Onko kenelläkään kokemuksia naprapaatti/fysioterapeutti Ilkka Peltosen hoidosta Turussa? Tietääkö esimerkiksi Hoidettu hänestä jotain?
Olen käynyt kiropraktikolla kymmeniä kertoja, mutta rintaranka on edelleen jumissa ja kipeä. Kylkiin koskee. En saa henkeä kunnolla. Selässä on kierreskolioosi, jota ei saa enää suoraksi, vaikka lantio on suoristettu kansanparantajalla. Kiron hoitokerrat on nyt käyty.
Hänen hoitoonsa en ollut tyytyväinen ollenkaan, mutta tein niin tyhmästi että menin jo heti aluksi sitomaan itseni puolen vuoden hoitoon. No, saipahan ainakin vietyä taas yhden epätoivoisen köyhän rahat. 45 euroa minuutin hoidosta! Aina niin viimeisen päälle kiiltonahkakengissä ja kravaatissa, eikä koskaan aikaa kuunnella mitä vaivoja potilaalla on ollut. Enää en mene halpaan.
Pakko on kuitenkin lähteä taas apua hakemaan. Mistä saisi tehokasta hoitoa tosi jumiutuneelle rintarangalle? Onko naprapaatit parempia kuin kiropraktikot?
Kunnon hoitoa
22
5532
Vastaukset
- hoidettu
Ei se koulutus kerro siitä kuka osaa rintarangan avata ja kuka ei. Muutoinhan dosentit ja tohtorit osais sen tehä yhdellä kädellä...
Peltonen on ollut Joukolla opiskelemassa lantion ja lonkkien käsittelyä, mutta en osaa sanoa kuinka hyvin hän rintarangan avaa. Ei sitä voi sanoa ennenkuin on itse kokeillut useita ja voi verrata. En ole Peltosen käsittelyä kokenut enkä edes nähnyt. En voi sitä siis kommentoida.
Mulla on kokemusta vain yhdestä naprapaatista ja se osas mun rintarangan avata hyvin, mutta lantion hoitamisesta ei sit tiedäkään mitään...
Mulla on kokemusta kahdesta osteopaatista, toinen oli DO ja se oli erittäin hyvä rintarangan avaamisessa, mutta Suomessa koulunsa käynyt AMK-osteopaatti oli huonoin kaikista koskaan kokeilemistani.
Kiropraktikkoja olen kokeillut kolme ja yksikään ei ollut kovin häävi rintarangan avaamisessa.
Kansanparantajia olen kokeillut.. hetkinen. Yhteensä viittä ja kyllä yks on ylitse muiden.
Mutta mun kokemus on vain mun kokemus. Toki olen kuulostellut millaisia tekniikoita kukin käyttää ja ymmärrän mitkä menetelmät ovat tehottomia ja mitkä eivät, siis joidenkin kohdalla... noh aika monenkin kohdalla.
Vastaus siihen vikaan kysymykseeni: uskoisin, että KYLLÄ! Mutta sekin rippuu naprapaatista... ei se koulutus tai titteli ole mikään tae laadulle.
Miksi se kansanparantaja ei avannut sulta rintarangan lukkoja? Kuka se oli?- kysymykseen...
Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Se kansanparantaja, jonka luona kävin oli Heikki Luoma. Hän ei kai ole kovin hyvä rintarangan käsittelijä, vaikka lantiojutut osaa tosi hyvin. Hän ei taida uskoa "rusautteluun". Kuitenkin ihan selkeästi tunnen, että jotain sieltä pitäisi "rusauttaa" auki.
Taidan kokeilla tuota Peltosta. Sittenpähän sen näkee osaako hän. Toivon vain ettei tarvitse käydä kymmeniä kertoja. Jos sekään ei toimi, niin ehkä sitten matkustan sinne Lahteen! - Eve 38
kysymykseen... kirjoitti:
Kiitos kun kerroit kokemuksistasi. Se kansanparantaja, jonka luona kävin oli Heikki Luoma. Hän ei kai ole kovin hyvä rintarangan käsittelijä, vaikka lantiojutut osaa tosi hyvin. Hän ei taida uskoa "rusautteluun". Kuitenkin ihan selkeästi tunnen, että jotain sieltä pitäisi "rusauttaa" auki.
Taidan kokeilla tuota Peltosta. Sittenpähän sen näkee osaako hän. Toivon vain ettei tarvitse käydä kymmeniä kertoja. Jos sekään ei toimi, niin ehkä sitten matkustan sinne Lahteen!Älä suostu, jos Peltonen ehdottaa montaa käyntiä, koska yhdenkin jo pitäisi auttaa, jos ei lihakset ole ihan jumissa ja nämä jumiutuneet lihakset vetävät fasettinivelet heti uudestaan lukkoon. Ite kävin siellä kymmeniä kertoja joskus.
Minulta Luoma kyllä suoristi koko selkärangan, kun molemmat Si-niveleni olivat virheasennossa ja näinollen koko rankani oli ihan kiero. Myös yläselän lukot avattiin ja auki ovat mulla pysyneet. Liikun ja venyttelen säännöllisesti ja sain Luomalta hyvät venyttelyohjeet.
Toki olemme yksilöitä ja viat sen mukaisia.
Peltonen kyllä rusauttaa, niin että tuntuu, että ilmat lähtee pihalle. Mutta niinhän useat kirot tekevätkin.
Eli kokeile ihmeessä, että apua saat ja paranet. - joo, en enää suostu
Eve 38 kirjoitti:
Älä suostu, jos Peltonen ehdottaa montaa käyntiä, koska yhdenkin jo pitäisi auttaa, jos ei lihakset ole ihan jumissa ja nämä jumiutuneet lihakset vetävät fasettinivelet heti uudestaan lukkoon. Ite kävin siellä kymmeniä kertoja joskus.
Minulta Luoma kyllä suoristi koko selkärangan, kun molemmat Si-niveleni olivat virheasennossa ja näinollen koko rankani oli ihan kiero. Myös yläselän lukot avattiin ja auki ovat mulla pysyneet. Liikun ja venyttelen säännöllisesti ja sain Luomalta hyvät venyttelyohjeet.
Toki olemme yksilöitä ja viat sen mukaisia.
Peltonen kyllä rusauttaa, niin että tuntuu, että ilmat lähtee pihalle. Mutta niinhän useat kirot tekevätkin.
Eli kokeile ihmeessä, että apua saat ja paranet.sellaiseen. Ehkä kerran käyn kokeilemassa. Luomalla käyn jatkossakin silloin tällöin. Hänen hoidostaan tykkään tosi paljon. Ja tosi on, että hyvät venyttelyohjeet häneltä saa. En enää osaisi olla ilman venyttelyä. Mulla ei kai vika ollut niinkään si-nivelissä kuin lonkassa. Ehkä mun selkä sitten vaan on jotenkin parantumaton. Luomakin sanoo, että sitä ei saa suoraksi, on rakenteellinen. Kai se sitten kipuilee lopun ikää jonkin verran.
Onneksi sun selkäsi oikeni kokonaan! - hoidettu
joo, en enää suostu kirjoitti:
sellaiseen. Ehkä kerran käyn kokeilemassa. Luomalla käyn jatkossakin silloin tällöin. Hänen hoidostaan tykkään tosi paljon. Ja tosi on, että hyvät venyttelyohjeet häneltä saa. En enää osaisi olla ilman venyttelyä. Mulla ei kai vika ollut niinkään si-nivelissä kuin lonkassa. Ehkä mun selkä sitten vaan on jotenkin parantumaton. Luomakin sanoo, että sitä ei saa suoraksi, on rakenteellinen. Kai se sitten kipuilee lopun ikää jonkin verran.
Onneksi sun selkäsi oikeni kokonaan!Tuolla Kipufoorumilla alkaa olemaan paljonkin porukkaa. Olisi kiva, jos Even kanssa pistäytyisitte siellä ja jakaisitte kokemuksenne.
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewforum.php?id=3 - Tietoa janoava
hoidettu kirjoitti:
Tuolla Kipufoorumilla alkaa olemaan paljonkin porukkaa. Olisi kiva, jos Even kanssa pistäytyisitte siellä ja jakaisitte kokemuksenne.
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewforum.php?id=3Jokos on löytynyt radiologin kommentti siitä, miksi si-nivelen dislokaatiot eivät näy kuvantamistutkimuksissa ja miten ne pitäisi tehdä, jotta näkyisi? Lupailit sellaista jo kauan sitten, mutta ei ole jostakin syystä näkynyt...
- hoidettu
Tietoa janoava kirjoitti:
Jokos on löytynyt radiologin kommentti siitä, miksi si-nivelen dislokaatiot eivät näy kuvantamistutkimuksissa ja miten ne pitäisi tehdä, jotta näkyisi? Lupailit sellaista jo kauan sitten, mutta ei ole jostakin syystä näkynyt...
Ei siitä kovin kauaa ole. Olen monia asioita odotellut paljon kauemminkin...
En ole saanut vastausta sähköpostiin eikä työnumero ole vastannut. Henk. kohtaista numeroa mulla ei ole, mutta se täytynee hankkia...
Mutta älä hätäile, asia hoituu.
Hänhän kuitenkin sanoi, että heille on opetettu sen olevan fysiatrien juttu, eli fysiatrien pitää se kaiketi palpoimalla todeta. Eli ehkä vastaus tähän on, että hän tietää ongelman, mutta hänelle ei ole opetettu miten se pitää kuvata ja sehän ei hänen syynsä ole.
Oli muuten hauska katella tänään, kun lääkärit tappeli A-talkissa kolesterolista ja sen vaikutuksista. Olivat aivan eri mieltä asioista! Kummallista... Miksi ei heille opeteta asioita samalla tavalla tai edes oikein? - Ei hoidettu
hoidettu kirjoitti:
Ei siitä kovin kauaa ole. Olen monia asioita odotellut paljon kauemminkin...
En ole saanut vastausta sähköpostiin eikä työnumero ole vastannut. Henk. kohtaista numeroa mulla ei ole, mutta se täytynee hankkia...
Mutta älä hätäile, asia hoituu.
Hänhän kuitenkin sanoi, että heille on opetettu sen olevan fysiatrien juttu, eli fysiatrien pitää se kaiketi palpoimalla todeta. Eli ehkä vastaus tähän on, että hän tietää ongelman, mutta hänelle ei ole opetettu miten se pitää kuvata ja sehän ei hänen syynsä ole.
Oli muuten hauska katella tänään, kun lääkärit tappeli A-talkissa kolesterolista ja sen vaikutuksista. Olivat aivan eri mieltä asioista! Kummallista... Miksi ei heille opeteta asioita samalla tavalla tai edes oikein?En ole vielä katsonut kyseistä ohjelmaa (on kyllä tallessa digiboksin kovalevyllä), mutta ymmärrän hyvin että lääkärit ovat eri mieltä asioista. Sitä kauttahan kehitystä tapahtuu.
Useimpiin asioihin ei ole helppoa yksinkertaista ratkaisua. Ihminen ei ole binaarimatematiikkaa, paitsi ehkä solutasolla. Ja vielä kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Lääkärit ovat eri ikäisiä, joten heille on asiat opetettu eri tavalla. Syvälliseen täydennyskoulutukseen ei ole aikaa eikä varoja ainakaan julkisella puolella.
Miten opetetaan asiat oikein? Ei lääketieteessä ole yhtä oikeata vastausta, tieto lisääntyy koko ajan ja yhden lääkärin on mahdotonta hallita kaikkia erikoisaloja. Eikä ole tarpeenkaan. Pitäisikö kaikkien lääkärien osata neurokirurginen leikkaustekniikka, joka perustuu siihen että keho jäähdytetään vähän yli kymmeneen asteeseen, jolloin sydän pysähtyy ja aivotoiminta lakkaa, joten leikkaus voidaan tehdä turvallisesti. Sen jälkeen potilas herätetään jälleen henkiin. - hoidettu
Ei hoidettu kirjoitti:
En ole vielä katsonut kyseistä ohjelmaa (on kyllä tallessa digiboksin kovalevyllä), mutta ymmärrän hyvin että lääkärit ovat eri mieltä asioista. Sitä kauttahan kehitystä tapahtuu.
Useimpiin asioihin ei ole helppoa yksinkertaista ratkaisua. Ihminen ei ole binaarimatematiikkaa, paitsi ehkä solutasolla. Ja vielä kaikki ihmiset ovat erilaisia.
Lääkärit ovat eri ikäisiä, joten heille on asiat opetettu eri tavalla. Syvälliseen täydennyskoulutukseen ei ole aikaa eikä varoja ainakaan julkisella puolella.
Miten opetetaan asiat oikein? Ei lääketieteessä ole yhtä oikeata vastausta, tieto lisääntyy koko ajan ja yhden lääkärin on mahdotonta hallita kaikkia erikoisaloja. Eikä ole tarpeenkaan. Pitäisikö kaikkien lääkärien osata neurokirurginen leikkaustekniikka, joka perustuu siihen että keho jäähdytetään vähän yli kymmeneen asteeseen, jolloin sydän pysähtyy ja aivotoiminta lakkaa, joten leikkaus voidaan tehdä turvallisesti. Sen jälkeen potilas herätetään jälleen henkiin."Ei lääketieteessä ole yhtä oikeata vastausta, tieto lisääntyy koko ajan ja yhden lääkärin on mahdotonta hallita kaikkia erikoisaloja."
Miksi sitten penäät multa oikeita vastauksia?
Miksi sitten väität, että SI-nivel ei voi olla siirtynyt, jos kerran tieto muuttuu koko ajan? Miten voit väittää mun olevan väärässä, jos itse perustat tietosi lääketieteeseen, jonka tieto on näköjään koko ajan suurelta osin väärää...
Tuossa ohjelmassa oli kyllä alan asiantuntijat puollustamassa (Benecolin lääkäri ja joku toinen ravintoexpertti joku kolmas haastateltiin) ja alan ulkopuolelta olevat pani ne matalaksi mennen tullen. Nuo alan asiantuntijat ei edes tienneet Lancetin tuoreista tutkimuksista.
Toinen matalaksi panija oli siis tälläkin forumilla mainostettu "puoskarilääkäri" Antti Heikkilä (kirurgi ja ortopedi).
Miten ihmeessä ortopedi oli keskustelemassa kolesterolista????
Antti Heikkilä sai taas täydet pisteet potilailta ja katsojilta, näin luulen.
- Eve 38
Olen käynyt Ilkka Peltosen hoidossa joitakin vuosia sitten, mutta häntä en suosittele. Itse joskus menin hänen hoitoonsa työkaverin suosituksesta ja rahaa meni ja paljon.
Kokeile Heikki Luomaa (kansaparantaja). On edullinen eli tunti maksaa 45 euroa ja on hyvä hoitamaan. On tehnyt työtään jo varmaan parikymmentä vuotta. Hoito on "hellää", mutta paikat menevät paikalleen.
Itseltäni lähti 20 vuoden selkäkivut Heikki Luoman hoidossa. Tekee myös akupainantaa samalla eli kokonaisvaltaista hoitoa saapi.
Täältä yhteystiedot:
http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx - skolioosikipuja?
Mulla on kaksoisskolioosi ja en tiedä onko muutenkin vielä kierteinen, mutta alkanut nyt kylkiin koskemaan, myös vasempaan käteen, josta kaksi sormea puutuu. Koskee myös etupuolelle (pistää ja särkee) siis rinnanpuolelle ja olen koko ajan luullut sydänperäiseksi ja vasta nyt tullut mieleen tää skolioosiasia. Asteita mulla varmaan 28 kieroudessa. Kävin fysiatrilla, määräsi rtg:n ja nyt ollut siinä ja aika varattu uudestaan. Mun ranka jotenkin paukkuu ja rasahtelee joissakin liikkeissä. Voisiko nää oireet ollakin ranka -eikä sydänperäistä ?
Ja miten voidaan todeta ne nikamalukot ?- aloittaja
Mulla on ihan samat oireet kuin sullakin, ja suunnilleen samanasteinen kierteinen skolioosi. Itsekin aluksi luulin, että sydämessä jotain vikaa, kun syksyllä alkoi rintakivut. Mulla oli ensin vain rintakipuja, hengenahdistusta ja vasemmassa kädessä puutumista/kipua. Sydämessä ei kuitenkaan ole mitään vikaa. Sitten kun selkää alettiin hoitaa niin em. oireet helpottivat, mutta sen sijaan selkä/kyljet tuli hirveän kipeäksi. Nyt kun hoito on loppunut, on kaikki oireet tulleet takaisin, ja lisäksi vielä jännitysniskaoireet.
Olen ihan varma - vaikken tietenkään ole mikään lääkäri - että oireesi ovat tukirankaperäisiä, eikä sydänperäisiä. Nuo sydänjutut on kuitenkin hyvä sulkea pois. Ikävä uutinen on se, että jos on rakenteellista skolioosia ja ranka ollut pitkään huonossa kunnossa, niin paraneminen on todella hidasta. Harmi, että oireet tulevat vasta sitten kun ranka on vuosia, ehkä vuosikymmeniä ollut huonossa jamassa. Sitten on vaikeaa saada sitä enää kuntoon.
Jos sulla on skolioosi, niin jo pelkästään sen takia on melko varmaa että sulla on nikamalukkoja. Ja nuo kipuoireetkin viittaavat nikamalukkoihin.
Mulla ainakin ensimmäisenä totesi nikamalukot fysioterapeutti. Sitten menin sinne kiropraktikolle ja kansanparantajalle. Kannattaa mennä jollekin osaavalle hoitajalle, esim. hyvälle kansanparantajalle. Lisäksi omahoito (esim. venyttely) on tärkeää. - sep
aloittaja kirjoitti:
Mulla on ihan samat oireet kuin sullakin, ja suunnilleen samanasteinen kierteinen skolioosi. Itsekin aluksi luulin, että sydämessä jotain vikaa, kun syksyllä alkoi rintakivut. Mulla oli ensin vain rintakipuja, hengenahdistusta ja vasemmassa kädessä puutumista/kipua. Sydämessä ei kuitenkaan ole mitään vikaa. Sitten kun selkää alettiin hoitaa niin em. oireet helpottivat, mutta sen sijaan selkä/kyljet tuli hirveän kipeäksi. Nyt kun hoito on loppunut, on kaikki oireet tulleet takaisin, ja lisäksi vielä jännitysniskaoireet.
Olen ihan varma - vaikken tietenkään ole mikään lääkäri - että oireesi ovat tukirankaperäisiä, eikä sydänperäisiä. Nuo sydänjutut on kuitenkin hyvä sulkea pois. Ikävä uutinen on se, että jos on rakenteellista skolioosia ja ranka ollut pitkään huonossa kunnossa, niin paraneminen on todella hidasta. Harmi, että oireet tulevat vasta sitten kun ranka on vuosia, ehkä vuosikymmeniä ollut huonossa jamassa. Sitten on vaikeaa saada sitä enää kuntoon.
Jos sulla on skolioosi, niin jo pelkästään sen takia on melko varmaa että sulla on nikamalukkoja. Ja nuo kipuoireetkin viittaavat nikamalukkoihin.
Mulla ainakin ensimmäisenä totesi nikamalukot fysioterapeutti. Sitten menin sinne kiropraktikolle ja kansanparantajalle. Kannattaa mennä jollekin osaavalle hoitajalle, esim. hyvälle kansanparantajalle. Lisäksi omahoito (esim. venyttely) on tärkeää.kurkaappa linkkiä,opiskelin itse Mestari parantaja Heikki Jylhän opissa.
Hän opetti istuen tutkimisen ja nikamien kierteen oikaisun..
t. sep..
http://www.kansanlaakintakeskus.com/ - herra
sep kirjoitti:
kurkaappa linkkiä,opiskelin itse Mestari parantaja Heikki Jylhän opissa.
t. sep..
http://www.kansanlaakintakeskus.com/Kunnon asiaa kyllä lukee, mutta ällöttää tämmöinen perseen nuolenta. Vastaa itse ,jos jotain taidat.
- Kalle
sep kirjoitti:
kurkaappa linkkiä,opiskelin itse Mestari parantaja Heikki Jylhän opissa.
t. sep..
http://www.kansanlaakintakeskus.com/Jylhä suorittanut hierojan tutkinnon jokin aika sitten, luin sen jostakin mainoksesta. Tekee kuulemma hyvin kokohierontoja, eihän sitä muuta kannata ottaakaan.
- sep
Multifidi lihaksen avaaminen nikamien "kierteen
saattaminen" oikeaan asentoon.Transversuksista tukien sormille, lisäksi semispinalis(th rangan alueella) ja interspinalis ja rotatorien lihasten aktivoiminen(tractiot) manipulaatiota käyttäen.
Th rangassa kuten muuallakin pitää ensin pehmentää lihakset(vetää vinoon tiukkuutensa johdosta) ja sen jälkeen manipulaatio , miten sen tekeekin kukakin, pääasia avun saaminen asiakaalle.Istuen tehtynä tekniikka teki vaikutuksen . Itse teen sekä istuen, että potilas plintillä makaamassa.
Kokonaisuus sarcrumista > kallonpohjaan aina selkää hoidettaessa...
Pahoitelen, että mainitsin nimen , mutta viime vuonna Kaustisella kävi 23000 asiakasta joista puolet haki jäsenkorjaus hoitoa.
t. sep- Ei hoidettu
hoidettu kirjoitti:
Tuolla puhutaan siitä kans:
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/jarviseutu.jpgTässä sulle todistusaineistoa. Mutta miksei kaikille parantajille opeteta oikein tai edes samalla tavalla. Eivätkä kaikki parantajat edes ole tyhmiä lääkäreita.
"1993 Richard Deyo julkaisi listan selkäkipujen mahdollisista aiheuttajista: selkäkipu aiheutuu lihasheikkoudesta ja jännitystiloista 80%:lla selkäpotilaista, selkärangan pikkunivelten toimintahäiriöistä 50%:lla, välilevyistä 90%:lla ja psykologisista syistä 50-70%:lla potilaista. Kaikki mainitut prosenttiluvut on kerätty eri tutkimuksissa esitetyistä loppupäätelmistä. Selkävaivojen syiden summaksi tulee melkein 300%. Vastaavasti monet erilaiset hoidot tehoavat tutkimusten mukaan niin hyvin, että vaikuttaa kuin koko selkämysteeri olisi jo moneen kertaan ratkaistu: selän mobilisoinnilla paranee 80% potilaista, puudutuksella 80%, fyysisellä kunto-ohjelmalla 80%, kirurgialla 80%. Prosenttiluvut perustuvat arvovaltaisissa alan lehdissä julkaistuituihin tuloksiin. Henttisen mukaan tämä ei ole todiste suuntaan eikä toiseen. Mahdollisesti samat 80 prosenttia olisivat parantuneet hoidoista huolimatta, hän sanoo. Suuri spontaani paranemistaipumus altistaa terapeutteja uskomaan, että juuri hänen käyttämänsä menetelmänsä on hyvä ja toimiva. Tällainen onnistumisen ansa vaanii kaikkia terapeutteja heidän päivittäisessä työssään.
Hoitotulos ei ole todiste siitä, että hoidon taustalla oleva teoria olisi toimiva. Hoidon toimivuus on kiinni monesta tekijästä. Pääasia on se, että potilas on hyötynyt hoidosta. Sitä vastoin se, että hoitotuloksen perusteella luodaan selitysmalleja hoitojen vaikutusmekanismeista on varsin kyseenalaista." - hoidettu
Ei hoidettu kirjoitti:
Tässä sulle todistusaineistoa. Mutta miksei kaikille parantajille opeteta oikein tai edes samalla tavalla. Eivätkä kaikki parantajat edes ole tyhmiä lääkäreita.
"1993 Richard Deyo julkaisi listan selkäkipujen mahdollisista aiheuttajista: selkäkipu aiheutuu lihasheikkoudesta ja jännitystiloista 80%:lla selkäpotilaista, selkärangan pikkunivelten toimintahäiriöistä 50%:lla, välilevyistä 90%:lla ja psykologisista syistä 50-70%:lla potilaista. Kaikki mainitut prosenttiluvut on kerätty eri tutkimuksissa esitetyistä loppupäätelmistä. Selkävaivojen syiden summaksi tulee melkein 300%. Vastaavasti monet erilaiset hoidot tehoavat tutkimusten mukaan niin hyvin, että vaikuttaa kuin koko selkämysteeri olisi jo moneen kertaan ratkaistu: selän mobilisoinnilla paranee 80% potilaista, puudutuksella 80%, fyysisellä kunto-ohjelmalla 80%, kirurgialla 80%. Prosenttiluvut perustuvat arvovaltaisissa alan lehdissä julkaistuituihin tuloksiin. Henttisen mukaan tämä ei ole todiste suuntaan eikä toiseen. Mahdollisesti samat 80 prosenttia olisivat parantuneet hoidoista huolimatta, hän sanoo. Suuri spontaani paranemistaipumus altistaa terapeutteja uskomaan, että juuri hänen käyttämänsä menetelmänsä on hyvä ja toimiva. Tällainen onnistumisen ansa vaanii kaikkia terapeutteja heidän päivittäisessä työssään.
Hoitotulos ei ole todiste siitä, että hoidon taustalla oleva teoria olisi toimiva. Hoidon toimivuus on kiinni monesta tekijästä. Pääasia on se, että potilas on hyötynyt hoidosta. Sitä vastoin se, että hoitotuloksen perusteella luodaan selitysmalleja hoitojen vaikutusmekanismeista on varsin kyseenalaista."Eikös tuo todista aika hyvin sen, että lääkärit ei ymmärrä kipuja ja niiden syitä?
Suuri osa lääkäreistä väittää siis suurimman osan kivuista olevan kuviteltuja. Onhan siitä suomalainenkin gradu tehty...
Mutta mistä voi tietää aiheuttaako kivun välilevy, fasettinivelet vaiko lihasjännitys? Monilla potilaillahan on noi kaikki... - dfghjkl
hoidettu kirjoitti:
Eikös tuo todista aika hyvin sen, että lääkärit ei ymmärrä kipuja ja niiden syitä?
Suuri osa lääkäreistä väittää siis suurimman osan kivuista olevan kuviteltuja. Onhan siitä suomalainenkin gradu tehty...
Mutta mistä voi tietää aiheuttaako kivun välilevy, fasettinivelet vaiko lihasjännitys? Monilla potilaillahan on noi kaikki...korvien välistä se kipujohtuu ja sillee
- käynyt
Ei ne ihmiset hae sitä hoitoa, se mainosten mukaan kuuluu yöpymispakettiin hotellissa.
- Anonyymi
Luoma hieroi selässäni yhtä paikka 1 h, höpötti koko ajan "vasen oikea" jne.
Eläkeläusen hinta 65€+;odotusaika pukemisestani , Luoma katsoi kelloa ja kysyi "onko 15 min mennyt" ja hinta 15€ .
Älkää menkö halpaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi483766Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4783755Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan303019Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!902180- 1551900
- 1051740
- 1301569
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541430Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.401262Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l71138