Uteliaana kyselen

slash30

ku en sillai mikään Tuisku-fani oo,mut Tunturi-biisi tms.on todella hieno,elikkäs fanit kertokaapas onko Antti tehny biisin ite?

22

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti fani

      Antti ei ole itse tehnyt tuota biisiä. Kappaleen tekijät esiintyvät salanimillä, joten yleisessä tiedossa ei ole ketkä ovat tuon hienon biisin tehneet. Kiva olisi kyllä tietää.

      • tehdä

        biisejä.


      • siljukka
        tehdä kirjoitti:

        biisejä.

        Antti on sanoittanut useitakin biisejään ja osallistunut myöskin sävellyksiin uusimmilla levyillään. Anan sanoittamia on mm. valo, tyhjä huone, palaan kotiin ja levoton, nuin niinkuin muutaman mainitakseni.


      • Jaretc.....
        siljukka kirjoitti:

        Antti on sanoittanut useitakin biisejään ja osallistunut myöskin sävellyksiin uusimmilla levyillään. Anan sanoittamia on mm. valo, tyhjä huone, palaan kotiin ja levoton, nuin niinkuin muutaman mainitakseni.

        Onkos se biisi tyhjä huone missä hän laulaa kun mikään ei palaa ennaleen. Mietittiin vaan sitä vaan tossa viikko sitten perjantaina yhden yleisradion työntekijän kanssa. Kun asia tuli puheeksi puhelin keskustelussa. Mä katsos kun en ihan kaikea tiijä.

        T: Jaretc


      • arvatakin
        siljukka kirjoitti:

        Antti on sanoittanut useitakin biisejään ja osallistunut myöskin sävellyksiin uusimmilla levyillään. Anan sanoittamia on mm. valo, tyhjä huone, palaan kotiin ja levoton, nuin niinkuin muutaman mainitakseni.

        Anan sanoittamiksi....


      • antti 4-everr
        tehdä kirjoitti:

        biisejä.

        antti on ja osaa tehdä biisejä antti on muunmuassa tehnyt kappaleen valo ja muistaakseni sekaisin kappaleenkin itse .


      • huomaa.......
        antti 4-everr kirjoitti:

        antti on ja osaa tehdä biisejä antti on muunmuassa tehnyt kappaleen valo ja muistaakseni sekaisin kappaleenkin itse .

        :):):)


      • Jaretc....
        huomaa....... kirjoitti:

        :):):)

        Osaatos säveltää. Löydätkös soinnut tai osaatko tehdä tekstejä. Saatkos hyvin stemaamaan taustat ja komppi. Onko soinutus kohdallaan. Onko sulla rytmi tajua.
        Mä osaan siitä jotakin ja hyvin osaankin.

        T: Jaretc


      • Mitä???
        Jaretc.... kirjoitti:

        Osaatos säveltää. Löydätkös soinnut tai osaatko tehdä tekstejä. Saatkos hyvin stemaamaan taustat ja komppi. Onko soinutus kohdallaan. Onko sulla rytmi tajua.
        Mä osaan siitä jotakin ja hyvin osaankin.

        T: Jaretc

        Olen kriitikko, joten minun ei tarvitse osata säveltää:)


      • Jaretc....
        Mitä??? kirjoitti:

        Olen kriitikko, joten minun ei tarvitse osata säveltää:)

        Nehän ovat juuri niitä jotka kaiken tietävät. Kritisoivat selaista mistä, mikä tekemisestä eivät mitään tiedä.
        Siksi heille onkin osuva nimi Kriitikko.

        T: Jaretc


      • Sellaista
        Jaretc.... kirjoitti:

        Nehän ovat juuri niitä jotka kaiken tietävät. Kritisoivat selaista mistä, mikä tekemisestä eivät mitään tiedä.
        Siksi heille onkin osuva nimi Kriitikko.

        T: Jaretc

        tuubaa nykyään lapsille myydään, että jonkun on kerrottava totuuksia.

        Mistä muuten olet kotoisin?


      • Jaretc.....
        Sellaista kirjoitti:

        tuubaa nykyään lapsille myydään, että jonkun on kerrottava totuuksia.

        Mistä muuten olet kotoisin?

        Mä olen kotoisin Orimatilasta tosta Lahden ja Mäntsälän välistä. Mutta olen niistä ajoista jo kauan sitten vähän kuljeskellut sillä sun täällä. Jopa Helsingissäkin useita vuosia. Nyt olen sitten asettunut tänne Espooseen. Kun mun nykyinen frendi osti omakotitalon täältä.

        T: Jaretc


      • Jaretc........
        Sellaista kirjoitti:

        tuubaa nykyään lapsille myydään, että jonkun on kerrottava totuuksia.

        Mistä muuten olet kotoisin?

        Mulle tuli mieleen yksi vanha biisi sietä jostakin 60 luvun loppupuolta. Jos mustat frederikin. Kapaleen nimeä en muista mutta se alkoi jotenkin näin.

        Merjan kanssa me lekittiin.
        Juuri hauskalta tuntui niin.
        Kun mutsi saapukin ylättäin. oi oi.

        Nolo juttu mä kiinni jäin.
        mutsin hirmuisen ilmeen näin.
        Faija syöksyi myös huoneeseen.
        Ja näki mitä mä teen.

        Hei hei mä huusin vain.
        Vapaa onhan tää maa.
        Ei ei mä kuulla sain.
        Noin tehdä ei saa.

        Pliis pliis nyt poistukaa.
        Ei kiusata saa.
        Jokainenhan joskus tekee näin.
        Joka mies tekee näin.

        T: Jaretc


      • voisi mielestäni
        Jaretc..... kirjoitti:

        Mä olen kotoisin Orimatilasta tosta Lahden ja Mäntsälän välistä. Mutta olen niistä ajoista jo kauan sitten vähän kuljeskellut sillä sun täällä. Jopa Helsingissäkin useita vuosia. Nyt olen sitten asettunut tänne Espooseen. Kun mun nykyinen frendi osti omakotitalon täältä.

        T: Jaretc

        kiinnittää huomiota palkkaamiensa opettajien ammattitaitoon.


      • jaretc........
        voisi mielestäni kirjoitti:

        kiinnittää huomiota palkkaamiensa opettajien ammattitaitoon.

        Joo niin. Mä nyt en periaatessa voi otta tohon mikäänlaista kantaa. Katsos kun katson itseni jääviksi arvostelamaan mun siskoni toimintaa.
        Hän nimittäin on valtuustossa. Ja on koulu lautakunnan jäsen. Vihjeeksi voin kuitenkin kertoa että jos on kyse nyky tilanteesta. Niin mun täytyy hämmästellä sitä sillä mun systeri on kyllä niin jäärä. Että sen kyllä pitäis pystyä pitämään koulu laitoksen vakansit ammati pätevillä ihmisillä. Voihan tosiaan olla niinkin että hänen ajatus maailmansa on muutunut.

        T: Jaretc


      • Jaretc......
        voisi mielestäni kirjoitti:

        kiinnittää huomiota palkkaamiensa opettajien ammattitaitoon.

        Mutta se mistä olen iloinen on se, että tässä maailmassa riittää vielä kriitikoillekin toitä. Ettei kaikkea ole setään vielä kritisoitu. Mä olenkin usein mietinyt milaisia kriitikot ovat sitten eläkeellä olessaan kun nekin sinne joskus vaan pääsevät. Mahtaa vanhain kodin henkilö kunalla olla tekemistä niiden kanssa. Kun hoiosta ja ruuasta tulee aina kritiikkiä.

        T: Jaretc


      • siskosi
        jaretc........ kirjoitti:

        Joo niin. Mä nyt en periaatessa voi otta tohon mikäänlaista kantaa. Katsos kun katson itseni jääviksi arvostelamaan mun siskoni toimintaa.
        Hän nimittäin on valtuustossa. Ja on koulu lautakunnan jäsen. Vihjeeksi voin kuitenkin kertoa että jos on kyse nyky tilanteesta. Niin mun täytyy hämmästellä sitä sillä mun systeri on kyllä niin jäärä. Että sen kyllä pitäis pystyä pitämään koulu laitoksen vakansit ammati pätevillä ihmisillä. Voihan tosiaan olla niinkin että hänen ajatus maailmansa on muutunut.

        T: Jaretc

        kirjoittaa?

        Vai jäsenkirjako on vienyt niin pitkälle elämässä?


      • on vaan
        Jaretc...... kirjoitti:

        Mutta se mistä olen iloinen on se, että tässä maailmassa riittää vielä kriitikoillekin toitä. Ettei kaikkea ole setään vielä kritisoitu. Mä olenkin usein mietinyt milaisia kriitikot ovat sitten eläkeellä olessaan kun nekin sinne joskus vaan pääsevät. Mahtaa vanhain kodin henkilö kunalla olla tekemistä niiden kanssa. Kun hoiosta ja ruuasta tulee aina kritiikkiä.

        T: Jaretc

        kritikki kestetävä.

        Meinaan siis vanhain kodin henkilö kunan.


      • Jaretc......
        siskosi kirjoitti:

        kirjoittaa?

        Vai jäsenkirjako on vienyt niin pitkälle elämässä?

        Älä ala kritisoimaan mun systeriäni. Hän on niin rautainen mimmi, että jos sitä rupee arvostelemaan liijan kovin sanoin. Niin sä et kerkeä edes ajatelemaan mitään kun huomaat lentäneesi kilometrejen päähän hänestä. Siinä ottaa kuule heikompikin jalat alensa hyvin nopeasti. Muuten onko kriitikoilla sydäntä olenkaan. Kun mä olen kuullut, että hyvän kriitikon paras ominaisuus on sydämmetömyys. Ja että kriitikot ovat kriitikkoja vain siksi, että he ovat henkiseltä tasoltaan ja kasvultaan keskeneräisiä. Ja kun heille ei ole löytynyt ominaisuuksiaan vastaavaa työtä. Niin keksitiin ammattikunta nimeltä kriitikot. Siksi heidän arvosteluaan pitää ymärtää. Ja välillä ehkä vähän sääliäkkin. Koska eivät ole saaneet elämässään kaikea sitä mitä olisivat halunneet. Tällä tavoin he vahvistavat kritisoimalla omaa heikkoa itsetuntoaan. Vahvan itsetunnon omaava olisi näin ollen huono kriitikko. Kriitikot eivät yleensä kestä kritiikiä. Siksi kriitikot eivät ole olenkaan kiinostuneita siitä, missä ja mitä kritisoitava kohde tekee tai missä on, koska kriitikolle riittää ylpeänä lukea omaa kritiikiään. Kriitikko pyrkii olemaan yksin tässä maailmassa. Ja on todela hyvä että heitäkin on. On ainakin elämä mielekästä ja hauskaa, kun saa lehdistä lukea mitä jotkut henkiseltä kasvultaan alimittaiset kriitikot ovat taas kirjoittaneet nollatakseen itsensä työssään, jossa ei välillä ole järkeä olenkaan. Mitä sitten tulee mun omien kirjoitus virheeni syyhyn. Siihen ei ole vaikuttanut mun systerin toimita eikä opettajat. Niin. Tämäkin on tietenkin mun yksityis asiani. Mutta voin mä sen sulle kertoa. Sillä kaikki eivät synny niin täydelisinä kuin kriitikot. Mä olen potenut happi vajausta syntymän jälkeen jolloin seurauksena oli lievä aivo vaurio. Olen kuitekin pärjännyt elämässäni ihan loistavasti. Mä olen saanut siitä kylla aika ajoin kuulla. Mutta nykyisin mä en enää siitä piittaa. Koska käsitän sen että ne jotka siitä mulle huomautelee. hakevat elämästään jotakin selaista täydelisyytä jota ei ole edes olemassakaan.

        T: Jaretc


      • Jaretc.......
        on vaan kirjoitti:

        kritikki kestetävä.

        Meinaan siis vanhain kodin henkilö kunan.

        Nyt kun toi väestö alkaa ikääntymään. Ja kohta kun ei ole enää sota veteraanejakaan, Niin olis varmaan hyvä polkaista käyntiin julkinen keskustelu ikääntyvistä kriitikoista. Olis meinaan hyvä jos heillekin olis tarjolla ihan oma vanhainkoti.

        T: Jaretc


      • Ja mitä sun
        Jaretc...... kirjoitti:

        Älä ala kritisoimaan mun systeriäni. Hän on niin rautainen mimmi, että jos sitä rupee arvostelemaan liijan kovin sanoin. Niin sä et kerkeä edes ajatelemaan mitään kun huomaat lentäneesi kilometrejen päähän hänestä. Siinä ottaa kuule heikompikin jalat alensa hyvin nopeasti. Muuten onko kriitikoilla sydäntä olenkaan. Kun mä olen kuullut, että hyvän kriitikon paras ominaisuus on sydämmetömyys. Ja että kriitikot ovat kriitikkoja vain siksi, että he ovat henkiseltä tasoltaan ja kasvultaan keskeneräisiä. Ja kun heille ei ole löytynyt ominaisuuksiaan vastaavaa työtä. Niin keksitiin ammattikunta nimeltä kriitikot. Siksi heidän arvosteluaan pitää ymärtää. Ja välillä ehkä vähän sääliäkkin. Koska eivät ole saaneet elämässään kaikea sitä mitä olisivat halunneet. Tällä tavoin he vahvistavat kritisoimalla omaa heikkoa itsetuntoaan. Vahvan itsetunnon omaava olisi näin ollen huono kriitikko. Kriitikot eivät yleensä kestä kritiikiä. Siksi kriitikot eivät ole olenkaan kiinostuneita siitä, missä ja mitä kritisoitava kohde tekee tai missä on, koska kriitikolle riittää ylpeänä lukea omaa kritiikiään. Kriitikko pyrkii olemaan yksin tässä maailmassa. Ja on todela hyvä että heitäkin on. On ainakin elämä mielekästä ja hauskaa, kun saa lehdistä lukea mitä jotkut henkiseltä kasvultaan alimittaiset kriitikot ovat taas kirjoittaneet nollatakseen itsensä työssään, jossa ei välillä ole järkeä olenkaan. Mitä sitten tulee mun omien kirjoitus virheeni syyhyn. Siihen ei ole vaikuttanut mun systerin toimita eikä opettajat. Niin. Tämäkin on tietenkin mun yksityis asiani. Mutta voin mä sen sulle kertoa. Sillä kaikki eivät synny niin täydelisinä kuin kriitikot. Mä olen potenut happi vajausta syntymän jälkeen jolloin seurauksena oli lievä aivo vaurio. Olen kuitekin pärjännyt elämässäni ihan loistavasti. Mä olen saanut siitä kylla aika ajoin kuulla. Mutta nykyisin mä en enää siitä piittaa. Koska käsitän sen että ne jotka siitä mulle huomautelee. hakevat elämästään jotakin selaista täydelisyytä jota ei ole edes olemassakaan.

        T: Jaretc

        systeriin tulee, niin minähän vain ystävällisesti kysyin:)

        Sori muuten siitä sun aivovauriosta, enhän voinut tietää.


      • Jaretc.......
        Ja mitä sun kirjoitti:

        systeriin tulee, niin minähän vain ystävällisesti kysyin:)

        Sori muuten siitä sun aivovauriosta, enhän voinut tietää.

        Joo mun äitini oli kuolla silloin mua synnyttäesään. Hän sairasti toksemiaa. Eli raskaus myrkytystä. Mä olen meidän perheen viides lapsi. Mun syntymä ei ollut hänelle mitenkään helppo. Eikä mun tuloni maailmaan käynyt ihan suunitelimien mukaan. Mähän ole saanu nimittäin uuden elämän alun kaksi kertaa.
        Syntymäni jälkeen minut jouduttiin elvyttämään. Ja tekohengityksen avulla mun elämäni sain alkunsa. Sitten 10kk ikäisenä multa leikattiin sydän ja silloin mun verenkiertoni oli pelannut sydän keuhkokoneen avulla. Mun oma sydän siis pysäytetiin ja neljätuntia olin koneelisessa veren kierrossa. Joo kiitollinen olen että olen saanut elää täyteen 40 vuoteen saakka. Elämä on elämää.

        T: Jaretc


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe