VL1500

EKI R

Olen ostamassa Intruder vl 1500 sen,vm -06, hyvät ja huonot asiat ko. pyörästä? SAA KOMMMENTOIDA....

8

4058

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika_

      Melko pieni bensatankki, vain 14 litraa.

    • Veltsu -57

      Raskas pyörä, omani tankattuna, lisävarusteilla n. 340 kg. Tuskin kuitenkaan kukaan ostaa 1500 iinestä, jos ei huomioi massaa. Hyvää taas se, ettei massa tunnu, koska painopiste on alhaalla (tankki satulan alla, akku alhaalla jne.). Kerää katseita, etempää katsottuna maallikko sekoittaa harrikkaan (hyvä vai huono, mielestäni huono, susna on parempi). Leveä eturengas hankaloittaa soralla ajoa. Hyvä istua, niin kuljettajan kuin matkustajan. Vakaa juna. Ei täristä. Huoleton pyörä. ei ketjuja, ei venttiilien säätöjä, ei jäähdytysnesteitä, ei pinnojen kiristelyä...Kestävä 1400 iinekseen perustuva maatyökone. Voima ja vääntö riittää matkustajan ja tavaroidenkin kanssa. Tankki tosiaankin saisi olla isompi, mutta se on monen customin ongelma. Kulutus on myöskin aika iso, omani vie reilun 7 ltr.

      • pekka83

        ;-)
        -painava
        -ei ajo-ominaisuuksia (ei kallistusvaroja, huono kaupungissa, huono moottoritiellä)
        -ei tehoa
        -ei harrikan statusta

        koneessa vääntöä
        hyvännäköinen (soveltuu tyyliltään keski-iän ylittäneille nuoruutta tavoitteleville potenssiongelmaisille wannabe-harrikkamiehille, joilla ei ole aitoon varaan)
        jokseenkin luotettavaa perustekniikkaa


      • ajo-nomi
        pekka83 kirjoitti:

        ;-)
        -painava
        -ei ajo-ominaisuuksia (ei kallistusvaroja, huono kaupungissa, huono moottoritiellä)
        -ei tehoa
        -ei harrikan statusta

        koneessa vääntöä
        hyvännäköinen (soveltuu tyyliltään keski-iän ylittäneille nuoruutta tavoitteleville potenssiongelmaisille wannabe-harrikkamiehille, joilla ei ole aitoon varaan)
        jokseenkin luotettavaa perustekniikkaa

        vai ei ajo-ominaisuuksia... tuntuvat pysyvän paremmin tiellä kuin moni kyykkypyörä, joita on avk:lla isot kasat lunastettuina.


    • jps

      Jos pitää kustomeista, Intikka on ehdoton peli. Vielä parempi vaihtoehto, jos kuski omaa pitkän varren. Suurinta osaa kustomeista joutuu ajamaan jalat koukussa ja polvet leuan korkeudella. Aiempaa kokemusta omaan Goldwingistä ja Varaderosta, jotka molemmat ovat mainioita pyöriä omassa lajissaan.

      Hain omani (vm. 1999) viime toukokuussa Saksasta. Ihan oikeasti suoraan ensimmäiseltä eläkeläisomistajalta, joka oli ajanut seitsemässä vuodessa 9.000 kilometriä. Mukana tulivat muun muassa kaikkien huoltojen työmääräykset, pelkkiin leimoihin huoltokirjassa ei kannata luottaa.

      Omani oli saksalaisen maahantuojan Highway-varustuksella eli mukana olivat valmiiksi pleksi, lisävalot, kaatumaraudat, kovat laukut, sissybar ja takatarakka. Mutta kustomian ideahan on sen rakentelu oman mielen mukaan.

      Kiinnostuksen kohteeni on matkailu, joten varustelu liittyy tähän. Kevään aikana Intikka on saanut USAsta GTank-lisätankin eli kokonaispolttoainemäärä on 25 litraa. Lisätankki edellytti putkien vaihtoa, joten Vance&Hinesin Straightshotit ovat paikoillaan ja tallikokeiden perusteella ääni on melkoisen muhkea (toivottavasti ei valtion miesten mielestä liian muhkea). Putket edellyttivät tietysti Stage 3 -kittiä eli imupuolella on Mikunin suutinsarja ja K&N:n avattu putsari. Lopputuloksena pitäisi olla - paitsi mahtavat äänet - tehonlisäystä noin 16 prosentin eli kymmenen hevosvoiman.

      Matkaillessa mukavuus on tärkeätä, joten eilen illalla Moxyn lowerit tuli kiinnitettyä etuhaarukkaan. Sitä ennen korvasin alkuperäisen satulan Saddlemen Explorelilla, jossa on silkonikerros ja kunnon ristiselän tuki.

      Ohjaustagon päälle on pitänyt hankkia kello, kun sitä ei kuulu alkuperäiseen mittarivarustukseen. Harkinnassa on riserien tarve, kunhan ajoasentoa ensin pääsee kunnolla kokeilemaan maantielle.

      Matkapyörä tarvitsee riittävän kuljetuskapasiteetin. Mukana tulivat edellä mainitut Givin pikkulaukut. Lousilta on tilauksessa Kappan perälaukku, joka saa pintaansa saman värityksen kuin Givin "alkuperäislaukut". Varustukseen kuuluu myös kustomiin sopiva vedenpitävä tavararulla takasatulan päälle. Kuljetuskapasiteettia on siis käytössä 127 litraa ilman, että pyörä näyttää rekka-autolta.

      Edellä mainitun rakentelun jälkeen käytössä on mainio matkapyörä, jollaista toista ei heti maantiellä tule vastaan. Eikä kokonaiskustannuskaan ole muodostunut kovin kummoiseksi. Ainakaan verrattuna joidenkin "oikeiden" matkapyörien hankkimiseen. Sitä paitsi tyyli ja tunnelma on aivan toiselta planeetalta.

      Jos Intikka tuntuu toisen kesän jälkeen yhtä mukavalta kuin nyt, on luvassa rakenteluohjelmaa vielä ensi talveksikin. Kahdeksan vuotta vanhat alumiiniosat voisi kiillottaa ja jarruletkut vaihtaa teräspunoksellisiksi. Ja mikseivät Wilbersin progressiviset etujouset voisi kuullostaa hyvältä ajatukselta.

      Kustomi on kustomi ja Intikka on mainio sellainen.

      • ikä mies

        Se on moro!
        Itse olen ajanut tänä kesänä, keväällä ostamallani vm. 02 Lc 1500 intikalla n.4500km,täytyy sanoa että on kiva ajaa kun ei perse puudu ja hartioita pakota.Vaimokin tykää.


    • hyyyväpeli

      Suzukin customit ovat parhaita kautta linjan,olleet jo pitkään !

    • 900vn......

      Kytkin luistaa. Kolmea käynyt kokeilemassa ja kahdessa kytkin luisti aavistuksen. Voi tosin pelata 10-20tkm hyvin luistavanakin mutta se on se heikko paikka näissä isoissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      232
      9586
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      121
      6622
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      48
      6154
    4. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      78
      4592
    5. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4420
    6. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      33
      3409
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      57
      3124
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      28
      3035
    9. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      26
      2993
    10. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      25
      2987
    Aihe