Onko jatkuvan nelivedon vaurioitumisriski, jos katsastuksen yhteydessä tehdään jarrudynamotesti?
Quattron katsastuksen
16
5992
Vastaukset
- theo
Meinaakko,ettet inssimiehet ole koskaan nelivetoautoa testaanneet - vai onko tää "quattro" joku uusi & spesiaali juttu?
- tehdäänkin
pykäjä päällä!!
- ... poikki!
On! Akselit katkee ja Torsen/Haldex lentää kohti katsastusmiestä.
Näin on "kuulemma" käynyt, mitä olen seurannut baarikeskusteluja alan "asiantuntijoilta".
Kyllä isot miehet tietää! - neliveto4x4
Oman autoni kohdalla (RR, jatkuva neliveto, keskitasauspyörästö viskolukolla) nelivetoisen jarrutesti suoritettiin yksi pyörä kerrallaan niin, että saman akselin toinen pyörä pääsi rullaamaan taaksepäin samalla, kun toista pyörää testattiin. Toimii siis ainakin, mikäli tasauspyörästöissä ei ole kitkalukkoja tai lockereita.
Visko reagoisi dynamometriin hajoamalla joten jarrut testataan yleensä pers´tuntumalla.- asiallisen oloinen
vastaus. Kiitos. Lisää vastauksia odotellaan.
- Q-Noviisi
asiallisen oloinen kirjoitti:
vastaus. Kiitos. Lisää vastauksia odotellaan.
katsastusmies teki mun quattroon jarrutestin. Ei testi eronnut mitenkään etu-/takavetoisen testistä (en ainakaan huomannut).
- on rikottu
Q-Noviisi kirjoitti:
katsastusmies teki mun quattroon jarrutestin. Ei testi eronnut mitenkään etu-/takavetoisen testistä (en ainakaan huomannut).
myös jarrudynamometrillä. Oletko varma ettei omassasi ole hiusmurtumia? Monessa paikassa jättävät tekemättä. Testaavat ulkona vanhanaikaisen jarrutestin.
- Q-mies
Torsen-quattro ajetaan normaalisti jarrudynoon. Eikä ole rikkoutumisriskiä. En kommentoi tässä siis muiden kuin Audin nelivetojen puolesta, koska esimerkiksi viskoLUKOLLINEN pyörästö voi vaurioitua (a´la Subaru).
- katsastusasemasta
Jossain saatetaan testata ja jossain ei.
Nimimerkillä omakohtainen kokemus - 2005,
katsastusasemasta kirjoitti:
Jossain saatetaan testata ja jossain ei.
Nimimerkillä omakohtainen kokemusPerstuntumalla viimeksi testattiin.
Oli tietysti eka katsastus mutta mittarissa 128 000km - dynolle jos norm. jarrutesti
2005, kirjoitti:
Perstuntumalla viimeksi testattiin.
Oli tietysti eka katsastus mutta mittarissa 128 000kmHyvät nelivetostelijat.
Jos autossa on viskolukko etu/perävedon välissä, se ei pysy dynon päällä. - q-mies
dynolle jos norm. jarrutesti kirjoitti:
Hyvät nelivetostelijat.
Jos autossa on viskolukko etu/perävedon välissä, se ei pysy dynon päällä.viskolukko jarruttaa pyörimisnopeuseroja, ei estä niitä. Jarrudynon nopeus on vain noin 5-7km/h.
Kuka hullu autotehtailija laittaa keksitasauspyörästön autoon, jos halutaan pitää akselien väliset nopeuserot kurissa? Sehän olisi turha laite.
- wauzzz
Ainut oikea neliveto: siis torsen
Katsastus suoritetaan yksi pyörä kerrallaan niin kaikki toimii hienosti eikä autoa rikota !
katsastus setä vaan vaihtaa jarrudynamometristä ohjelmaa kun kerrot että autosi on jatkuvalla nelivedolla varustettu, niin kuin täällä pohjolassa kaikkien autojen pitäisikin olla...
OOOO
; )- q-mies
voisitko edes vaivautua katsomaan räjäytyskuvat torsenin tominnasta? Sano minulle miksi autossa on olemassa keskitasauspyörästö? Kerro sen funktio?
Vastaat samalla itse itsellesi.
- Jamppa1
vaurioita siinä ei tapahdu kunhan homma tehdään oikein. Sen sijaan uudemmissa voi mennä softat sekaisin. Riippuu tosiaan asemasta, joissakin ajetaan dynamolle, toisilla vaan testataan koeajolla.
- ulkona ei dynamometrillä
kun katsastusmies huomasi quattron logot autossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161