weha tai joku muu

olen epätietoinen

J. Alaranta uskoo erehtymättömään maanpäälliseen seurakuntaa. Puhujien kokouksen alustuksessa hän selittää Kristuksen kirkkolakia niin, että jos synnistä puhuttelu jäisi muutaman uskovaisen tilanteeseen, olisi mahdollista tulla virhetulkintoja. Eli siis kun asia viedään seurakuntaan, virheen mahdollisuutta ei ole.

Seppo Lohi ja Erkki Reinikainen puolestaan sanovat, että hoitokokousten aikaan mentiin harhaan tässä SRK/rauhanyhdistys hallitusopissa. Tarkoittaa siis sitä, että hoitokokouksissa tehtiin päätöksiä SRK:n ohjeiden mukaisesti, jolloinka mentiin harhaan.

Vanhana uskovaisena minua suuresti vaivaa se, etten tiedä enkä ymmärrä miten asia oikein on. Kuka on eriseurainen, Lohi ja Reinikainen vai Alaranta. Meillähän on kuitenkin näissä uskomisenasioissa yhteinen ymmärrys ja puheenparsi, erilailla puhuvat ovat sekaseuraisia. Ketä tässä tulisi kuulla, kuka on se paimen jota seuraan?

17

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempi...

itse olet lukenut rivien välit toiveittesi mukaan

• aloittaja

mitä minä sitten olen toivonut? Ja mitä olen niistä rivien välistä lukenut? En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

• ilmaistakseni
        aloittaja kirjoitti:

mitä minä sitten olen toivonut? Ja mitä olen niistä rivien välistä lukenut? En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.

olet uskonut, mitä palstalla heistä kirjoitetaan, totuutena olet hyväksynyt sen mikä itsesi mielipiteeseen sopii

• Tutkija.

on siinä mielessä erehtymätön, että Jumalan lasten joukko matkaa kohti taivasta, eikä erehdy seurakuntana väärälle tielle, vaikka ihmiset tekevät matkan varrella virheitä, niin edesmenneet, olevat ja tulevatkin.

Seurakuntaan mahtuu ihmisiä laidasta laitaan, eikä ihmisten muodostama joukko koskaan ole erehtymätön käsitellessä maallisia ja taivaallisia asioita.

Siksi Jeesus sovitti kaikkien synnit, että virheet saa uskoa armosta anteeksi ilman ansioita.

• aloittaja

olisin ymmärtämässä. Alarannan Jussi ei siis ole oikein ymmärtämässä, ikävä vain että päivämiehessä tämmöisiä puhutaan. Saavat ihmiset vääriä käsityksiä.

• Missä_Päivä-
        aloittaja kirjoitti:

olisin ymmärtämässä. Alarannan Jussi ei siis ole oikein ymmärtämässä, ikävä vain että päivämiehessä tämmöisiä puhutaan. Saavat ihmiset vääriä käsityksiä.

miehen numerossa tästä oli puhetta?

• TevWa

Älä valvo tuollaisissa asioissa. Kaikki mainitsemasi Jumalan valtakunnan työmiehet ovat samassa hengessä, Jumalan valtakunnan yhteisessä Hengessä ja rakkaudessa.Jumalan seurakunta on erehtymätön ja puhdas, sillä se ei ole meistä lähtöisin, vaan se on taivaasta alas laskettu Jerusalem, joka on äitimme. Koskaan ei Jumalan seurakunta mene vikaan , koska siellä on Pyhä Henki neuvojana ja Jumalan sana ohjeena.

Me uskovaiset menemme monesti vikaan, mutta seurakunta -äiti hoitaa meitä ja puhdistaa kaikesta synnistä.
      Usko , kuten ennenkin , äläkä kuuntele täällä vääriä nettiohjeita, vaan käy ahkerasti seuroissa kuuntelemassa Jumalan sanaa.

• aloittaja

Niin, sinä ajattelet Alarannan tavalla. Minun on vaikea ajatella, että esim johtokunnan jäsenistä koottu porukka olisi erehtymätön. Näinhän meitä opetetaan. Tai porukka on milloin mikin uskovaisten kokoontuminen. Kun itse olen ollut mukana jossain tällaisessa, en ole kokenut mitään jumalallista voimaa tai ymmärrystä, olen ollut yhtä inhimillinen ihminen kun yleensäkin. Siksi olen niin ihmeissäni kahdesta eri opetuksesta. Onko olemassa kaksi porukkaa.

• ei ole...
        aloittaja kirjoitti:

Niin, sinä ajattelet Alarannan tavalla. Minun on vaikea ajatella, että esim johtokunnan jäsenistä koottu porukka olisi erehtymätön. Näinhän meitä opetetaan. Tai porukka on milloin mikin uskovaisten kokoontuminen. Kun itse olen ollut mukana jossain tällaisessa, en ole kokenut mitään jumalallista voimaa tai ymmärrystä, olen ollut yhtä inhimillinen ihminen kun yleensäkin. Siksi olen niin ihmeissäni kahdesta eri opetuksesta. Onko olemassa kaksi porukkaa.

kahdenlaista opetusta, se luulo on omaa tulkintaanne/si

• aloit.
        ei ole... kirjoitti:

kahdenlaista opetusta, se luulo on omaa tulkintaanne/si

Siis esim Lohen lehtihaastattelu ei ole totta vai?

• taisit ...
        aloit. kirjoitti:

Siis esim Lohen lehtihaastattelu ei ole totta vai?

lukea rivien välistä mieleisesi

• TevWa
        taisit ... kirjoitti:

lukea rivien välistä mieleisesi

Älä mieti sitä, kuka on oikeassa, kuka väärässä. Kuuntele seuroissa Jumalan sanan neuvoja oman uskon vahvistukseksi ja usko, että saarna tulee Jumalalta.
        Puheitten tulkintoja ei pidä tehdä oman järjen valossa , sillä kaikki kirjoitukset ja puheet eivät aina välttämättä meille aikene
        ymmärrykseksi asti.
        Virheitä on hoidoissa tullut, niin kuin meille ihmisille tulee, mutta niistäkin saa tehdä parannusta, kuten jo aiemmassa kirjoituksessa eräs kirjoittaja sanoo.
        Mutta Jumalan kallis seurakunta ei tee virheitä, eli siellä on kaikki neuvo,viisaus ja tieto meille neuvoksi ja oppaaksi miten meidän tulee vaeltaa.
        Miksi me alkaisimme tällaista Kallista Seurakuntaa vikoilemaan, missä annetaan kaikki syntimme anteeksi ja meitä pestään , puetaan , ruokitaan ja hoidetaan. Ajattele tätä , Itse Herra Jeesus on tämän seurakunnan Kuningas.

Täällä Jumalan seurakunta on jatkuvan vikoilun ja pilkan kohteena niillä, jotka ovat sen hyljänneet.Meidän, jotka uskomme , ei kannata lähteä sille tielle, sillä se sielumme hukuttaa iankaikkiseen vaivaan.

• omiensakanssa
        aloittaja kirjoitti:

Jeesus on luvannut olla omiensa kanssa maailman loppuun.
        Hk aikanakin siionissa säilyi oikea oppi.
        Hebrealaiskirjeen kirjottajan tavoin he joutuivat anonyymisti
        hoitamaan asioita.
        Jopa tv.ssa kin oli jäsen (iä) jotka olivat oikeassa.
        Täällä usein esitetty väite on puppua, että koko siioni olisi
        mennyt harhaan- Jeesuksen sanat eivät anna sellaiseen tukea.
        Siellä missä Herra Jeesus on, on myös oikea oppi.
        Tosin Jeesuken opetus eriseuroista ja kymmenen neitseen
        vertauskin on totta.

• *_*

vaan eipä se ole sielunvihollinen vanhankaan päivässä jouten.
      Sitä nuorena monesti toivoo, että jospa sitä vanha-aatami ei enää jaksais vaivat kun ikää tulee. Turha toivo.

Kerropa miksi sinua tämä asia vaivaa?
      Onko sinulla henk.koht. kokemus jostain hoitoasiasta?

Oletko varma ettet ole sekoittanut srk ja SRK käsitteitä?

• aloittaja

sinäkin nyt vastasit. Et mitään. Kysyin, että jos arvostetut puhujaveljet opettavat eri tavalla, niin kumpi opetus on sielunvihollisen opetusta. Annoit vaan ymmärtää että sielunvihollinen on minut tässä saavuttanut. Ei kai se minun syntini ole jos haluan seurata oikeanlaista opetusta. Harmittaa tuollainen syyllistäminen. Sano vain kumpi opetus on oikeaa ja kumpi väärää, muuta en pyydä. Osaan sitten itse seurata oikein puhuvaa.

"Kerropa miksi sinua tämä asia vaivaa?"

No totta kai se vaivaa koska en usko tässä asiassa olevan kahta oikeaa opetusta ja haluan sitä yhtä oikeaa seurata.

"Onko sinulla henk.koht. kokemus jostain hoitoasiasta?"

Aika monella ikäiselläni on asiasta kokemusta.

"Oletko varma ettet ole sekoittanut srk ja SRK käsitteitä?"

Olen.

• TevWa
        aloittaja kirjoitti:

sinäkin nyt vastasit. Et mitään. Kysyin, että jos arvostetut puhujaveljet opettavat eri tavalla, niin kumpi opetus on sielunvihollisen opetusta. Annoit vaan ymmärtää että sielunvihollinen on minut tässä saavuttanut. Ei kai se minun syntini ole jos haluan seurata oikeanlaista opetusta. Harmittaa tuollainen syyllistäminen. Sano vain kumpi opetus on oikeaa ja kumpi väärää, muuta en pyydä. Osaan sitten itse seurata oikein puhuvaa.

"Kerropa miksi sinua tämä asia vaivaa?"

No totta kai se vaivaa koska en usko tässä asiassa olevan kahta oikeaa opetusta ja haluan sitä yhtä oikeaa seurata.

"Onko sinulla henk.koht. kokemus jostain hoitoasiasta?"

Aika monella ikäiselläni on asiasta kokemusta.

"Oletko varma ettet ole sekoittanut srk ja SRK käsitteitä?"

Olen.

millään tavalla olla Sinua neuvomassa paremmuuttani, mutta kun aloituksessa nimimerkkinäsi on "epätietoinen" Et sitä todellakaan ole, koska Sinulla on antaa tästä aiheesta nootteja minullekin.Jumalan valtakunnan yhteisen mielipiteen toin kuitenkin Sinulle esille, itse voit päättää, kelpaako se sinulle

• voihyvänenaika

Jospa koittaisitte olal vastaamatta kymmenen vuotta vanhaan aloitukseen, sekin jo osottaisi ihan pientä erehtymättömyyttä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe