Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

inssiin valmistautuminen

kokemuksia kaivataan!

hei!
minulle on suunniteltu inssiä ensi viikon lopulle..
ajan opetusluvalla. olen saanut ajaa pitkän aikaa, ja ajokokemustakin jo hieman on,mutta onko sitä koskaan kylliksi että on varma ajokokeessa..epäilen:)

miten olette valmistautuneet ja missä on teille tullut eniten virheitä, onko jännitys tulltu esteeksi päästä koe läpi?

kaikkia kokemuksia olisi mukava kuulla. tai jos sinulle tulee jotain muuta mieleen inssi kokemuksesta,niin kerro ihmeessä!

6

7601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma ajokokeeni

      Itselläni oli inssi keskiviikkona ja pääsin ekalla läpi. Pahempia virheitä en tehnyt, tosin kerran oli siinä ja siinä, että olisinko saanut ajaa risteykseen, koska keltaiset syttyivät juuri ennen kuin olin suojatien kohdalla. Inssi merkkasi siitä vain virheen, koska vaaraa ei aiheutunut ja tilanne oli muutenki rajamailla.

      Itse en jännittänyt tuota inssiä niin paljon kuin olisin kuvitellut jännittäväni. Jännitys meni ohi kun lähdimme ajamaan, koska siinä ei ehtinyt jännittää, kun piti ajamiseen keskittyä. Myös se auttoi, että juuri ennen inssiä ajoin parhaan ajotuntini. Valmistauduin inssiin kertaamalla mielessäni liikennesääntöjä ja ajattelemalla mitä kaikkea ei saa inssissä tehdä.

    • inssiä

      olen suorittanut ja kaikki kerrasta läpi. Kaikkia hienoja sanoja sitä voisi sanoa että älä jännitä ja ole oma itsesi yms yms. Jännityksestä et tule pääsemään, vaikka kuka sanoisi mitä. Sen kanssa on vain pärjättävä. Käy etukäteen mielessäsi käydä läpi tuttuja ajokuvioita ja kinkkiseksi tiedettyjä paikkoja. Jos ajatuksissasi tulee mieleen epäselvyyksiä, kysy opettajaltasi tarkennuksia ja puhukaa niistä myös.
      KOhdallasi tuskin tulee ongelmia auton käsittelyn kanssa, joten liikennetilanteita kannattaa käydä läpi, vaikka paperille piirtäen tuttuja risteyksiä ja kuvioita. Ensimmäisen inssin jälkeen huomaat että tutkinnon vastaanottajakin on vain ihminen.
      Toinen kerta menee jo sitten letkeästi.

    • 2.kerralla läpi

      Moi!

      Sain kortin toissapäivänä, se oli mun 2.inssiyritys,ja onneks meni läpi!

      Sen voisin omien kokemusteni perusteella sanoa,että tosi paljon merkkaa se,minkälainen ukko (tai akka) sulla sattuu olemaan siinä inssiajossa. Jos se on tiukkis, niin sun täytyy olla tosi tarkkana ja reippaana ja pitää homma kasassa. Tehdä siis lähes täydellinen ajo...Ainakin siltä musta tuntui.

      Itse olen aikamoinen hermoilija ja jännittäjä. Mutta onneksi se mun 2.kerran inssi sattui olemaan sellainen ihana ja lupsakka mies,joka ei alkanu viilaamaan jokaista pilkkua,vaan kiinnitti huomionsa siihen ajokokonaisuuteen...

      Ja niitä virheitähän saa tehdä, kunhan ne ei aiheuta suurta vaaraa. Ja sekin sitten riippuu vähän siitä inssistä,että tulkitseeko se sen virheen vaaraksi vai miksi lie...

      Ja sitten muutama ohje:

      Kannattaa psyykata itseänsä sillei,että "mä osaan nyt tän homman ja pääsen läpi". Koeta pitää keskittyminen kasassa ja mieli selkeenä. Älä hätiköi, paremminkin ota sillei varovaisen rauhallisesti, että sulla on tarpeeksi aikaa miettiä sitä ajamista. Muista erityisesti kevyt liikenne, ja näytä sille inssille,miten hyvin osaat havainnoida ympärillesi liikenteessä. Älä mene paniikkiin,jos auto sammuu, käynnistät vaan uudelleen ja jatkat matkaa. Ja jos huomaat,että tuli tehtyä virhe, niin sulje se mielestäsi ja jatka vaan ajamista,koska voi hyvinkin olla,että se inssi on armollinen ja päästää sut siltikin läpi :)

      Tsemppiä!

    • ei ihme kyllä

      jännitä yhtään. Viimesimmät ajot on menny aika nappiin ja opekin on kehunut että turvallisen tuntuista istua kyydissä. No katsotaan miten sitten jännittää juuri enne inssiä :) Sinun täytyy saada jostain hyvä itseluottamus niin jännitys ei välttämättä olen niin paha ongelma.

    • Jännittäjä

      Inssi meni tuossa viikko sitten pieleen kun olisi poikkeuskäännös pitänyt tehdä tai sitten olisi vain pitänyt ajaa suoraan vaikka inssisetä käskikin kääntymään. No nyt siite huomenna uudestaan toivottavasti suoriudun siitä😄 Jännitti kyllä aivan hirveästi eli kannattaa itse yrittää varmaan psyykata itreään esim miettimällä mis on hyvä ja miettii et jos ajotunneillaki on pärjänny ni nytki pärjää!

    • Vituksmeni

      Suoritin autokoulussa ajokortin. Ajoin ajokokeen Herttoniemessä. Neljännellä yrityksellä sain inssin läpi. Rahaa kului, mutta nyt saan ajaa yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe