C5 kulutus

ostoaikeissa

Paljonko C5 2.0 automaatti oikeasti vie moottoritienopeuksissa ja seka-ajossa?

Toinen kiinnostava asia olisise, että millaiset talvirenkaat olisi parhaat uuteen C5een. Olen ajanut yli 10v kitkoilla mutta C5stä kirjoitellaan kaikenlaista tunnottomuudesta (mikä ei sinällään haittaa)?
Toisaalta jos takaisin nastoihin, niin mitkä renkaat ovat hyvin suuntavakaat ja silti hiljaiset kevät kuivalla asfaltilla?

14

6463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Femmakoukussa

      Oma keskikultus maantievoittoisessa ajossa on noin 7.5 litraa sadalla(C5 II 2.0 Aut. Berline)Uskoisin, että tehtaan lupaamat lukemat ovat hyvin lähellä totuutta. (6.4/8.6/12.4) Vanhemman mallin kulutuslukemat poikkeavat noista eri moottorityypin vuoksi.

      Vanhasta C5-mallista en tiedä, mutta tuo uudempi menee mukavasti myös kitkoilla. Continentaleja moni on pitänyt hyvinä C5:n nastarenkaiksi. Itselläni on alla hakkis neloset ja ne ovat kyllä erittäin hyvät, mutta turhan äänekkäät.

      Kannattaa käydä katsastamassa lisää tietoa tuolta: http://www.citroen-foorumi.com/

    • tietoo

      Mulla 2003 C5 2l break autom. Kulutus sekalaisessa ajossa on ollut kokoajan 10l/100km.
      Tällä hetkellä alla Nokian hakkapeliitta 5 renkaat, hyvin pitää, mutta äänekkäät! Kokemusta ei ole facelift C5:sta, mutta htt:n mukaan kuluttaa vähemmän ja kitkoja voi harkita. Mulla oli aluksi kitkat, mutta ekan talven jälkeen ei toiminut pätkääkään C5:ssa. Continental on kuulemma vakaa ja hiljainen rengas, sellaiset tulee alle helmikuussa saapuvaan uuteen autoon.

    • C 5 HDI AB

      Bensa-automaatin kulutuksesta en sano mitään kun minulla on diesel. Minäkin olen ajanut kitkoilla toistakymmentä vuotta ja kitkat (Nokia Q) hankin C5:n alle. Hyvin niillä pärjää. C5 automaattina on yllättävän vakaa ja hyvä talvellakin.En näe mitään syytä nastojen hankkimiseen. Oikeastaan ne pitäisi liikenneturvallisuuden nimissä kieltää. Miksi niin kerron perustelut jos joku niitä kaipaa.

      • Anonyymi

        Kitka kaupunkiin.maalla nastat.kerran kitkoja kokeillut ja siihen jäi


    • facelift break 2.0

      Bensaa palaa lapin reissuilla täydellä kuormalla ja boxi katolla 7,2-7,7 vauhdista riippuen. Muutaman tuhannen keskikulutus näyttää olevan 8,2; mukana myös työmatkat.

      Kitkat alla 3:tta talvea (Nokian RSi:t), enkä nastoja enää huoli. Lapin reissuja vuosittain talvikeleillä n.6-7 kertaa. Menee kuin juna vaikka olisi uria tiessä. Vaan, jos sataa alijäähtynyttä vettä pienellä pakkasella pitää ottaa iisisti; vaan onhan se silloin liukasta nastoillakin.

      Itse olen ihmetellyt arvioita kitkojen sopimattomuudesta "breikkiin". Meinasinkin tuon kommentin vuoksi vaihtaa auton mukana tulleet uudet kitkat nastoihin, mutta onneksi kuuntelin kokeneempien sitikkamiesten mielipiteitä ja pidin kitkat. Ja n. parinkymmenen talvisen lapinreissun kokemuksella voin sanoa, että nastoja en todellakaan kaipaa. Eli siitä vaan.

      • C 5 HDI AB

        Mielipiteesi ja kokemuksesi kitkarenkaista käy yksiin minun kanssa, mutta oikeastaan kirjoitan vain siksi, että aiemmassa viestissä kerroin ajavani Nokian Q:lla, mutta kyllä ne Rsi:t on.


      • menee

        maantiellä 7,4, sekalaisessa hiukka alle 8 ja keskikululutus 40000 km matlalla on 8,4 litraa.


      • pääset

        boksin kanssa. mulla menee litra enemmän. ja talviajosta en tykkää yhtään. liian leveät renkaat, tai sitten autossani on joyain vikaa, mutta kaukana " kuin kiskoill" tunteesta


    • vie noin

      8,5 litraa bensaa satasella. Ainaskin auton oman tietsikan mukaan (viimeisen 5000 km keskikulutus).

    • myös C5:een

      -03 C5 Berline 2.0i 16v SX, josta syksyllä luovuin: 3 vuoden ja n. 80.000 km kokonaiskeskikulutus oli 7,9 l/100km.
      Kesällä kulutti enemmän (=> ilmastointi ja isompikitkaisemmat renkaat).
      Talvella alla oli vakiokokoiset Nokian kitkat. Renkaat tuntuivat aivan uutena jonkin verran "vetelevän", mutta 1-2 kk päästä ongelmaa ei enää ollut. Lisäksi nostin paineet 2,5bar:iin Citikka-myyjän suosituksen mukaisesti. Nyt uusi auto myös - jo kolmas - kitkarenkailla, ja paluuta nastoihin ei enää ole.

    • Markus

      Kokeile uusia Gislaved Nord Frost 5- renkaita. Ovat hiljaiset ja mukavat renkaat. Paljon hiljaisemmat kuin esim. nokialaiset.

    • ajoni on lyhyttä kaupunkiajoa

      kulutus on 10L /100km

    • vm. 2004

      83000 km kirjanpidon mukaan keskikulutus
      9,2 l / 100 km.
      Maantiellä pääsee jopa alle 7 l/100km mutta
      10 l ei kaupungissa ole raja eikä mikään

    • 2003

      9.7l/100km, mittarissa 95 tuhatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe