Mistä rahaa ajokorttiin?
5kk päästä 18 ja ajokortti olisi tarpeeseen. Mutta mistä rahat? Mutsin puoleen turha kääntyä - se elättää kahta mun pikkusisarusta.. Sukulaiset taas syrjivät mua poikaystäväni (iän?) vuoksi..
Mistä rahaa ajokorttiin?
35
3903
Vastaukset
- Tk
Jos tarvittava summa ei irtoa keneltäkään tutulta, niin ei auta muu kuin etsiä työpaikka jossa ansaita ajokorttiin tarvittavat rahat.
- pegu
täällä ei ole juurikaan julkista liikennettä isompiin kaupunkeihin ja täältä ei töitä irtoa :(
Bussiliikenne loppuu 16 aikoihin.. toiseksi viimeinen bussi isosta kaupungista lähtee 17 ja vihoviimeinen siltä päivältä vasta 21.25... Koulupäivätkin ovat luokkaa 8.05-16.40
- Nimimerkki
Ei oo tyttö tainut kuulla töistä!
Kummasti pystyin hankkimaan kortin ja 5000€ auton (tosin osamaksulla),kun kävin töissä. Kaikki tämä ilman äidin tms. apua!
Niin ja opiskelija olen ja auto on jo maksettu :)- pegu
Katsohan tuo edellinen vastaukseni ^.^
- pegu
... että asut jossain isommassa paikassa, jossa busseja menee enemmän kuin 5-6 päivässä..
- Nimimerkki
pegu kirjoitti:
Katsohan tuo edellinen vastaukseni ^.^
Katsohan meidän viestien kellonaikoja...
Jos sulla on viisi (5) kuukautta aikaa siihen että täytät 18 ,niin en vain ymmärrä miksi et voi mennä kesätöihin...ei nyt pahalla, mutta sulla ei varmaankaan ole kesäisin koulua! Ja ilmeisesti päivisin niitä busseja menee sinne isoon kaupunkiin... - pegu
Nimimerkki kirjoitti:
Katsohan meidän viestien kellonaikoja...
Jos sulla on viisi (5) kuukautta aikaa siihen että täytät 18 ,niin en vain ymmärrä miksi et voi mennä kesätöihin...ei nyt pahalla, mutta sulla ei varmaankaan ole kesäisin koulua! Ja ilmeisesti päivisin niitä busseja menee sinne isoon kaupunkiin...Mulla olisi kesätyöpaikka tiedossa,
mutta kuljetus on ongelma. Sinne on matkaa 20 km eikä pyörälläkään voi mennä, kun on niin isoja teitä :P enkä edes omista pyörää - se pitäisi ensin tuoda 100 km päästä tänne.
Päivällä menee (ja päivisin olen koulussa), mutta vain näin kouluaikoina - kesäisin ei mene kuin yksi tai kaksi bussia päivässä. - Nimimerkki
pegu kirjoitti:
Mulla olisi kesätyöpaikka tiedossa,
mutta kuljetus on ongelma. Sinne on matkaa 20 km eikä pyörälläkään voi mennä, kun on niin isoja teitä :P enkä edes omista pyörää - se pitäisi ensin tuoda 100 km päästä tänne.
Päivällä menee (ja päivisin olen koulussa), mutta vain näin kouluaikoina - kesäisin ei mene kuin yksi tai kaksi bussia päivässä.Eiks sun äitimuori vois heittää sua sinne...tai sitte jos sieltä teidän kylältä on joku menossa siihen samaan kaupunkiin töihin, eli niinku kimppakyyti (peukku sille)!
- pegu
Nimimerkki kirjoitti:
Eiks sun äitimuori vois heittää sua sinne...tai sitte jos sieltä teidän kylältä on joku menossa siihen samaan kaupunkiin töihin, eli niinku kimppakyyti (peukku sille)!
...asuu 100 km päässä. Tää on tämmönen opiskelijatytön päätös muuttaa poikaystävän kanssa yhteen.
Täältä kylältä en tunne ketään, joten paha lähteä hapuilemaan.. Yksi ihminen tosin SAATTAA mennä, muttei joka päivä.. Poikaystävän ystävä nimittäin. Mutta hänkään ei ymmärtääkseni kulje sinne päin kuin pari kertaa viikossa, mikä ei paljoa lohduta.
Kesäisin isoon cityyn ei lähde kukaan muuta kuin kauppaan ja silloinkin satunnaisesti, kun voi lähikaupassa käydä.. - Nimimerkki
pegu kirjoitti:
...asuu 100 km päässä. Tää on tämmönen opiskelijatytön päätös muuttaa poikaystävän kanssa yhteen.
Täältä kylältä en tunne ketään, joten paha lähteä hapuilemaan.. Yksi ihminen tosin SAATTAA mennä, muttei joka päivä.. Poikaystävän ystävä nimittäin. Mutta hänkään ei ymmärtääkseni kulje sinne päin kuin pari kertaa viikossa, mikä ei paljoa lohduta.
Kesäisin isoon cityyn ei lähde kukaan muuta kuin kauppaan ja silloinkin satunnaisesti, kun voi lähikaupassa käydä..Nyt mä sen keksin...SKOOTTERI! Ei vaan sillä pääsee "nopeasti" paikasta A paikkaan B, eli jos jollain kaverilla sattuu olemaan semmonen peli niin pyydä lainaan kesäksi. Ittellä oli semmonen ja sitä oli helppo ajaa. Tai jos ei ole, niin ostat halvan Pappa Tunturin. :)
Sori on nyt pakko kysyä, että missä päin suomea majailet...en oo tulossa käymään, pelkkää uteliaisuuttani kyselen... - pegu
Nimimerkki kirjoitti:
Nyt mä sen keksin...SKOOTTERI! Ei vaan sillä pääsee "nopeasti" paikasta A paikkaan B, eli jos jollain kaverilla sattuu olemaan semmonen peli niin pyydä lainaan kesäksi. Ittellä oli semmonen ja sitä oli helppo ajaa. Tai jos ei ole, niin ostat halvan Pappa Tunturin. :)
Sori on nyt pakko kysyä, että missä päin suomea majailet...en oo tulossa käymään, pelkkää uteliaisuuttani kyselen......Tervakoski.
Ja mitä tulee skootteriin tai pappatunturiin, niin pelkkään kaikkia moottoripyörän tapaisiakin :P vaadin kulkuneuvolta kunnon ovet..
Poikaystävän auton saisin käyttöön, jos olisi kortti.. - Hele
pegu kirjoitti:
... että asut jossain isommassa paikassa, jossa busseja menee enemmän kuin 5-6 päivässä..
..muutaku alat myymään sitä riemurasiaasi, siitä irtoo helposti ajokorttirahat.
- pegu
Hele kirjoitti:
..muutaku alat myymään sitä riemurasiaasi, siitä irtoo helposti ajokorttirahat.
Kuten jo todettiin, tässä tuppukylässä ei huorille ole sijaa - liian pieni paikka, kaikki tuntevat toisensa, kiinnijäämisriski 99,999% luokkaa.
Ja isoihin kaupunkeihin päästäkseen huoraamaan tarvitsisi - edelleen - auton tai julkista kulkuvälinettä. - sammy
pegu kirjoitti:
Kuten jo todettiin, tässä tuppukylässä ei huorille ole sijaa - liian pieni paikka, kaikki tuntevat toisensa, kiinnijäämisriski 99,999% luokkaa.
Ja isoihin kaupunkeihin päästäkseen huoraamaan tarvitsisi - edelleen - auton tai julkista kulkuvälinettä....jos joku auton omistava vaikk tulis sinne:-))heheee..käviskös...mullois just sopivasti vapaapäivä ens viikolla:-)
- pegu
sammy kirjoitti:
...jos joku auton omistava vaikk tulis sinne:-))heheee..käviskös...mullois just sopivasti vapaapäivä ens viikolla:-)
petä miestäni
- Sammy
pegu kirjoitti:
petä miestäni
....ryöstä pankki/rahankuljetusauto/kioski/vanhatmummut/pikkulapset/mene kerjuulle kadunkulmaan/väärennä rahat/tee petos/ajat kortitta.....siinäpä taitaa olla ainoat vaihtoehdot sinulle.
- Panu
Lakki kourassa pankinjohtajan juttusille...
- booli
mee töihin...
- pegu
... että täältä ei töitä saa - kokeiltu on - ja lähimpään kaupunkiin on matkaa eikä sinne kulje julkisia kuin muutama päivässä.
Enkä mä kouluaikataulun takia edes ehtisi tehdä kuin ilta-/yövuoroja - missä välissä mä nukkuisin? - Pimp
pegu kirjoitti:
... että täältä ei töitä saa - kokeiltu on - ja lähimpään kaupunkiin on matkaa eikä sinne kulje julkisia kuin muutama päivässä.
Enkä mä kouluaikataulun takia edes ehtisi tehdä kuin ilta-/yövuoroja - missä välissä mä nukkuisin?... eihän se tervakoski nyt niin pieni paikka oo elää ja hankkia työtä.... meet vaikka puuhamaahan töihin :)
Siis väitätkö että tervakoskelta menee noin harvoin dösiä riksuun taikka hlinnaan?
Mee paperitehtaalle, sielt saat hyvät liksat - Pegu
Pimp kirjoitti:
... eihän se tervakoski nyt niin pieni paikka oo elää ja hankkia työtä.... meet vaikka puuhamaahan töihin :)
Siis väitätkö että tervakoskelta menee noin harvoin dösiä riksuun taikka hlinnaan?
Mee paperitehtaalle, sielt saat hyvät liksat... oli Puuhamaassa kesän töissä eikä suositellut. Outoja käytöstapoja ja surkea liksa. Puhelinta ei työntekijät saaneet kantaa mukana hätätapausten varaltakaan.
Paperitehtaalle vaaditaan 18 vuoden ikää. Oma mies siellä töissä. Hyvää liksaa, mutta kun ei ole ikää vielä =P
- Henkka Jii
Mielenkiinnosta lukaisin tuon ketjun läpi... Olikos tässä nyt siis seuraavanlainen noidankehä?
1. Haluat kortin
2. Saadaksesi kortin tarttet rahaa
3. Saadaksesi rahaa tarttet töitä
4. Päästäksesi töihin tarttet mielestäsi kortin
5. palaa kohtaan 2.
Jos matkaa on vaivaiset 20 km niin äkkiähän sen täräyttää menemään mopolla tai skootterilla tai vastaavalla. Vaikka sillä jonkun mainitsemalla pappatunalla. Jos tosissaan haluat töitä/rahaa/kortin niin poljet sen pätkän vaikka polkupyörällä - kelaa miten kohoaa kuntokin samalla - joskin jokin motorisoitu vaihtoehto nyt kuulostaa kyllä paremmalta jos pitäisi jaksaa vielä niitä töitäkin tehdä.
Eli tuo kohta "minähän en ala millään mopolla kulkemaan" on kohta josta joudut tinkimään jos sen kortin oikeasti haluat.
Tai kohta "pyörä on 100km päässä" no käykää perkele hakemassa se jos kerran jätkäkaverillasi on auto ja kortti???
Vikinä pois ja töpinää tilalle,
Henkka
"Joo ymmärrän perusprobleeman sillä meiltäkin kulkee kaksi bussia päivässä - toinen cityyn ja toinen takaisin"- pegu
"minähän en ala millään mopolla kulkemaan" on kohta josta joudut tinkimään jos sen kortin oikeasti haluat.
Pitäisikö siis unohtaa omat pelot? Yhtä hyvin voisi sanoa korkeitapaikkojakammoavalle että "hei kiipeähän tuonne 10km korkeuteen ja hyppää benjihyppy. Ei se niin kamalaa ole". Olen joutunut moottoripyöräonnettomuuteen, joten pelkään niitä kai _syystäkin_. Negatiiviset kokemukset.
Tai kohta "pyörä on 100km päässä" no käykää perkele hakemassa se jos kerran jätkäkaverillasi on auto ja kortti???
On on, mutta hänellä on myös 3vuorotyö ja minulla koulu =P
- tim
no eise kortti ole varmaan AIVAN välttämätön, mä itse ajoin vasta 42v, ensin hankittiin oma asunto ja lapset - monta - ja on kuljettu julkisilla. nyt ollaan molemmat töissä ja lapset koulussa ja nyt oli varaa hankkia kortti ja auto - ihan ok aikaan!!!!
- pegu
Kyllä se täällä melko välttämätön on, jos haluaa muualle töihin kuin sinne, missä kylän kaikki muut ovat jo töissä. Ei tehtaalta enää pahemmin töitäkään irtoa =P potkivat juuri osan ulos, kun ei ollut "varaa pitää".
Siellä päin varmaan niitä julkisia kulkee enemmän ja ovat varmaan myös halvempia käyttää - täällä kk-kortti on 67e ja yksi lippu á 3,50e.
Meiltä jo se oma asunto löytyy ja lapsia ei tule, joten ajokortti olisi seuraavaksi "listalla". - koo
pegu kirjoitti:
Kyllä se täällä melko välttämätön on, jos haluaa muualle töihin kuin sinne, missä kylän kaikki muut ovat jo töissä. Ei tehtaalta enää pahemmin töitäkään irtoa =P potkivat juuri osan ulos, kun ei ollut "varaa pitää".
Siellä päin varmaan niitä julkisia kulkee enemmän ja ovat varmaan myös halvempia käyttää - täällä kk-kortti on 67e ja yksi lippu á 3,50e.
Meiltä jo se oma asunto löytyy ja lapsia ei tule, joten ajokortti olisi seuraavaksi "listalla".siltä ukoltasi, eikös se ole vanhempi kuin sinä.
- pörrö
pegu kirjoitti:
Meiltä jo se oma asunto löytyy ja lapsia ei tule, joten ajokortti olisi seuraavaksi "listalla".Taidat likka lasketella luikuria, tuolla avausjutussasi sanot että sulla on poikaystävä, ja nyt se onkin yhtäkkiä muuttunut mieheksesi...hah...mää annan sulle ajokorttirahat ku osaat nui hyvin valehdella.Tu hakeen....
- 87k
Myymällä pislåådaa
Pipslåådan myymisestä saa noin 300€/kerta joten jo kolmella panolla on ajokortti maksettu- kikionpelle
Jätkä on näköjään vastaillut täällä koko aamun monta vuotta vanhoihin kysymyksiin..Onko nyt tyydyttynyt olo? Montako orkkua sait?
- 87k
kikionpelle kirjoitti:
Jätkä on näköjään vastaillut täällä koko aamun monta vuotta vanhoihin kysymyksiin..Onko nyt tyydyttynyt olo? Montako orkkua sait?
Eikös haku ole sen takia että löytyy ketjuja, eikä pidä aina avata uutta
- pegu
Hmm, mikäs tuo tuollainen pipslååda on, en ole koskaan kuullutkaan? ja missä sen myymisestä voi ilmottaa, onko taattu että ostajia riittää
- 87k
pegu kirjoitti:
Hmm, mikäs tuo tuollainen pipslååda on, en ole koskaan kuullutkaan? ja missä sen myymisestä voi ilmottaa, onko taattu että ostajia riittää
Siis emätin eli vittu eli pillu
Myymiseen kannattaa käyttää esim Suomi24.n chattia
Ja kyllä ostajia riittää takuulla ja tuo 300€/kerta (noin 40 min maksimissaan) on todella ok, itse olen läntisellä pitkälläkadulla maksanut thai hierontaan saman summan panemisesta muutama kertaa, enkä pitänyt omasta mielestäni hintaa edes kovana.
Eli miksi tytöt valittaa rahapulasta?
Ja ei ole pakko myydä millekään 60v kaljamahalle, vaan vaikkapa sprottiselle söpölle 20v kundille - -87k
pegu kirjoitti:
ilmottaudut "www.sihteeriopistoon" ja kauppa käy.
- l990
Toivottavasti aloittaja on tän 10 vuoden aikana saanut rahat siihen ajokorttiin, hahah :D
- kallista nyt
Olis syytä ollu varmaan sillä Huomisesta lähtien kortti kallistuu keskimäärin 700€ ja opetuslupakin lähes tonnilla.Ei enään isukki voi opettaa mitään ilman kursseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852