Hei! Olen aloittamassa uutta harrastusta ja päätin valita lajikseni jujutsun sn monipuolisuuden takia, lajitaustaa on juniori-judosta pari vuotta ja karatesta pari vuotta.
Tarkoitukseni on kehittää itsepuolustustaitojani.
Eli: Mikä olisi paras tyylisuunta itsepuolustusta ajatellen, Hokuto ryu vai jujutsu-2000 vai yawaran englantilainen jujutsu?
Japanilaisen daito ryun jätin valinnoista pois, koska se näyttää niin paljon aikidolta ja Aikidoa en ole koskaan pitänyt itsepuolustuslajina, koska se mitä olen aikidoitten kanssa harjoitellut, niin ne tekniikat eivät ole toimineet minuun mitenkään.
mikä jujutsu?
5
1472
Vastaukset
- kyllästynyt
Hei,
Olet jauhanut tätä samaa jo vuosia. Eikö jo kyllästytä? Minusta sinulle ei sovi mikään kamppailulaji. Sinua on jo lyöty päähän ihan tarpeeksi. - Harrastelija Budoka
kaikki mainitsemasi kolme modernia tyylisuuntaa täyttävät nykyaikaisen itsepuolustuksen perusteet.
Lisäisin vielä listaan Krav magan, defendon ja sreetwise Jkd:n. - *Kiitos*
Tästä aiheesta on jo niin monta keskusteluketjua! Joten haun ja järjen käyttö sallittu! :)
- Hokuto77
Katso treenit ja tutki lajien periaatteita. Kokeile ja etsi itsellesi sopiva suuntaus jujutsusta.
- paikat
ei kestäneet judossa, niin siirryt "helpompiin" lajeihin ?? Ja judo ei ollut mielestäsi tarpeeksi monipuolista ? Et muuten pysty tuolla tavalla hankkimaan niitä paljon ylistettyjä "itsepuolustustaitoja". Judon harjoittelu alkaa vasta mustasta vyöstä.
Ehkä Sinun kannattaisi harkita pitsinnypläystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984