HD ja laatu / luotettavuus

Kesä ja uusi HD?

Terve,

Olen 40-vuotias motoristi ja ajovuosia on takana 20. Viime vuonna myin uudenkarhean BMW RT 1150 pois vaimoni sairauden ja pienten lasten hoidon takia. Aikaa ei yksinkertaisesti jäänyt moottoripyöräilylle. Nyt on taas kova pyöräkuume päällä... Ei sitä voi olla ilman pyörää.

Matkapyörää haeskelen. Bemarin bokserit ja Moto Guzzin California (-03) ovat tuttuja pyöriä. Nyt olen alkanut katsastelemaan uutta HD:tä (Road King tai ElectraGlide). HD uusiutui 2007 mallistolla.
HD:llä en ole kylläkään koskaan ajanut.

Järkeviä ja aikuisia kommentteja kaipaan HD:n teknisestä luotettavuudesta ja laadusta. Pyörä pitää hintansa kait aika hyvin (kuten myös BMW).
Road King ja Electra sopivat hyvin kaksi päällä matkaromppeet matkailuun. Ja 80-120 on nopeus mitä ajelen - HD:n ajoominaisuudet riittänevät tuohon nopeuteen kaksi päällä.....?

HD:n omistajilta kaivataan siis kommentteja. Ei provoja!

Ja helmikuun alussa kaikki MP -näyttelyyn!

65

10959

    Vastaukset

    • ja päästä varmasti ja luotettavasti perille pysyisin BMW:ssä. Ajan itse Road Kingillä ja olen aiemmin omistanut joitakin Bemuja - näiden luotettavuutta ei juuri kannata verrata keskenään vaikkakaan mulla ei ole suuria ongelmia ollut.

    • Välillä asiallistakin juttua. Hankin ekan Hondan vuonna -83 ja Kawasakin -85 ja ostin California III vuonna -86 ja myin sen pois talvella 95-96, ajelin Guzillakin 10 vuotta, joten kokemusta on siitäkin. Kaverit aina haukkuivat Guzzin sähkövehkeitä, vaikka ei niissä mitään vikaa koskaan ollut.

      Tässä kokemuksia juuri noista 2 Harrikan mallista 11 kesän ajalta ja noin 200.000 kilometrin matkalta. Ostin ekaksi Harrikan Road Kingin uutena vuonna -96. Olin Road Kingiin todella tyytyväinen, siihen ei tehty tietenkään mitään remontteja, ainoastaan iso ja pikkuhuoltoa. Mittariin kertyi 55.000 kilsaa.

      Myin sen pois ja ostin Electra Glide Standardin koska vaimo oli ostanut Twin Cam Electran vuonna -99 joten mulla oli pienempi pyörä, eikä se käynyt päinsä. Hän aloitteli -98 vuonna Sporalla mutta totesi, että mun Kingi oli helpompi ja mukavampi ajaa, joten siirryimme hänen osaltaa reilusti isompaan. Ajelin sillä Electrallani vuoteen -03, jolloin vaihdoin sen taas Road Kingiin kuten teki myös vaimoni. Ajeltiin taas Kingeillä kesä pari kunnes vaimoni vaihtoi Kingin taas Electraan ja minä seurasin vuoden päästä perässä.

      Emme siis osaa päättää...vissiin. Nyttemmin olemme huomanneet, että vaimo pitää enemmän Kingistä ja minä Electrasta. Mä oon senverran lyhyt (172cm) että joudun kurkottamaan Kingin sarviin jolloin selkä ei tykkää hyvää. Electralla taas voin ajaa ihan hyvin 1000 kilsan siivuja eikä tunnu missään.

      Electra on todella hyvä matkapyörä, paikat ei puudu ja tavaraa mahtuu mukaan. Tavaran kuljetus on meille ehdottoman tärkeää, koska ajamme ja olemme aina ajaneet matkaa tonne eteläiseen eurooppaan myös lasten kanssa eikä siinä Softaililla ole paljon menemistä. Poislukien Heritage.

      Meillä on ollut 10 vuoden aikana 7 Harrikkaa eikä yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Ei pienintäkään. Siksi nämä Harrikan kestävyysjutut tuntuvat naurettavilta. Ne vehkeet on tehty ajettaviksi, kauas ja takaisin. Hevos ja taksimiesten tietotoimiston juttujen kannattaa antaa olla eikä niille voi kuin hymyillä.

      Eihän ne Harrikat kovaa kulje mutta kyllä mulle 170km/h on ihan riittävä vauhti Autobahnilla tai Superstradalla. Matkavauhtina pidetään sellaista noin 120, ehkä joskus hieman yli. Olen kuullut myös sanottavan, että Harrikka on kankea alpeilla?
      Ei mun mielestä, kun ottaa sen pyörän hallintaan niin sen laittaa tiukanpaikan tullen vaikka taskuunsa. Jopa Electra naisen käsissä menee ihan mukavasti. Tässä kohtaa pitää muistuttaa, että vaikka vaimo on "heikko" ja "hento" niin aina on perässä pysynyt vaikka yli 400 kilon (matkatavaroiden kanssa) vehjettä ohjaakin.

      Suosittelemme lämpimästi matkamöhkäleen ostamista, tulet olemaan iloinen hankinnastasi.

      • Moi vaan,
        "Meillä on ollut 10 vuoden aikana 7 Harrikkaa eikä yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Ei pienintäkään. Siksi nämä Harrikan kestävyysjutut tuntuvat naurettavilta. Ne vehkeet on tehty ajettaviksi, kauas ja takaisin. Hevos ja taksimiesten tietotoimiston juttujen kannattaa antaa olla eikä niille voi kuin hymyillä."

        En tiedä, mutta viime kesänä kun mentiin Italiaan (1x 916S, 1x 996S, 1x 1100 ZZR, 1xXX, 1x VL 1500, 2xHD Sportster,1x Electra Glide ja 1x Fat Bob), niin 1 XL oli huoltoautossa Tukholman jälkeen, Glide jäi Tanskaan, toinen XL laukesi ennen Prahaa, ei saatu kuntoon edes huollossa, ja ainoa perille päässyt HD, oli Fat Bob. Muissa ei vikaa, ei edes noissa Ducateissa, mistä olin ihan varma, että nei ei Italiaa näe. Voi olla että joku noista Amerikan peleistä pelaakin, mutta kyllä toi aika lohduttoman kuvan noista antoi. Kuskeja EI hymyilyttänyt.


      • juttu että olette saaneet keskittyä vain pelkkään ajamiseen. Itselläni on ollut Kingissä tarpeeksi näitä "naurettavia" ongelmia ja matkankatkeamisia jotta suosittelen kysyjille matkapyöräksi BMW:tä.


      • hyvä kirjoitti:

        juttu että olette saaneet keskittyä vain pelkkään ajamiseen. Itselläni on ollut Kingissä tarpeeksi näitä "naurettavia" ongelmia ja matkankatkeamisia jotta suosittelen kysyjille matkapyöräksi BMW:tä.

        Hyväa että dukatit on kestäny. miten paljon nää härräkät oli rakennettuja? ja minkä vuotisia?
        kiinnostaa kun itsellä on jäänyt kavereita matkanpäälle, yksi suitsa ja yks jammu. niin ja yhden puolitutun bemu sammui itävaltaan eikä saatu ruiskuu korjattuu joten rekalla takaisin, se siitä bemusta.


      • Paljon Rakennettuja kirjoitti:

        Hyväa että dukatit on kestäny. miten paljon nää härräkät oli rakennettuja? ja minkä vuotisia?
        kiinnostaa kun itsellä on jäänyt kavereita matkanpäälle, yksi suitsa ja yks jammu. niin ja yhden puolitutun bemu sammui itävaltaan eikä saatu ruiskuu korjattuu joten rekalla takaisin, se siitä bemusta.

        TC 88" Stage 1.


      • Kiitos tiedoista.
        Itsekin ajattelen, että ei kai nykyinen HD:n laatu ja tekninen varmuus voi olla heikkoa. Niin iso firma ja brändikin maailmanluokan tasoa.

        Ehkäpä AMF:n ajat kummittelevat? Eikös HD:n laatuongelmat olleet tuolloin yleisiä. Ymmärtääkseni -90-luvulla alkoi Harley-Davidsonilla uusi aika.

        Ja nyt -07 on Road King ja Electra saaneet uuden koneen ja 6 vaihteisen vaihteiston. Kuinkahan on jarrujen laita? Olen kuullut HD:n jarrujen olevan alimitoitetut teholtaan (ja ei ABS:ää)

        Vakavasti harkitsen legendaa ja koeajolle lähden heti alkukeväästä. Millainen on HD:n tilausaikataulu / onko pyöriä kotimaan kauppiailla? Bemunhan saa keväällä ajoon (haluamansa varusteilla) , kun sen tilaa talvella.


      • Kesä ja uusi HD kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Itsekin ajattelen, että ei kai nykyinen HD:n laatu ja tekninen varmuus voi olla heikkoa. Niin iso firma ja brändikin maailmanluokan tasoa.

        Ehkäpä AMF:n ajat kummittelevat? Eikös HD:n laatuongelmat olleet tuolloin yleisiä. Ymmärtääkseni -90-luvulla alkoi Harley-Davidsonilla uusi aika.

        Ja nyt -07 on Road King ja Electra saaneet uuden koneen ja 6 vaihteisen vaihteiston. Kuinkahan on jarrujen laita? Olen kuullut HD:n jarrujen olevan alimitoitetut teholtaan (ja ei ABS:ää)

        Vakavasti harkitsen legendaa ja koeajolle lähden heti alkukeväästä. Millainen on HD:n tilausaikataulu / onko pyöriä kotimaan kauppiailla? Bemunhan saa keväällä ajoon (haluamansa varusteilla) , kun sen tilaa talvella.

        nissin japsi jarrut, kyllä pysähtyy.


      • Kesä ja uusi HD kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Itsekin ajattelen, että ei kai nykyinen HD:n laatu ja tekninen varmuus voi olla heikkoa. Niin iso firma ja brändikin maailmanluokan tasoa.

        Ehkäpä AMF:n ajat kummittelevat? Eikös HD:n laatuongelmat olleet tuolloin yleisiä. Ymmärtääkseni -90-luvulla alkoi Harley-Davidsonilla uusi aika.

        Ja nyt -07 on Road King ja Electra saaneet uuden koneen ja 6 vaihteisen vaihteiston. Kuinkahan on jarrujen laita? Olen kuullut HD:n jarrujen olevan alimitoitetut teholtaan (ja ei ABS:ää)

        Vakavasti harkitsen legendaa ja koeajolle lähden heti alkukeväästä. Millainen on HD:n tilausaikataulu / onko pyöriä kotimaan kauppiailla? Bemunhan saa keväällä ajoon (haluamansa varusteilla) , kun sen tilaa talvella.

        Koeajo keväällä taitaa olla myöhässä. Mutta kun menet alan kauppaan ja kerrot tarpeesi, kertovat he koska niitä tulee ja mitä on vapaana? Ota yhteyttä lähimpään diileriin niin kertovat varmasti oikein mielellään missä mennään.

        Ongelmat oli just sen AMF än aikaansaannoksia ja niistä jotkut kärsivät edelleen (täällä paskaa jauhavat tahot). Tarkoitan, että kun reilusti yli 20 vuotta sitten oli tehtaalla suunnattomia, jaksetaan niistä vaan jauhaa. Ei silti vaikuta meidän mielipiteisiin yhtään mitenkään kun me jotka ajamme kyseisellä merkillä, tiedämme mikä on totuus. Emme luule mitään.

        Onhan markkinoilla paljon hyviä ja hienoja pyöriä ja on hyvä ettei kaikki aja Harrikalla. Viime vuonna merkki oli kuitenkin 5 myydyin heti japanialaisten jälkeen. "Jos paska on hyvää, ei kai kaikki kärpäset ole väärässä"???

        Se 6 vaihde on kait sellainen overdrive maantienopeuksissa (80-120), jolloin kierrokset tipahtaa viitisensataa ja vaikuttaa mukavasti bensankulutukseen.

        Jarrut ei varmasti ole noiden kiihkeimpien japsien luokkaa mutta ei tarviikaan. Aina on pysähtynyt. Jos en väärin muista niin Ennakoivan Ajon kurssilla taisi pysähtyä sadan vauhdista hieman yli 40 metriin. Jarrut on nelimäntäiset ja kelluvat, mikä kuuluu ihmeellisenä krahinana kaupunkiliikenteessä, joskus.

        Kaikinpuolin ihan ok peli. Ei sovi kaikille. Onneksi.


      • Semimuoviluoti kirjoitti:

        Moi vaan,
        "Meillä on ollut 10 vuoden aikana 7 Harrikkaa eikä yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Ei pienintäkään. Siksi nämä Harrikan kestävyysjutut tuntuvat naurettavilta. Ne vehkeet on tehty ajettaviksi, kauas ja takaisin. Hevos ja taksimiesten tietotoimiston juttujen kannattaa antaa olla eikä niille voi kuin hymyillä."

        En tiedä, mutta viime kesänä kun mentiin Italiaan (1x 916S, 1x 996S, 1x 1100 ZZR, 1xXX, 1x VL 1500, 2xHD Sportster,1x Electra Glide ja 1x Fat Bob), niin 1 XL oli huoltoautossa Tukholman jälkeen, Glide jäi Tanskaan, toinen XL laukesi ennen Prahaa, ei saatu kuntoon edes huollossa, ja ainoa perille päässyt HD, oli Fat Bob. Muissa ei vikaa, ei edes noissa Ducateissa, mistä olin ihan varma, että nei ei Italiaa näe. Voi olla että joku noista Amerikan peleistä pelaakin, mutta kyllä toi aika lohduttoman kuvan noista antoi. Kuskeja EI hymyilyttänyt.

        50v vanhalla jäykällä Pannu-Chopperillani, pakoputket komeasti paukkuen! Samalla värkillä oon pärjänny jo 20v.

        Bolognassa katkesi takajarrun teräspunosletku. Se uusittiin myöhemmin vähän ennen Napolia.
        Makarooninporaajatkin arvostavat BigTwinejä, pillua sain ettei vieläkään pahasti paneta. Vaik kyl mä vedän, jos tyrkytetään....

        Prahan maisemissa on Euroopan parhaat huorat ja bisse. Eikä ole hinnalla pilattu. Siksi käynkin siellä miltei joka kesä Chopperillani, vieläpä leveä hymy naamallani.

        Takavuosina ei niin hymyilyttänyt, kun Berliinin ja Dresdenin väli oli vanhaa Aatun aikaista paskaa. Perse ei meinannut kestää penkissä lainkaan. Pahimmillaan istuin 30cm irti satulasta. Kesti hetken aikaa toipua matkan rasituksista. Onneksi siihenkin löytyy hyvät lääkkeet.


      • Paljon Rakennettuja kirjoitti:

        Hyväa että dukatit on kestäny. miten paljon nää härräkät oli rakennettuja? ja minkä vuotisia?
        kiinnostaa kun itsellä on jäänyt kavereita matkanpäälle, yksi suitsa ja yks jammu. niin ja yhden puolitutun bemu sammui itävaltaan eikä saatu ruiskuu korjattuu joten rekalla takaisin, se siitä bemusta.

        ja Sportsterit oli vakioita, FatBobissa "S&S kamat" mitä lie tarkoittaa, viimeistä ukkoa en tavoittanut.
        En halunnut provosoida ketään, kertoa vaain miten meidän retkueelle kävi.
        Ja kun aiheesta keskustelu menee "Olen HD-MIES" tasolle, tulee sitten mieleen, vaikka joskus on tullutkin mieleen, että HD voisi olla kiva paukutin, niin en ikinä, missään tapauksessa halua tulla rinnastetuksi "HD-MIEHEN" kaltaisiin.


      • hyvä kirjoitti:

        juttu että olette saaneet keskittyä vain pelkkään ajamiseen. Itselläni on ollut Kingissä tarpeeksi näitä "naurettavia" ongelmia ja matkankatkeamisia jotta suosittelen kysyjille matkapyöräksi BMW:tä.

        Kesällä 2000 hetettiin kahdestaan Eurooppareissu, noin 3000 km. Kaverilla uudenkarhea BMW Custom Cruiser ja itse olin -96 Kingillä. Bemarista petti peili, irtosi kaasukahva, toisen sylinterin (juuresta muistaakseni) puolelta alkoi vuotaa öljyä, ilmeni käynnistyhäiriöitä ja jarruvalo katosi. Road Kingissä ei yhtään mitään häikkää. Eli ennekuin yleistetään, niin muistetaan että ne on kuitenkin yksilöitä, maanantai-malleja löytyy aina.


      • Kesä ja uusi HD kirjoitti:

        Kiitos tiedoista.
        Itsekin ajattelen, että ei kai nykyinen HD:n laatu ja tekninen varmuus voi olla heikkoa. Niin iso firma ja brändikin maailmanluokan tasoa.

        Ehkäpä AMF:n ajat kummittelevat? Eikös HD:n laatuongelmat olleet tuolloin yleisiä. Ymmärtääkseni -90-luvulla alkoi Harley-Davidsonilla uusi aika.

        Ja nyt -07 on Road King ja Electra saaneet uuden koneen ja 6 vaihteisen vaihteiston. Kuinkahan on jarrujen laita? Olen kuullut HD:n jarrujen olevan alimitoitetut teholtaan (ja ei ABS:ää)

        Vakavasti harkitsen legendaa ja koeajolle lähden heti alkukeväästä. Millainen on HD:n tilausaikataulu / onko pyöriä kotimaan kauppiailla? Bemunhan saa keväällä ajoon (haluamansa varusteilla) , kun sen tilaa talvella.

        Olet myöhässä jo nyt. Laukku Hd:t on jo loppuneet
        ainakin pk seudun diilereiltä.


      • Olen HD-MIES !!! kirjoitti:

        50v vanhalla jäykällä Pannu-Chopperillani, pakoputket komeasti paukkuen! Samalla värkillä oon pärjänny jo 20v.

        Bolognassa katkesi takajarrun teräspunosletku. Se uusittiin myöhemmin vähän ennen Napolia.
        Makarooninporaajatkin arvostavat BigTwinejä, pillua sain ettei vieläkään pahasti paneta. Vaik kyl mä vedän, jos tyrkytetään....

        Prahan maisemissa on Euroopan parhaat huorat ja bisse. Eikä ole hinnalla pilattu. Siksi käynkin siellä miltei joka kesä Chopperillani, vieläpä leveä hymy naamallani.

        Takavuosina ei niin hymyilyttänyt, kun Berliinin ja Dresdenin väli oli vanhaa Aatun aikaista paskaa. Perse ei meinannut kestää penkissä lainkaan. Pahimmillaan istuin 30cm irti satulasta. Kesti hetken aikaa toipua matkan rasituksista. Onneksi siihenkin löytyy hyvät lääkkeet.

        Vai katkesi Bolognassa takajarrun teräspunosletku? Kumma juttu. Tsiikaas vähän tarkemmin ton ikäsen värkin rakennetta, ite et sitä kuitenkaan osaa noin rakennella levyille. :) Käviks runkulla Ducatin tehtailla vai? Eiks ne nauraneet sulle siellä? Edes yhtään? Ihan pikkasen vaan,,jos et vaan huomannut. :) Heh, aika vesseli olet. Onks sulla jo karvoja munissa?


      • M-G kirjoitti:

        Vai katkesi Bolognassa takajarrun teräspunosletku? Kumma juttu. Tsiikaas vähän tarkemmin ton ikäsen värkin rakennetta, ite et sitä kuitenkaan osaa noin rakennella levyille. :) Käviks runkulla Ducatin tehtailla vai? Eiks ne nauraneet sulle siellä? Edes yhtään? Ihan pikkasen vaan,,jos et vaan huomannut. :) Heh, aika vesseli olet. Onks sulla jo karvoja munissa?

        HAHAHAHAHAAAA!!! Vasta nyt huomasin vanhan kirjoitukseni.
        Tsiikaas tarkemmin nykypäivän rakenneltuja choppereita. Mulla on ollu levyjarru takana vuodesta -94 alkaen. Vanha saatanan huono mekaaninen rumpu sai kyytiä ankkurin pyörähtäessä ympäri. Staakit poikki ja vauhdilla yli Mannerhomontien. Onneksi oli vain nuoret punaiset edessä, eikä liikenne ehtinyt eteeni.
        Ps ei oo karvoja munissa.
        Kaivarin tytöt tykkää posliinista


      • Semimuoviluoti kirjoitti:

        Moi vaan,
        "Meillä on ollut 10 vuoden aikana 7 Harrikkaa eikä yhdessäkään ole ollut mitään vikaa. Ei pienintäkään. Siksi nämä Harrikan kestävyysjutut tuntuvat naurettavilta. Ne vehkeet on tehty ajettaviksi, kauas ja takaisin. Hevos ja taksimiesten tietotoimiston juttujen kannattaa antaa olla eikä niille voi kuin hymyillä."

        En tiedä, mutta viime kesänä kun mentiin Italiaan (1x 916S, 1x 996S, 1x 1100 ZZR, 1xXX, 1x VL 1500, 2xHD Sportster,1x Electra Glide ja 1x Fat Bob), niin 1 XL oli huoltoautossa Tukholman jälkeen, Glide jäi Tanskaan, toinen XL laukesi ennen Prahaa, ei saatu kuntoon edes huollossa, ja ainoa perille päässyt HD, oli Fat Bob. Muissa ei vikaa, ei edes noissa Ducateissa, mistä olin ihan varma, että nei ei Italiaa näe. Voi olla että joku noista Amerikan peleistä pelaakin, mutta kyllä toi aika lohduttoman kuvan noista antoi. Kuskeja EI hymyilyttänyt.

        Paska puhetta, harrikka jolla pääsisi perille ei ole tehtykään.


    • Aito HD on ainoa laite jota voi kutsua moottoripyöräksi, siis BigTwin.
      Sportster on tehty naisille ja munattomille.
      Onneksi et edes mieti moista rimpulaa.

      Kun lähdet Sportyllä kioskille, kylän naisia katsastamaan, ne nauravat sinut kumoon.
      Oikealla moottoripyrällä saat pitää varasi ettei vaatteistasi revitä päältä.
      Naiset ovat hulluina aidon HD-MIEHEN perään...

      • Mikä siinä on kun Rocket ilmestyy näköpiiriin niin harrikka miehillä loppuu puheet Twinin väännöstä sekä voimasta , alkaa hiljainen jupina ja rutina !


      • Trumpanisti kirjoitti:

        Mikä siinä on kun Rocket ilmestyy näköpiiriin niin harrikka miehillä loppuu puheet Twinin väännöstä sekä voimasta , alkaa hiljainen jupina ja rutina !

        Ja voimalla pillustaa? Onhan se Trumppa mukava ajella vaikka hieman painaakin. Mutta on vaan sen verran ruma, ettei naiset suostu kyytiin.
        Yritin viime kesänä Kaivarissa kaverin Trumpalla naista, muttei tärpännyt.
        Nenä pystyssä vain jatkoi matkaansa, vaikka varmasti huomasi kuinka nahkahousuissa pullotti.
        Irstaat kielieleetkään eivät vaikuttaneet. Usein vasta kielellä lipittely saa "kalan" tarttumaaan pyydykseen.

        Se on pitkä keula ja upeasti paukkuvat pakoputket, joka naisia kiinnostaa. Sopivasti kromia ei ole myöskään huono asia.
        En ole koskaan kysellyt mikä pitkäkeulassa kiihottaa, mutta eiköhän juuri tuo pituus tuo jonkinlaisia mielikuvia?
        Paukkuvilla pakareilla pääsee paukuttamaan pakaraa!
        Näin se vaan jostain syystä on.
        Naiset eivät voi vastustaa HDn seksikästä ääntä.


      • Olen HD-MIES !!! kirjoitti:

        Ja voimalla pillustaa? Onhan se Trumppa mukava ajella vaikka hieman painaakin. Mutta on vaan sen verran ruma, ettei naiset suostu kyytiin.
        Yritin viime kesänä Kaivarissa kaverin Trumpalla naista, muttei tärpännyt.
        Nenä pystyssä vain jatkoi matkaansa, vaikka varmasti huomasi kuinka nahkahousuissa pullotti.
        Irstaat kielieleetkään eivät vaikuttaneet. Usein vasta kielellä lipittely saa "kalan" tarttumaaan pyydykseen.

        Se on pitkä keula ja upeasti paukkuvat pakoputket, joka naisia kiinnostaa. Sopivasti kromia ei ole myöskään huono asia.
        En ole koskaan kysellyt mikä pitkäkeulassa kiihottaa, mutta eiköhän juuri tuo pituus tuo jonkinlaisia mielikuvia?
        Paukkuvilla pakareilla pääsee paukuttamaan pakaraa!
        Näin se vaan jostain syystä on.
        Naiset eivät voi vastustaa HDn seksikästä ääntä.

        ei Honda Dax paukuta kun sun mielikuvissa sehän on 2 tahti,skottihomo.


    • ihan ystävän neuvona ja entisenä hd-kuskina,älä hyvä mies osta harrikkaa.Millään tyypillä ei ole minkäänlaisia ajo ominaisuuksia,jarrut ovat täysin alimitoitetut,vaihteisto on vähintäänkin raskas ja epämääräinen ( samoin kytkin ) tärinä on hirmuinen.Pyörä toimii parhaitten hd-tallissa pettojen alla missä sillä ei tarvitse ajella.

      • Ei sulla mitään Harrikkaa ole koskaan ollut vaan korkehintaan Honda Dax. Älä viitti ees yrittää tollasta soopaaaaaa.... HHaaahahahahah nauraa sulle.


      • Mitään Ole kirjoitti:

        Ei sulla mitään Harrikkaa ole koskaan ollut vaan korkehintaan Honda Dax. Älä viitti ees yrittää tollasta soopaaaaaa.... HHaaahahahahah nauraa sulle.

        täysin suorituskyvyttömiä, vanhoillisia sohloja vailla minkäänlaisia positiivisia ominaisuuksia.

        Jaahas, sitä alkaa kolkutella MP messutkin kohta ovella. Pääsee tosikunkut vetämään nahat päälleen ja konttaamaan kännissä ympäri messuosastoa hengessä kuin olisi ajokausi meneillään.... lllevveee tiimiprintti nahkaliivin selässä. Heheh.. nauraa sulle.


      • ovat kirjoitti:

        täysin suorituskyvyttömiä, vanhoillisia sohloja vailla minkäänlaisia positiivisia ominaisuuksia.

        Jaahas, sitä alkaa kolkutella MP messutkin kohta ovella. Pääsee tosikunkut vetämään nahat päälleen ja konttaamaan kännissä ympäri messuosastoa hengessä kuin olisi ajokausi meneillään.... lllevveee tiimiprintti nahkaliivin selässä. Heheh.. nauraa sulle.

        mulla oli intikka mutta se piti vaihtaa pois ominaisuuksiensa takia ja tietysti harrikkaan,enkä ole katunut.


      • Ilmeisesti et saannut aikoinaan opastusta HD:n
        käyttöön ja istuit satulassa väärinpäin????


      • ............. kirjoitti:

        mulla oli intikka mutta se piti vaihtaa pois ominaisuuksiensa takia ja tietysti harrikkaan,enkä ole katunut.

        kuin tervemenöö konttaamaan tiimitakki kainalossa, taukki.


      • muuta.. kirjoitti:

        kuin tervemenöö konttaamaan tiimitakki kainalossa, taukki.

        oot vaan kateellinen.


      • muuta.. kirjoitti:

        kuin tervemenöö konttaamaan tiimitakki kainalossa, taukki.

        Valitettavasti polliisit ovat niin piukkapipoista porukkaa ett mä joudun jättään mun liivit (seuraa messuilla niin näet mitkä liivit jää) aina narikkaan. Kuten muutkin meidän kerhon jäsenet.
        Meidän jengi ei konttaa se laittaa sunlaiset pikkupaskat konttaan...


      • Poliisit Ovat kirjoitti:

        Valitettavasti polliisit ovat niin piukkapipoista porukkaa ett mä joudun jättään mun liivit (seuraa messuilla niin näet mitkä liivit jää) aina narikkaan. Kuten muutkin meidän kerhon jäsenet.
        Meidän jengi ei konttaa se laittaa sunlaiset pikkupaskat konttaan...

        että HD porukka koostuu kriminaaleista. Noh, eihän se mitään uutta kyllä ole.


      • NÄKEE kirjoitti:

        että HD porukka koostuu kriminaaleista. Noh, eihän se mitään uutta kyllä ole.

        kyllä hd kuljettajat ovat kriminaaleja,eivät sovellu oikeusyhteiskuntaan ollenkaan.


      • kiksautus kirjoitti:

        kyllä hd kuljettajat ovat kriminaaleja,eivät sovellu oikeusyhteiskuntaan ollenkaan.

        mielestäsi kriminaali.


      • mikä on kirjoitti:

        mielestäsi kriminaali.

        sanottuna HD mies.


      • ovat kirjoitti:

        täysin suorituskyvyttömiä, vanhoillisia sohloja vailla minkäänlaisia positiivisia ominaisuuksia.

        Jaahas, sitä alkaa kolkutella MP messutkin kohta ovella. Pääsee tosikunkut vetämään nahat päälleen ja konttaamaan kännissä ympäri messuosastoa hengessä kuin olisi ajokausi meneillään.... lllevveee tiimiprintti nahkaliivin selässä. Heheh.. nauraa sulle.

        sulle kuulu jos ne on epäluotettavia suorituskyvyttömia sohloja, vai joudutko sä maksaan jonkun Harrikan ajelut ja remontit. Jos et niin pidä pääsi kiinni.


      • lyhyesti kirjoitti:

        sanottuna HD mies.

        kaikki maailman kriminaalit on ikään ja sukupuoleen, rotuun ym katsomatta HD miehiä.


      • ............. kirjoitti:

        mulla oli intikka mutta se piti vaihtaa pois ominaisuuksiensa takia ja tietysti harrikkaan,enkä ole katunut.

        No ei ole kaksisesti sitten sun mp-harrastus alkanut, eiks olis kivempi ajaa jollain missä olis edes vähän ajo-ominaisuuksiakin? Ilmanks sua nyppii, oot huomannu vissiin itsekin että, "tämmöstäkö tää nyt sitte onkin, voi vittu" Ennen mentiin ns, intikalla runko notkuen toisinaan jopa sataa, ja nyt on perkele aina näpit rasvassa, eikä mee edes sitä sataa, kyllä vituttaa. :)


      • Poliisit Ovat kirjoitti:

        Valitettavasti polliisit ovat niin piukkapipoista porukkaa ett mä joudun jättään mun liivit (seuraa messuilla niin näet mitkä liivit jää) aina narikkaan. Kuten muutkin meidän kerhon jäsenet.
        Meidän jengi ei konttaa se laittaa sunlaiset pikkupaskat konttaan...

        Ku mä olin pieni penska, meilläkin oli sillon jengi, ja siihen ei naapurikylän kakaroita huolittu, ja aina tapeltiin oli kivisotaa sun muuta jäynää, ja vittu, majatkin rikottiinns, silloset alkukantaiset kerhotalot. Eiks ois aika vähän aikuistua? Edes vähän. Saatanan piltit.


    • hd on vähintään yhtä luotettava kuin saksalaisten pesuhetket ilman vettä put put kyllä köhisee

      • ettei totuus unohtuisi niin put put put put prööö


      • eino-leikka kirjoitti:

        ettei totuus unohtuisi niin put put put put prööö

        Jokainen pyörä,oli se Mz,Honda,Jawa,Hd tai Tunturi,on juuri niin luotettava kuin omistajansakin.Hyvin huollettuna,ja oikein käytettynä kestävät mainiosti!Kesää odotellessa... :)


      • mikäs remmi sun päässäs luistaa???
        tunnut olevan todella asiantuntija (vitsi). minkä alan? turhan paskanjauhannan... kyl niin on et et tiedä mistää mitää muuta ku jauhat soopaaaa poju.


    • saa kaikki sakemanni- ja varsinkin japsikuskit yht´äkkiä innostumaan jostain Harrikasta. Onko se japsi niin paska ja laaduton, että pitää sit muka vaihtaa johonkin parempaan? Onks siinä japsissa ollu niin paljon vikoja että siitä pitää sit luopua vai? Ollaanko siihen hirveen tyytymättömiä? Jotain konkreettista, kiitos , olis kiva kuulla. Harrikka ei oo pärjännyt japseille koskaan eikä tuu pärjäämäänkään. Se on vissi! Puhukaa pellet mitä puhutte, mut japsipyörä selättää Harrikan mennen tullen, ja ihan kaikessa.

      Nimim. Kawasakista en luovu.

      • Alitehoinen,ylihintainen,aina riittää roplattavaa,paska ajaa ja muutenkin aivan surkea kapistus,mutta silti vain joutuu sillä ajelemaan kun ei saa parempaakaan hankittua.Mulla on ollut sportti,dyna ja nyt softail,ja aivan yhtä surkeita romuja kaikki.


      • Huonossa jamassa kirjoitti:

        Alitehoinen,ylihintainen,aina riittää roplattavaa,paska ajaa ja muutenkin aivan surkea kapistus,mutta silti vain joutuu sillä ajelemaan kun ei saa parempaakaan hankittua.Mulla on ollut sportti,dyna ja nyt softail,ja aivan yhtä surkeita romuja kaikki.

        ei voi muuta todeta kuin, että olet vitun tyhmä kun sorrut yhä uudelleen tollasiin surkeisiin romuihin!
        Ps. Itselläni on Softail, mutta ei se ole mainitsemasi surkea romu.


      • mä vaihhdoin intikkani H-D:hen enkä ole katunut.


    • Ajelimme viime kesänä viidellä harrikalla Route 66:n eli 4800 km. Yhdessäkään pyörässä ei ollut pienintäkään vikaa koko matkan aikana.

      Harrikalla on omat ominaisuutensa ja osin niiden takiahan se ostetaankin. Itsekin harkitsen harrikan -nimenomaan Electra Glide Standardin- hankintaa.

      • ole ajanut...unissas olet voinut,mutta jos jätetään se unimaailma nyt muille palstoille.Ollaanhan nyt hd-palstalla.Put put put heitä helvettiin ne unihiekkas ja käynnistä se jawas sieltä heinäpaalien seasta.


      • illuk kirjoitti:

        ole ajanut...unissas olet voinut,mutta jos jätetään se unimaailma nyt muille palstoille.Ollaanhan nyt hd-palstalla.Put put put heitä helvettiin ne unihiekkas ja käynnistä se jawas sieltä heinäpaalien seasta.

        "Remmi luistaa" Tää on näköjään kakaroiden temmellyskenttä.Pitäis sulkea koko saitti.Honda Daxikin luokiteltiin 2-tahtiseksi..


      • Aatella että kesti tosiaan 4800 km!!!!!!!!!!!!
        Jopas on peli!


      • Kun olet käynyt Route 66 läpi niin onko sinulla tietoa hinnoista koko matkaa ajatellen.
        Mielestäni nuo PeterPan matkat on aika kalliita ja siksi omatoimireissu kiinnostaa.lähinnä pyörävuokrat ym paikanpäällä aiheutuva kustannus


    • Viime kesänä käytiin Latviassa. Rigassa muutama päivä ja tsekattiin siinä vähän nurkkia.

      Alun perin kuusi kaveria, mutta kymmenen vuotta vanha Kawasaki jäi lähtöruutuun. Rupesi käymään kolmella pytyllä. Satatuhattakilometriä ajettu pyörä.
      Mulla HD_Dyna vm.1996. 37000 tuhatta mailia vaeltanut.

      Muut laitteen joku sirutettu Kava muoviluoti 170hv? ja Suzuki 750 ja Hondan joku uudehko muoviluoti.

      Tulomatkalla lautalla Helsingissä tähän Hondaan tuli käyntihäiriö ja ilmeni että sähkö kaput, ja slervanlutkuttaja tullit (7 kpl) ei voineet tryöntää kaveria ulos lautasta, kun paine takana on hirveä, niinkun tiedätte.

      Eli kenttäkäämi hajosi Hondasta, vaikka se oli vasta vaihdettu. Ei kestä kuumuutta riittävästi näköjään, öljykylvyssä aika lämmintä.

      Eli kyllä noihin voi tulla mitä vaan vikaa, jos on tullakseen. Varsinkin uudet pyörät on täynnä niin herkkää tekniikkaa, että ei koskaan tiedä. Kaveri jäi Harrikalla nalkkiin Prahassa, kun ajonesto löyti `tutun`taajuuden ja paukahti päälle.

      Kun se häiriö sattuu kohdalle, v. käyrä on kyllä korkealla ja kannattaisi vaan jeesata kamua, eikä soittaa suutaan tyhjänpäiväisistä.

      Japsipyörät ovat varmasti korkeaa laatua, omine vikoineen kuitenkin.

      Jos mennään vähän taaksepäin, niin Kamalasaki pyörät olivat 70-luvun alussa järjettömän paskoja ajaa. Joku kaksitahti 250- kuutioinen vaappu kaksipäällä niin törkeästi, että ei tolkkua, hyvä jos kyydissä pysyi. Kamalasaki 500, 750 leskentekijä, jossa aivan ylitehokas moottori ajo-ominaisuuksiin nähden. . Kawa-900 sama laulu.

      Harrikka Shovel tuohon aikaan valovuoden edellä ajo-ominaisuuksissa.

      • Vikoja voi tulla kaikkiin pyöriin, japanilaisiinkin. Totta.

        Usein minusta nämä viat ovat itseaiheutettuja. Kaikenmaailman itsetehdyillä "customoinneilla" on aiheutettu paljon matkan katkeamisia.
        Itse ole jäänyt viimeksi tienpäälle 12 vuotta sitten uudehkolla Moto Guzzilla.
        Syy oli oma, sillä vaihdettuani takalampun sirompaan, yksi johto ei tullut tarpeeksi lujasti kiinnitettyä uudelleen. Se irtosikin tärinästä ja lataukselta jäi joku signaali saamatta. Ilman tätä lataussingnaalia akku sitten tyhjeni ja matka loppui Lopen korpiin. Guzzi tuli peräkärryllä MotoItaliaan Piikkiöön ja oli kädenkäänteessä taas ajokunnossa. Kiitos edesmenneelle liikkeelle!

        Kun ei räpellä omia virityksiä ja huoltaa pyörät ajallaan, ovat nykypyörät uskomattoman varmatoimisia. Kotimaassa tukkeeseen ajetut pyörät kun pannaan autobaanoilla tuntikausiksi kiertämään korkeilla kierroksilla, kerjätään ikävyyksiä.

        Hyvää uutta vuotta ja tulevaa ajokautta kaikille prätkäilijöille, merkistä riippumatta!


    • Pitäis tehdä "taas" remonttia härräkkään. Tulpat on yli kymppitonnin ajettu niin kai ne pikkuhiljaa vaihdon tarpeessa ois? Vai meneekö tuo vielä huoltotoimenpiteenä?

      Monenlaista pyörää on ollut. Aloittajan tarpeisiin ostaisin HD:n. Jos tykkää vetää mutkatietä "miljoonaa" tai kokeilla baanalla nopeusennätyksiä ja ajaa päivässä Travemundesta Italiaan niin jaappanialaiseen kallistuisin. Italiaanot ja britit on kivoja mutta lähipiirissä niitä on ollut eikä luotettavuus ole ollut parhaasta päästä.

    • Mä sain just mopokortin. Ostanx mä Harrikan vai Veemaxin?

    • Jos "kyykkypyörästä" tykkäät osta harrikka. Jos haluat vain ajaa, osta Vmax.

      • V-Max??? HAHAHAHAHA Yks huonoimpia vehkeitä koskaan. Kaverini ja sen V-Max kaverit korjailee niitä paskojaan koko ajan. Yamaha on yleensä luottopyörän maineessa, mutta V-Max RUAHAHAHAHAHAAHAAA!!! Kasa paskaa!
        Max hajoaa kymmenen kertaa siinä kun mun HDssä on kerran pikku vikaa...


    • Sinun ääliömaisiä juttujasi ei usko kukaan muu, kuin toinen samanlainen ÄÄLIÖ!!!

    • Mie oon ny lusimas, mut mie oonki entine Enkelipudokas. Heittivät miut ulos porukoist ku oon niin tyhymä. Miul onki mustalaisvaimo, emmie Harrikkaa tartte, eikä oo rahhoo sitä ostaakkaa. Harrikka on paska motukka, enkä mie oo katkera.

    • No kerrankin rehellinen ex HD homppeli. Eihän kukaan täyspäinen makselekkaan moottoripyörästä tuollaisia hintoja, kuin tyhymät, joihin itsekkin kerroit kuuluvasi.

    • hd on pyörä jota viitsii rakennella ja varustella, nuo tusina japsit kun saa vaihtaa
      kerran kesään jotta mielenkiinto säilyisi , hd ei tartte niin usein vaihdella kun nuo japsit voi heti kättelyssä hylätä niin kiinnostavat vaihdokit menee aika vähiin.
      toki yleensähän sitä ensin ajellaan japsilla useampi kesä ja jos harrastus vielä kiinnostaa niin päädytään hd:n.,

    • Tai päinvastoin , onhan toki hd kiva peli vaan eipä ajomiehen kannata semmoseen sekaantua , tulee kalliit kilsat , siinä vaiheessa japsi vasta sisäänajettu kun hd ekankerran remontissa , toki sitä voi rempata loputtomiin sitten ja kartuttaa myyjien kassaa , ei oo halpaa ei....kannattaa kts. merkkifoorumin tekniikkapalstoja niin ymmäärtää mihin voi varautua hankkiessaan pyörää.

    • Mä näin viime kesänä ensinmäisen kerran sallaisen HD:een joka ei vuotanut öljyä!
      Mikähän siinä vikana?

      • No sepäs! Minulla ei kylläkään öljyä vuotanut 10 omistusvuoden aikana, eniten kyllästyin huonoihin ajo-ominaisuuksiin, ihme kiemurtelija ajettavaksi, no, ainakin sitä "sai ajaa" kokoajan.

        Eipä muuten mitään isompia, tielle jätti yhden ainoan kerran tasasuuntaajan mentyä.
        Hyvinä puolina sanoisin yksinkertaisuus, kyllä ainakin vanhemman HD:n kanssa pärjää ihan normi taidoilla ja tuumaisilla työkaluilla. Mut eipä ole ollut mitenkään ikävä sitä(kään) laitetta.


    • Harley on hyvä pyörä, älkää valittako!

    • Joo , luotettavuus samaa luokkaa kiinanpelien kanssa !

    • Alottajaon ehtiny jo kualla pois.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      241
      7788
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      82
      3855
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      3839
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      81
      2169