Surkean näköinen Bush yritti änkyttää tukea kongressilta Irak -suunnitelmilleen, mutta hän ei saanut puheelleen aplodeja edes normaalin kohteliaisuuden vertaa.
Hänen puheensa oli alakuloista ja allapäin hän joutuikin tunnustamaan Irakin sodan virhearvionsa:
”Tämä ei ole taistelu, johon menimme Irakissa, mutta tämä on taistelu, jossa olemme”, kuusi vuotta hallinnut Bush totesi alakuloisin sanankääntein kongressille toiseksi viimeisessä liittovaltion tilaa koskevassa puheessaan."
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Hyljeksitty Bush yritti kaupata Irak-suunnitelmaa kongressille/1135224529438
Muuten tuntisin myötätuntoa tuota reppanaa kohtaan hänen anellessa alakuloisena tukea "suunnitelmilleen", mutta en voi tuntea edes sääliä ihmistä kohtaan, joka on viime kädessä vastuussa kenties kymmenien tuhansien viattomien kidutuksista ja satojen tuhansien syyttömien kuolemasta sekä miljoonista kodittomista pakolaisista Irakissa.
Hyljeksitty Bush jäi ilman aplodeja
7
286
Vastaukset
- Muistelija..,
Minun ja isäni taistelu,tuli mieleeni siitä puheesta.
- Huomaava mies
Tunnen hiukan sääliä siitä minkälaisen valtavan virhearvioinnin seuraukset hän joutuu kantamaan harteillaan lopun elämää. Kuitenkin on laitettava vielä enemmän etusijalle ne sadat tuhannet asiaan osattomat irakilaiset jotka kantavat seuraukset vielä paljon raskaammin, henkilökohtaisesti.
- yksinpuhelusta
mitä mieltä muut ovat????, multinikiltä ei kysytä mitään!
- Huomaava mies
koska otin osaa keskusteluun. Keskittyisit vastaamaan viesteihin, etkä pohtisi multipersoonia.
- Lahtari Ari
Tulehan jo Rane, ....nyt täällä vaan sua ootellaan, kalu kaneenaaaa.
lippukin oli puolitangossa.
- Sulf Unqvist
Olenkin tässä miettinyt, mitä eroa Bushin ja S Husseinin hirmuteoilla oikeastaan on? Mikä tekee Husseinin teot hirttotuomion arvoisiksi? Miksi Bushin teot eivät saa samaa tuomiota? Kumpi oikeastaan on syyllisempi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa1273744Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.342441Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1442088Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.701031Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5960- 45881
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61845En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30840- 43770
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies96750