Salamalla kuvaus

Liikkuvaa

Moikka! Oisko kellään tietoa miten saisi, salamalla kuvattua liikkuvaa kuvaa. esim hiihtäjää. Että saisi sen teräväksi ja selkeeksi."Pysäytettyä hiihdon/linnun" Kyseessä on Minolta 7000 filmijärkkäri. Kun se valitsee itse aukon 4 ja valotukseksi 60. Muistaakseni. Pitäiskö niitä jotenki muuttaa??? Sama vika koskee digikameraa miten sillä saa liikkuvan kuvan "pysäytetyksi" tulee samanlaisia suttusia kuvia.
T:alottelija....harrastaja...!!!

3

868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automatiikka

Ja manuaali käyttöön.
      Valotusajaksi nopein mahdollinen salamatäsmäysaika ja aukko sitten etäisyyden mukaan.

Salaman ohjeluku jaettuna etäisyydellä (m) on käytettävissä oleva himmenninaukko.

Menikö vaikeaksi?

No, Riippuu kamerasta, miten tuo automatiikka toimii, eli voiko automatiikan antaa hoitaa himmennin, mutta suljinaika on oltava kiinteä, muuten tulee suttua ja sekundaa.

Salaman on oltava tehokas, mitä nuo kamerassa olevat rämppänät ei ole.
      Herkkä filmi ja suuri iso-arvo digissä auttaa tuohonkin.
      Laadun kustannuksella tosin.

• edestä

Kuvaa edestä niin hiihtäjä näytää terävemmältä. sivusta kuvatessa se on kaikkein vaikein tuo liikkuvuuden pysäyttäminen. Ja jos pääset kuvaan ylämäen päältä kun hiihtäjä tulee ylämäkeen silloin vauhti on hitain hiihtäjällä.

Se minkälainen kuva on parasta on makuasia. Pieni epäterävyys näyttää liikkeeltä kuvassa. Täysin terävä kuva näytää patsaalta.

• Hellurei.

Mene kirjastoon ja lainaa valokuvausta käsittelevä opaskirja!

Kameraan mahdollisimman suuri aukko ja mahdollisimman herkkä filmi (digikamerassa herkin asetus) ja valotusaika nopeimmalle salamatäsmäysnopeudelle. Jos kamerassa tai salamassa on salama-automatiikka niin valotus todennäköisesti onnistuu. Kyllä hiihtäjä kuin hiihtäjä pitäisi pysähtyä jos on vain salaman kantaman sisällä.

Antamillasi arvoilla f4 ja 1/60s tulee vallitseva valo jo suhteellisen hämärässäkin kuvaan mukaan ja suttaa kuvan jos käsi tärisee varsinkin telellä.

Parasta olisi jos opettelisit ottamaan kuvaa liikkuvasta kohteesta ilman salamaa. Opettele seuraamaan kohdetta kameralla ja saat huomattavasti parempia kuvia kuin millään salamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      197
      6861
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2026
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1678
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1380
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      977
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe