Olen ostamassa Intruder vl 1500 sen,vm -06, hyvät ja huonot asiat ko. pyörästä? SAA KOMMMENTOIDA....
VL1500
8
4058
Vastaukset
- Mika_
Melko pieni bensatankki, vain 14 litraa.
- Veltsu -57
Raskas pyörä, omani tankattuna, lisävarusteilla n. 340 kg. Tuskin kuitenkaan kukaan ostaa 1500 iinestä, jos ei huomioi massaa. Hyvää taas se, ettei massa tunnu, koska painopiste on alhaalla (tankki satulan alla, akku alhaalla jne.). Kerää katseita, etempää katsottuna maallikko sekoittaa harrikkaan (hyvä vai huono, mielestäni huono, susna on parempi). Leveä eturengas hankaloittaa soralla ajoa. Hyvä istua, niin kuljettajan kuin matkustajan. Vakaa juna. Ei täristä. Huoleton pyörä. ei ketjuja, ei venttiilien säätöjä, ei jäähdytysnesteitä, ei pinnojen kiristelyä...Kestävä 1400 iinekseen perustuva maatyökone. Voima ja vääntö riittää matkustajan ja tavaroidenkin kanssa. Tankki tosiaankin saisi olla isompi, mutta se on monen customin ongelma. Kulutus on myöskin aika iso, omani vie reilun 7 ltr.
- pekka83
;-)
-painava
-ei ajo-ominaisuuksia (ei kallistusvaroja, huono kaupungissa, huono moottoritiellä)
-ei tehoa
-ei harrikan statusta
koneessa vääntöä
hyvännäköinen (soveltuu tyyliltään keski-iän ylittäneille nuoruutta tavoitteleville potenssiongelmaisille wannabe-harrikkamiehille, joilla ei ole aitoon varaan)
jokseenkin luotettavaa perustekniikkaa - ajo-nomi
pekka83 kirjoitti:
;-)
-painava
-ei ajo-ominaisuuksia (ei kallistusvaroja, huono kaupungissa, huono moottoritiellä)
-ei tehoa
-ei harrikan statusta
koneessa vääntöä
hyvännäköinen (soveltuu tyyliltään keski-iän ylittäneille nuoruutta tavoitteleville potenssiongelmaisille wannabe-harrikkamiehille, joilla ei ole aitoon varaan)
jokseenkin luotettavaa perustekniikkaavai ei ajo-ominaisuuksia... tuntuvat pysyvän paremmin tiellä kuin moni kyykkypyörä, joita on avk:lla isot kasat lunastettuina.
- jps
Jos pitää kustomeista, Intikka on ehdoton peli. Vielä parempi vaihtoehto, jos kuski omaa pitkän varren. Suurinta osaa kustomeista joutuu ajamaan jalat koukussa ja polvet leuan korkeudella. Aiempaa kokemusta omaan Goldwingistä ja Varaderosta, jotka molemmat ovat mainioita pyöriä omassa lajissaan.
Hain omani (vm. 1999) viime toukokuussa Saksasta. Ihan oikeasti suoraan ensimmäiseltä eläkeläisomistajalta, joka oli ajanut seitsemässä vuodessa 9.000 kilometriä. Mukana tulivat muun muassa kaikkien huoltojen työmääräykset, pelkkiin leimoihin huoltokirjassa ei kannata luottaa.
Omani oli saksalaisen maahantuojan Highway-varustuksella eli mukana olivat valmiiksi pleksi, lisävalot, kaatumaraudat, kovat laukut, sissybar ja takatarakka. Mutta kustomian ideahan on sen rakentelu oman mielen mukaan.
Kiinnostuksen kohteeni on matkailu, joten varustelu liittyy tähän. Kevään aikana Intikka on saanut USAsta GTank-lisätankin eli kokonaispolttoainemäärä on 25 litraa. Lisätankki edellytti putkien vaihtoa, joten Vance&Hinesin Straightshotit ovat paikoillaan ja tallikokeiden perusteella ääni on melkoisen muhkea (toivottavasti ei valtion miesten mielestä liian muhkea). Putket edellyttivät tietysti Stage 3 -kittiä eli imupuolella on Mikunin suutinsarja ja K&N:n avattu putsari. Lopputuloksena pitäisi olla - paitsi mahtavat äänet - tehonlisäystä noin 16 prosentin eli kymmenen hevosvoiman.
Matkaillessa mukavuus on tärkeätä, joten eilen illalla Moxyn lowerit tuli kiinnitettyä etuhaarukkaan. Sitä ennen korvasin alkuperäisen satulan Saddlemen Explorelilla, jossa on silkonikerros ja kunnon ristiselän tuki.
Ohjaustagon päälle on pitänyt hankkia kello, kun sitä ei kuulu alkuperäiseen mittarivarustukseen. Harkinnassa on riserien tarve, kunhan ajoasentoa ensin pääsee kunnolla kokeilemaan maantielle.
Matkapyörä tarvitsee riittävän kuljetuskapasiteetin. Mukana tulivat edellä mainitut Givin pikkulaukut. Lousilta on tilauksessa Kappan perälaukku, joka saa pintaansa saman värityksen kuin Givin "alkuperäislaukut". Varustukseen kuuluu myös kustomiin sopiva vedenpitävä tavararulla takasatulan päälle. Kuljetuskapasiteettia on siis käytössä 127 litraa ilman, että pyörä näyttää rekka-autolta.
Edellä mainitun rakentelun jälkeen käytössä on mainio matkapyörä, jollaista toista ei heti maantiellä tule vastaan. Eikä kokonaiskustannuskaan ole muodostunut kovin kummoiseksi. Ainakaan verrattuna joidenkin "oikeiden" matkapyörien hankkimiseen. Sitä paitsi tyyli ja tunnelma on aivan toiselta planeetalta.
Jos Intikka tuntuu toisen kesän jälkeen yhtä mukavalta kuin nyt, on luvassa rakenteluohjelmaa vielä ensi talveksikin. Kahdeksan vuotta vanhat alumiiniosat voisi kiillottaa ja jarruletkut vaihtaa teräspunoksellisiksi. Ja mikseivät Wilbersin progressiviset etujouset voisi kuullostaa hyvältä ajatukselta.
Kustomi on kustomi ja Intikka on mainio sellainen.- ikä mies
Se on moro!
Itse olen ajanut tänä kesänä, keväällä ostamallani vm. 02 Lc 1500 intikalla n.4500km,täytyy sanoa että on kiva ajaa kun ei perse puudu ja hartioita pakota.Vaimokin tykää.
- hyyyväpeli
Suzukin customit ovat parhaita kautta linjan,olleet jo pitkään !
- 900vn......
Kytkin luistaa. Kolmea käynyt kokeilemassa ja kahdessa kytkin luisti aavistuksen. Voi tosin pelata 10-20tkm hyvin luistavanakin mutta se on se heikko paikka näissä isoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2329586
- 1216622
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h486154- 784592
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa324420- 333409
- 573124
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na283035Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue262993Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta252987