Olen tämänpäivää yrittänyt asentaa 98 käyttiksellä varustettuun kannettavaan langatonta verkkokorttia tuloksetta. Asennusohjelma kertoo, etä liuta tiedostoja (mm. arp.exe, dhcpcsvs.dll, ftp.exe jne.)puuttuu. 98-levyllä ne eivät ole, olen skannannut levyn useamman koneen etsi-toiminnolla ja selannut levyn läpi myös manuaalisesti.
Netissä surffatessa olin ymmärtävinäni, että valtaosa kyseisistä puuttuvista tiedostoista sijaitsee MIkrosoftin omassa päivityspaketissa nimeltä Ws2setup.exe. Latasin sen toiselle koneelle, poltin cd:lle kannettavassa ei ole USB-liitäntää)ja yritin sitten purkaa paketit 98:lle, mutta turhaan. 98 kertoi, että paketti on tarkoitettu vain 95:lle.
Olen rittänyt myös 98 uudelleen asennusta, mutta sekään ei onnistu.
Onko tehtäväni toivoton, onko joku onnistunut tässä? Mielenkiintoista on tietysti vielä se, että kyseisessä koneessa ei ole lainkaan 10/100 verkkokorttia, ainoastaan perinteinen 56 -modeemi. Eikös kuitenkin tämäkin laite vaadi nuo puuttuvat tiedostot toimiakseen?
langaton verkkokortti ja 98
5
661
Vastaukset
- nätisti
niin ihme on jos saat toimimaan.
Koululla yritettiin asiakkaan koneeseen joskus samaa, ei onnistunut kukaan asennuksessa vaikka paikalla oli opettajista mikrotukeen asti yrittämässä.
Mutta jos onnistut, kerro ihmeessä miten. - Tavallinen*
Ethernet verkkokortti. Niihin tulee mukana disketti, joka sisältää ohjaimet ja LAN toimii hyvin 95:ssäkin.
WLAN tuskin. Systeemiä ei suunniteltu langattomuuteen.- toimii WLAN
katseleppa alas...
- on...
tavallinen d-linkin verkkokortti ja siitä liitetty ls:n wap-54g ja se langattomaan reitittimeen yhteydessä. Hyvin toimii ei pätki yhtään. Ja on nopea. Vertailupohjaa on. Tappelin aikani noitten langattomien verkkokorttien kanssa. Sullekin varmaan toimiva systeemi.
- JVa
Kunnostin juuri tyttäreni vanhan win98 koneen ja laitoin siihen vanhan verkkokorttini. Toimiakseen Win98 pyysi monia vastaavia tiedostoja ja ehkä juuri samojakin.
Tässä hakutilanteessa ei WIN98 osannut ottaa tietoja asennuslevykkeeltä, vaikka ne siellä olivatkin pakattuina cap-tiedostoihin.
Esim. FTP.EXE on NET8.CAP sisällä.
ARP.EXE on NET8.CAP sisällä.
Se kolmas mainitsemasi oli ehkä väärin kirjoitettu (ei s), DHCPCVC.DLL on NET7.CAP sisällä.
Näitä cap-tiedostoja voi purkaa ja polttaa vaikka sellaisenaan avautuvat tiedostot CD:lle, josta sitten antaa koneen ne hakea, taikka syöttää yksitellen disketiltä jokainen, mitä kone pyytää. Näin jouduin minä viimeksi tekemään, joskus aiemmin meni CD:ltä.
Neuvoisin avaamaan nyt ainakin kaikki net7 - net10 cap.tiedostot asennuslevykkeeltä jonnekin, mielellään toiseen koneeseen, josta voit sitten siirrellä tarvittavat. Pysyy homma paremmin hanskassa. Tähän hommaan tarvitaan jonkun verran kokemusta, mutta kyllä se kuitenkin toimii.
En huomannut yhtään vastausta tähän viestiin, joten päätin vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785