Garmin nuvi 300/310

marko.,.,

Nyt on kaupat lähellä.Kumman otan,tuon vai TomTom Onen?? Onko Garminista käyttökokemuksia?
Toinen kysymys,kuinka se handfree toimii,kun molemmassa navigaattorissa on bluetooth,sekä omassa kännykässäni on.Tarviiko muuta kuin yhteys päälle vaan`?

13

3803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIO C 710

Paras vaihtoehto noille on MIO C 510, hinta Serv-It Oy,llä 299,00 , sisältää koko euroopan kartat

• oleva

Bluetooth ei mahdollista Handsfreetä. Handsfree BT:n avulla on TomTomin 710/910 malleissa ja Garmin nuvi 310/360 malleissa. 300/350 Nuveissa ei bluetoothia ole ollenkaan.

• heikki levonen

Näin nuvi 360:ssa.

Bluetooth päälle sekä kännykässä että navissa, sitten kännykästä valitaan että mihin löytyvään laitteeseen kytkeydytään ja siinä se. Tämä tarvii siis tehdä vain kerran ja aina kun känny on nuvin ulottuvilla niin handsfree on käytössä.

Hälyttävä puhelu näkyy nuvissa ja voit vastata painamalla ruutua. Mikäli kännykkäsi tukee tätä, niin myös puhelinluettelotiedot näkyvät nuvin ruudulla ja voit soittaa nuvista puhelinluettelon kautta. (Nokia 6820: puhelinluettelo välitetään bluetoothin kautta, mutta esim 5500 ei). Soittoääni nuvin kautta on kännysi soittoääni.

Nuviin tulee luurin kuva jota kautta voi soitella kun bluetooth-yhteys on olemassa.

• nuviman

Sitten kun vastaat autosi ulkopuolella puheluun ei se toimikaan, äänet kyllä mkuuluu autossa mutta ei puhelimessa.
        Tuo bluetooth on turha varuste. Ainoastaan jos bluetoot on korvalla ja seuraa sinua ja puhelinta on ok.
        Tähän on turha yrittää väittää vastaan.

• Guru
        nuviman kirjoitti:

Sitten kun vastaat autosi ulkopuolella puheluun ei se toimikaan, äänet kyllä mkuuluu autossa mutta ei puhelimessa.
        Tuo bluetooth on turha varuste. Ainoastaan jos bluetoot on korvalla ja seuraa sinua ja puhelinta on ok.
        Tähän on turha yrittää väittää vastaan.

910 tompassa ainakin soi sekä puhelin että navi ja on ihan ihmisestä kiinni, kumpaan vastaa. Näin ainakin Siemensin luurin kanssa, en tiedä onko tuo sinun vammaominaisuus navigaattorin vai puhelimen syytä.
        Eli ei ole turha väittää vastaan, paskaa tekniikkaa sinulla.

• make

Ostin garmin nuvi 300 viime keväänä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. toimii tarkasti ja helppokäyttöinen olen käyttänyt vähän metilläkin navigoidessa erätukun suomi plus tarkkoja maasokarttoja, missä näkyy maanomistajien rajatkin. Olen vaihtamassa nuvi 600 perheeseen leveämmän näytön vuoksi vaikka hinta vielä yli 600e. jos kiinnostaa, laita sähköpostia ja saat halvalla alle 300e nuvin erätukun koko suomen topo-suomi plus kartat! virheetön jatakuuuta jäljellä! [email protected]

• a73

Osaatko kertoa Garmin Nuvi 300 käyttäjänä millä koordinaattisysteemillä laitan seuraavanlaiset koordinaatit 6711587:3258399 navigaattoriini?

• a73 kirjoitti:

Osaatko kertoa Garmin Nuvi 300 käyttäjänä millä koordinaattisysteemillä laitan seuraavanlaiset koordinaatit 6711587:3258399 navigaattoriini?

Päivitä ensin Nuvisi Garminin sivuilta 310:si.
        Tulee lisää 300 verrattuna tuo sijainnin nä-
        pyttely koordinaatteina.

• a73 kirjoitti:

Olikohan oikein, meni Kuusamon korkeudelle
        Kuolannimimaalle M18 tielle?

• A73
        Täpinä kirjoitti:

Päivitä ensin Nuvisi Garminin sivuilta 310:si.
        Tulee lisää 300 verrattuna tuo sijainnin nä-
        pyttely koordinaatteina.

Tarkoitus on löytää Hattelmalanjärven parkkipaikka Hämeenlinnasta noilla koordinaateilla, jotka on kjj-järjestelmää ja olisivat minulle todella tärkeitä. Mitä päivittäminen 310:ksi auttaa käytännössä?

• A73 kirjoitti:

Tarkoitus on löytää Hattelmalanjärven parkkipaikka Hämeenlinnasta noilla koordinaateilla, jotka on kjj-järjestelmää ja olisivat minulle todella tärkeitä. Mitä päivittäminen 310:ksi auttaa käytännössä?

Koordinaattien suhteen ei auta, jos pitää
        olla sijainti kkj- koordinaatistossa.

Ilmankos se heitti sijainnin tuonne Kuolan-
        niemimaalle. Mutta jos pystyt käyttämään
        formaattia h ddd* mm. mmm´, niin silloin
        tuo sijainnin päpyttely toimii 310:ssä.

Mutta löytyyhän ne parkkipaikat 300:llakin
        pysäköinti-ikonin takaa, kun olet navigoinut
        paikkakunnalle. Ne ovat valmiina Nuvissa,
        kokeilepa.

• A73
        Täpinä kirjoitti:

Koordinaattien suhteen ei auta, jos pitää
        olla sijainti kkj- koordinaatistossa.

Ilmankos se heitti sijainnin tuonne Kuolan-
        niemimaalle. Mutta jos pystyt käyttämään
        formaattia h ddd* mm. mmm´, niin silloin
        tuo sijainnin päpyttely toimii 310:ssä.

Mutta löytyyhän ne parkkipaikat 300:llakin
        pysäköinti-ikonin takaa, kun olet navigoinut
        paikkakunnalle. Ne ovat valmiina Nuvissa,
        kokeilepa.

Kiitos neuvoistasi mutta ongelma on juuri siinä, että minulla olisi lintuharrastustani varten valmiina todella mittava lista valmiita kkj-koordinaatteja, jotka haluaisin asentaa Garminiini. Jos ei suoraan kerran onnistu, niin löytyyköhän ohjelmaa tai muuta keinoa, jolla kkj-koordinaatit saisi muunnettua esim. mainitsemaasi muotoon?

• A73 kirjoitti:

Kiitos neuvoistasi mutta ongelma on juuri siinä, että minulla olisi lintuharrastustani varten valmiina todella mittava lista valmiita kkj-koordinaatteja, jotka haluaisin asentaa Garminiini. Jos ei suoraan kerran onnistu, niin löytyyköhän ohjelmaa tai muuta keinoa, jolla kkj-koordinaatit saisi muunnettua esim. mainitsemaasi muotoon?

Näinhän aina sanotaan, kun ei heti pystytä
        vastaamaan. Olettaisin, että löytyy, kunhan
        asiaan vihkiytynyt lukee nämä viestit. Asia
        kiinostaa varmasti useita luonnossa liikkuvia
        ihmisiä.

Yksi työläs tapa on sijoittaa kkj koordinaatit
        PC:llä kartalle kkj- muodossa ja muuttaa sen
        jälkeen kartan formaatti ja lukea ne Nuvin
        ymmärtävässä muodossa ja näpytellä ne navigaat-
        toriin.

Mutta odotellaan, josko ratsuväki saapuis
        apuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2156
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1547
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1226
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1014
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      922
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe