Suolisto ja nivelet

Ming Men

Suolistotulehduksen seurauksena lisääntyy suoliston läpäisevyys joka taasen altistaa henkilön immuniteetin ruoka- tai mikrobiantigeeneille,josta taasen seuraa niveltulehdus.
Samoin ollaan tutkittu selkärankareuman ja suoliston tilan yhteyttä.

Suoliston tasapainolla ja astmalla,allergioilla,
ärtynyneellä paksusuolella,ekseemalla on todettu myös keskinäistä yhteyttä.

NK-solujen aktiviteettia edistää:
-kehon sopiva paino
-säännölliset ateriat
-runsaasti vihanneksia(kypsät) ja hedelmiä
-säännöllinen kuntoilu
-riittävä uni
-tupakoimattomuus

Immuniteetin aktivointia:
-paljon seleeniä ja sinkkiä
-paljon A- ja C-vitamiinia
-B1,2,3,6,12 ja foolihappo
-probiootit
-D-vitamiini
kaikki edell. vaikuttavat Th1/Th2-tasapainoon
-enemmän proteiinia,hiilihydraatteja vähemmän
-ylipainon vähentäminen
-stressin vähentäminen
-immuniteettia aktivoi Echinacea,Lakritsijuuri,Astragalus (yrttejä,katso ohjeet!!!!!)

Siis,taas oli unohtua pääasia eli se,miten suuri merkitys suoliston hyvinvoinnilla onkaan meidän vastustuskykyymme.

Valitettavasti esim. rankat ja tiheät antibioottikuurit ovat myös niitä jotka heikentävät suolistomme hyvääkin flooraa.
Siksi ja myös muutenkin on meille homealtistuneille hyväksi nauttia maitohappobakteereja(probiootteja) ihan säännöllisesti. Aamulla ja ensimmäisenä tyhjään vatsaan (Thyroxin jälkeen,jos sitä käytät).

Tietoa käytettäväksenne,jos siitä on jollekin hyötyä!

38

8108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveisin

minä, joka haluan nyt pysytellä nimettömänä.
      Minua ihan oikeasti kiinnostaa nuo tietosi.
      Joskus minulla tekee kovasti mieli avocadonia ja siitäkin jotain jossain kirjoituksessasi mainitsit.
      Nivelkivut ovat kovat ja niistä haluaisin eroon. Muutkin homeoireet ovat minulla ikäviä.

Kiitos !

• oletko kokeillut nivelkipuihin? Monet vannovat sen nimeen, muitakin vastaavia valmisteita on, eri merkkisiä.

Itsellä ei käyttökokemusta (vielä), toistaiseksi kivut tulevat ja menevät.

• Ming Men

Kiehauta vesi kattilassa,lisää siihen inkivääriä(tuoretta) ohkasina siivuina. Anna muhia,kaada vaikka termariin ja nauti illan/päivän mittaan se pois. Virtsan määrä lisääntyy,lämmön tunne samoin. Kiihdyttää aineenvaihduntaa ja voipi auttaa tukoksiin,joiksi nivelkipuja myös PKL mukaan sanotaan.

Nivelkipuihin auttaa myös suolapussin pitäminen kipeiden nivelien päällä.Ei mikään hokkuspokkus,mutta teet sitä niin kauan kuin kipua tuntuu.Esim. ½-1tunti illalla,menee siinä telkkaria katsellessa.Useampana iltana peräkkäin.

Tai jos saisit jonkun hieromaan niitä kipeitä niveliä.Toimii vähän kuin akupunktion tapaan,mutta vaikutus tietenkin on lievempi.
        Fibromyalgiaa hoidetaan juuri akupunktiolla ja ruokavaliolla eli vaikutetaan suolistoon.

Mutta tuo tuore inkivääri on kyllä aika monitahoinen apuväline,eikä maksa paljoa.
        Auttaa myös kun tulee flunssan tuntemuksia,ei siis tauti ole vielä kunnolla päällä.
        Mutta missään tapauksessa älä käytä jauhetta.

• Täytyypä kokeilla
        Ming Men kirjoitti:

Kiehauta vesi kattilassa,lisää siihen inkivääriä(tuoretta) ohkasina siivuina. Anna muhia,kaada vaikka termariin ja nauti illan/päivän mittaan se pois. Virtsan määrä lisääntyy,lämmön tunne samoin. Kiihdyttää aineenvaihduntaa ja voipi auttaa tukoksiin,joiksi nivelkipuja myös PKL mukaan sanotaan.

Nivelkipuihin auttaa myös suolapussin pitäminen kipeiden nivelien päällä.Ei mikään hokkuspokkus,mutta teet sitä niin kauan kuin kipua tuntuu.Esim. ½-1tunti illalla,menee siinä telkkaria katsellessa.Useampana iltana peräkkäin.

Tai jos saisit jonkun hieromaan niitä kipeitä niveliä.Toimii vähän kuin akupunktion tapaan,mutta vaikutus tietenkin on lievempi.
        Fibromyalgiaa hoidetaan juuri akupunktiolla ja ruokavaliolla eli vaikutetaan suolistoon.

Mutta tuo tuore inkivääri on kyllä aika monitahoinen apuväline,eikä maksa paljoa.
        Auttaa myös kun tulee flunssan tuntemuksia,ei siis tauti ole vielä kunnolla päällä.
        Mutta missään tapauksessa älä käytä jauhetta.

Kun on oikein kipeä, haluaa kokeilla kaikkea mahdollista. Kokeilen tuota haudutettua inkivääriä. Inkivääri tableteista ei (vielä) ole mitään apua.
        Kokeilen niitä suolapussejakin. Kiitos neuvoistasi.

• Ming Men
        Täytyypä kokeilla kirjoitti:

Kun on oikein kipeä, haluaa kokeilla kaikkea mahdollista. Kokeilen tuota haudutettua inkivääriä. Inkivääri tableteista ei (vielä) ole mitään apua.
        Kokeilen niitä suolapussejakin. Kiitos neuvoistasi.

Paketti karkeaa merisuolaa ohuen kankaan (keittiöpyyhe tms) päälle ja narulla kiinni mytyksi. Sitten se nivelien päälle.Huoneen lämpöisenä.(eli kun kipu tulehdusmaista ja kuumottavaa)

Jos taas kipu on "Kylmän kipua ja inhoa" eli tekee mieli laittaa lämmintä siihen,niin sitten ensin suola uuniin 150C n.20-30min ja sitten kankaan sisälle.Voit pitää lämmintä suolaa polvien päällä,vie hienosti lämpöä kehoon.
        Alaselkään ja lapojen väliin myös silloin kun tekee lämmintä mieli.

Tässä ei toimi kaura samalla tavalla.
        Suolan vaikutukset ovat erilaiset.

• kirjoittaa, että

on saanut huomattavan elämänlaadun paranemisen mhb:lla. Verenpainelääkitystäänkin hän on jo kyennyt hieman tiputtamaan. Nivelkipujen huomattavan helpottamisen on huomannut myös.

• -homekorva-

Sori jos vielä tässä kerron uudestaan.

Mulla oli siis super allergia lähes kaikille ruuille.
        En voinut syödä kuin uotilan hiivatonta, laktoositonta leipää. Joitakin Vatajan mausteettomia, allergia makkaroita. Pelkkä jauheliha ja riisi, makaroni ja joitain kaaleja.

Nyt olen syönyt maitohappobakteereita joka päivä. Noin 7 - 8 kk.

Allergiat on vähentyneet radikaalisti. Syön normaaleja "leikkeleitä". Leipiä, hedelmiä, kasviksia, jugurtteja (tosin laktoosittomia). Voin syödä myös joitain myslejä ym.

Eli elämä on taas "normaalia".

Iho on parantunut myös. Ihottumat ja oudot patit yms.. ovat lähes kokonaan poissa.

Olen huomannut myös sen, että en enää reagoi niin "täysillä" hajusteisiin ja eläinten pölyyn.

Homepaikoissa oireilu on yhä, tosin ei tule niin super super reaktioita.

Käytän yllä pitoon myös Kalsium tabletteja jossa on D-vitamiini. Ja A, B, C E sinkki monivitamiinitabletti 1 kpl / pv.

Voin pestä jo Avene sarjan tuotteilla kasvoja ja käyttää useita hajustamattomia pesuaineita (ennen vain Erisan).

Jatkuva ummetus/ripuli ralli on loppunut. Nyt vatsa toimii "normaalisti".

• -homekorva- kirjoitti:

En voinut syödä kuin uotilan hiivatonta, laktoositonta leipää. Joitakin Vatajan mausteettomia, allergia makkaroita. Pelkkä jauheliha ja riisi, makaroni ja joitain kaaleja.

Allergiat on vähentyneet radikaalisti. Syön normaaleja "leikkeleitä". Leipiä, hedelmiä, kasviksia, jugurtteja (tosin laktoosittomia). Voin syödä myös joitain myslejä ym.

Iho on parantunut myös. Ihottumat ja oudot patit yms.. ovat lähes kokonaan poissa.

Olen huomannut myös sen, että en enää reagoi niin "täysillä" hajusteisiin ja eläinten pölyyn.

Käytän yllä pitoon myös Kalsium tabletteja jossa on D-vitamiini. Ja A, B, C E sinkki monivitamiinitabletti 1 kpl / pv.

Voin pestä jo Avene sarjan tuotteilla kasvoja ja käyttää useita hajustamattomia pesuaineita (ennen vain Erisan).

oliko se apteekista? Minä olen edelleen kohdassa kaksi apteekin perusvoidetta ja yksi silmänympärysvoide. LV-saippuastakin tulee ajoittain kovaa kutinaa, se on silti ainut saippua ja shampoomerkki, jota voin käyttää.

Aina menee rahat hukkaan, kun yrittää ostaa jotain uutta, vaikka ovatkin tuoksuttomia ja muka allergisille sopivia. Viimeksi kokeilin Louis Widmeriä, pieleen meni, sain monta päivää hoidella ihottumaa pois.

• Ming Men
        -homekorva- kirjoitti:

lukea siitä miten monipuolisesti oletkaan saanut niistä apua. Kyllä suoliston hyvinvoinnilla on mieletön merkitys ja taas kokemuspohjaisesti sinäkin sen todistit.
        Sinkki ja seleeni pitäisi myös nauttia kimpassa,kuten A-vitam ja C. Näillä on pareina toisiaan vahvistava vaikutus.

Juuri luin tutkimuksen jossa tosiaan todettiin että immuniteetin vahvistajina nuo kirjoittamani vitamiinit ovat hyviä.(eli NK-soluille,Th1,Th2:lle)

• YLIHERKKÄÄ
        Ming Men kirjoitti:

lukea siitä miten monipuolisesti oletkaan saanut niistä apua. Kyllä suoliston hyvinvoinnilla on mieletön merkitys ja taas kokemuspohjaisesti sinäkin sen todistit.
        Sinkki ja seleeni pitäisi myös nauttia kimpassa,kuten A-vitam ja C. Näillä on pareina toisiaan vahvistava vaikutus.

Juuri luin tutkimuksen jossa tosiaan todettiin että immuniteetin vahvistajina nuo kirjoittamani vitamiinit ovat hyviä.(eli NK-soluille,Th1,Th2:lle)

OLEN MYÖS YLIHERKKÄ. vITAMIINEILLA JA HIVENAINEILLA OLEN SAANUT SELVÄN PARANEMISEN AIKAAN.nYT ON ASTMALÄÄKEKIN PAUSSILLA.oLEN HUOMANNUT ETTÄ ASTMALÄÄKE AIHETTAA HERKISTYMISTÄ.aLAN REAGOIMAAN MELKEEN KAIKELLE KIPUNA KEUHKOISSA JA KAIKKI HAJUT AHDISTAA KUN KÄYTÄN ASTMALÄÄKETTÄ. oNKO MUILLA SAMOIN?jOSPA VOISIN JÄTTÄÄ SEN POIS KOKONAAN.5 VUOTTA OLEN SAIRASTANUT TÄTÄ HOMEHELVETTIÄ JA HAJUSTEYLIHERKKYYTTÄ.3 VUOTTA OLEN SYÖNYT VITAMIINEJA.jA PAREMPAAN OLLAAN MENOSSA KOKO AJAN.vAIKEUTENI MUUTEN ALKOI 5 VUOTTA SITTEN KUN ASTMÄLÄÄKE ALOITETTIIN 40 VUOTIAANA.prick-TESTISSÄ YLIHERKKYYS OLI VAIN HOMEELLE.jA SE ONKIN SELLAINEN TULOS ETTÄ SE SIVUUTETTIIN.pAPEREIHIN PANTIIN ETTÄ PAINOMUSTEELLE ALLERGINEN VAIKKA SEMMOISTA TESTIÄ EI OLE KOSKAAN TEHTY.

• luki aikoinaan
        Ming Men kirjoitti:

että suolisto on ihmiset toiset aivot. Se kuvatkoon miten merkityksellisestä asiasta on kyse.

• sairastellut
        Ming Men kirjoitti:

Mistä tietää, ettei ota aata liikaa? Tulee mieleeni dokumentti, jossa kerrottiin liiallisen a-vitamiinin vaaroista.

• -homekorva-
        homeahdistus kirjoitti:

oliko se apteekista? Minä olen edelleen kohdassa kaksi apteekin perusvoidetta ja yksi silmänympärysvoide. LV-saippuastakin tulee ajoittain kovaa kutinaa, se on silti ainut saippua ja shampoomerkki, jota voin käyttää.

Aina menee rahat hukkaan, kun yrittää ostaa jotain uutta, vaikka ovatkin tuoksuttomia ja muka allergisille sopivia. Viimeksi kokeilin Louis Widmeriä, pieleen meni, sain monta päivää hoidella ihottumaa pois.

Meidän pikkukylässä on se etu, että apteekkari järkkäsi "kanta-asiakasillan" no, siellä oli esittelijä paikalla, Esitteli yliherkille, allergikoille ja astmaatikoille ym, myös lapsille sopivia tuotteita. Saatiin tietty kahvia, teetä, leivonnaisia, ym :)

Saimme pikkuisia näytepakkauksia, ja saimme myös laittaa voiteita yms siellä.

Olen tosi yllättynyt, että mulle sopii nää Avenet. Niissä ei ole hajusteita yms. Ne on tosi herkälle iholle. Käytän puhdistusmaitoa ja lisänä aloin nyt käyttämään myös kasvovettä. Myös se voide sopii. Ja lisänä kuorintaaine. Jossa mikrokiteitä.

http://www.apteekkishop.fi/?mod=show_products&g_id=34&sg_id=60

Kannattaa pyytää näytteitä, (yleensä JOKA) apteekilla on siinä hyllyn alla laatikosto jossa on pieniä näytepakkauksia. Pyydä henkilökunnalta.

Kysy myös näytteet Ducray hiustenhoitosarjasta. On aivan ihana. Käy mullekkin!

http://www.pharmadermo.fi/tuotesarjat/index.asp?Katid=6&id=3&Show=6

Sit on myös hammastahnoja, jos kärsii herkästä suun limakalvosta.

Sebamed oli huono, siinä oli outo haju. Aluksi iho rauhoittui 2 päiväksi,. sit alkoi tulla tukosta ja näppyä oikeen urakalla! En suosittele sitä. Siitäkin sai siis näytteen, pesuaine ja voide.

Myös tää on ollut hyvä! sarja

http://www.louis-widmer.fi/002lwd_020202_fi.htm

Vartalon kuivaan ihottumaan ja kutinaan kävi nämä A-derma. tuotteet

http://www.pharmadermo.fi/tuotesarjat/index.asp?Katid=2&id=3&Show=2

Aiemmin mulle kävi siis vain tää yksi Erisan puhdistus aine, nyt on löytyny näin monta hyvää tuotetta. :) :)

• -homekorva- kirjoitti:

Meidän pikkukylässä on se etu, että apteekkari järkkäsi "kanta-asiakasillan" no, siellä oli esittelijä paikalla, Esitteli yliherkille, allergikoille ja astmaatikoille ym, myös lapsille sopivia tuotteita. Saatiin tietty kahvia, teetä, leivonnaisia, ym :)

Saimme pikkuisia näytepakkauksia, ja saimme myös laittaa voiteita yms siellä.

Olen tosi yllättynyt, että mulle sopii nää Avenet. Niissä ei ole hajusteita yms. Ne on tosi herkälle iholle. Käytän puhdistusmaitoa ja lisänä aloin nyt käyttämään myös kasvovettä. Myös se voide sopii. Ja lisänä kuorintaaine. Jossa mikrokiteitä.

http://www.apteekkishop.fi/?mod=show_products&g_id=34&sg_id=60

Kannattaa pyytää näytteitä, (yleensä JOKA) apteekilla on siinä hyllyn alla laatikosto jossa on pieniä näytepakkauksia. Pyydä henkilökunnalta.

Kysy myös näytteet Ducray hiustenhoitosarjasta. On aivan ihana. Käy mullekkin!

http://www.pharmadermo.fi/tuotesarjat/index.asp?Katid=6&id=3&Show=6

Sit on myös hammastahnoja, jos kärsii herkästä suun limakalvosta.

Sebamed oli huono, siinä oli outo haju. Aluksi iho rauhoittui 2 päiväksi,. sit alkoi tulla tukosta ja näppyä oikeen urakalla! En suosittele sitä. Siitäkin sai siis näytteen, pesuaine ja voide.

Myös tää on ollut hyvä! sarja

http://www.louis-widmer.fi/002lwd_020202_fi.htm

Vartalon kuivaan ihottumaan ja kutinaan kävi nämä A-derma. tuotteet

http://www.pharmadermo.fi/tuotesarjat/index.asp?Katid=2&id=3&Show=2

Aiemmin mulle kävi siis vain tää yksi Erisan puhdistus aine, nyt on löytyny näin monta hyvää tuotetta. :) :)

en tiedä mikä tässä nyt mättää, eipä tutkittu kosmetiikkayliherkkyyttä, vaikka vuoden olin potilaana allergiasairaalassa...

Täytyy yrittää ruinata näytteitä, tosiaan tuo kallis Widmer osoittautui jo hukkaostokseksi. Samoin favora-sarja ei sopinut, eikä sovi edes useimmat perusvoiteet. Ennen kodista saamaani purkutöiden homealtistusta minulla ei ollut mitään ongelmia kosmetiikan ja hajusteiden kanssa. Kaikki meni sekaisin yhdessä yössä.

• narikka-aivo
        YLIHERKKÄÄ kirjoitti:

OLEN MYÖS YLIHERKKÄ. vITAMIINEILLA JA HIVENAINEILLA OLEN SAANUT SELVÄN PARANEMISEN AIKAAN.nYT ON ASTMALÄÄKEKIN PAUSSILLA.oLEN HUOMANNUT ETTÄ ASTMALÄÄKE AIHETTAA HERKISTYMISTÄ.aLAN REAGOIMAAN MELKEEN KAIKELLE KIPUNA KEUHKOISSA JA KAIKKI HAJUT AHDISTAA KUN KÄYTÄN ASTMALÄÄKETTÄ. oNKO MUILLA SAMOIN?jOSPA VOISIN JÄTTÄÄ SEN POIS KOKONAAN.5 VUOTTA OLEN SAIRASTANUT TÄTÄ HOMEHELVETTIÄ JA HAJUSTEYLIHERKKYYTTÄ.3 VUOTTA OLEN SYÖNYT VITAMIINEJA.jA PAREMPAAN OLLAAN MENOSSA KOKO AJAN.vAIKEUTENI MUUTEN ALKOI 5 VUOTTA SITTEN KUN ASTMÄLÄÄKE ALOITETTIIN 40 VUOTIAANA.prick-TESTISSÄ YLIHERKKYYS OLI VAIN HOMEELLE.jA SE ONKIN SELLAINEN TULOS ETTÄ SE SIVUUTETTIIN.pAPEREIHIN PANTIIN ETTÄ PAINOMUSTEELLE ALLERGINEN VAIKKA SEMMOISTA TESTIÄ EI OLE KOSKAAN TEHTY.

