Onko mitään järkeä syödä toistuvasti antibiootti- tai Roacuttan-kuureja? Jos akne ei pysyvästi poistu yhden tai kahden kuurin jälkeen, niin silloin se akne on sellaista laatua että siihen ei lääkkeet auta. Ei kolmas, neljäs, eikä viideskään kuuri. Sen sijaan noilla myrkyillä voi hyvinkin tuhota terveytensä muuten.
Kannattaisi yrittää selvittää aknen perimmäinen syy, koska niin kauan kun se syy on olemassa, se akne palaa AINA vaikka söisitte sata lääkekuuria.
ei siihen akneen tarvita paljoa, esim. suolistonbakteeritasapainon häiriö tai huono ruoansulatus (jolloin ulostemassa makaa liian kauan suolessa ja siitä erittyy kehoon myrkkyjä, jotka puskevat sitten ajan kanssa ihon läpi) tai vääränlainen ruokavalio tai vaikka se, että jokin hormoni dominoi (naisilla se voi olla progesteroni, miehillä usein testosteroni). Silloin kannattaisi mittauttaa hormoniarvot ja harkita hormonilääkitystä perinteisten aknelääkkeiden sijaan, joista ei silloin ole mitään apua. Akne voi tulla myös siitä, että on allerginen jollekin ruoka-aineelle.
Akne on aina jotenkin tekemisissä hormonien kanssa, ja mitkään antibiootit tai roacuttanit eivät muuta sitä hormonitasapainoa. Se muuttuu vain elämäntapamuutoksella, jos silläkään.
Kannattaisi yrittää selvittää aknen perimmäinen syy, koska niin kauan kun se syy on olemassa, se akne palaa AINA vaikka söisitte sata lääkekuuria.
ei siihen akneen tarvita paljoa, esim. suolistonbakteeritasapainon häiriö tai huono ruoansulatus (jolloin ulostemassa makaa liian kauan suolessa ja siitä erittyy kehoon myrkkyjä, jotka puskevat sitten ajan kanssa ihon läpi) tai vääränlainen ruokavalio tai vaikka se, että jokin hormoni dominoi (naisilla se voi olla progesteroni, miehillä usein testosteroni). Silloin kannattaisi mittauttaa hormoniarvot ja harkita hormonilääkitystä perinteisten aknelääkkeiden sijaan, joista ei silloin ole mitään apua. Akne voi tulla myös siitä, että on allerginen jollekin ruoka-aineelle.
Akne on aina jotenkin tekemisissä hormonien kanssa, ja mitkään antibiootit tai roacuttanit eivät muuta sitä hormonitasapainoa. Se muuttuu vain elämäntapamuutoksella, jos silläkään.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Tuo on kyllä totta. Ite syöny 4 kuuria ja 4kk päästä kuurin loputtua AINA akne palaa.
Mutta siinä on jotenkin niin heikoilla kun ei voi tehdä mitään. Ei auttanu hormoonimittaukset, ne olivat normaalit ja kaikki muukin mikä tutkittiin. On niin helppo aina ottaa uusi kuuri, mutta huomaan että se on vieny terveyttäni,joten en aio enää koskea roaan vaikka mulla onkin laatikossa vielä 100kpl jäljellä! Jos oikein tulee paha-aika niin harkitsen taas niitä. Koska jokaisesta pienestäkin finnistä jää pysyvä arpi!
Tietääkseni kun syöt antibiootti kuureja toistuvasti niin samallahan vatsan kannalta tärkeät bakteeritkin kuolevat pois. Luin jostain että antibiootti kuurin jälkeen kestää jopa vuosi ennen kun vatsan bakteeri tasapaino palautuu normaaliksi.
Kaikkihan tietää että terveys lähtee vatsasta ja toisaalta useimpien tautien kohdalla miksi ne ilmenee johtuu vatsan toiminnan häiriöstä.
Tämä pätee ainakin ihotaudeissa kuten akne atopia jne.
Lopuksi sanon vain että toistuvilla antibiootti kuureilla tosiaan voi tuhota terveytensä ja täten pahentaa jo olevaa ongelmaa. Valitettavasti nyky lääketiede pyrkii vain helpottamaan oireita eikä pureudu siihen oikeaan aiheuttajaan
Vatsa on terveyden avain.
itse olen kokoenut vuosien antibioottikuurikierteen ja sen seuraukset. Ei kannata! Avun sain laserista, nyt akne kurissa ja arvet tiessään.