetyksen takia,eikä myöskään pimmpini synnytyksen takia,pysyi aivan ehjänä....Ja jos oikeasti lapsia haluaa,ei tuollaisia asioita edes ajattele.
        Sitä paitsi,saa ne rinnat kiinteiksi muullakin kuin vaan silikonilla...

• viirukka

Ei todellakaan pilaa. Ensimmäiset lapseni olivat kaksosettytöt, ja kolmas poika ja ei puhettakaan piloille menosta. Imetys luonnollisin asia ja ihanin mitä voi olla naisen ja lapsen välillä, molemmat nauttivat.
        Kiitosta olen saanut vielä tämänkin ikäisenä rinnoistani. Olkaa naiset ylpeitä lapsistanne ja itsestänne.

• Heteroisä

mitenkä imetys muka hampaiden reikiintymiseen vaikuttaa? Meillä vaimo imetti molempia lapsia yli 2-vuotiaiksi, eikä rei'istä ollut tietoakaan?!?

• N50-
        Heteroisä kirjoitti:

mitenkä imetys muka hampaiden reikiintymiseen vaikuttaa? Meillä vaimo imetti molempia lapsia yli 2-vuotiaiksi, eikä rei'istä ollut tietoakaan?!?

Maito muuttuu "loppuakohden" sokerisemmaksi...ja vähemmän ravinteikkaaksikin. Maitohampaiden alut ovat herkkiä reikiintymään. Pakko kait tunnustaa kamala paheeni: poika nukkui vieressä ja usein tissi suussa...kun hänet sai niin hiljaiseksi. En ymmärtänyt reikiintymisvaaraa, ennenkuin alkoivat tummua. Reikiintyminen oli järkyttävän nopeaa, mutta ksylitoli pysäytti reikiintymisen. Annoin hänelle purkkaakin, vaikka syleskeli niitä sitten minne sattuu...muvimatoista olen vieläkin joskus niitä purkanjälkiä näkevinäni, vaikka nuorimmaiseni on jo 15 : ) reikiintymisen syynä oli varmaankin se, että se maito lillui suussa nukkuessa.

• Toinen isukki
        N50- kirjoitti:

Maito muuttuu "loppuakohden" sokerisemmaksi...ja vähemmän ravinteikkaaksikin. Maitohampaiden alut ovat herkkiä reikiintymään. Pakko kait tunnustaa kamala paheeni: poika nukkui vieressä ja usein tissi suussa...kun hänet sai niin hiljaiseksi. En ymmärtänyt reikiintymisvaaraa, ennenkuin alkoivat tummua. Reikiintyminen oli järkyttävän nopeaa, mutta ksylitoli pysäytti reikiintymisen. Annoin hänelle purkkaakin, vaikka syleskeli niitä sitten minne sattuu...muvimatoista olen vieläkin joskus niitä purkanjälkiä näkevinäni, vaikka nuorimmaiseni on jo 15 : ) reikiintymisen syynä oli varmaankin se, että se maito lillui suussa nukkuessa.

Alle 2-vuotiaalla on kariesbakteerin välttäminen sen verran helppoa, että hampaiden reikiintymisen pelossa imetystä ei ole tarvetta lopettaa. Lisäksi, vaikka kariesbakteeria pääsisikin suuhun noin nuorella iällä se pystyy hyödyntämään heikosti (jos ollenkaan) äidinmaidon sokeria.

Lapsesi hampaiden reikiintymisessä oli muu syy, kuin rintaruokinta. WHO kuitekin suosittaa jatkamaan imetystä vaikka 2-vuotiaaksi saakka.

• N50-
        Toinen isukki kirjoitti:

Alle 2-vuotiaalla on kariesbakteerin välttäminen sen verran helppoa, että hampaiden reikiintymisen pelossa imetystä ei ole tarvetta lopettaa. Lisäksi, vaikka kariesbakteeria pääsisikin suuhun noin nuorella iällä se pystyy hyödyntämään heikosti (jos ollenkaan) äidinmaidon sokeria.

Lapsesi hampaiden reikiintymisessä oli muu syy, kuin rintaruokinta. WHO kuitekin suosittaa jatkamaan imetystä vaikka 2-vuotiaaksi saakka.

Näin kumminkin hammaslääkäri silloin sanoi, ja lopetin ruokinnan. Kohtuus varmaan kaikessa. 2-vuotiaaksi imettäminen on pelkästään tapa, ei sillä varmaankaan ole mitään terveysvaikutuksia. Neuvolassa varmaankin neuvovat, mikä on järkevin aika lopettaa rintaruokinta, luulisin että siinä 6kk:n ja vuoden välillä. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kyllä minusta 2vuotta on jo = : ). Vitsailettekohan tädin kustannuksella.

Väittäthän ne, että rintaruokinta suojelisi allergioiltakin. Toinen hyvä konsti on se, ettei ylisiivoa kotia kun lapset ovat pieniä : ) Näillä konstein ainakin meillä on onnistuneesti vältetty allergiat, vaikka me vanhemmat olemme allergisia. nuhaa, astmaa ja ihottumaa.

• karies tartunta
        N50- kirjoitti:

Näin kumminkin hammaslääkäri silloin sanoi, ja lopetin ruokinnan. Kohtuus varmaan kaikessa. 2-vuotiaaksi imettäminen on pelkästään tapa, ei sillä varmaankaan ole mitään terveysvaikutuksia. Neuvolassa varmaankin neuvovat, mikä on järkevin aika lopettaa rintaruokinta, luulisin että siinä 6kk:n ja vuoden välillä. Makuasioista ei voi kiistellä, mutta kyllä minusta 2vuotta on jo = : ). Vitsailettekohan tädin kustannuksella.

Väittäthän ne, että rintaruokinta suojelisi allergioiltakin. Toinen hyvä konsti on se, ettei ylisiivoa kotia kun lapset ovat pieniä : ) Näillä konstein ainakin meillä on onnistuneesti vältetty allergiat, vaikka me vanhemmat olemme allergisia. nuhaa, astmaa ja ihottumaa.

Kyllähän nykyään neuvolassa kerrotaan että karies tarttuu yleensä vanhempien suusta. Jos siis vältetään syljen kulkeutuminen vanhempien suusta lapsen suuhun niin se ei tartu. Joskus vieläkin näkee jonkun laittavan tutin ensin omaan suuhunsa ja sitten lapselle. Ei näin !

• N50-
        karies tartunta kirjoitti:

Kyllähän nykyään neuvolassa kerrotaan että karies tarttuu yleensä vanhempien suusta. Jos siis vältetään syljen kulkeutuminen vanhempien suusta lapsen suuhun niin se ei tartu. Joskus vieläkin näkee jonkun laittavan tutin ensin omaan suuhunsa ja sitten lapselle. Ei näin !

Se lienee sota-ajan käytäntöjä, että lusikka pistettiin omaankin suuhun...pientä rajaa, kuka niin hölmö olisi. Mistä se karies kenenkin suuhun tulee, sitä en todellakaan osaa sanoa. Harvalla sitä ei taida ollenkaan olla. Olen ymmärtänyt, että se ennen suuteluikää kumminkin tahtoo itsekullekin tulla : ). En ole hammaslääkäri, mutta kaikki makeahan se pahaksi hampaille on, varsinkin juuri puhkeaville maitohampaille. Tarkoitin vain sanoa, että hyvä on imettää, mutta ei ehkä liian pitkään.

• str. mutans
        N50- kirjoitti:

Hampaiden reikiintymisen aiheuttaa kariesta aiheuttava bakteeri ja on yleensä saatu tartuntana vanhempien suusta. Olen töissä sairaalassa ja tämän tästä näkee ruokalassa kun joku vierailija syö lapsensa kanssa samoilla ruokailuvälineillä. On muutaman kerran tehny mieli mennä pitämään luento. Samaten huuliherpes ja muutkin pöpöt. Kiitos vanhemmille! Tissejä en viiti edes kommentoida.

• valokuvaajalinssi
        str. mutans kirjoitti:

Hampaiden reikiintymisen aiheuttaa kariesta aiheuttava bakteeri ja on yleensä saatu tartuntana vanhempien suusta. Olen töissä sairaalassa ja tämän tästä näkee ruokalassa kun joku vierailija syö lapsensa kanssa samoilla ruokailuvälineillä. On muutaman kerran tehny mieli mennä pitämään luento. Samaten huuliherpes ja muutkin pöpöt. Kiitos vanhemmille! Tissejä en viiti edes kommentoida.

tää onkin tissiketju, joka kääntyi maitohampaisiin ja keriekseen.. tuosta karieksesta erityisesti (niinku tietty kyllä tisseistäkin) on ollut eri aikoina erilaisia, vaihtelevia ja uudelleen tulevia suuntauksia, käsityksiä jo vuosikymmenet, mitähän niistä asioista sanotaan kymmenen vuoden kuluttua;)

• antsa 45

kyllä tissit täytyy olla sitä oikeaa. Ei mitään silikooni täytteisiä rintoja.
      kyllä siihen on varmaan muita keinoja kun täyttää ne silikoonilla.

kun nainen synnttää niin se vähän venyy, niin eihän sinnekkään pumpata mitään silikoonia.
      Ehkä ylimääräinen tikki ommellaan. Ja taas kelpaa.

• pinokkiotar

Tietääkö tämä turhamainen ja naivi"julkkis" mitä tuo lausunto voi tuoda tullessaan??? Nuoret äidit eivät imetä vauvvojaan vaan vaalivat rintojaan!!! Miksi rinnat ei saisi hiukan rupsahtaa??? Lasten imettämistä vartenhan ne on, ei aikuisten ukkojen imettämistä varten. miehille voi ostaa tutipullon!!
      jos ei miehille kelpaa ,etsiköön sitä nuorta lihaa, mikä kiinteää.Oikea seksi ja läheisyys ei kaadu siihen ,ettei nännit sojota aivan taivasta kohti. ;-)

• tarinan?

Kerran yksi Manta meni lääkäriin.
        Sanoi: Minua niin masentaa, tahtoisin tappaa itseni.
        Lääkäri: Ei tämä minun etiikkaani kuulu, mutta ammu vasemman tissin alle, niin sillä selvä.
        Seuraavana päivänä oli lehdessä pikku-uutinen:
        Hullu akka ampui itseään polveen.

