Eli siis mitenkä lasikuitu vene pysyy pinnalla tai ihan mikä tahansa vene?? Ja kestääkö lasikuitu vene sitten mitään aaltoja vai onko heti palasina. Ihan vaan uteliaisuuttani ja tietämättömyyttäni kyselen
Lasikuitu vene
28
3158
Vastaukset
- ei pysy pinnalla
Hyvä herra,
lasikuituvene ei pysy pinnalla! lasi on vettä painavampaa ainetta eikä lasi siis kykene kelluttamaan mitään koska uppoaa.
lasikuitu on hyvin ohutta hiuksen kaltaista lasista valmistettua kuitua , eikä siitä voi tehdä venettä , tai miten mikään kuidusta valmistettu villamytty nyt voisi venettä edes muistuttaa!
ratavenekään ei pysy pinnalla. katso vaikka Titanic-elokuva, ellet usko! Sinne männä pulisi jorpakhoon...
Puuvene, on ainoa joka kelluu, mutta sekin vain aikansa, kunnes vettyy ja muuttuu uppotukiksi.
t. homo neanderthalis- sitten
teräsveneet ja isot laivat. Käsitykseni mukaan nen tehdään kevyemmästä teräksestä kuin muut teräsesineet vrt valurauta paistinpannu tai Muurikkapannu, jotka eivät vedessä kellu.
Toinen asia on sitten lentokone, joka tehdään lentokonealumiinista, joka on vain hieman ilmaa tiheämpää ja pysyy ilmassa juuri tämän takia. Paitsi tietysti jos koneen moottorin käyttövoimana oleva savu tulee muualta kuin pakoputkesta ulos, jolloin kone putoaa. Laivan käyttövoima jos tulee ulos muualta niin laiva vain pysähtyy, katsokaapa vain satamassa olevia laivoja niin niiden katolla olevista piipuista tulee hyvin useasti savua ja siksi ne ovat pysähdyksissä ;-))))) - Arvovaan
sitten kirjoitti:
teräsveneet ja isot laivat. Käsitykseni mukaan nen tehdään kevyemmästä teräksestä kuin muut teräsesineet vrt valurauta paistinpannu tai Muurikkapannu, jotka eivät vedessä kellu.
Toinen asia on sitten lentokone, joka tehdään lentokonealumiinista, joka on vain hieman ilmaa tiheämpää ja pysyy ilmassa juuri tämän takia. Paitsi tietysti jos koneen moottorin käyttövoimana oleva savu tulee muualta kuin pakoputkesta ulos, jolloin kone putoaa. Laivan käyttövoima jos tulee ulos muualta niin laiva vain pysähtyy, katsokaapa vain satamassa olevia laivoja niin niiden katolla olevista piipuista tulee hyvin useasti savua ja siksi ne ovat pysähdyksissä ;-)))))Tottakai laivat pysyy pinnalla kun ne tehdään laivaraudasta!
- lasikuitua
vaan lujitemuovi. Näitä n.s. lasikuituveneitä
ollaan jo valmistettu 60 vuotta. Lasikuitu
tai oikemmin lujitemuovi ei kellu itsestään, mutta kellukkeilla kyllä.
Eli kyllä "lasikuidulla" veneitä tehdään - mutta kun
lasikuitua kirjoitti:
vaan lujitemuovi. Näitä n.s. lasikuituveneitä
ollaan jo valmistettu 60 vuotta. Lasikuitu
tai oikemmin lujitemuovi ei kellu itsestään, mutta kellukkeilla kyllä.
Eli kyllä "lasikuidulla" veneitä tehdäänkyse olikin lasikuidusta , ja lasikuitu ei kellu, eikä myöskään lasikuidusta tehty vene koska se vettyy ja uppoaa.
kysyjä ei maininnut mitään lujetemuovista, saati sitten lasikuitulujitteisesta polyesterimuovista.
koko keskustelu oli vitsi jollet sitä ymmärtänyt.
mutta niille jotka ei vieläkään ymmärrä, niin lasikuidusta ei veneitä tehdä, vaan lasikuitulujitemuovista joka on lasikuidun ja muovin yhdistelmämateriaali, eli komposiittimateriaali, jossa muovin tehtävänä on paitsi pitää kuidut paikoillaan toisiinsa nähden, niin myös tehdä rakenteesta vesitiiviin.
teräsbetoni on vastaavan lainen komposiitti. - Kapu III
sitten kirjoitti:
teräsveneet ja isot laivat. Käsitykseni mukaan nen tehdään kevyemmästä teräksestä kuin muut teräsesineet vrt valurauta paistinpannu tai Muurikkapannu, jotka eivät vedessä kellu.
Toinen asia on sitten lentokone, joka tehdään lentokonealumiinista, joka on vain hieman ilmaa tiheämpää ja pysyy ilmassa juuri tämän takia. Paitsi tietysti jos koneen moottorin käyttövoimana oleva savu tulee muualta kuin pakoputkesta ulos, jolloin kone putoaa. Laivan käyttövoima jos tulee ulos muualta niin laiva vain pysähtyy, katsokaapa vain satamassa olevia laivoja niin niiden katolla olevista piipuista tulee hyvin useasti savua ja siksi ne ovat pysähdyksissä ;-)))))Tietenkin laivat tehdään laivateräksestä eihän ne muuten kellu, Titanic oli tehty osittain ankkuri raudasta joten se uppos.
Tiesitkö että kaikki sähkölaitteet toimivat savulla, jos savu tulee ulos niin toosa on paskana.
Tässä pari Faktaa. - Arvovaan
Kapu III kirjoitti:
Tietenkin laivat tehdään laivateräksestä eihän ne muuten kellu, Titanic oli tehty osittain ankkuri raudasta joten se uppos.
Tiesitkö että kaikki sähkölaitteet toimivat savulla, jos savu tulee ulos niin toosa on paskana.
Tässä pari Faktaa.Ja tiedättekös millä metsänpuut pysyvät pystyssä?
No purulla tietenkin, otappa puru välistä pois niin jo vain kaatuu. - Kapu III
Arvovaan kirjoitti:
Ja tiedättekös millä metsänpuut pysyvät pystyssä?
No purulla tietenkin, otappa puru välistä pois niin jo vain kaatuu.1. Jäätelö tehdään jästä ja tölöjauhosta
2. Reikä on isompi kuin läpi, koska siitä näkyy läpi
Kysymys vielä lopuksi:
Mun piitäisi asentaa kaijun anturi veneen pohjan läpi, kummalta puolen reikä on porattava. - Arvovaan
Kapu III kirjoitti:
1. Jäätelö tehdään jästä ja tölöjauhosta
2. Reikä on isompi kuin läpi, koska siitä näkyy läpi
Kysymys vielä lopuksi:
Mun piitäisi asentaa kaijun anturi veneen pohjan läpi, kummalta puolen reikä on porattava.muuten, että ilotalon ikkunasta näkyy läpi.
Joo, poraa reikäsahalla ensin sisäpuolelta sen verran ettei ole vielä irti. Sitten poraat vastaan ulkoa niin ei revi reunoja pahasti.
Anteeksi asiallinen vastaus tässä ketjussa. - Kalle Kustaa
Arvovaan kirjoitti:
Tottakai laivat pysyy pinnalla kun ne tehdään laivaraudasta!
Laivaraudasta ei voi varmuudella rakentaa mitään pinnalla pysyvää, materiaali on erittäin epästabiili. Jos laivaraudan saa pysymään kuivana noin puolesta pinta-alastaan, niin saattaa kelluakin, mutta jos kastuu kauttaaltaan, niin uppoaa kuin kivi.
- 28
Arvovaan kirjoitti:
Tottakai laivat pysyy pinnalla kun ne tehdään laivaraudasta!
joo. ja hohtimet onkin sitten tehty kaivoraudasta.
- uppotukki
Merialumiini on kuten laivarauta, eli pysyy pinnalla.
Myös kantosiipialukset pysyvät pinnalla, koska kantosiipien materiaalina on puun kanto.- mariner
busterit kelluu koska niissä on polyuretaania!
- roikkuu
"Ja kestääkö lasikuitu vene sitten mitään aaltoja"
Riippuu siitä onko veneessä järvi- vai merivesijäähdytteinen perämoottori.- makeavesijäähdytteinen
ja jos makeavesijäähdytteisellä koneella ajelee merivedessä on vesi makeutettava ; mieluiten sokerilla - näkeehän sen siitä Fun Light mainoksestakin mistä alan asiantuntijat tykkää - mehiläiset , niille ei kelpaa keinotekoinen paska, vaan pitää olla aitoa luonnon sokeria!
- Muistakaa
makeavesijäähdytteinen kirjoitti:
ja jos makeavesijäähdytteisellä koneella ajelee merivedessä on vesi makeutettava ; mieluiten sokerilla - näkeehän sen siitä Fun Light mainoksestakin mistä alan asiantuntijat tykkää - mehiläiset , niille ei kelpaa keinotekoinen paska, vaan pitää olla aitoa luonnon sokeria!
laittaa AINA makeavesijäähdytteiseen moottoriin LÄHDEVETTÄ, sehän ei jäädy!
- Kapu III
makeavesijäähdytteinen kirjoitti:
ja jos makeavesijäähdytteisellä koneella ajelee merivedessä on vesi makeutettava ; mieluiten sokerilla - näkeehän sen siitä Fun Light mainoksestakin mistä alan asiantuntijat tykkää - mehiläiset , niille ei kelpaa keinotekoinen paska, vaan pitää olla aitoa luonnon sokeria!
näillä jos sokeria ei ole:
sakkaroosi, ksylitoli, sorbitoli, sakariini, syklamaatti, aspartaami, Sukraloosi tai sitten ihan perinteisellä Hermesetassilla.
- maa-krapu
pudotetaanko niitä Hermesetaksia keulasta vai riittääkö että pudottaa perästä potkurin viereen? Vai pitäisikö laittaa sokeria tankkiin?
- p0l1151
xylitolpurkkaa ite käytän ja laitan suoraa tankkii
- entä
Kuinka pitkän maajohdon tarvitsen jotta sähkölaitteeni toimisivat?
Minä aion enempi saaristossa purjehtia - veden syvyys
entä kirjoitti:
Kuinka pitkän maajohdon tarvitsen jotta sähkölaitteeni toimisivat?
Minä aion enempi saaristossa purjehtiaVoit laajentaa reviiriä laahaamalla ankkuria pitkin pohjaa. Mutta huomaathan toki käyttää ketjua, köysi ei johda riittävästi sähköä märkänäkään.
- PuSe
veden syvyys kirjoitti:
Voit laajentaa reviiriä laahaamalla ankkuria pitkin pohjaa. Mutta huomaathan toki käyttää ketjua, köysi ei johda riittävästi sähköä märkänäkään.
Amatöörien touhua. Ei veneissä käytetä vesillä maajohtoa. Sinne pitää asentaa vesijohto. Monissa veneissä on perässä tai sivussa vesijohto mistä tulee vettä kun laittaa pilssipumpun käyntiin. Se maadoittaa, ei kun vesittää järjestelmän ja sähköt toimii.
- Anonyymi
homo
- Anonyymi
Sinulta menikin melko pitkä aika kun uskalsit sen tulla tunnustamaan.
Ei siinä mitään pahaa ole. Ilmiö on tunnettu tuhansia vuosia, mutta vasta viime aikoina yhteiskunta on oppinut hyväksymään tuon poikkeavuuden valtavirrasta.
Ole vain oma itsesi ja elä ylpeänä omien vahvuuksiesi kanssa. Sen verran voisi ohjeistaa, että tämä alusta ei ehkä ole paras paikka tulla ulos, sillä täällä esiintyy toisinaan melko suvaitsematonta porukkaa.
- Anonyymi
Mikäs se on mistä juodaan vettä, pepsiä, kaliaa,.viiniä...aivan...se on juomaLASI joka ylössuinkäännettynä pitää märän sisäpuolella.
Joskus sitten keksittiin että alassuin käännettynä pitääkin märän ulkopuolella. Niinkuin sukelluskello vaikka. Tämä ilmiö voidaan toistaa hyvin pienilläkin laseilla. Siitä sitten keksittiin ruveta valmistamaan oikein pieniä laseja jotka imeytettiin kangaskuituun ja kasteltiin hartsilla. Näin oli syntynyt lasikuitu.
Lasikuituvenettä valmistettaessa on muistettava pitää lasi alaspäin. Siksi on ns suoraa lasikuitua jossa lasinnsuut ovat kohtisuoraan alaspäin mutta myös 45 asteen lasikuitua joka on tarkoitettu veneen kylkiin.
Vaikk kuitu on 45 asteenn kulmassa, lasin suut osoittavat alaspäin.
Kansi oli ennen aina puuta mutta sitten opittiin tekemään 180 asteen lasikuitua joka oikeinkin päin asennettuna suojaa ylhäältä tulevaa vettä vastaan. - Anonyymi
Itse olen juuri rakentamassa venettä itselleni lekaharkoista jotka muuraan yhteen ja sitten muotoilen puukkosahalla. Tulee todella halvaksi veneen runko, miten kukaan muu ei ole tajunnut tätä ennen minua? Toki sitten sivelen rungon ulkoapäin vedenpitävällä primerilla.
Jos en saa projektia valmiiksi niin perikunta ainakin sitten viimeistään kiittää. - Anonyymi
Lasi ylössuin pitää veden sisällään. Ladi alassuin pitåä veden ulkona. Esim sukelluskello on tämän sovellus.
Kun oikein pieniä laseja kutoo kiinni kuituun, saadaan vastaava efekti. Muistathan katsoa että avoin puoli on alaspäin pohjassa. Kyljissä on syytä kåyttää ns 45 asteen kuitua jossa lasit on vinosti alaspäin. - Anonyymi
Ja voihan kusilaitu sentään kun ensin ei meinaa viesti mennä ja sitten menee monta kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381965Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812