voi kun minunki papuroihin panisvat jotakin tollasta

terveisiämeiltä teille

• Ming Men
        sairastellut kirjoitti:

Mistä tietää, ettei ota aata liikaa? Tulee mieleeni dokumentti, jossa kerrottiin liiallisen a-vitamiinin vaaroista.

http://www.luontaisnetti.fi/
        sieltä artikkelit 2005 ja rintasyövän ehkäisyyn A-vitamiinia

Sieltä löytyy ainakin jotain tietoa ja perusidea on juuri A-vitamiinin nauttiminen
        ei-synteettisenä.

Itse käytän Solgar: Norwegian cod liver oil (A D)
        hinta n.8e/100kpl.
        Varmasti muitakin on,mutta itselläni tulee synteettisestä A:sta nokkosihottuma.

• sairastellut
        Ming Men kirjoitti:

http://www.luontaisnetti.fi/
        sieltä artikkelit 2005 ja rintasyövän ehkäisyyn A-vitamiinia

Sieltä löytyy ainakin jotain tietoa ja perusidea on juuri A-vitamiinin nauttiminen
        ei-synteettisenä.

Itse käytän Solgar: Norwegian cod liver oil (A D)
        hinta n.8e/100kpl.
        Varmasti muitakin on,mutta itselläni tulee synteettisestä A:sta nokkosihottuma.

Kiitos vastauksesta. Huomasin, että aata saa muun muassa kananmunan keltuaisesta. Popsin noin 6 kanista viikossa. En syö muuta lihaa kuin kalaa. Täytyypä täydentää vitamiinivarastoja entisestään.

• Ming Men
        sairastellut kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Huomasin, että aata saa muun muassa kananmunan keltuaisesta. Popsin noin 6 kanista viikossa. En syö muuta lihaa kuin kalaa. Täytyypä täydentää vitamiinivarastoja entisestään.

Oikea aamun ravintopommmi on tuo vanha resepti (erilaisia versioita):
        -raaka munankeltuainen
        -hunajaa
        -loraus konjakkia (pieni!!!)
        -loraus kermaa/jogurttia/tai rahkaa

sekoitetaan ja nautitaan. Marjoja olen siihen sekoittanut,tulee kaunis värikin.(menee alas helpommin,hih)

• hilkkaliisa
        homeahdistus kirjoitti:

en tiedä mikä tässä nyt mättää, eipä tutkittu kosmetiikkayliherkkyyttä, vaikka vuoden olin potilaana allergiasairaalassa...

Täytyy yrittää ruinata näytteitä, tosiaan tuo kallis Widmer osoittautui jo hukkaostokseksi. Samoin favora-sarja ei sopinut, eikä sovi edes useimmat perusvoiteet. Ennen kodista saamaani purkutöiden homealtistusta minulla ei ollut mitään ongelmia kosmetiikan ja hajusteiden kanssa. Kaikki meni sekaisin yhdessä yössä.

Muka-tuoksuton Favora haisee minustakin ihan kamalalle ja yskittää. Samoin "allergisille ja yliherkille sopiva" Sebamed ei sovi minulle. Haju yskittää.

Tämän hyperreaktiivisen astmani ja herkästi reagoivan allergisen nuhani kanssa olen tehnyt monta turhaa ostosta. Kaikki "testatut allergiatuotteet" eivät todellakaan sovi kaikille.

Vesinuha tulee hetkessä useimmista tuoksuista ja samoin astmakohtaus ja ihottumaa monista "tarkoin tutkituista tuotteista".

• hilkkaliisa

Kiitos Ming Men kun hyödynnät osaamisesi meidän homesairaiden hyväksi. Luin tekstejäsi ja tänään ostin jo tuoretta inkivääriä ja kokeilen sitä.

Näitä en vielä ole kokeillut: Echinacea,Lakritsijuuri,Astragalus.

Onko tuo Echinacea sama kuin Echinaforce? Sitä minulla on kotonani.

Juuri olen lopettanut taas antibiootti ja kortisonikuurin. Juuri söin hiivan hoitoon tabletin. Hiiva tulee suuhuni aina kortisonikuurin jälkeen ja se kyllä meni pois tuolla kapselilla. Muutenkin olin niin huonossa kunnossa ja minun piti käydä kaksi kertaa spira hoidossa (Atrovent comp) terveyskeskuksen päivystyksessä. Minulla oli ihan oikea flunssa ja siihen ei lopulta auttanut muu kuin nuo keuhkolääkärini määräämät lääkkeet.
      Astma ja flunssa on huono yhdistelmä. Kokeilin ensin luontaisia hoitoja ja odotin viikon, ennen kuin aloitin keuhkolääkärin määräämät hoidot.

Jatkossa kokeilen antamiasi ohjeita.

Kiitos !

Terveisin Hilkka

• Ming Men

siis:Echinacea,Lakritsijuuri,Astragalus.

Mutta koska ne ovat yrttejä,niiden suhteen pitää noudattaa annettuja ohjeita (homeopaatilta).

Esim. lakritsijuuresta seuraavaa:
        http://personal.inet.fi/koti/brody/yrttilista2.html

Yrttien kanssa pitää olla tarkkana. Ne ovat luonnon lääkkeitä - oikein käytettynä.

Sinulle en ehkä niitä heti ensimmäisten joukossa suosittele näin näkemättä,koska oletan kirjoituksistasi että sinulla pitää ottaa monta asiaa huomioon ja miettiä sitten mikä/mitkä olisi ne sinulle sopivat vaihtoehdot.

Hapankaali säännöllisesti nautittuna (ruokailun yhteydessä,
        maitohappobakteerit aamulla tyhjään vatsaan(DDS tai Probiootti plus tai gnld maitohappob.)
        sekä Molkosania loraus lasilliseen vettä (ruokailun jälkeen),näitä voit käyttää tasaisesti ja ilman mitään haittaa.

Mietippä millä ne tuolla Karjalassakin hengissä pysyivät heikon ravinnon turvin - niillä oli hapankaalia.
        Nythän hapankaalin on todettu sisältävän runsaasti tärkeitä ravinteita.

Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, niin tulee tuloksia!

Lämpimiä hetkiä inkivääriteen seurassa!
        (lisää vettä jos liian kirpeää aluksi)

• kalkkia
        Ming Men kirjoitti:

siis:Echinacea,Lakritsijuuri,Astragalus.

Mutta koska ne ovat yrttejä,niiden suhteen pitää noudattaa annettuja ohjeita (homeopaatilta).

Esim. lakritsijuuresta seuraavaa:
        http://personal.inet.fi/koti/brody/yrttilista2.html

Yrttien kanssa pitää olla tarkkana. Ne ovat luonnon lääkkeitä - oikein käytettynä.

Sinulle en ehkä niitä heti ensimmäisten joukossa suosittele näin näkemättä,koska oletan kirjoituksistasi että sinulla pitää ottaa monta asiaa huomioon ja miettiä sitten mikä/mitkä olisi ne sinulle sopivat vaihtoehdot.

Hapankaali säännöllisesti nautittuna (ruokailun yhteydessä,
        maitohappobakteerit aamulla tyhjään vatsaan(DDS tai Probiootti plus tai gnld maitohappob.)
        sekä Molkosania loraus lasilliseen vettä (ruokailun jälkeen),näitä voit käyttää tasaisesti ja ilman mitään haittaa.

Mietippä millä ne tuolla Karjalassakin hengissä pysyivät heikon ravinnon turvin - niillä oli hapankaalia.
        Nythän hapankaalin on todettu sisältävän runsaasti tärkeitä ravinteita.

Kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, niin tulee tuloksia!

Lämpimiä hetkiä inkivääriteen seurassa!
        (lisää vettä jos liian kirpeää aluksi)

Kaalista saa todella valtavasti erilaisia ravinteita. Kaiken lisäksi siitä saa kalkkiakin siinä muodossa, että se imeytyy myös erinomaisesti.

Maitoa juomalla ei osteoporoosia voi ehkäistä. Muualla maailmalla sen ajatellaan pikemminkin olevan syy osteoporoosiin. Maatalous-Suomessa ylläpidetään tietenkin toisenlaista totuutta. Ilmeisesti maidon sisältämät eläinproteiniit liuottavat luustosta enemmän kalkkia kuin mitä siitä imeytyy. Tilastollisestikin osteoporoosia esiintyy eniten juuri niissä maissa, joissa maidon kulutus on suurinta.

• diagnoosi

Mitä mieltä olet REMASAN osterivinokaskapseleista(tai yleensä ost.v.kapseleista, siis muitakin vastaavia)?
      Tunnetko tuotetta? Pitäisi lisätä elimistön vastustuskykyä. Ostin tuotteen viime kesänä ja aloitin, mutta se jäi kesken, kun jouduin aloittamaan vahvemman kortisonikuurin, ja aloin miettimään, onkohan se sittenkään hyväksi? Jossakin siitä käytiin keskustelua(Suomi 24?), ja kaikille se ei ilmeisesti sovi (allergisia oireita, aivastelua, nenän tukkoisuutta ...) Aloitan sen nyt mahdollisesti uudestaan nähdäkseni vaikutukset, mutta ajattelin kysyä sopiikohan se homealtistuneille/-allergigoille?

Uskon myös, että suoliston hyvinvointi vaikuttaa muuaalle elimistöönkin: kortisonin takia joudun ajoittain turvautumaan lääkärin määräämiin vatsan "suojalääkkeisiin", ja aina sillä tuntuu olevan vaikutusta myös varsinaiseen "ongelmapesäkkeeseeni"(silmiin).
      Mutta tahtoisin eroon tästä kierteestä (ts.kortisonista, joka aiheuttaa sitten lisää ongelmia)), kuten kaikki muutkin.
      Konkreetisesti olen huomannut apua olevan Siliceasta(pii),probiooteista, B-vitamiinista ja magnesiumista, sekä siitä, että jätin maitotuotteiden käytön ja kahvinjuonin(vatsannipistelyt, röyhtelyt ym.)) minimiin. Jokin vaikuttaa nyt positiivisesti niin, että lääkärin päätöksellä pian puoli vuotta sitten sain jättää verenpainelääkkeet pois - ainakin
      toistaiseksi.
      Olen kokeillut joitakin luontaistuotteita, joilla on vaikutusta silmiin (nimiä en muista, on jo aikaa), mutta niistä ei ollut mielestäni apua riittävävsti, joten tajusin jossakin vaiheessa, että kannattaa "satsata paremmin suolistoon". Välillä jopa epäilen kaiken "alkavan sieltä". Jokin siellä mahdollisesti "mättää"

Tässäpä selitystä siihen, miksi tuo osterivinokas kiinnostaa...

• hilkkaliisa

Kysyit kyllä Ming Meniltä, mutta minä kerron oman kokemukseni.

Sain noista tableteista allergisen reaktion. Käsiin ja iholle nousi kutisevaa ihottumaa. Kutina ja ihottuma kesti pari päivää. Iho meni toisesta kädestä ihan rikki ja kutina oli todella inhottavaa.

Olen aikaisemmin syönyt kalaa, mutta nyt tämän homeongelman ja työpaikkani homeiden vuoksi sairastuttuani minulle on tullut myös kalan hajulle yliherkkyys (saan astmakohtauksen jo hajustakin) ja myös katkaravut yskittää.

Lapsena ja nuorena minulla ei ole ollut mitään allergioita. Osterivinokaskapseleista jo hajukin ällötti, kun se haisi kalalle. Kokeilin kuitenkin.

Oletko allerginen kalalle tai kalan hajulle ?
        Noissa kokeilemissani osterivinokaskapseleissa oli myös inkivääriä ja enoni on saanut niistä hyvän avun nivelkipuihinsa. Enoni käveli kahden kävelykepin kanssa ja nyt hän kävelee ilman kävelykeppejä. Nivelet hänellä paranivat. Enoni suositteli niitä äidilleni ja ostin tietenkin. Äitini ei ole allerginen kalalle ja voi käyttää niitä.

Nyt ostin pelkkiä inkivääritabletteja ja niistä ei ole tullut minkäänlaisia ongelmia. Eilen ostin myös tuoretta inkivääriä ja sitä en vielä ole testannut.

• diagnoosi
        hilkkaliisa kirjoitti:

Kysyit kyllä Ming Meniltä, mutta minä kerron oman kokemukseni.

Sain noista tableteista allergisen reaktion. Käsiin ja iholle nousi kutisevaa ihottumaa. Kutina ja ihottuma kesti pari päivää. Iho meni toisesta kädestä ihan rikki ja kutina oli todella inhottavaa.

Olen aikaisemmin syönyt kalaa, mutta nyt tämän homeongelman ja työpaikkani homeiden vuoksi sairastuttuani minulle on tullut myös kalan hajulle yliherkkyys (saan astmakohtauksen jo hajustakin) ja myös katkaravut yskittää.

Lapsena ja nuorena minulla ei ole ollut mitään allergioita. Osterivinokaskapseleista jo hajukin ällötti, kun se haisi kalalle. Kokeilin kuitenkin.

Oletko allerginen kalalle tai kalan hajulle ?
        Noissa kokeilemissani osterivinokaskapseleissa oli myös inkivääriä ja enoni on saanut niistä hyvän avun nivelkipuihinsa. Enoni käveli kahden kävelykepin kanssa ja nyt hän kävelee ilman kävelykeppejä. Nivelet hänellä paranivat. Enoni suositteli niitä äidilleni ja ostin tietenkin. Äitini ei ole allerginen kalalle ja voi käyttää niitä.

Nyt ostin pelkkiä inkivääritabletteja ja niistä ei ole tullut minkäänlaisia ongelmia. Eilen ostin myös tuoretta inkivääriä ja sitä en vielä ole testannut.

Hyvä, että kirjoitit, jotta kaikki tätä lukevat osaavat seurata reaktioitaan, jos tuotetta käyttävät!
        En ole allerginen kalalle enkä sen hajulle, joten mahdollisesti kokeilen tuotetta vielä. Mutta se mikä minua vähän mietityttää myös on, että kun tuo osterivinokas on lahottajasieni ja eiköhän tässä olla niiden lahottajasienten kanssa oltukin tekemisissä... puolileikillään, mutta tosissaan kuitenkin.
        Tuota inkivääriä minäkin aion kokeilla.

• sairastellut
        diagnoosi kirjoitti:

Hyvä, että kirjoitit, jotta kaikki tätä lukevat osaavat seurata reaktioitaan, jos tuotetta käyttävät!
        En ole allerginen kalalle enkä sen hajulle, joten mahdollisesti kokeilen tuotetta vielä. Mutta se mikä minua vähän mietityttää myös on, että kun tuo osterivinokas on lahottajasieni ja eiköhän tässä olla niiden lahottajasienten kanssa oltukin tekemisissä... puolileikillään, mutta tosissaan kuitenkin.
        Tuota inkivääriä minäkin aion kokeilla.

Mitä ne vatsan suojalääkkeet olivat, ne, joista oli hyötyä silmille? Ja jos muistat niitä luontaistuotteita, kertoisitko nekin?

Minun silmilleni oli hyötyä lyprinolista, mutta vain, jos otin maksimiannoksen - silloinkin hyöty jäi niin pieneksi, etten käytä sitä enää. Maksoi liian paljon hyötyynsä nähden. Myös mustikka on vienyt turvotusta luomistani vähän, mutta niitä pitäisi kauhoa joka ilta iso määrä - ei onnistu.

• diagnoosi
        sairastellut kirjoitti:

Mitä ne vatsan suojalääkkeet olivat, ne, joista oli hyötyä silmille? Ja jos muistat niitä luontaistuotteita, kertoisitko nekin?

Minun silmilleni oli hyötyä lyprinolista, mutta vain, jos otin maksimiannoksen - silloinkin hyöty jäi niin pieneksi, etten käytä sitä enää. Maksoi liian paljon hyötyynsä nähden. Myös mustikka on vienyt turvotusta luomistani vähän, mutta niitä pitäisi kauhoa joka ilta iso määrä - ei onnistu.

Elikä nuo vatsansuojalääkkeet ovat reseptilääkkeitä,jotka sain vatsantähystyksen jälkeen kun epäiltiin kortisonin aiheuttavan sinne ongelmia. Minulla on käsitys, että jotkut lääkärit kirjoittavat niitä aina isompien kortisoniannoskuurien yhteydessä "automaattisesti", mutta en ole tavannut sellaista vielä (esim. silmälääkärit eivät niitä ilmeisesti voi määrätä). Muutta joka tapauksessa tuon tähystyksen jälkeen olen saanut tarvittaessa uusittua reseptin esim.
        terveyskeskuksessa. Uusi tähystys on kuitenkin edessä, jos niihin joutuu jatkuvasti turvautumaan.
        No nimiin;
        Somac,joka on ollut minulle tosi hyvä.
        Losec (en ole varma kuinka se kirjoitetaan), joka ei milestäni auttanut niin hyvin.
        Ja nyt Somacia edullisempi vaihtoehto Pantoprazol ratiopharm, joka on mielestäni Somacin arvoinen, onhan niissä sama vaikuttava aine.
        Lääkkeet ovat kuitenkin lääkkeitä, ja niitä kannattee käyttää harkiten. Tällä hetkellä itse haen vaihtoehtoa, jolla saisin vatsan kuntoon omin avuin, ja jos mahdollista sitä kautta silmiinkin parempaa vointia. Tuo kortisoni vain...
        Luontaislääkkeistä ei silmiini ole ollut apua, kuten jo sanoin. Olisikohan yhden nimi ollut Viviscal (?), mutta nuo probiootit ja Silicea(nestemäinen pii -valmiste, ja molemmat ennemminkin suolistoa helliviä tuotteita) ovat auttaneet hetkeksi aina. Se vain että niitäkin pitääisi käyttää koko ajan, muutoin tilanne aina heikkenee.

• diagnoosi
        diagnoosi kirjoitti:

Elikä nuo vatsansuojalääkkeet ovat reseptilääkkeitä,jotka sain vatsantähystyksen jälkeen kun epäiltiin kortisonin aiheuttavan sinne ongelmia. Minulla on käsitys, että jotkut lääkärit kirjoittavat niitä aina isompien kortisoniannoskuurien yhteydessä "automaattisesti", mutta en ole tavannut sellaista vielä (esim. silmälääkärit eivät niitä ilmeisesti voi määrätä). Muutta joka tapauksessa tuon tähystyksen jälkeen olen saanut tarvittaessa uusittua reseptin esim.
        terveyskeskuksessa. Uusi tähystys on kuitenkin edessä, jos niihin joutuu jatkuvasti turvautumaan.
        No nimiin;
        Losec (en ole varma kuinka se kirjoitetaan), joka ei milestäni auttanut niin hyvin.
        Ja nyt Somacia edullisempi vaihtoehto Pantoprazol ratiopharm, joka on mielestäni Somacin arvoinen, onhan niissä sama vaikuttava aine.
        Lääkkeet ovat kuitenkin lääkkeitä, ja niitä kannattee käyttää harkiten. Tällä hetkellä itse haen vaihtoehtoa, jolla saisin vatsan kuntoon omin avuin, ja jos mahdollista sitä kautta silmiinkin parempaa vointia. Tuo kortisoni vain...
        Luontaislääkkeistä ei silmiini ole ollut apua, kuten jo sanoin. Olisikohan yhden nimi ollut Viviscal (?), mutta nuo probiootit ja Silicea(nestemäinen pii -valmiste, ja molemmat ennemminkin suolistoa helliviä tuotteita) ovat auttaneet hetkeksi aina. Se vain että niitäkin pitääisi käyttää koko ajan, muutoin tilanne aina heikkenee.

Allergialääkkeet lienevät tuttuja sinullekin?. Minulle niistä on ollut apua, esim. Lomudal -silmätipat (saa ilman reseptiä)ja Opatamol -silmätipat (vain silmälääkärin reseptillä). Joskus joudun turvautumaan myös allergiatabletteihin, joista hyvä on ollut Clarityn, joka lie poistettu markkinoilta(?), mutta tilalla on vastaavia (reseptivapaita)tuotteita.
        Mutta mitkään näistä aiemmin mainituista lääkkeistä eivät ole poistaneet ongelmiani, vain lievittäneet! Täsmähoitoa odottelen toivolla...

• Ming Men

osterivinokaskapseleista,varmasti on näkemyksiä puolesta ja vastaan.

Mutta sinulla on jo aika mahtava alku paranemiseen noillakin eväillä:

Silicea,probiootit,B,magnesium
        (sitten kirjoitinkin tuolla A D,C,sinkki,seleeni)
        ja Molkosan ja hapankaalia.

Piihän edistää myös kalkin imeytyimistä luustoon.
        Piin( muut vitam) totesin ainakin itselläni pahimman altistuksen aikana todennäköisesti pelastaneen suuremmilta vaurioilta.

Käytin piitä ensin säännöllisesti 2xpvässä vuoden ajan ja sitten aloin käyttää vähän löysemmin.

Kyllä sinäkin varmasti olet epäilystesi kanssa oikeassa. Suolisto on se josta on pidettävä hyvää huolta.

Perint.kiinal.lääketieteen (PKL) mukaan Keuhkot ja Paksusuoli ovat "pari". Eli niiden keskinäinen vuorovaikutus heijastuu niin hyvässä kuin pahassakin.

Osterivinokas,hmmm...sieni??!! (itse kammoksuin sientä ja oli kuulemma sopiva,mutta siltikin jätin sienikokeilut väliin,sain niistä homealtistumisessa ihan tarpeekseni)

Suoliston tila heijastuu kokonaisuuteemme niin vahvasti,että pidä siitä huolta.

(nämä mielipiteeni ovat kokemusperäistä ja luettua tietoa.ei missään nimessä yksi ainoa totuus.kokeilemisen arvoisia pitkäjänteisyydellä)

• Ming Men
        diagnoosi kirjoitti:

No nimiin;

että kuten itsekin huomasit, pii auttoi!
        Sen kanssa pitää olla pitkäjänteinen,jotta mahalaukun kudokset pääsisivät rauhassa tervehtymään siellä piin suojassa. Joten jos se myös sinulla on toiminut,niin jatka sitä säännöllisesti.Nyt on Silicum Tonic tämä pienimolekyylisempi eli levittäytyy(imeytyy) Siliceaa paremmin. Itse käytin molempia,en huomannut eroja.

• diagnoosi
        Ming Men kirjoitti:

osterivinokaskapseleista,varmasti on näkemyksiä puolesta ja vastaan.

Mutta sinulla on jo aika mahtava alku paranemiseen noillakin eväillä:

Silicea,probiootit,B,magnesium
        (sitten kirjoitinkin tuolla A D,C,sinkki,seleeni)
        ja Molkosan ja hapankaalia.

Piihän edistää myös kalkin imeytyimistä luustoon.
        Piin( muut vitam) totesin ainakin itselläni pahimman altistuksen aikana todennäköisesti pelastaneen suuremmilta vaurioilta.

Käytin piitä ensin säännöllisesti 2xpvässä vuoden ajan ja sitten aloin käyttää vähän löysemmin.

Kyllä sinäkin varmasti olet epäilystesi kanssa oikeassa. Suolisto on se josta on pidettävä hyvää huolta.

Perint.kiinal.lääketieteen (PKL) mukaan Keuhkot ja Paksusuoli ovat "pari". Eli niiden keskinäinen vuorovaikutus heijastuu niin hyvässä kuin pahassakin.

Osterivinokas,hmmm...sieni??!! (itse kammoksuin sientä ja oli kuulemma sopiva,mutta siltikin jätin sienikokeilut väliin,sain niistä homealtistumisessa ihan tarpeekseni)

Suoliston tila heijastuu kokonaisuuteemme niin vahvasti,että pidä siitä huolta.

(nämä mielipiteeni ovat kokemusperäistä ja luettua tietoa.ei missään nimessä yksi ainoa totuus.kokeilemisen arvoisia pitkäjänteisyydellä)

ja tuolla aiemmin jo samaa Hilkkaliisalle veistelin, että sieniin on jo tutustuttu...
        Mutta ehkä kuitenkin kokeilen sitä jossain vaiheessa, mutta varovasti.
        Kiitos tiedoistasi ja kommenteistasi!

• sairastellut
        diagnoosi kirjoitti:

Allergialääkkeet lienevät tuttuja sinullekin?. Minulle niistä on ollut apua, esim. Lomudal -silmätipat (saa ilman reseptiä)ja Opatamol -silmätipat (vain silmälääkärin reseptillä). Joskus joudun turvautumaan myös allergiatabletteihin, joista hyvä on ollut Clarityn, joka lie poistettu markkinoilta(?), mutta tilalla on vastaavia (reseptivapaita)tuotteita.
        Mutta mitkään näistä aiemmin mainituista lääkkeistä eivät ole poistaneet ongelmiani, vain lievittäneet! Täsmähoitoa odottelen toivolla...

Kun silmistäni löytyi tulehdussoluja, silmälääkäri /Hussissa/ sanoi, että minulla on sisäsyntyinen allergia. Joo, vissiin joo...käytin kuukausia allergiatippoja silmiini, vuoronperään siten, että kaksi viikkoa yhtä ja sitten kaksi viikko toista. Ehtivät aina vanheta, ja kalliiksi tuli.

Valitettavasti silmätipat eivät auttaneet yhtään, ja ne alkoivat ärsyttää silmiäni. Sitten lääkärikin sanoi, ettei minulla mitään allergiaa ole, ja turvotuksen sanottiin aiheutuneen iästä. heh heh.

Allergitabletitkaan eivät ole auttaneet, eikä ihme; kyse ei selvästikään ole allergiasta.

Tahtoo kaiken turvotuksen naamasta pois!

• hilkkaliisa
        diagnoosi kirjoitti:

ja tuolla aiemmin jo samaa Hilkkaliisalle veistelin, että sieniin on jo tutustuttu...
        Mutta ehkä kuitenkin kokeilen sitä jossain vaiheessa, mutta varovasti.
        Kiitos tiedoistasi ja kommenteistasi!

Joillakin homesairailla on myös sieniallergia ja he eivät voi syödä sieniä eivätkä kulkea metsässä kostealla ilmalla. Minä voin (vielä) syödä sieniä.

Joillekin homesairaille on tullut myös viiniallergia. Vaikka minulla ei ollut vielä astmaakaan 1984, sain Itävallassa Wienissä rajun allergisen reaktion viinistä. Edellinen inhottava reaktio tapahtui entisessä Jugoslaviassa, Dubrovnikissa 1974. En ole koskaan oikein edes pitänyt viineistä ja se onkin ilmeisesti ollut elimistön oma suojamekanismi, kun se on inhottanut - niin se ei sovikaan minulle. Enpä ole viinejä kokeillut tuon nenän tukkoisuus reaktion jälkeen. Kyllä kaikki muutkin alkoholit saavat minun puolestani jäädä kauppoihin ja kapakoiden tiskien alle. Joitakin homesairaita viiniallergikkoja tiedän.

Homejuustoista pidin aikaisemmin. Nyt lähtee "nahkat" kitalaesta, tulee kitalakeen verirakkuloita ja yskittää ja homejuustoakin söin viimeksi 2001 - mitäpä tuota enää kokeilemaan.

IgE positiiviset vasta-aineet minulta on löydetty "vain" aktinobakteerille eli maaperäbakteerille, joka tunnetaan "sädesieni" nimellä, ja sitä ei saa olla asunnoissa. Ihotesteissä näkyy allergia: musta väriaine, koboltti, varastopölypunkki.

Monet epäsesifit (ei tarkat) ärsykkeet saavat aikaan astmakohtauksen ja usein myös vesinuhan, kuten eläimet, hajusteet ja tietenkin hometalon hajuiset ihmiset.

Arvelisin kuitenkin tuon kalan hajuisen inkivääri vihersimpukka tablettien juuri tuon VIHERSIMPUKAN aiheuttaneen minulle sen allergisen rektion (kutina käsissä ja iholla ja iho rikki toisesta kädestä). Kalaa olen aikaisemmin syönyt ja kalan hajua alkoi yskittää noin 10 vuotta sitten. Yllätys tietenkin tuli myös katkaravuista, joista pidin todella paljon aikaisemmin.

Yllätyksiä näköjään tämän /näiden allergioiden kanssa tulee joka vuosi.

Moni tuntemani homesairas syö vielä kalaa, juo viinejä, syö homejuustoa homesairauksistaan huolimatta, eikä saa niistä mitään reaktioita. Monilla homesairailla on kotonaan koira, kissa tai muita eläimiä ja moni homesairas käyttää voimakkaita hajuvesiäkin.

Meillä on todellakin yksilöllisiä regointitapja ja jokin mikä sopii jollekin toiselle, ei sovi minulla ja päinvastoin. Kukaan ei voi sanoa, että "tuo ja tuo" on oikea luontaistuote tai lääke ja sillä paranee "ihan kaikki".

Echinaforsekin (auringonhattu uute flunssaan ja tulehduksiin) on aiheuttanut rajuja allergisia reaktioita joillekin ja toistaiseksi se sopii minulle.

Kannattaa olla varovainen kaikkien uusien tuotteiden kanssa. Perusvoiteillekin voi herkistyä ja allergisoitua. Niitäkin kannattaa vaihdella.

• hilkkaliisa

Sotkin nyt kyllä tuon mainitsemasi osterivinokkaan niihin inkivääri vihersimpukka kapseleihin. Tarkistin tablettien koostumuksen ja se olikin VIHERSIMPUKKA. No sattuuhan sitä.

Arvelisin kuitenkin tuon kalan hajuisen inkivääri vihersimpukka tablettien juuri tuon VIHERSIMPUKAN aiheuttaneen minulle sen allergisen rektion (kutina käsissä ja iholla ja iho rikki toisesta kädestä). Kalaa olen aikaisemmin syönyt ja kalan hajua alkoi yskittää noin 10 vuotta sitten. Yllätys tietenkin tuli myös katkaravuista, joista pidin todella paljon aikaisemmin.

Kala-allergia (ei näy ihotesteissä) tuli noin 10 - 12 vuotta sitten.

• diagnoosi
        hilkkaliisa kirjoitti:

Sotkin nyt kyllä tuon mainitsemasi osterivinokkaan niihin inkivääri vihersimpukka kapseleihin. Tarkistin tablettien koostumuksen ja se olikin VIHERSIMPUKKA. No sattuuhan sitä.

Kala-allergia (ei näy ihotesteissä) tuli noin 10 - 12 vuotta sitten.

Kyllähän se silti on niin, että aina täytyy kuulostella kuitenkin, mikä sopii omalle elimiställe, mikä ei. Ja ilmeisesti osterivinokkaastakin on tullut jotain reaktioita...

• Ming Men

Yksi hyvä "kauneudenhoitovinkki".
      Molkosania pumpuliin ja kasvojen pyyhintä. Toimii hyvin kasvovetenä. Happo-emäs tasapaino,oletan!

• varottava

Echinacea on aiheuttanut Ruotsissa vakavia yliherkkyysreaktioita, kuten hengitysvaikeuksia, turvotusta ja verenpaineen laskua. Naapurissa valmisteisiin on lisätty varoitus reaktioista ja kehotus hakeutua hoitoon, jos oireita ilmenee.

www.lakemedelsverket.se

• ilmiö

On Suomessakin ollut vastaavia tapauksia.
        Echinacea on käytetty ohjeiden vastaisesti liian suurina annoksina.
        Antistress oliiviuutevalmiste aiheuttaa myös oksennuskohtauksen,jos on yliherkkä oliivilehtiuutteella.
        Aina on yliherkkyyden vaara kaikkien lääkkeiden tapaisten tuotteiden kanssa ja järkevä lopettaa niiden käytön.
        Yliherkkyys monesti selviää vain kokeilemalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe