kysymys antibiooteista

moi. oon 18v poika ja lääkäri määräsi mulle joku pari-kolme kk sitten antibioottikuurin naamani takia. sain oricyclin nimisiä tabletteja ja mulla olis nyt pari kysymystä niihin liittyen jos täällä on muitakin ketkä on syönyt niitä.

1) eli osaatteko sanoa yhtään että kuinka kauan meni ennenkuin huomasitte parannusta kasvoissanne? vai huomasitteko edes?

2) oon kuullut että aurinko vaikuttaa naamaan jotenkin antibioottikuurin aikana. tiedättekö miten?

3) tuleeko antibioottikuurin aikana "pahenemis vaihetta"? ja jos naama paranee kuurin aikana niin paheneeko se sitten taas kun kuuri on ohi?
3421
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Eli itselläni oli Apocyclin kuuri. Kesti vähän päälle 2 kk ennen kuin kasvo alkoivat olemaan kunossa kokonaan. Ohella käytin myös Differiniä, ja käytän edelleen. Antibiootit aiheuttaa aurinkoherkyyttä (pitäis lukea purkin ohjeissa) eli iho palaa herkemmin. Pahenemisvaihe tuli mulle noin 1,5kk:n käytön jälkeen ja sitten kasvot paranivat koko ajan.

Äänestä

kuukaus meni et pysty sanomaan et jotenki oli auttanu. Ehkä enemmänki. Josku kolmen kuukauden päästä oli niin, et ei enää tullu sellasia uusia finnejä mut ne vanhat lähti aika huonosti pois. Söin tota samaa lääkettä ku sä 6 kk yhen tabletin päivässä.. nyt oon viikko sitte alotin toisen kuurin, syön nyt 2 päivässä ja sain sen kanssa avitcidiaki. Eli niin paljon ne kuitenki helpotti et halusin alottaa toisen kuurin. Antibiootit saattaa tehä ihon herkemmäks auringolle eli et palat helpommi. Kannattaa siis tarkkailla et paljonko oot auringossa ja käyttää ehkä aurinkorasvaa. Vaikka mäki meinaan syödä näitä kesäkuun loppuun. Mulla pahenee vähän iho ekan parin viikon aikana, sit alkaa paranemaan. Sen kuurin jälkeen iho pysy ehkä 3 kuukautta hyvänä sit alko taas tulla näppyjä. Mut toivottavasti sulla auttaa!

Äänestä
  • kiitoksia vastauksista! :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


joonas_88 kirjoitti:

moi. oon 18v poika ja lääkäri määräsi mulle joku pari-kolme kk sitten antibioottikuurin naamani takia. sain oricyclin nimisiä tabletteja ja mulla olis nyt pari kysymystä niihin liittyen jos täällä on muitakin ketkä on syönyt niitä.

1) eli osaatteko sanoa yhtään että kuinka kauan meni ennenkuin huomasitte parannusta kasvoissanne? vai huomasitteko edes?

2) oon kuullut että aurinko vaikuttaa naamaan jotenkin antibioottikuurin aikana. tiedättekö miten?

3) tuleeko antibioottikuurin aikana "pahenemis vaihetta"? ja jos naama paranee kuurin aikana niin paheneeko se sitten taas kun kuuri on ohi?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu