Paljonko C5 2.0 automaatti oikeasti vie moottoritienopeuksissa ja seka-ajossa?
Toinen kiinnostava asia olisise, että millaiset talvirenkaat olisi parhaat uuteen C5een. Olen ajanut yli 10v kitkoilla mutta C5stä kirjoitellaan kaikenlaista tunnottomuudesta (mikä ei sinällään haittaa)?
Toisaalta jos takaisin nastoihin, niin mitkä renkaat ovat hyvin suuntavakaat ja silti hiljaiset kevät kuivalla asfaltilla?
C5 kulutus
14
7141
Vastaukset
- Femmakoukussa
Oma keskikultus maantievoittoisessa ajossa on noin 7.5 litraa sadalla(C5 II 2.0 Aut. Berline)Uskoisin, että tehtaan lupaamat lukemat ovat hyvin lähellä totuutta. (6.4/8.6/12.4) Vanhemman mallin kulutuslukemat poikkeavat noista eri moottorityypin vuoksi.
Vanhasta C5-mallista en tiedä, mutta tuo uudempi menee mukavasti myös kitkoilla. Continentaleja moni on pitänyt hyvinä C5:n nastarenkaiksi. Itselläni on alla hakkis neloset ja ne ovat kyllä erittäin hyvät, mutta turhan äänekkäät.
Kannattaa käydä katsastamassa lisää tietoa tuolta: http://www.citroen-foorumi.com/ - tietoo
Mulla 2003 C5 2l break autom. Kulutus sekalaisessa ajossa on ollut kokoajan 10l/100km.
Tällä hetkellä alla Nokian hakkapeliitta 5 renkaat, hyvin pitää, mutta äänekkäät! Kokemusta ei ole facelift C5:sta, mutta htt:n mukaan kuluttaa vähemmän ja kitkoja voi harkita. Mulla oli aluksi kitkat, mutta ekan talven jälkeen ei toiminut pätkääkään C5:ssa. Continental on kuulemma vakaa ja hiljainen rengas, sellaiset tulee alle helmikuussa saapuvaan uuteen autoon. - C 5 HDI AB
Bensa-automaatin kulutuksesta en sano mitään kun minulla on diesel. Minäkin olen ajanut kitkoilla toistakymmentä vuotta ja kitkat (Nokia Q) hankin C5:n alle. Hyvin niillä pärjää. C5 automaattina on yllättävän vakaa ja hyvä talvellakin.En näe mitään syytä nastojen hankkimiseen. Oikeastaan ne pitäisi liikenneturvallisuuden nimissä kieltää. Miksi niin kerron perustelut jos joku niitä kaipaa.
- Anonyymi
Kitka kaupunkiin.maalla nastat.kerran kitkoja kokeillut ja siihen jäi
- facelift break 2.0
Bensaa palaa lapin reissuilla täydellä kuormalla ja boxi katolla 7,2-7,7 vauhdista riippuen. Muutaman tuhannen keskikulutus näyttää olevan 8,2; mukana myös työmatkat.
Kitkat alla 3:tta talvea (Nokian RSi:t), enkä nastoja enää huoli. Lapin reissuja vuosittain talvikeleillä n.6-7 kertaa. Menee kuin juna vaikka olisi uria tiessä. Vaan, jos sataa alijäähtynyttä vettä pienellä pakkasella pitää ottaa iisisti; vaan onhan se silloin liukasta nastoillakin.
Itse olen ihmetellyt arvioita kitkojen sopimattomuudesta "breikkiin". Meinasinkin tuon kommentin vuoksi vaihtaa auton mukana tulleet uudet kitkat nastoihin, mutta onneksi kuuntelin kokeneempien sitikkamiesten mielipiteitä ja pidin kitkat. Ja n. parinkymmenen talvisen lapinreissun kokemuksella voin sanoa, että nastoja en todellakaan kaipaa. Eli siitä vaan.- C 5 HDI AB
Mielipiteesi ja kokemuksesi kitkarenkaista käy yksiin minun kanssa, mutta oikeastaan kirjoitan vain siksi, että aiemmassa viestissä kerroin ajavani Nokian Q:lla, mutta kyllä ne Rsi:t on.
- menee
maantiellä 7,4, sekalaisessa hiukka alle 8 ja keskikululutus 40000 km matlalla on 8,4 litraa.
- pääset
boksin kanssa. mulla menee litra enemmän. ja talviajosta en tykkää yhtään. liian leveät renkaat, tai sitten autossani on joyain vikaa, mutta kaukana " kuin kiskoill" tunteesta
- vie noin
8,5 litraa bensaa satasella. Ainaskin auton oman tietsikan mukaan (viimeisen 5000 km keskikulutus).
- myös C5:een
-03 C5 Berline 2.0i 16v SX, josta syksyllä luovuin: 3 vuoden ja n. 80.000 km kokonaiskeskikulutus oli 7,9 l/100km.
Kesällä kulutti enemmän (=> ilmastointi ja isompikitkaisemmat renkaat).
Talvella alla oli vakiokokoiset Nokian kitkat. Renkaat tuntuivat aivan uutena jonkin verran "vetelevän", mutta 1-2 kk päästä ongelmaa ei enää ollut. Lisäksi nostin paineet 2,5bar:iin Citikka-myyjän suosituksen mukaisesti. Nyt uusi auto myös - jo kolmas - kitkarenkailla, ja paluuta nastoihin ei enää ole. - Markus
Kokeile uusia Gislaved Nord Frost 5- renkaita. Ovat hiljaiset ja mukavat renkaat. Paljon hiljaisemmat kuin esim. nokialaiset.
- ajoni on lyhyttä kaupunkiajoa
kulutus on 10L /100km
- vm. 2004
83000 km kirjanpidon mukaan keskikulutus
9,2 l / 100 km.
Maantiellä pääsee jopa alle 7 l/100km mutta
10 l ei kaupungissa ole raja eikä mikään - 2003
9.7l/100km, mittarissa 95 tuhatta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818