Terve, olen 22-vuotias lähihoitajaopiskelija Kaarinasta ja teen tutkielmaa/esitelmää Parkinsonintaudista.
Olisi erittäin mielenkiintoista kuulla jonkun tautia sairastavan omia mietteitä siitä, että miten sairaus on vaikuttanut omaan ja läheisten elämään. Onko maailmankuva muuttunut diagnoosin jälkeen? Miten vaikeaa sopeutuminen taudin kanssa elämiseen on? Entä miten vanhemmat, puoliso, lapset tai ystävät ovat asiaan suhtautuneet? Onko Parkinsonintauti elämää hallitseva tekijä?
Minulle voit lähettää myös sähköpostia osoitteeseen [email protected] :) Kiitoksia jo etukäteen.
Opiskelijalle tietoa
4
1289
Vastaukset 4
- ja muillekin
tiedoksi, ettei tämä tauti ole 7 v, jyllättyään saanut aikaan juuri mitään, paitsi lepovapinan kädessä ja jäykkyyttä jaloissa. Lenkkeilen ja talvella hiihdän päivittäin.. Olen reilusti yli 60 v. ja luulen ettei sitä olisi nuori poika vaikkei parkkista sairastaisikaan. Naistakin tekee mieli n. kerran viikossa, ja sujuu sekin.
- tosi on
Minä taas olen ammattini puolesta tavannut nuorehkoja ihmisiä joilla Parkinson edennyt siihen malliin ettei paljon ole asiakkaitani naurattanut vaan masennus oireiden pahetessa vain lisääntyy. Ei ole helppo elää kun lääkkeitä ei saada kohdalle eikä voi hallita kehoaan millään tavalla...
- exs
Kaikki tuntemani parkkis-potilaat tuntuvat kärsivän erilaisista oireista -kahta samoin etenevää en ole nähnyt.Itsellä tauti eteni pari vuotta vauhdilla , nyt pari vähän tasaisempaa vuotta.En vapise mutta kivut ovat joskus sietämättömiä ,yleensä vain siedettäviä. Ikäni on 46 ,joten kivun kanssa on opittava elämään vielä pitkään. Odotan lääketieteen kehitystä- ja olen vielä jonain päivänä terve - onko toiveeni utopiaa?
- lampolae
Tervehdys
Olen parkinsonia sairastavan naisen aviomies ja tällä hetkellä Kuopion parkinson kerhon puheenjohtaja. Mikäli haluat saada suht helposti tietoa tästä taudista meneppä tapaamaan tautia sairastavia sinne asuinpaikkasi lähistöllä olevaan liittomme keskuspaikkaan Suvituuleen, joka on Turussa.
Voit tarvittaessa kysellä myös vaimoltani osoitteesta [email protected].
terveisin Erkki Lampola
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751719- 241216
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341102Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135933Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64704
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192629- 74611
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49571
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 57502
- 36464
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398