• No pöh

Ehkä elämä ja ikä jättävät jälkensä, mutta niin hitto vie pitääkin! En aio kuolla siloposkisena, pystyrintaisena ja elämää näkemättömänä kiiltokuvana. Ja imetys pilaa, minkä pilaa; turhaa vouhotusta. Minulla on neljä lasta ja imetystä takana yli viisi vuotta. Koko 75C ja ihan hyvässä kuosissa edelleen. Näitä luomuja on vielä hiljattainkin epäilty silikoneiksi... ;D Lopultakin rintojen ensisijainen tehtävä on jälkikasvun ruokkiminen, muut arvot tulevat vasta sen jälkeen. Ja jos rintasi ovat menettäneet kimmoisuuttaan imetyksen jälkeen, voit olla ylpeä siitä, että ne kuitenkin täyttivät tärkeimmän tehtävänsä. Ja voihan sitä lasten synnyttyä parannella muotojaan, jos tuntee tarvetta. Ei siinäkään mitään pahaa ole. :)

• c80
        No pöh kirjoitti:

Ehkä elämä ja ikä jättävät jälkensä, mutta niin hitto vie pitääkin! En aio kuolla siloposkisena, pystyrintaisena ja elämää näkemättömänä kiiltokuvana. Ja imetys pilaa, minkä pilaa; turhaa vouhotusta. Minulla on neljä lasta ja imetystä takana yli viisi vuotta. Koko 75C ja ihan hyvässä kuosissa edelleen. Näitä luomuja on vielä hiljattainkin epäilty silikoneiksi... ;D Lopultakin rintojen ensisijainen tehtävä on jälkikasvun ruokkiminen, muut arvot tulevat vasta sen jälkeen. Ja jos rintasi ovat menettäneet kimmoisuuttaan imetyksen jälkeen, voit olla ylpeä siitä, että ne kuitenkin täyttivät tärkeimmän tehtävänsä. Ja voihan sitä lasten synnyttyä parannella muotojaan, jos tuntee tarvetta. Ei siinäkään mitään pahaa ole. :)

Samoin, neljä lasta, imetin yhtäkin melkein 2 vuotta, rinnat ei oo muuttunut miksikään, ehkä hiukan jopa kasvaneet. Nännit ei nöpötä pystyssä (harvemmin isoissa nöpöttääkään) mutta ei oo tissit nahkapussitkaan vaan täyttä tavaraa ja omaa! Eikä ole kukaan haukkunut.
        En montaakaan naista tiedä kellä imetys/raskaus olisi pilannut tissit, puhetta vaan. Ja jos jollain mene piloille olisko syy siinä että joillakin on kauhee tarve laihduttaa heti synnytyksen jälkeen, kun laihtuu nopeasti tissitkin menee siinä mukana. Minä ainakin olin vuosia raskauden jälkeen liikakiloissa. Tärkeempää oli lapsien hyvinvointi kuin oma kroppa.

• joten eipä paljon muuta asi...

Susanna on mielestäni yksi "rumimpia" missejä/malleja mitä Suomessa on, joten yrittäkööt vaan rauhassa muuttaa ulkonäköään tuolla keinolla. Rinnat on ulkonäössä sivuseikka, kiinnitän enemmän huomiota siistiin, iloiseen, heleään kokonaiskuvaan..Mutta tapansa kullakin.

• Rintojen kauneus

ei paljon auta, jos pää on laho!Pilaako ajattelu pään? Työ pilaa kädet? Kävelemisestä pilaantuu on jalat? jne. Kuka haluaa olla kaunis muumio? Säälittävää, jos ei uskalla elää. Nuoruus ei ole säilyvää; onneksi!
      Imetys on nautinto niin lapselle kuin äidillekin.
      Pulloruokinta on hätävara; onneksi nykyään on jo hyvät korvikkeet verrattuna vanhaan aikaan eikä lapsen tarvitse kärsiä alravitsemuksesta, jos maidon tulo on niukkaa tai imetys ei jostain muusta syystä ei onnistu. Itse nautin nyt isoäitinä olemisesta.Tarpeeksi kauniina.

• dandu

poikaystäväni itki pienenä kun hänen mummollansa ei ollut ryppyjä. :) tällaiset arvot takaisin!!! :D

• Natasha

Sanoisin että jos nainen saa peräkanaa joka vuosi uuden lapsen kuten naapurimme lestadiolaiset, niin kyllähän siinä kroppa ja rinnat kärsii. Itselläni on kaksi lasta, mutta imettämisestä ei ole kuin parin viikon kokemus. Näet minulla ei vauva imenyt kunnolla ja oma kärsivällisyys meni. Oli synnytyksen jälkeinen masennus. Siirryin pulloruokintaan. Ja kappas vain, lapseni ovat terveitä, vaikkeivat ole paljon tissiä nähneetkään. Rintaruokinta on toki terveellisin ravinto vauvalle, mutta kaikilta imetys ei käy. Mulle se oli henkisesti niin rankkaa, että otin korvikkeen käyttöön. Ja mitä ulkonäköön tulee; eivät rintani rupsahtaneet eivätkä muuttuneet roikkuviksi ajokoiran korviksi. Ei se imetys kaikkien rintoja varmaan pilaa, onhan monia eri imetysasentoja. Mulle se oli rankkaa, ja myönnän sen. Naapurien lestadiolaisnaisilla, joille tulee joka vuosi uusi lapsi, on roikkuvat rinnat ja hirveät läskit, puhumattakaan suonikohjuista. Että kyllä ainakin lestadiolaisilla se kroppa ja rinnat kärsii. Ja koska olen nuori nainen, en välitä makkaroista enkä roikkuvista tisseistä. Ja tää nyt ei tarkota, et jonkun pitäis lopettaa imetys. Ei. Tää on vaan mun näkemys, et jos imettää ja imettää eikä pidä taukoo lastensaannissa, ni kyllä näkyy peilistä. Onhan yhteiskunta liian ulkonäkökeskeinen, mutta kyllä naista ärsyttää, jos hänen rintansa ovat roikkuvat läppänät verrattuna kanssasisariin. Kaikilla ei varmaan roiku, eikä itsellänikään. Tosin olen vielä niin nuori, mutta vanhuus tulee joskus. Rinnat roikkuu viimeistään vanhana, ja en kyllä aio ottaa silikoneja silloin. Mutta nyt, kun vielä olen nuori ja nätti, aion nauttia siitä.

• heh

on varmaan kalja rahat loppunut kun taas kitistään lehtien etusivuilla milloin mistäkin.kai sen ämmän perse on seuraavaks liian iso ja taas laitetaan sekin lasten syyksi.

• esittellee...

Kohta rintansa? On kai jo kysynyt Matilta tekstarilla, mitä "patalapuille" pitää tehdä?

• !!!

"Imettäminen pilasi minunkin rintani ja siksi jouduin ottamaan silikonit."

Voi herranjestas,mikä typerä akka!Mikään ei ole parempaa vauvalle kuin äidinmaito,ei mikään surkea vastike korvaa aitoa luonnontuotetta,joka ylläpitää lapsen vastustuskykyä!Imettämisessä lisäksi kehittyy äidin ja lapsen välille vahvempi side!Äidin läheisyys on tärkeää lapsen kehitykselle!Ja jos siitä vähän rinnat rupsahtavat,olkoon niin,mutta se on sen arvoista,kun saa iloisen,terveen ja onnellisen lapsen!Tuollaiset turhamaiset kumitissihöttöaivobimbot ärsyttävät...

• on pilannut

lähinnä raju juhliminen. Ei yli 3-kymppisen kroppa enää kestä samaa määrää viiniä kuin 2-kymppisen!

• sieviset

Jari Sievisen äiti saa olla ylpeä pojastaan, mutta surullista millainen hänen exänsä on: otti lapsekseen sopivan vaimon ja isäksikin vanhana ukkona. Lastenlasten äiti taas....no, on ainakin ja vähintään tyhmä.

Toivottavasti itse saan aikoinaan sellaiset miniät, ettei tarvitse yöuniaan menettää lastenlasten hyvinvoinnin vuoksi.

Aivan ihmeellinen bimbo, vaikka jo ihan aikuinen iältään, tämä silikoninainen.

• slash30

ja Susanna Sievinen tietää kaiken....helevetin ääliöööööö........!!!!!!!!!Parempi ku sillä ämmällä ei edes olis lapsia,ei todellakaan mikään esimerkillinen äiti..

• sievinen

kelpaisi erittäin hyvin eduskutavaali. ehdokkaaksi. siellä kumitissi pääsisi pitkälle.

• Hajattelija

aloittaa sellaiset yhdistelmäleikkaukset näille missukoille ja jonninjoutaville julkimoille? Tehdään rasvaimu vatsaan, reisiin ja takalistoon ja lisätään näin saatu rasva tisseihin ja turparustinkiin. On ekologisempaa kuin silikoni. Lopuksi poistetaan vielä läskiä ja (keltaista) nestettä päästä, niin johan kelpaa!

• MaisaB

.. alunperin on IMETTÄMINEN. Jos itsetunto riippuu rinnoissa, niin ei voi muuta kuin ihmetellä niitä naisia. Minulla on kahden lapsen imetyksen jälkeen riippuvat, ihanat luomurinnat, joita en vaihtaisi millään pois. Enkä ole miehiltäkään kuullut niistä kuin hyvää palautetta.

• akm

Sievisen ex voisi laittaa korvien väliin myös silikonia,tais se pääkin vaurioituu synnytyksissä.......

• jkfiorjlfjsljf

tuokin jokaisen oma asia! Ennemmin minäkin silikoonit ottasin ku kaks kärpäslätkää roikkumaan rinnuksilleni!!!! Jos pystyt kärpäslätkinesi elelleen ni hyvä. Mutta minä en pysty...en koe itseäni naiseksi ilman rintoja enkä haluttavaksi miehen silmissä.Onneksi mulla imetykset ei ole rintoja pilannut!!!!

• vintiö

Just niin Itse ihailen naisia jolla itsetunto on kohillaan eikä olla joka nyppyä korjaamassa. Rinnat joita on imettämiseen käytetty ovat aivan yhtä hyvät tai paremmat kuin silikonipussukat, joten eipä tuo paljon positiivista ihmisestä kerro jos täytyy antaa piilossa olevien asioiden vaikuttaa korviensa väliin.

• Nimetön

Lopettakaa nyt se jauhaminen rintojen tehtävästä. Jep, imettäminen ei suju ilman niitä mutta ihmislajilla rinnat ovat myös sukupuolisen kiinnostuksen herättäjät, ovat aina olleet. Tiedän tämän, koska esiäitini Lucy on kertonut.

• Nykyäippä
        Nimetön kirjoitti:

Lopettakaa nyt se jauhaminen rintojen tehtävästä. Jep, imettäminen ei suju ilman niitä mutta ihmislajilla rinnat ovat myös sukupuolisen kiinnostuksen herättäjät, ovat aina olleet. Tiedän tämän, koska esiäitini Lucy on kertonut.

Kiva juttu, että esiäitisi Lucy on sinua valistanut elämän perustotuuksien suhteen. Rinnoilla ON merkitystä seksuaalisen halun herättämisessä ja myös tätä kautta lisääntymisbiologiassa. Kuten myös lukemattomilla muilla ominaisuuksilla, sukupuolen mukaan. Pääsääntö on, että "vaisto" ohjaa meitä etsimään mahdollisimman optimaalista kumppania suvunjatkamiseen. Tervettä, mahdollisimman hyvännäköistä, älykästä, jälkeläisten hyvinvoinnista huolehtivaa. Näkemieni kuvien mukaan esiäidilläsi Lucylla oli riippuvat rinnat; se kertoi lajin uroksille hedelmällisyydestä.

• nodoubt
        jkfiorjlfjsljf kirjoitti:

tuokin jokaisen oma asia! Ennemmin minäkin silikoonit ottasin ku kaks kärpäslätkää roikkumaan rinnuksilleni!!!! Jos pystyt kärpäslätkinesi elelleen ni hyvä. Mutta minä en pysty...en koe itseäni naiseksi ilman rintoja enkä haluttavaksi miehen silmissä.Onneksi mulla imetykset ei ole rintoja pilannut!!!!

et ole tainnut ikinä saada aitoa rakkautta. mielipiteesi muistuttavat kaveriani jota ei koskaan rakastettu : yrittää aina ja kaikin keinoin tehdä itsensä hyväksyttävämmäksi toisten ihmisten silmissä, eikä koskaan ole tyytyväinen. elämä on liian lyhyt tuollaiseen. onneksi minulla sentään on tissit toisin kuin äidilläni. ja mitäköhän mieheni tuumaisi, kun tuhlaisin perheemme varat kumitörröttimiin? kylläpä hävettää olla yksi lajimme edustajista.

• henkiemo

Just, tuommosia "reikäpäitä" sitä tulee, kun julkisuus kihahtaa päähän ja kuset ja paskat menee tuolla vintin puolella sekasin. Mitähän varten naisillekkin näinkin nisäkkäänä on sitten nämä rinnat annettu?! Saapi vain pähkäillä,näinkin vähän, eli ei ollenkaan julkimona, että kaikenlaisia se leipä elättääkin tämän maan päällä.

• iikamouse

ihana viesti :D ei voi kun nauraa.

• ottakaa riski!

Se taitaa olla ihan tapauskohtaista kenen rinnoille mitäkin tapahtuu.. itellä kaksi lasta kuppi koko kasvanu C80 D85:n, ja jonkinverran lörpsistyny lisä painon vuoksi, mutta ei pahasti. Sanoisin et ikä se taitaa ennemmin tehä tepposet tisseille, kun lapset, ja kuntoilun puute samaten.
      Tosin raskaus saattaa vaikuttaa muulla tavoin kroppaan eli raskausarpia voi tulla (rasvaaminen auttaa) tosin niitä voi tulla tavallisista nopeista lihomisista tai laihtumisistakin.
      Selkävaivoja voi tulla raskauksista etenkin jos on muutoinkin taipumusta niihin, mutta ne ei satu läheskään kaikkien kohdalle.
      Ja kaikkeist ilkein juttu minun mielestä on se et saattaa karvojen kasvu nopeutua, ja niitä saattaa tulla paikkoihin joissa niitä aiemmin ei ole ollut eli kasvoihinkin, mutta tämä tulee lähes kaikilla naisilla iän myötä muutenkin.
      Ihminen ei ole koskaan tyytyväinen aina joku asia on vialla itsessä tai jossain muussa asiassa. Jos rakastatte lapsia ja haluatte niitä niin kannattaa ottaa riski! Se on sen arvoista!

• vähän poikkee

vähän poikkee asiasta... mutta rasvaaminen ei todellakaan auta kaikkia. niitä arpia tulee siitä huolimatta. Itse oon käyttänyt purkki tolkulla rasvaa ja siitä huolimatta kauheat arvet. Painoa on tullu 8 kk aikana 14 kg.

• kroppa pilalla
        vähän poikkee kirjoitti:

vähän poikkee asiasta... mutta rasvaaminen ei todellakaan auta kaikkia. niitä arpia tulee siitä huolimatta. Itse oon käyttänyt purkki tolkulla rasvaa ja siitä huolimatta kauheat arvet. Painoa on tullu 8 kk aikana 14 kg.

Mulla meni koko kroppa raskaudesta pilalle.Painoa tuli 6kkssa 50kg.Ja kun vatsaan ei voinut tulla enempää pystysuunnassa arpea, niin se rupesi halkeilemaan vaakatasossa..imettämään en kyennyt kovien lääkkeiden takia.Rintani on siis myös raskaus arvilla.Mutta mielestäni poikani ei ole kuitenkaan koskaan kärsinyt imetyksen puutteestaan..kasvaa ihanne mitoissa,ei sairastele,pysyi kauemmin tyytyväisenä pullo ruokinnan välit..ja ennen kaikkeaan pystyin leikkimään,antamaan hellyyttä ja seurallisuutta paremmin,kuin jatkuvasti tissi suussa!

• mutsi ja 4 viikaria

seuraavaksi tietty kielletään hankkimasta lapsia kun "paikat" venyy.... hei haloo! ei ole tainnu susanna sievinen kuulla sellaista sanaa kuin jumppa...

• xxyy

en enää ihmettele yhtään että sieviset erosivat. eihän kukaan voi kestää noin turhamaista naista puolisonaan!

• :D :D :D

Ja se nykyinen missi ei sitten vissiin ole ollenkaan turhamainen? Muuten vain itseään esittelee? :D

• valoa!

Lapsi saa äidinmaidosta vastustuskyvyn jota pienellä vielä ei ole.

Sussulle on kai jäänyt epäselväksi se seikka että miksi naisilla rinnat yleensä on?

Säälittävä ihminen.

• aihe....

Nämä Suskan tisut. Meinaa palvelin mennä väkisin tukkeeseen! ;D

• allu
        aihe.... kirjoitti:

Nämä Suskan tisut. Meinaa palvelin mennä väkisin tukkeeseen! ;D

Kyllä nää sussen tisut näyttää kiinnostavan kansaa,mahtaisko Janin muna kiinostaa yhtälailla.Otsikko vois olla Janin muna lerpsahti ku teki lapset.......

• näki
        allu kirjoitti:

Kyllä nää sussen tisut näyttää kiinnostavan kansaa,mahtaisko Janin muna kiinostaa yhtälailla.Otsikko vois olla Janin muna lerpsahti ku teki lapset.......

Sussen patalaput...:-D

• harmi vaan

Itse olen imettänyt yhteensä kolme ja puoli vuotta ja täytyy sanoa, että on se rinnoille rankka juttu. Siis kun välillä iho on todella kireänä kun rinnat on täynnä maitoa, ja sit taas tyhjenee. Sitä edestakaista rumbaa ei ainakaan vuosi tolkulla rinnat kestä niin, että pysyisivät kiinteinä. Harmi vaan. Kaks kuppi kokoa pienenivät :(

• venyttäjä

Susanna on kaunein ,sillä on pidemmät tissit ja naama kuin KILPAPYÖRÄN SATULA ! Ah; niin kaunis.

• asdasda

Kyllä noin tyhmän naisen vaginan voisi muurata implanteilla umpeen.

• marjat.

susanna sievisen naaman on ainakin imetys pilannyt.

• mirrimia

Susanna Sievinen: kaikilla naisilla rinnat vanhetessaan muuttuvat. Sinä et ole enää nuori tyttö!

Aikuinen

• imettänyt

oon synnyttänyt ja imettänyt viisi lasta, näillä pienillä rinnoillani, joista edelleen olen enemmän kuin ylpeä,,,ne ovat tehneet sen , mihin rinnat ovat luotu,,, on ihan toissijainen asia, että rinnat ois jonkun miehen vamppaamiseksi,,,ainakin mun miehet ovat edelleen hurmaantuneet kämmeneen mahtuvista rinnoistani...

• ei ole

mitään vikaa, että itseään "korjauttaa", jos katsoo sen tarpeelliseksi. Aikuinen ihminen päättää itse kehostaan ja siitä, mitä sille tehdään. Tuota imetyksen vastaista propagandaa paheksun kuitenkin syvästi. Rintojen tehtävä on tuottaa maitoa jälkikasvulle, nisäkkäitä olemme kuitenkin. Rinnoilla voi olla esteettistä tai eroottista painoarvoa, mutta ne ovat vasta toissijaisia asioita.

• juidi
        ei ole kirjoitti:

mitään vikaa, että itseään "korjauttaa", jos katsoo sen tarpeelliseksi. Aikuinen ihminen päättää itse kehostaan ja siitä, mitä sille tehdään. Tuota imetyksen vastaista propagandaa paheksun kuitenkin syvästi. Rintojen tehtävä on tuottaa maitoa jälkikasvulle, nisäkkäitä olemme kuitenkin. Rinnoilla voi olla esteettistä tai eroottista painoarvoa, mutta ne ovat vasta toissijaisia asioita.

mutta että turvautuu veitseen... ei ei ei. sitäpaitsi julkinen paheksunta osoittaa että ainakin suurimmalla osalla on vielä arvot kohdallaan :)

• Kokemusta on

Olen imettänyt kolmea lasta, kutakin vähintään vuoden. Rintani ovat ihan kuin ennenkin.

• tehköön niinkuin

parhaaksi katsoo..Mitä ihmeen moralisoimista tuossa nyt on??Ottakoon silikonit jos haluaa,niin ehkä minäkin tekisin.

• BlondNuttura

Minun rintojani ei ainakaan imettäminen ole pilannut, olen kohta viidenkymmenen ja imettänyt 3 lasta lähes vuoden kutakin. En tarvitse kyllä silikoneja enkä muitakaan kiinteytyskikkoja, vaikka rintani ovat kokoa D.

• järkimies tietää

Narsistinen henkilö kuten Susanna Sievinen on erittäin huono esimerkki naisille, kun puhutaan identiteetin löytämisestä.
      Ehdotan, että googletat sanalla narsismi ja katsot millainen hirviönkuva sieltä paljastuu.
      Tulet hämmästymään, jos et tiennyt aikaisemmin millaisesta tapauksesta on kysymys.

• narsistin kanssa elänyt

Erittäin vakava ja ympäristölle raskasta ja tuhoisaa

• Fiksua.

just näin. Imettäminen pilaa rinnat, synnytys repii värkin, raskaus aiheuttaa inhottavia raskausarpia ja suonikohjuista yms. puhumattakaan.
      Lapsettomana, pinnallisena ja itsekeskeisinä voidaan sitten vanhana ihailla niitä vanhuudesta rupsahtaneita tissejä eikä ole edes lapsia/lapsenlapsia jakamassa sitä vanhuutta. Ai niin mä unohdin,että onhan se kauneuskirurgia....Luonnollista vai mitä?

Rajansa kaikella ja joku roti julkkiksillekin pitää saada, että mitä sieltä suustansa möläyttää!!!

• Lehden lukija

Jos imetys on pilannut rintasi, miten ihmeessä aloit lapsia hankkimaan? Maitohan nousee rintoihin, imetit tai et. Kuinka ihmeessä tuollainen BILE-ihminen on lapsia hankkinut. Kuka niitä hoitaa sillä aikaa kun olet ravintola kierroksella. Sääliksi heitä käy! Onko sinulla koskaan aikaa heille, kun on hevosharrastus ja kaikki? Kukaan ei ole kiinnostunut , pysy pois lehdistä.

• niin..
        Lehden lukija kirjoitti:

Jos imetys on pilannut rintasi, miten ihmeessä aloit lapsia hankkimaan? Maitohan nousee rintoihin, imetit tai et. Kuinka ihmeessä tuollainen BILE-ihminen on lapsia hankkinut. Kuka niitä hoitaa sillä aikaa kun olet ravintola kierroksella. Sääliksi heitä käy! Onko sinulla koskaan aikaa heille, kun on hevosharrastus ja kaikki? Kukaan ei ole kiinnostunut , pysy pois lehdistä.

aivan oikeassa olet.Kuka susannan pälliä jaksaa katsella? Vihdoin Jani löyti kauniimman ja haluttavamman naisen. Lapset bile pelleiltä pois! Kasva Susanna aikuiseksi ja katoa maan rakoon itkemään.Lehmä!

• tyttö~~~~~~

No joo, provosoiva otsikko, mut en tiiä aionko itse imettää, jos hankin lapsia joskus.

Turha sanoa, etteikö imetys pilaisi rintoja - voi tietty olla, että se on perinnöllistä, mutta siinä tapauksessa mun tulevaisuuteni ei kyllä ruusuiselta näytä. Äidilläni on aivan hirveät riipparit, siis täysin tyhjät pussit, roikkuvat tosi alhaalla, pituutta enemmän kuin leveyttä. Elämäntavoista ei kyllä johdu, hän on lääkäri: syö erittäin terveellisesti, liikkuu paljon, on hoikka ja lihaksikas, ei ole eläissään vetänyt kännejä. Mutta tissit on mitä on. Nuoruudenkuvissa on tosi kauniit rinnat, nyt ei mikään hemaiseva näky, vaikka lapsiakin on vaan se basicmäärä eli kaks, ja molempia imetetty noin 8 kk......

Itselläni on pienet rinnat, joita häpeän jo pienen kuppikoon takia. Se tästä vielä puuttuis, että roikkuisivat löysinä pusseina. Jos ei muuta, niin ainakin ne nyt ovat kiinteät vaikkakin pienet - silti olen miettinyt silikoneja enemmän tai vähemmän vakavissani. Ylpeä en tisseistäni koskaan ole ollut, murhetta ne minulle tuottavat. Kyllä tällanen asia vaikuttaa itsetuntoon. Nyky-yhteiskunta on ulkonäkökeskeinen. Haukkukaa vaan pinnalliseks, niinhän mä olenkin, mitä muutakaan tässä maailmassa ja kulttuurissa vois olla! Mä olen nuori ja kaunis, ja nuoruutta ja kauneutta ihannoivassa ja korostavassa kulttuurissa haluan sellaisena myös pysyä! Mut on media ym kasvattanut uskomaan, että nää on ominaisuuksia, joita ihmisellä ON OLTAVA ollakseen ihailtu, kunnioitettu, arvostettu, rakastettu, onnellinen jne. Ja joo, mut on aivopesty tähän, mä haluan olla nuori ja kaunis ja hoikka ja sopusuhtainen vartaloltani, en mikään riippa.

Itsetunto on ihmiselle tärkee asia. Onks niistä lapsista sitten kivaa, jos äiti häpee itteään eikä tunne olevansa onnellinen? Ehkä masentuu? En usko.

En tiedä aionko imettää lapsiani tulevaisuudessa. Nyt joku sanoo, että toivottavasti sillon olet kypsempi ja aikusempi. No, toivottavasti olen sitten. Mutta kyllä mä haluaisin tuntea itseni kauniiksi vaikka äiti olenkin, ja tissit on olennainen osa sitä. Turha sitä on kieltää.

• sentään..

mä en ainakaan kehtaisi sanoa lapsilleni etten imettänyt heitä kun olin niin itsekäs ja ajattelin vartaloani! minkä kuvan lapsikin siitä saisi, tuntisi vielä olevansa ei-toivottu?

• t:Sisunen

Sitten on parempi olla "onnellinen" vain niine rintoineen,
        eikä edes harkita lasten synnyttämistä. Eikö äidilläsi
        lääkärinä ole ollut jakaa sinulle tietoa, kuinka tärkeä merkitys
        rintamaidolla on lapsen monien kehitystekijöiden kannalta,
        esim. sen suhteen, että kehittyykö lapselle vastustuskykyä,
        vai tuleeko lapselle myöhemmin herkästi mm. allergisia oireiluja.
        Myös monien neurologisten ominaisuuksien kehittymisen
        kannalta rintamaidolla on tärkeä tehtävä.

• Riipparit riesana

Joo, sun kannattaa harkita tarkkaan sitä imettämättömyyttä, ettei vaan tule riipparit niin kuin äidillesi. Sehän voi olla perinnöllistäkin. Mutta ennen kaikkea sinun kannattaa hyvin vakavasti harkita sitä, että et HANKI lapsia ollenkaan. Siinä hommassa voi mennä vartalo pilalle, jos ei ole tarkkana. Voi, voi ja sitten tulee tosi paha mieli ja kenties vaikka masennus.
        MUTTA voi siinä käydä niinkin, että kun sitten jonain päivänä alat ihan oikeasti haluta lapsia, niin etpä saakaan vaikka kuinka haluaisit...

• Isän ja miehen mielipide
        t:Sisunen kirjoitti:

Sitten on parempi olla "onnellinen" vain niine rintoineen,
        eikä edes harkita lasten synnyttämistä. Eikö äidilläsi
        lääkärinä ole ollut jakaa sinulle tietoa, kuinka tärkeä merkitys
        rintamaidolla on lapsen monien kehitystekijöiden kannalta,
        esim. sen suhteen, että kehittyykö lapselle vastustuskykyä,
        vai tuleeko lapselle myöhemmin herkästi mm. allergisia oireiluja.
        Myös monien neurologisten ominaisuuksien kehittymisen
        kannalta rintamaidolla on tärkeä tehtävä.

sen verran tohon tissi tuskaan, et niin paljon on makuja kuinka paljon on tissejäkin. Mulle ainakin on mieleen pienemmät kuin isommat.
        Ja aina löytyy noita äidin maitotoohottajia. Oman kokemuksen perusteella, mun lapset saivat tuskin lainkaan maitoa jakorvikkeella het alusta alkaen. Eivät olleet lainkaan kipeitä alle 2 vuotiaana. Toisin kuin esim. siskon muksu sai rintamaiotoa yllinkyllin ja oli lähes jatkuvassa korvatulehduksessa. Mun nappulat ovat nyt 4 ja 6 ja vanhemmalla ei yhtään korvatulehdusta pari kuumeilua. Nuoremmalla 1 korvanpunotus muutaman kerran kuumeessa. En tiedä näillä ei ainakaan ollut rintamaidontarvetta tossa mielessä tosin otatnta on kovin pieni, mut muistuttaa siitä, että ei kaikkea kannata pitää totuuksina. Tutkimuksissa pruukataan löytää juuri sitä mitä halutaankin, se on inhimillistä. Terveisin VTT.

• fluid

toihan on melkein sama ku mun faija sano mulle että mä olin vahinko. ai ett oon ylpee itestäni. mun rinnat ainaski kuuluu myös mun lapsille, he elävät niistä. en aio pihtailla.

• tyttö~~~~~~~

No joo, provosoiva otsikko, mut en tiiä aionko itse imettää, jos hankin lapsia joskus.

Turha sanoa, etteikö imetys pilaisi rintoja - voi tietty olla, että se on perinnöllistä, mutta siinä tapauksessa mun tulevaisuuteni ei kyllä ruusuiselta näytä. Äidilläni on aivan hirveät riipparit, siis täysin tyhjät pussit, roikkuvat tosi alhaalla, pituutta enemmän kuin leveyttä. Elämäntavoista ei kyllä johdu, hän on lääkäri: syö erittäin terveellisesti, liikkuu paljon, on hoikka ja lihaksikas, ei ole eläissään vetänyt kännejä. Mutta tissit on mitä on. Nuoruudenkuvissa on tosi kauniit rinnat, nyt ei mikään hemaiseva näky, vaikka lapsiakin on vaan se basicmäärä eli kaks, ja molempia imetetty noin 8 kk......

Itselläni on pienet rinnat, joita häpeän jo pienen kuppikoon takia. Se tästä vielä puuttuis, että roikkuisivat löysinä pusseina. Jos ei muuta, niin ainakin ne nyt ovat kiinteät vaikkakin pienet - silti olen miettinyt silikoneja enemmän tai vähemmän vakavissani. Ylpeä en tisseistäni koskaan ole ollut, murhetta ne minulle tuottavat. Kyllä tällanen asia vaikuttaa itsetuntoon. Nyky-yhteiskunta on ulkonäkökeskeinen. Haukkukaa vaan pinnalliseks, niinhän mä olenkin, mitä muutakaan tässä maailmassa ja kulttuurissa vois olla! Mä olen nuori ja kaunis, ja nuoruutta ja kauneutta ihannoivassa ja korostavassa kulttuurissa haluan sellaisena myös pysyä! Mut on media ym kasvattanut uskomaan, että nää on ominaisuuksia, joita ihmisellä ON OLTAVA ollakseen ihailtu, kunnioitettu, arvostettu, rakastettu, onnellinen jne. Ja joo, mut on aivopesty tähän, mä haluan olla nuori ja kaunis ja hoikka ja sopusuhtainen vartaloltani, en mikään riippa.

Itsetunto on ihmiselle tärkee asia. Onks niistä lapsista sitten kivaa, jos äiti häpee itteään eikä tunne olevansa onnellinen? Ehkä masentuu? En usko.

En tiedä aionko imettää lapsiani tulevaisuudessa. Nyt joku sanoo, että toivottavasti sillon olet kypsempi ja aikusempi. No, toivottavasti olen sitten. Mutta kyllä mä haluaisin tuntea itseni kauniiksi vaikka äiti olenkin, ja tissit on olennainen osa sitä. Turha sitä on kieltää.

• tiedoksi

pienet rinnat selviää imetysrumbasta paremmin kuin isot...entinen tyttöystäväni,jonka tapasin joku aika sitten molempien jouduttua uusintakierrokselle,oli aivan yhtä upean näköinen kahden lapsen jälkeenkin kuin 10 vuotta sitten.

• onko nainen ilman rintoja n...

En voisi enempää olla kanssasi samaa mieltä.
        En edes lähde toistelemaan asiaa sen enempää.
        Sanon vain että tiedän miltä sinusta tuntuu ja olen kanssasi asiasta samaa mieltä! =)

• äitititititi

Ajattelin lähes samanlailla ennen kun sain ensimmäisen lapseni.

Rintani ovat aina olleet pienet, A-kuppia ja se on ollut minulle vaikea paikka. Olen hävennyt niitä, en ole kokenut olevani nainen, olen vain miettinyt sitä että mitä muut ajattelevat kun olen tämmöinen lauta jne...

Kun aloin odottamaan lastamme, iski paniikki siitä että imetys pilaa rinnat. Ovat nyt jo pienet, joten mitä tuleekaan olemaan sitten imetyksen jälkeen?
        Päätin kuitenkin pitkin hampain, että kun lapsi syntyy, yritän edes imetystä. Ja olin lähes varma että en sitä jatka etteivät rintani mene pilalle.

Mutta kappas vain, kun lapsemme syntyi ja huomasin että rintani täyttyivät maidosta, sain lapsemme ruokittua ja näin sen tyytyväisen ilmeen lapsen kasvoilla, niin siihen loppuivat ajatukset siitä että imetys pilaa rinnat. Pilatkoon!

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen YLPEÄ rinnoistani. Nämä pienet ruppanat ovat pystyneet jo 8kk ruokkimaan lastani. Se jos mikä on saavutus niiltä.
        Olen ymmärtänyt vasta nyt, että rintojen ensisijainen tehtävä on ruokkia lapsi. Miesten/naisten viihdytys tulee vasta sen jälkeen.

Lisäksi ainakin minä olen naimisissa ja uskon että suhteemme on niin vankalla pohjalla että jos nyt rintani tästä nuupahtavat, niin se ei ole kriisin paikka. Mieheni on aina pitänyt (tai niin ainakin väittää ;)) rinnoistani, vaikka ovatkin ollut pienet. Ja juuri yhtenä päivänä kysyin että ovatko ne nuupahtaneet, niin eivät kuulemma. Ja lisäksi mieheni totesi että hänestä minä ja tissini olemme maailman kauneimmat. Ja hänestä on hienoa että imetän poikaamme, enkä välitä siitä mitä tisseille mahdollisesti käy.

Jos mies sen takia arvostelee rintoja, että ne ovat nuupahtaneet imetyksen takia, niin huhhuh. Mieskin on ollut mukana sitä lasta hankkimassa, ja jos hän on niin pinnallinen ettei hyväksy naistaan kaiken sen jälkeen mitä nainen on lapsen eteen tehnyt, niin lähteköön kävelemään!

Minä ainakin olen aivan penteleen tyytyväinen siitä että otin "riskin" ja imetin lastamme. En tiedä kauniimpaa näkyä kuin se, kun lapsi lopettaa syömisen ja katsoo minua silmiin ja väläyttää hymyn. Ihan kun kiittäisi :)

• Kaunisrintainen imettäjä

Kyllä ne rinnat painovoiman ansiosta joka tapauksessa jossain elämän vaiheessa osoittavat alaspäin. Pidä itsesi hyvässä lihassa äläkä karmeasti laihduta (tai ensin tietenkään päästä itseäsi lihomaan!), niin rinnat ovat kauemmin kauniit! Sitä paitsi miehenkin voi valita sen mukaan, mitä kukin rinnoista sanoo..

• tulee varmasti

jos ei pidä kunnon liivejä ennen, aikana ja jälkeen imetyksen .Ei nahka semmosta painoa kestä.Oma syy jos pitää löysiä liivejä mitkä ei tue/kannata.

• se rintojenkin

veltostuminen johtuu enimmiltään raskausajan painon noususta (siis siitä ylimääräisestä)? Omat rintani eivät ole veltostuneet neljän synnytyksen ja vuosien imetyksen jälkeen, mutta en myöskään kerännyt ylimääräisiä kiloja raskausaikana. Alle kymmenen kiloa viimeksi... Nopea painon nousu ja lasku voisivat tehdä tuon. Ilman imetystäkin. =/

• imettäkää

Höpö höpö ja vielä kerran höpö höpö! Varsinainen nainen!

• sfs

Ja taas turhat julkkikset kertovat turhia neuvoja.. Mitä hän olisi sitten tarjonnu?

• UUSAVUTON

VOI SUSANNA POLOISTA .
      KYLLÄ PIENEN LAPSEN TERVEYS ON TÄRKEÄMPI KUIN ULKONÄKÖ.

• se,,,,,

on!En kyllä ymmärrä,tälläistä itsekyyttä,ja,minä minä minä asennetta..aikaihmiseltä vielä!

• Äippä

Itse en imettänyt kuin 2 kuukautta ja ihan tyytyväinen olen tisseihini. Luulisi, että äidiksi tuleminen ja lapsi/lapset ovat tärkeämpiä kuin kaksi maitorauhasta.
      Taitaa olla Susanna näitä surullisen kuuluisia julkisuudesta riippuvaisia, nyt kun on kunnolla siihen makuun päässyt.

• Mie 42

Meillä 2 lasta ja vaimon tissit roikkuu tosi komeesti. Oikein vanhan ajan imetystissit. Mutta kyllä riipputissit vaan on hyvännäköset. Mie tykkään!!

• AKAN JÄTTI

omahyväisen akan..

• ... mutta...

...kyllähän se niin on että rintojen perimmäinen tarkoitus on vauvojen ruokinta.
      Eikä se imetys välttämättä rintoja pilaa, se on rinnoista kiinni ja sitä ei voi välttää. Jos ovat veltostuakseen niin veltostuvat, imetti tai ei.
      Omalla äidilläni oli todella kauniit ja kiinteät rinnat kolmen lapsen imetyksen jälkeen vielä lähelle 5kymppisenä.
      Sitten sairastui rintasyöpään ja toinen rinta jouduttiin poistamaan kokonaan.

Itse olen imettänyt yhden lapsen eivätkä rinnat siitä ole miksikään menneet.
      Saapahan nähdä saanko pitää omani hautaan asti.

Mieluummin ne pitäisin molemmat ja terveenä vaikka vähän alkaisivat roikkuakin. Silikonimyrkkyjä en kroppaani ottaisi.

• imettäjä

Ei pilaa, olen imettänyt 2 lasta ja lypsänyt maitoa monelle vauvalle. Vielä on terhakat ja pystyt rinnat aivan kuin 18 kesäsellä. Sanoo 50 monen monen lapsen mummo

• ceSilja

siis missähän menee nykyään ihmisten ajatukset...?? imettäminenhän on yksi maailman hiennoimmista asioista ja jos niinkuin nyt susanna väittää sen pilanneen hänen rintansa niin huh hu.. eikö se lapsen rintaruokinta ole hiukka tärkeämpää kuin se miltä ne rinnat sitten näyttää???? ei muuta kuin jumppaamaan jne. niin kyllä ne rinnat siitä kiinteytyy pikku hiljaa... mutta niinkuin on lehdistä saanut lukea niin susannahan on turha julkkis ja todella lapsellinen siihen nähden että hänellä on omia lapsia ja on jo sen ikäinen että kyllä ne ajatukset luulisi olevan ennemmin lapsissa ja elämässä yleensä kuin rinnoissa, mutta susannaltahan sitä on turha odottaa... mennään hetki eteenpäin ja silikoonia on pari litraa enemmän kuin nyt... täytyyhän ne rinnat olla edustuskunnossa...

• loko

Iljettävä ämmä ei tuo tullut yhtään paremmaksi päin vastoin.

• NE PILAANTUIVAT

kyllä Susanna tietää.
      Meirään isooäidillä, joka on imettänyt kuusi lasta on tosi rumat rinnat. Taas siskolikalla joka on seittemäntoista ja imettämätön on paljon komiammat.

• roikkuu roikkuu..

mä ainakin imetän seuraavaakin,mutta varmasti jos se jossain vaiheessa on mahdollista,käyn vähän "parantelemassa".. ei se mulla niin imettämisestä pelkästään johtunut että alkoi tissit roikkumaan mutta kun raskauskilot karisi ja vielä 10kiloa lisäksi niin eipä enää jäänyt nahkan lisäksi sitten muuta. vaikka muuten itseeni tyytyväinen olenkin niin kyllä se vähän itsetunnolle ottaa kun parikymppisenä näyttää 60-vuotiaalta siltä osin. ja yrittäkääpä löytää jostai rinsikoita tai uikkareita joissa ne nahkalipareet pysyy=) ei se varmaan pienirintaisilla niin vaikuta..tai en tiedä.. itsellä oli imetysliivit kokoa E..pieneni C.hen. mutta ei sitä imettämistä nyt tissien takia tarvi jättää välistä..ja hyvin sillä pullomaidollakin kasvaa!! itse oon ainakin=)

• Nyt ei mene jakeluun.

Pilaako autoilu auton?

Käsittääkseni nisäkkäille on muodostunut rinnat imettämistä varten. Saatan kyllä olla väärässäkin, koska eihän me perukkalaiset mitään nykyisestä maailman menosta älytä.

• Naarasnisäkäs

Tuo kun menisi yleisestikin jakeluun. Ihmiseläimiä tässä ollaan, muiden nisäkkäiden joukossa. Pohtiikohan muutkin nisäkäsnaaraat imetyselintensä kohtaloa ja ulkonäköä imetyksen jälkeen? Hullunkurista kaikkiaan; nisäkkäillä on nisät poikasten ruokkimista varten, mutta ihmisnisäkäs klyseenalaistaa koko homman, koska kyseiset ruumiinosat voivat kokea muutoksia alkuperäisessä tehtävässään...?

• jo ratkaistu !

Kaksi naista = lesbopari, siinähän julkkisten pelastus, ei siinä suhteessa tarvitse imeskellä, tissiä.

• Kokenut

No on naisilla ongelmat. Eihän se kullikaan imemisestä pahastu. Päinvastoin;o)!

• riippuhan ne

Kyllä jokainen saa rukata ihteään miten tahtoo, mutta kyllä tuo imettäminen rinnat pilaa! Miun vaimollakin ne on muutaman lapsen jälkeen semmoiset pajarukkaset, elämä on...! riipputisseistä huolimatta rakastan vaimoani.

• Hienoo

On jos joku elää rinnoillaan elämäänsä... Kait tuo tietää mitä varten ne ovat?? säälin kovasti!!! T: miespuoleinen

• TOSIASIA

Että on turhamainen ja juopahtava ä**ä. Taattua seiska-laatua.
      Hyvä että päässä sentään on kaikki tallella, heh!
      Onnea ex aviomiehelle lopullisesta ratkaisusta.

• vai otetaanko ne pois?

Tuli vain mieleeni kammottava ajatus. 80-vuotias nainen, jolla olisi silikonitissit. Miten ne käytännössä oikein käyttäytyvät? Olisi aikasen groteskin näköistä, jos joku osa kehosta olisi kuin toiselta planeetalta.

• MindeW

Ne silikonitissithän pitää välillä leikata auki ja vaihtaa täytteet. Jos 30-kymppisenä aloittaa, ehtii 80-kymppiseksi mennessä käydä leikkauksessa useampaan kertaa. Poksahtelevat kuulemma iloisesti krematoriossa.

• nixnaxM47
        MindeW kirjoitti:

Ne silikonitissithän pitää välillä leikata auki ja vaihtaa täytteet. Jos 30-kymppisenä aloittaa, ehtii 80-kymppiseksi mennessä käydä leikkauksessa useampaan kertaa. Poksahtelevat kuulemma iloisesti krematoriossa.

Ja sitten kun ei itellä ole varaa "tissihuoltoon", niin tokihan
        niitä kinutaan yhteiskunnan varoin kustannettaviksi,
        johonkin mielenterveysseikkoihin vetoamalla!!!

• tiedosta kiitollinen

Mitäs rinnoista mutta mitenkä pilalle Susannan tärkein vehje meni synnytyksessä.
      Kyllä siitä tarvitaan kuva ja raportti iltasanomiin.

• villewah

olet sä Susanna naurettava!! Onneksi ei kaikki naiset ole noin pinnallisia!! Onneksi Jani ymmärsi erota! Kuka mies jaksaisi sua!säälin lapsiasi!!

• tuleva äiti

sitä mieltä olen että jos kerta pelkää niin helvetisti rintojensa menevän pilalle imetyksen takia niin olkoon tekemättä lapsia. Siis eikö kuitenkin pitäs ajatella sen lapsen parasta?

• 2 lasta imettänyt

ei pilannut ainakaan mun rintojani. Juuri kun olin lopettanut imetyksen hiukan roikkuivat, mutta urheilen kovasti niin olivat nopeasti samanlaiset kun ennen imetyksiä. Minulla aina ollut pienet tissit, mutta kiinteät! en haikaile ollenkaan isoja roikkuvia lolloja, nää on paljon nätimmät!

• villewah

olet naurettava Susanna!! varo ettei joulupukki ime rintojasi pilalle ensi jouluna!!! mulla silikonit!!! luuletko olevasi naisten idoli???

• Asiat tärkeysjärjestykseen

Näin miehinen näkökulma on se, että ei niistä rinnoista ole niin väliä, kun naama on niin kulahtanut. Naaman takia ei tulisi tilannetta, jossa olisin rintoja paljastamassa. Yleensä kuitenin kuljetaan rinnat piilossa ja naama näkyvillä ; ) Jos yli 30:senä etsii 20:siä poikia, niin kai ne rinnat sitten pitäis olla 20:sen vai? Samanikäisille mniehilel ne varmaan kelpais ihan sellaisenaan - mutta toi vinkuminen ei ketään sytytä.

• mutta

on myös nuorempi 10v ?
        Ei sillä nyt biletys kuvia,kun katsoo niin alkaa muistuttamaan koht 30 kypästä....

• Nimetön

Ei imetys pilaa rintoja, jos pitää koko odotus ja imetysajan rintaliivejä (24 tuntia vrk)ja aina tyhjentää rinnat, ellei lapsi syö kaikkea maitoa

• viiden äiti

olen imettänyt kaikki viisi lastani pitkään eikä rinnat ole menny piloille...eikä myös alapää vaikka kaikki sitä kautta syntyneetkin...tiukka on edelleen ;)

S. Sievinen kuvittelee liikoja itestään vaan ;D

• ihan sama

Mitäköhän varten et oo kysynyt jonkun viisaaman mielipidettä, ei ne mitkään silikonit tarvii olla, voivat olla vaikka patalaput kunhan on terveet, vai aiotko ruveta purjehtimaan ei ne pidä kumminkaan pinnalla

• tyhjät tissit, täysi pää

Ei kai vaan liika juhliminen pilaa ihmisen aivoja?? Ja sitten kun ne on pilattu, nii otetaan silikonit, että edes jollain keinolla sais julkisuutta ja miestä!!! Pimee eukko toi susanna.

• kaitsu......

Lehmänmaitoa ei tulisi ihan pienille antaa tai ne sairastuu sokeritautiin ja korvatulehduksiin.

• jo aikuinen

herää pahvi et olisi mitään ilman janin menestystä

• Oh hoi..

On varmaan mukava tenavan isommaksi kasvettuaan lukea historian lehdiltä, että hän vaikeutti äitinsä urakehitystä menestyvänä mallina pilaamalla hänen rintansa.
      Niin että onko tässä suhteessa mitään uutta noihin vuosisataisiin vouhotuksiin naisen kauneustekijöistä. Onhan historiassa varsin varhain jo tunnettu sijaissynnyttäjätkin, joten käytäntö vain uudelleen julkkisten osalta voimaan.

• pulleat purjeet

Voi mitä lynkkausta. Uskon että imetys voi jonkin verran vaikuttaa rintojen muotoon, tai ehkä ei niinkään imetys vaan se, että rintojen koko muuttuu kun vartalo laihtuu.Antaa Suskin olla rintojensa kanssa, ja hyvä äiti hän varmasti osaa olla.

• oh hoijaa
        pulleat purjeet kirjoitti:

Voi mitä lynkkausta. Uskon että imetys voi jonkin verran vaikuttaa rintojen muotoon, tai ehkä ei niinkään imetys vaan se, että rintojen koko muuttuu kun vartalo laihtuu.Antaa Suskin olla rintojensa kanssa, ja hyvä äiti hän varmasti osaa olla.

Tämä on niin herkullinen aihe, että se voittaa kirkkaasti Susannan vanhasjutut. Ja jokainen on osaltaan asiantuntija. Mielestäni asia on niin vakava, että jo yläasteen opetussuunnitelmassa tämä tulisi huomoida. Niin ettei vain joku nainen suunnittelematta ja ilman vakaata harkintaa rupea imettämään lastaan ja näin saata jopa koko sukunsa naisten kauneusmainetta kyseenalaiseksi.

• ei ole mustavalkoinen!
        pulleat purjeet kirjoitti:

niin asiahan ei ole mustavalkoinen...jotkut sanoo että imetys ei pilaa rintoja vaan tekee terhakoiksi..toisilla taas roikkuu..se iha ihan riippuu yksilöstä.minun ystäväpiirissä kaikkilla melkeinpä rinnat on roikut ja löysää on ja ei meinaa pysyä rintsikoissa..äitilläni on taas yhteensä 2 lapsen jälkeen kiinteät pystyt rinnat...että otappas selvää...ehkäpä ne joilla on jo täytettä ja uhkeutta ne pysyy suhtkoht mutta jos on aa kupit ja pääsee lihoamaan (monet kyllä liho

• ismolavi

Kyllä ne maitoulokkeet ajan myötä rupeaa venyyn ja paukkuun. Älkää kantako huolta imetyksestä vaan imetettävän tyytyväisyydestä.

• Sebastian_Lööppi

lasten hankinnan varjopuolia naisen näkökulmasta on se, että rinnat voipi hieman niin sanotusti tyhjentyä. käsitykseni mukaan, näin on ollut ennenkin. silti naissukupuoli on käsitykseni mukaan porskuttanut eteenpäin meitä miehiä vähemmin itsetuntovaurioin.

vanhenemiseen kuuluu että kroppa hiljalleen ränsistyy ja sitä vastaan toki kehitetään koko ajan kaiken maailman voiteita, jotta ikuinen hollywood toisi meille kaipaamamme ilon ja onnellisuuden.

MUTTA !!

olisiko helpompaa kuitenkin oppia hyväksymään se tosiasia, että me vanhenemme. oppia hyväksymään se tosiasia, että kaikki perustuu siihen että kelpaamme ITSELLEMME sellaiseina kuin olemme.

jos itsetunto-ongelmia ratkaistaa kirurgialla, keinotekoisille (ja kalliilla) vaateratkaisuilla niin eihän se ole ihme, että ihmisten välinen etäisyys kasvaa, koska kukaan ei enää uskalla paljastaa olevansa vain tavallinen ihminen...

• varoita muitakin tytöjä

Näyttää ne huuletkin jo vähän venähtäneet, liikaako imemistä ?

• >:D

Juuh. Joskus nuorempana kärsin rinnoista, jos näin ilmasee. :D
      Ja sit oli halpoja jätkiä, ku isojen tissien takia vaan jakso kaveerata ja nuoleskella.
      Et vaikka miehet arvostaski isoja rintoja, niin ei ne naisille oo aina ihan okeh. :D
      Tai en tie arvostaako edes.

Ei tää nyt varmaan liittyny aiheeseenkaan.

• Normalit tisut

Kerronpa tarinan... Tunsin erään naikkosen, joka imetti ainokaistaan 5-vuotiaaksi... Yritti vieroittaa rinnasta olemalla viikon erossa lapsesta. Viikko kun oli lopuillaan lapsi totesi, että "kyllä mä sitte imen tissiä ku pääsen kotia!" Ja vieroitus ei totta tosiaan onnistunut, koska äiti sanoi poikansa vielä tarvitsevan äidinrakkautta...Rinnat tällä naisella olivat kuin kärpäslätkät,jotka voi heittää vaik olalle tarpeen tullen. Noh, itse olen sitä mieltä, että imetys ei pilaa rintoja, vaan raskausarvet raskauden aikana, kun rinnat kasvavat liikaa hormonien vaikutuksesta ja arpikudos löystyttää rintoja...Luulen isojen rintojen kärsivän eniten raskaudesta, tottakai silti yksilöllisiä eroja löytyy. Mielestäni laihdutus on paljon vaarallisempaa rintojen ulkonäölle yleensä kuin mikään äitiyteen liittyvä. Jos olet miehen kanssa, joka arvostaa naista rintojen perusteella, sinuun suhtaudutaan pelkästään seksiobjektina, tai suhde on muuten pinnallinen. Tosisuhde perustuu aivan muihin arvoihin...!

• ahmed jamal

Ime Susana munaa! Taalla minulla pitka kanki, syoda samala piza.

• abcd jne

Siis todellakin on mahdollista että imettäminen (ja varsinkin jos sen jälkeen vielä laihtuu) pienentää ja "kuivuttaa" rinnat. Mutta ei asiaa voi yleistää. Yleensä naisten rasvakudos palaa pikkuhiljaa entiselleen. Mutta on myös niitä joille näin ei käy. Susanna ei vain tainnut oikein fiksusti esittää asiaansa...

• Lapsekas

Voi hyvä Susanna.S. ja muut samanlaiset !! Imetys pilaa rinnat,kuulema.Voi se niin ollakkin.Lapsi jää vaille sitä läheisyyttä ja lämpöä ja itse vaille sitä ihanaa kokemusta! Onko näin,että naiset ovat näin huolissaan rinnoistaan ? Voi itku!! Tälläiseksi pinnalliseksi elämä menee.Mitähän Susanna.S. lapset ajattelevat??Pilasimme äitimme rinnat...Ja kaikki vielä julkisesti esille.Eikö elämässä ole muuta tärkeämpää ja ihanempaa,kuin huoli imettämisestä piloille menneistä rinnoista ??

• kaksi lasta

Ei aina välttämättä pilaa, olen imettänyt kaksi lasta ja alussa minulla oli pienet rinnat, nyt imetyksen jälkeen ne on isot ja kiinteet,moni mies onkin kysynyt miten se on mahdollista että on tuollaset rinnat.

• Joukahainen M37

Rinnat joihin olen koskaan törmännyt miehisen historian aikana olivat 40 vuotiaalla Naisella. Terhakat, upean muotoiset ja nännit olivat kuin just imettäneellä. Lapsesta oli jo vuosia. Luomut ovat ehdottomasti mielestäni parhaat. Silikoneissa on jotain niin outoa etteivät sovi herkästi kirjoittajan käteen.

• nixnaxM47

Ja siksi toiseksi, kun tietää että pitelee käsissään jotain epäaitoa,
        niin kyllä se häiritsee mieltä, kuten naistakin varmaan häiritsisi
        jos oikean sijasta tarjoaisikin muovista valmistetta;
        vaikka kuinka olis ihannekokoa ja muotoa...

• mursu2

Voi tätä sairasta 2000-lukua.Toivottavasti järki ja moraali palaavat tähän maailmaan joku päivä!!!!!!!!!

• sua ku oot niin nuori

olisitpa elänyt 60 ja 70 lukuu niin et puhuis 2000 luvusta mitään...kannatan kaikkea mitä ihmiset rinnoille tekee...oli sitten luomut tai ei ni ei tää mikään pursiseura ole..

• birdy88
        sua ku oot niin nuori kirjoitti:

olisitpa elänyt 60 ja 70 lukuu niin et puhuis 2000 luvusta mitään...kannatan kaikkea mitä ihmiset rinnoille tekee...oli sitten luomut tai ei ni ei tää mikään pursiseura ole..

Kalkkeumia ei synny ilman kokemuksia ja,jotta niitä voisi elää läpi on vanhan käytävä nuoreksi ja nuoren taas vanhaksi.Piilevään ikäSORTOON on täälä törmättä aiemminkin!Mukavaa olla nuori!
        Fakta on kuitenkin se,että rinnat tosiaankin on maitorauhaset eikä siitä pääse yli eikä ympäri.
        Ja kyllä minäkin tiedän ilman muisti testejä,että mikä vuosi on menossa kierroksissa,mutta vielä en ole kuullut että evoluutio olisi saattanut tänne muovi ihmiset.

• birdy88

Seuraava kysymys pohjautuu tästä naturaali kammosta; Pilaavatko lapset pikku piirin ja sen sulkeissa ritisevät turhamaisuudet?
      Oikeastaan ne on tiellä tämänkaltaisille naisille kuten uudet varustelutkin...kärjistettyä,mutta ärsyttää tuollainen läpinäkyvä ja irvokas suunnitelmallisuus luonnollisten asioiden torjumiseksi.

• ihmeessä

Susanna nyt vasta hokas et rinnat meni imettämisessä? johan ne on koulu ikäsiä isoja poikia, ei kait se niitä enää ole imettäny.
      Mistään synnyttämisestä johdu...30 ikä kriisi sillä on. Manageriksikin ryhtynyt ja kun seuraa alan-ammattilaisia niin miehiä suurimmaksi osaksi ja suuri suisia vielä...Susanna on päättäny pärjätä joukossa...jyrää rinnoillaan surkeimmatkin loilottajat levyttämään. paha vaan idolsretkulle kun palkkas Vähn liian aikasin Susannan. :D

Julkisuus temppu, jolla kerää vuokra-rahat itelleen.

• Äiti80

On tainnu viina pilata Susanna Sievisen pään...!!
      Ei mun rintoja ainakaan imetys pilannut vaikka imetin 10kk:tta lastani. Voisin sanoa että rintani ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan. Kiinteät ja muodokkaat kuin mitkä... Eli menköön Susanna vaan muualle puhumaan sontaa...

• Campariman

apina, idiootti yli kaiken. Älkää hyvät ihmiset uskoko tollasta! Eikös me lapsiamme rakasteta yli kaiken??

• äippä87

Kun ei Susanna Sievisen kännisekoilut enää kiinnostanu niin piti silikoonit hankkia, jotta pääsis taas lehtien sivuille kellittelemään ja keksiä mitä typerempiä juttuja, jotta huomioo sais.. Imettäminen ei pilaa rintoja, mulla ne vaan kiinteyty entisestään! =) Mun käy Susannan lapsia sääliksi, ku äiti mielummin tekee itsestään pellen ku viettäis aikaa lastensa kans!

• Ylpiästi etiäpäi

Mitähän rintasyöpäiset naiset nyt ajattelevat? Kaikki kun eivät implantteja saa tai halua. Lapsia siittävät isät jotka tietoisesti ottavat sen riskin että perheen perustamisesta aiheutuu tyttöystävälle/vaimolle ulkonäköhaittaa. Pitäisikö miesten verotusta korottaa ja lisätä siihen "implattiprosentti" puolison hyväksi? Entä vaihevuosinen mies? Vanhenevalle puolisolle pitäisi maksaa "takuu"raha?
      Kyllä meidän naisten kelpaa: mitä siitä että ukot kaljuuntuu, pissakaari lyhentyy, hajuhaitat lisääntyy ja lihakset katoaa? Ne on meidän ikkari-ukkeleita :)

• Kylläpäs taas on fiksua

Saapahan rouva taas julkisuutta. Kaisse seuraavaks hakee eduskuntaan.

Jollei oikeasti treenaamalla ja ruokavaliolla saa elimistöään kuntoon, niin johan on ihme. Mutta jos viina maittaa enemmän, niin mikäs siinä, jos kirurgisia toimenpiteitä haluaa tehdä.
        Itse en todellakaan ikinä sellaista tekisi. Käsittämätöntä taas..

Hankkis vaikka kunnon duunia, niin vois tienata muustakin kuin tollasesta paskanjauhamisesta lööpeissä...

• pahasti hukassa

akalla jos tissien ulkonäkö on tärkeämpää kuin pikkulapsen luonnollinen ja terveellinen ravinto, mitä tuollainen lapsella tekee?

• MiukuMaukuTauku

Minulle on aivan se ja sama, mikä kohta neiti Sievisestä on venähtänyt ja mikä on käyty täyttämässä, pitäisi asian omana tietonaan, eikä huutelisi kaikenmaailman juorulehdissä mielipiteitään!
        Janilla taisi olla x-vaimoonsa ainakin se positiivinen vaikutus, että piti sen turvan sopivasti ummessa. Nykyään ei tunnu naisparalla olevan mitään itsesuojeluvaistoa/arvostelukykyä sen suhteen, mitä niissä lehdissä kannattaa julistaa...Liekkö rahapula, ja seiskalehden kustantamat siltsarit, vai mikä ihmeen kriisi naista vaivaa? Olisi jo hiljaa, jos ei ole mitään viisaampaa sanottavaa!!!

• justiinsa

oon ihan samaa mieltä. Jos se tissien heiluttaminen kaikenmaailman ukoille on tärkeämpää, ku oma lapsi, niin voi voi ressukkaa. Ei tollaset Susanna Sieviset EES tarvi lapsia, ja totta puhuen ukkoakaan.

• luomurinnat

puhuin miehelleni ystävästäni joka oli samaa mieltä rva sievisen kanssa. mieheni suuttui ja totesi: "mikä voi olla ihanampaa, tärkeämpää, rakkaampaa ja luonnollisempaa kuin oman lapsen läheisyys ja ruokinta". meitsi yhtyy.

• julkkisnaisten sijasta

Pitäisköhän tisseistään huolta kantavien julkkisnaisten alkaa etsiä lapsilleen entisaikojen imettäjää? Nämä imisät voisivat sitten kiertää julkikselta toiselle ja presidentti voisi myöntää heille "vuoden imettäjä" palkinnon joka vuosi. Siellä niitä rusinallisia patalappuja olisi sali täynnä, mutta saisivathan ainakin uhrauksestaan kunnon korvauksen.

• Pirjo-Liisa

Jos Susanna Sievinen "varottaa" naisia imettämästä sen takia että rinnat menee "pilalle",tulee mieleen miksi hän halusikaan äidiksi. Jos jättää imettämästä lastaan sen takia että rinnat "rupsahtaa" on mielestäni jättänyt miettimättä mitä äitiys tarkoittaa. Jos ajatellaan lapsen kehitystä ja äidinmaidon merkitystä lapsen hyvinvoinnille, ei sitä voi kuin ihmetellä jos jättää imetyksen väliin ja käyttää sen sijaan vastiketta. Se jos mikä on narsismia pahimmillaan.
      Jos rinnat ovat "rupsahtaneet" ja joku haluaa ottaa silikonit saadakseen "naiseutensa" takaisin, on kokonaan oma asiansa. On väärin lapsiakin kohtaan jos sattuvat jo osata lukea että äiti valittaa rintojensa kärsineen imetyksestä. Tulee lapselle mieleen että "Tuo taitaa olla minun syyni"
      Samoin mitä lapselle tulee mieleen kun lukee lehdestä Bileäidistään. En ymmärrä mitä bilettämisellä ja äitiydellä on tekemistä keskenään. Miksi Susannan on jatkuvasti oltava otsikoissa "Sain uudet rinnat" ja esittelee niitä lehden kannessa. Jos ne ottaa pitäisi suunsa kiinni ja olisi hiljaa.

• antiokjekti

herättää varmaan arvostusta lähipiirissä tämä nainen. Lapsetkin tulevaisuudessa arvostavat äitiään. (in case u didn´t notice, this was sarcasm)

• ake47

NO EI VARMASTI PILAA!!!Ajattele vähän...mitä suustas päästät.

• helläkäsi

Olin tyrmistynyt lukiessani ex Sievisen ripittäytymistä iltapäivälehdessä.
      Eihän sillä lapsella, joka rintaa on imennyt, ole mitään väliä. Eihän silläkään, että siitä vastasyntynyt saa parhaan ravinnon vasta-aineiden lisäksi. Lisäksi lapsi saa sitä kautta hyväksytyksi tulemisen ilon jne. jne.
      Sanoisinko, että en yhtään ihmettele, että Jani on "tuollaisen" ajatusmaailmaltaan köyhän vaimon jättänyt muille kierrätykseen.
      Itse nautin vaimoni erikokoisista ja roikkuvista rinnoista. Niillä on imetetty jo kuusi lasta! Olen ylpeä hänestä.
      Kokemuksesta voin myös sanoa, että synnyttänyt pimpsa on ehdottomasti parempi kuin synnyttämätön putkilo. Tämä edellyttää, että synnytyksen jälkeen yhdessä tehdään "työtä" vahvistaen lantionpohjan lihaksia. Kannattaa takuulla nähdä vaivaa ja lopputulos on hekumallinen!

• en imettänyt

enkä sitä aio jatkossakaan tehdä.Jokaisen naisen oma valinta.Eikös niin???Hyvin nuo tuttujen muksutkin ovat korvikkeilla eläneet..
      On se vaan kumma kun kaiken maailman "besserwisset" ja "superäidit" ovat heti moralisoimassa jonkun toisen valintoja.Teille ehkä ne lapset ovat koko elämä,ja omalle elämälle ja harrastuksille ei enää aikaa suoda.Fine.Mutta minä harrastan mm.kuntosalilla ja kosmetologilla yms.käyntejä ihan yhtä ahkerasti kuin ennen muksua.Lapset eivät ole minun kohdallani mikään tekosyy päästää itseään rupsahtamaan.Eipä tarvitse ihmetellä jos se oma ukko alkaa vieraita katselemaan,jos hiihtää vaan kotona verkkarit jalassa ja tukka hapsottaen..

• mide.

flunssia, korvatulehduksia ym ym vastaan? Miksi lastaan pitäisi imettää ensimmäisten viikkojen ajan on juuri tuon vastustuskyvyn kehittyminen. Nykyaikana lapsilla on jumalattoman paljon allergioita ja erillaisia "komplikaatioita". Myös tuon emo -- lapsi siteen kehittyminen ensimmäisten viikkojen aikana on elämänajan kestävä vahvuus vauvan kasvaessa lapseksi, nuoreksi, aikuiseksi. Jos oma keho naiselle on tärkeämpi kuin jälkikasvunsa terveys, fyysinen että psyykkinen, älköön synnyttäkö. Voi sitten vielä vanhana ihailla terhakoita tissejään ja timmiä kehoaan, mutta älköön kitiskö lähiperheen puuttumisesta.

• Rude

Niinpä.

• vanhanaikainenko

Jo on aikoihin eletty mutta tätä nykyaikaa tää on
      Älä hyvä ihminen kylvä tommosta julkisuuteen että imetys pilaa rinnat , äitiyshän kaunistaa naista ja pienet kauneusvirheet kannatta hyväksyä. Ihmisen pitää hyvksyä tosiasia että elämä muuttaa ihmistä vähän ulkoisestikkin.
      Eikös elämässä ole hiukan tärkeämpiäkin asioita kuin huolestua jos rinnat vähän "muuttuvat" kun nainen saa lapsen.

• jep jep

varsinkin naisilta. Mut sit voi ottaa silikonit ja koonkin saa itse valita. Eli mitä helvetin valittamista siinä on? Sitä varten niitä on valmistettu että niitä käytetään. Lopettakaa se marina ja filosofinen pohdiskelu siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Tai menkää selittämään ajatuksianne jollekin terroristijärjestölle vaikka.

• pösötär

tyttäreni on imettänyt kolme lasta.....vanhin 4 toinen 2 ja nyt vauva ja omistaa aivan nätit rinnat, täyteläiset

• tuo, ei ihme että Jani lähti

Kyllä on turha julkkis tuo akka. Vanha kurppa ja miettii tuolaisia. Ärsyttää tuolaiset julkisuuden kipeet vanhat akat, jotka esittelee rintojaan kuin teininä.

Ei ihme että Jani lähti, siinä oli sentään hyvä urheilija Suomen kansalle. Ei tuolaista ämmää viitsi katsoa.

Nythän tuolla akalla on seiskan mukaan 19 vuotias kundi kaveri ja ämmä itse on lähes 40. Painuisi pois julkisuudesta. Täälä on ihmisillä isompiakin murheita kun jotkut vitun utareet.

• se on,kun keskenkasvuset leikkii aikuisten leikkejä.
      Susasannan kannatttaa kokonaan lopettaa sänkyhommat,ei mene paikat pilalle.

• saaaada lasten isi

takaisin!!! Kyl on niin, että tuollainen ex-missi(ehdokas) kelpaa jollekin, lähinnä lähipubin epätoivoiselle ekille. Siinähän sitten voivat kalatella kimpassa, ja hamsteri Susanna proteesit paljaana. Käy ihan sääliksi, tuota kolmen lapsen äitiä. Ei poikia, sillä yleensä fixu ihminen vahvistuu vastoinkäymisistä, eikä vajoaa alemmas. Ei ne implantit sussua pelasta, tuolla pärställä,,,niin ulkoa kui sisältä. tyydy kohtaloosi, äläkä sekoile...ainakaan näin julkisesti. Rahaa voi tienata muulloinkin keinoin.

• rinnat

juuri imettämistä varten ei muuta!!! toki itsekkin tunnustan kuuluvani näihin turhamaisiin ihmisiin jotka sitten toppaavat hieman että edes vähän näyttäisi isommilta! 3 lasta imettäneenä voin sanoa että kyllä ne hieman menettävät muotoaan mutta minulle on tärkeintä että lapseni ovat saaneet hyvän alustan elämälleen rintamaidosta! enkä toki halua syyllistää ketään joka antaa esim tuttelia! jokainen tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu.

• kasvatettu paremmin

haloo, haloo
      jos imetys pilaa rinnat susannan ehkä ei olis kannattanu edes harkita lasten tekoa jos syyllistää omia lapsiaan noin eikä näyttävästi (lehtijuttujen rivien välistä luettuna) välitä LAPSISTAAN muutenkaan. SUSANNA KESKITY NYT VAAN OLEMAAN NAURUNALAINEN JA PILKANKOHDE, ETHÄN MUUSTA SAA RAHAA!!!! MUTTA JÄTÄ LAPSESI POIS KOMMENTEISTA!!!!! miltä tuntuisi kun he lukisivat kaikki jutut jotka on lehdissä julkaistu!? sinä olet kuitenkin ÄITINÄ heidan malli, joka opettaa tavat käyttäytymiseen ja elämässä selviytymiseen!!! MITENKÄ ON OMA ELÄMÄSI!!!!!!?????

• taisi tulla

Suomeen Amerikasta, jossa on aina oltu suurten lollojen perään.

• lapset ensin

Seuraavaksi hän voisi sanoa suoraan että hänen lapsensa pilasi hänen rintansa. Minusta tuollainen on aika noloa ja samalla syyllistää oman jälkikasvunsa. Tuo homma olisi pitänyt punnita jo ennen raskautta..." rinnat vai lapset... lapset vai rinnat..."

Varottaa imettämästä... Siis altistamaan lapsensa sairauksille ja kehityshäiriöille, aiheuttamaan unettomia öitä ja muita ongelmia.

Jos vartalon muoto on lapsia tärkeämpää, voisi miettiä onko sopiva äidiksi lainkaan?
      Ja kun ehdotetaan vielä samaa muille naisille, niin käynti jossakin psykiatrian yksikössä voisi olla tarpeen.

• Nimetön

Te joilla ei ole lapsia, ja jotka ette ole imettänyt, ette voi tietää mitä imetys tekee rinnoille.

On kiihkoilua(ja todella typerää) sanoa, että lapsen ja äidin välille ei muodostu syvää henkistä suhdetta jos äiti ei jostain syystä kykene imettämään. Pulloruokinnan voi tehdä läheisesti syöttäen sylissä.

t 3,5kk ikäisen lapsen äiti (ja kyllä itse imetän)

• lapset ensin
        Nimetön kirjoitti:

Te joilla ei ole lapsia, ja jotka ette ole imettänyt, ette voi tietää mitä imetys tekee rinnoille.

On kiihkoilua(ja todella typerää) sanoa, että lapsen ja äidin välille ei muodostu syvää henkistä suhdetta jos äiti ei jostain syystä kykene imettämään. Pulloruokinnan voi tehdä läheisesti syöttäen sylissä.

t 3,5kk ikäisen lapsen äiti (ja kyllä itse imetän)

Jos minua tarkoitat, minulla kyllä on lapsia. Toista olen voinut imettää, toista en. Ja uskon nimenomaan tietäväni mistä puhun!
        Minä en ole sanonut etteikö henkistä suhdetta voisi syntyä lapseen imettämättä!!! Se on vain totisesti helpomapaa ja luontevampaa. Lapselle kuin äidille. Mikäli se muusta syystä on mahdotonta, niin korvike on aivan yhtä hyvä asia. Mutta rintojen ulkonäöllisellä perusteella imettämättä jättäminen on aika edesvastuutonta ja itsekästä.

Jos ei toimi lapselle huvituttina, niin eipä ne rinnat siitä hirveästi kulahda.

Sitä paitsi miksi naisen pitäisikään pysyä muuttumattomana? Nukkena?
        Törkeämpää minun mielestäni on vanhempana yrittää näyttää parikymmiseltä kuin tyylikkäästi oman ikäiseltään. Rinnat kuuluvat samaan kategoriaan.

• Rose-Lilia

Moi! Mul on rinnat kuin tyhjät nahkapussit. En kehtaa käydä edes uimahallissa rintojeni takia. Miesystäväni sanoo pitävänsä niistä kaikesta huolimatta. Olen luomun kannattaja, mut mielessä on käynyt silikonit. Itseluottamukseni paranisi varmasti, koska kärsin tästä ongelmasta paljon. Olen vielä alle neljäkymmentä, mut rinnat on kuin 80-vuotiaalla. Olen kuin umpikujassa. Miesystäväni ei hyväksy mun ottavan silikoneja. Se johtuu kait mustasukkaisuudesta.Toisaalta taas hän on joskus haukkunut mua "vanhaks ämmäks", vaikka on itse muutaman vuoden mua vanhempi. Uskon sen johtuvan kamalista rinnoistan, koska muuten olen ikäistäni nuoremman näköinen. Toivon vastauksia kaikilta sukupuoleen katsomatta.. -Rose-Lilia

• Ihmettelevä täti-72

Te, sinä ja miehesi teette kuten haluatte!
        Muille asianne, ja vartalonmuotonne eivät kuulu.
        Oletpas hienosteleva...anteeksi hienon nimimerkin valinnut.

• Onnellinen kaunotar

Onnellinen kaunotar

En ole koskaan halunnut tehdä lasta, koska en halua pilata kauneuttani ja vartaloani lapsen teolla ja haluan elää elämän itselleni ja nauttia ihanasta, hemmottelevasta ja varakkaasta miehestäni. Mieheni on sanonut, että on mennyt kanssani naimisiin rakkaudesta, ei sitä varten, että tekisin lapsen. Minä saan olla hänen ainut prinsessa. Elämme todella ihanaa ja onnellista elämää näin.
      Mielestäni jokaisella naisella on oikeus olla tekemättä lasta tai imettämättä lasta. Pää asia, että on itse onnellinen elämäänsä.

• Ihmettelevä täti-72

Tämä on yksi tapa ajatella, että "haluaa olla miehensä ainoana prinsessana" eikä jakaa miehensä huomiota edes yhteisten lasten kanssa. (Jotkut pitävät tätä ajattelutapaa itsekkäänä, mutta eihän asia kellekään ulkopuoliselle kuulu, jos teillä miehenne kanssa menee hyvin.)

Itse en ole vielä KOSKAAN naimisiin mennyt, vaikka yli 10 vuotta olen yhden ja saman miehen kanssa seurustellutkin. Meistä avioliitto on tarpeellinen sinetti vain, mikäli aiotaan hankkia yhteisiä lapsia, joiden asema halutaan turvata.

Mutta kukin taplatkoon tyylillään, ja huolehtikoon vain omista asioistaan, niin vältytään TURHILTA riidoilta.

• Onnellinen rumilus?
        Ihmettelevä täti-72 kirjoitti:

Tämä on yksi tapa ajatella, että "haluaa olla miehensä ainoana prinsessana" eikä jakaa miehensä huomiota edes yhteisten lasten kanssa. (Jotkut pitävät tätä ajattelutapaa itsekkäänä, mutta eihän asia kellekään ulkopuoliselle kuulu, jos teillä miehenne kanssa menee hyvin.)

Itse en ole vielä KOSKAAN naimisiin mennyt, vaikka yli 10 vuotta olen yhden ja saman miehen kanssa seurustellutkin. Meistä avioliitto on tarpeellinen sinetti vain, mikäli aiotaan hankkia yhteisiä lapsia, joiden asema halutaan turvata.

Mutta kukin taplatkoon tyylillään, ja huolehtikoon vain omista asioistaan, niin vältytään TURHILTA riidoilta.

Hah-hah-haa! Menit lankaan.

Sekä "Onnellinen kaunotar" että "Rose-Lilia" ovat minun nimimerkkejäni.

Yhden ystävättäreni nimikirjaimet, jolle olen todella K A T E E L L I N E N, ovat "RL". Päätinpä sitten kirjoittaa ko. ystävättären nimissä jutun, jossa hän muka mollaa itseään ja ulkonäköään. Myöhemmin kirjoitin itsestäni nimimerkillä "Onnellinen kaunotar", jotta kaikki huomaisivat, miten paljon parempi ja kauniimpi MINÄ OLEN kuin joku "RL":

• onnellinen kaunotar

jatkan vielä tähän, että mieheni on sanonut, että on aina halunnut itselle naisen, joka pitää hyvää huolta itsestään ja haluaa olla miehellensä kauniina ja tukee miestään urallaan. Joten liittomme on täydellinen ja lapsia emme tarvitse pilaamaan kaikkea.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3253
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2945
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2202
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1645
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1514
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      8
      1477
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      18
      1395
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1351
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1315
    10. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1248
    Aihe