Siis vedettävä auto on katsastamaton ja poistettu rekisteristä. Valot ja jarrut tietenkin toimivat, siirto olis tarkoitus tehdä hinausköydellä vetäen. Tuleeko sakot jos poliisisetä pysäyttää ?
Saako vetää katsastamatonta autoa
15
9612
Vastaukset
- olla´
tietysti liikennekelpoinen jarrujen ja valojen puolesta, katsastuksen ei tarvinne olla voimassa mutta tärkein on liikennevakuutus. Eli vakuutettu pitää olla.
- rekku
riittää kun hinaavalla autolla on vakuutus kunnossa
hinaavan auton vakuutus kattaa hinattavan auton
eli ei tarvii ostaa siirtokilpiä eikä ottaa vakuutusta
ja voi olla vaikeaa saada vakuutusta
kilvettömään autoon - höpö......
rekku kirjoitti:
kilvettömään autoonhöpö
- Tiiseli
rekku kirjoitti:
kilvettömään autoon>hinaavan auton vakuutus kattaa hinattavan auton
puomilla hinattaessa kyllä. Ei koske köydellä hinaamista. - tai sitten toisin
Tiiseli kirjoitti:
>hinaavan auton vakuutus kattaa hinattavan auton
puomilla hinattaessa kyllä. Ei koske köydellä hinaamista.asiaa on selvitetty ja viranomaisen kanta ollut että hinaaanauton vakuutus katta, oli sitten naru tai tanko välissä.
- Automes
tai sitten toisin kirjoitti:
asiaa on selvitetty ja viranomaisen kanta ollut että hinaaanauton vakuutus katta, oli sitten naru tai tanko välissä.
Missä viranomaisessa olet asiaa selvittänyt?
Kyllä minunkin käsitykseni on toisenlainen: jos hinaat rekisteröimätöntä autoa köydellä, hinaavan auton vakuutus ei kata mahdollisissa vahinkotapauksissa. Jos autoa hinataan puomilla, kuuluu hinattava hinaavan auton vakuutuksen piiriin.
Lähde:
http://209.85.129.104/search?q=cache:ys3qbn9q5HQJ:www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50088;60890 hinaavan auton vakutus&hl=fi&ct=clnk&cd=1&client=opera
Rekisteröimätöntä autoa ei tarvitse vakuuttaa, mutta esimerkiksi katsastusasemat vuokraavat siirtokilpiä, joiden mukana tulee myös vakuutus.
- missä vedät
Luonnollisesti riippuu siitä missä päin sitä autoa vetelet.
- Mitenkään
Ei se nyt siitä riipu, kyllä yleiset tieliikenneasetukset on voimassa ihan joka puolella. Eri asia sitten yksityisalueet & ei-yleiset alueet, mutta tässä nyt ei niistä ollut kysymys.
- asetukset
Mitenkään kirjoitti:
Ei se nyt siitä riipu, kyllä yleiset tieliikenneasetukset on voimassa ihan joka puolella. Eri asia sitten yksityisalueet & ei-yleiset alueet, mutta tässä nyt ei niistä ollut kysymys.
määräävät rajoituksia eri teille.
Esimerkiksi, moottoritiellä saa hinata puomilla mutta ei köydellä. - Tiiseli
asetukset kirjoitti:
määräävät rajoituksia eri teille.
Esimerkiksi, moottoritiellä saa hinata puomilla mutta ei köydellä.>Esimerkiksi, moottoritiellä saa hinata puomilla
>mutta ei köydellä.
Ei pidä paikkaansa. Moottoritielläkin saa hinata köydellä, mutta vain lähimpään poistumisramppiin saakka ja siitä pois moottoritieltä.
-- - mutta
Tiiseli kirjoitti:
>Esimerkiksi, moottoritiellä saa hinata puomilla
>mutta ei köydellä.
Ei pidä paikkaansa. Moottoritielläkin saa hinata köydellä, mutta vain lähimpään poistumisramppiin saakka ja siitä pois moottoritieltä.
--puomilla saa hinata moottoritiellä vaikka maailman tappiin.
- muuta
saa
- juttu tämä
Nuo hinaamissäännöt eivät taida olla yhtenäiset ja aukottomat. Mutta talonpoikaisjärki jo sanoo, että mitä tahansa ei hinailla minne tahansa ilman vakuutuksia ja muita viranomaistoimenpiteitä. Miettikääpä esimerkkinä kulkukauppiasta, romukauppiasta tai paremmin romunkerääjää. Jos hän keksii pistää pakettiautonsa perään puomilla kiinni entisen puhkiruostuneen pakettiautonsa ja lähtee sitten Suomi-kierrokselle kaksinkertaistetun kuljetuskapasiteetin turvin, niin kauanko luulette matkan jatkuvan, ennenkuin tulee pysäyttäjät.
- akh
Niin puomilla saat ainaki kiskoa. Mä oon hakenu kavereille sillä lailla muutaman auton peltoautoksi ja poliiseja on tullu vastaan ja peräs eikä ne oo millään lailla keskeyttäny kuljetusta ja joskus jopa kaveri käynnisti auton siksi aikaa ku päästiin tien yli ku ei muuten meinannu päästä(talvi aikaan)ja ikkunat pysy auki. Niin ja kyllä me se käytiin tankkaamas siinä samalla. Maalaat puomin vain puna/keltaiseksi en tiedä onko pakollista mutta näkyypä ainaki.
- Vetää
jos on köysi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760