Veropetos

vihje?

Onko kenelläkään tietoa siitä, mihin voi vihjata erään yrityksen pitkään jatkuneesta veronkierrosta, pimeistä palkoista jne? Verohallinnon sivuilta en löytänyt yhteystietoa (tai mitään muutakaan tietoa), mihin vihjeen voisi jättää.
Harmittaa seurata laitonta toimintaa lähietäisyydeltä, kun itse maksaa veronsa mukisematta. Jotenkin tuntuu, että ko. firman maksamatta jääneet verot ja muut maksut ovat pois "omasta pussista". Niinhän se loppujen lopuksi on, että kun yksi ei maksa, maksavat muut enemmän.

12

3306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan samaa..

mutta kiinnostais tietää ensiksi onko tälläisestä mahdollista saada palkkioo?tiedän kans yhden jossa ei leikitä iahn pienillä pennosilla..

• niinsevainmenee

Ilmiannoista verottajalle ei ole mahdollista saada palkkiota.

Verottaja on useasti julkisesti kertonut että sille toimitettu ilmiannot eivät johda toimenpiteisiin, jos verottajalla itsellä ei ole syytä epäillä verovelvollisen toimintaa!

Eli turha on uudella mersulla ajavaa naapuria yrittää käräyttää, niele kateutesi:)

• ....
        niinsevainmenee kirjoitti:

Ilmiannoista verottajalle ei ole mahdollista saada palkkiota.

Verottaja on useasti julkisesti kertonut että sille toimitettu ilmiannot eivät johda toimenpiteisiin, jos verottajalla itsellä ei ole syytä epäillä verovelvollisen toimintaa!

Eli turha on uudella mersulla ajavaa naapuria yrittää käräyttää, niele kateutesi:)

Ei tietenkään ilmianto johda toimenpiteisiin, jos verotarkastajat toteavat ettei se pidä paikkaansa!

• näinsevainmenee
        .... kirjoitti:

Ei tietenkään ilmianto johda toimenpiteisiin, jos verotarkastajat toteavat ettei se pidä paikkaansa!

Verottaja ei aloita edes verotarkastusta pelkän ilmiannon perusteella!

Eli ilmiannolla ei ole merkitystä, mikäli verottajalla itsellä, ei ole muuta syytä epäillä verovelvollisen toimintaa!

Miksi näin? Syy on selvä, ilmiantoja tulee niin paljon, ettei kukaan niitä pysty tutkimaan!

• ....
        näinsevainmenee kirjoitti:

Verottaja ei aloita edes verotarkastusta pelkän ilmiannon perusteella!

Eli ilmiannolla ei ole merkitystä, mikäli verottajalla itsellä, ei ole muuta syytä epäillä verovelvollisen toimintaa!

Miksi näin? Syy on selvä, ilmiantoja tulee niin paljon, ettei kukaan niitä pysty tutkimaan!

En nyt ymmärrä miksi ihmeessä intät tuollaisesta asiasta. Muistaakseni vastasin viestiisi jo eilen, mutta vastaukseni on nähtävästi poistettu. Kirjoitan kuitenkin uuden vastauksen, ettei antamasi epätarkka kuva jää palstalla yleiseksi käsitykseksi.

Automaattinen olettamuksesi tuntuu olevan, että ilmiannot eivät ole koskaan niin laadukkaita, että niiden perusteella ryhdyttäisiin toimenpiteisiin.

Ei verotarkastusta tietenkään tehdä p e l k ä s t ä ä n ilmiannon perusteella. Verotarkastajat kyllä näkevät milloin ilmiantajalla on selvästi tietoa tai ainakin perusteltu näkemys harmaasta toiminnasta. Olennaista on, että ilmiannossa ohjataan verotarkastajia etsimään tietoa esimerkiksi netin kauppapaikoilta, liitetään ilmiantoihin mukaan epäilyttävää materiaalia kuten tositekopioita jne. Verotarkastajat kyllä huomaavat ristiriidan yrityksen todetun toiminnan laadun/laajuuden ja yritysten antamien ilmoitusten välillä.

• ....

Tässä muutama vinkki:

Ota yhteys alueen verovirastoon puhelimitse tai vaikkapa kirjeellä. Osoita kirje/puhelu verotarkastusyksikköön. Soittaessasi voit myös kertoa että olet tekemässä ilmiantoa, jolloin puhelimeen vastaava virkailija luultavasti osaa yhdistää oikealle ihmisille.

Pyri antamaan esim. tällaista informaatiota:

- kuka toimii? (yhtiö, henkilöitä)
      - missä toimii? (osoite, työmaa, rakennus, yhteystietoja, puhelinnumeroita, nettisivuja, autojen rekisterinumeroita?)
      - onko työntekijöitä? ketä?
      - mitä tuotteita tai palveluita myy? onko tietoa kenelle myy?
      - mainoksia lehdissä, netissä...?
      - onko tietoa mistä ostaa raaka-aineita?

Anna niin paljon tietoa toiminnassa mukana olevista tahoista kun vain voit ja liitä mukaan mahdollisia tositekopioita, kuitteja, yms. sälää.

• vihje?

Mulla on kiistattomat todisteet tän firman ohi kirjanpidon viedyistä rahoista ja pimeistä palkoista. Taidan ryhtyä toimeen jo huomenna..

• Ajattellut?
        vihje? kirjoitti:

Mulla on kiistattomat todisteet tän firman ohi kirjanpidon viedyistä rahoista ja pimeistä palkoista. Taidan ryhtyä toimeen jo huomenna..

Miten olet joutunut noin säälittävään tilaan? Oletko ajatellut miten voisit parantaa omaa tulostasi ja käyttää voimavaroja siihen?

• vihje?
        Ajattellut? kirjoitti:

Miten olet joutunut noin säälittävään tilaan? Oletko ajatellut miten voisit parantaa omaa tulostasi ja käyttää voimavaroja siihen?

"Säälittävään tilaan"? Minä? Mun mielestä säälittävää on se, että verotarkastuksen jälkeen joutuu myymään talonsa ja autonsa pystyäkseen maksamaan velvoitteet joiden laiminlyönnistä on jäänyt kiinni. Säälittävää on myös se, että jos on pakko kiertää veroja tekee sen henkilöyhtiöllä. Itse maksan veroni tunnollisesti, eikä se ole mielestäni "säälittävää".

• Ajatellut?
        vihje? kirjoitti:

"Säälittävään tilaan"? Minä? Mun mielestä säälittävää on se, että verotarkastuksen jälkeen joutuu myymään talonsa ja autonsa pystyäkseen maksamaan velvoitteet joiden laiminlyönnistä on jäänyt kiinni. Säälittävää on myös se, että jos on pakko kiertää veroja tekee sen henkilöyhtiöllä. Itse maksan veroni tunnollisesti, eikä se ole mielestäni "säälittävää".

Hei, mitä? Vieläkö vietät aikaa täällä!! Ala nyt miettimän niitä omia liike-ideoitasi. Aika on rahaa ja rahalla saa aikaa.

• vihje?
        Ajatellut? kirjoitti:

Hei, mitä? Vieläkö vietät aikaa täällä!! Ala nyt miettimän niitä omia liike-ideoitasi. Aika on rahaa ja rahalla saa aikaa.

Itse näköjään vietät täällä ihan yhtä paljon aikaa kuin minäkin.. Lopetetaan kinaaminen tähän niin minä sain viimeisen sanan:)
        Mennään vaikka miettimään "niitä omia liikeideoitamme";)

• Toinen gf
        Ajattellut? kirjoitti:

Vai että on se rikollisten käräyttäminen jo jonkun mielestä säälittävää. No tietysti sellaisen mielestä, jolla ei ole itsellä puhtaat jauhot pussissa.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      93
      1738
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1159
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1158
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1019
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      813
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      34
      773
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      5
      716
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      696
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      670
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      666
    Aihe