Miksi hyvä itsetunto tuo kateellisia ihmisiä rinnalles!?
hyvä
3
525
Vastaukset
- kaverin kokenut
Usein ongelmana on se, että kyseesä ei ole hyvä itsetunto vaan narsistinen kuvitelma itsestään. "Kateelliset" ihmiset eivät myöskään ole kateellisia vaan lähinnä kyllästyneitä kuuntelemaan väritettyjä tarinoita ja joskus jopa suoranaisia valheita joita "hyvän itsetunnon omaava" suoltaa.
Jos tuntuu siltä, että muut mollaavat ja kaveruussuhteet jäävät lyhytaikaisiksi, kannattaa tehdä pieni reality check: olenko minä todella sitä, mitä annan ymmärtää ja onko puheillani aina totuuspohjaa.- niinPÄ NIIN
tässähän se taas nähdään. en ole ihan sitä mitä kerrot.olen hiljaista, ujoa ja arkaa mutta rehellisitä ihmistä. ehkä vaa vähän avointa seurassa jotka tunnen erityisen hyvin. olen sinut itseni kanssa ja mitä tuntemuksiin/kuvitelmiin tulee nii koulukiusaamisen seurauksena ajattelen koko ajan että mitähän toikin nyt musta tossa ehkä ajattelee, no tätäpä asiaa ei moni ymmärräkkään ja käsittääkkin väärin, kokenut olen. tuosaahan sen kateuden voi taas mitata. usein sitä ujoistakin luullaan heti että on ylpeä vaik ei sitä edes ole. taas tuota ennakkoluuloisuutta minkä ihmiset vois jo unohtaa. ja mitä kateellisiin ihmisiin tulee olen huomannut että moni kateellinen VASTA ONKIN SE VALHEIDEN LEVITTÄJÄ!
- itsetär
Se vaan ärsyttää, jos on tasapainossa itsensä kanssa. Se on heti ylpeyttä ym. paskaa, koska ihminen ei saa tässä maassa olla onnellinen ja tyytyväinen. Asiat ei saa olla paremmin kuin toisella.
Minäkin olen itsevarma ja puheliaskin, mutta ihmiset kyllä yleensä juttelevat mielellään kanssani ja soittelevatkin kuulumisiaan, että en minä varmaan nyt niin ärsyttävä voi olla, mutta kai sitten olen. Miksi pitäisi muuttaa puheliaisuuttaan, jotta muita ei ärsyttäisi. sehän on vaan elämän sääntö, että meitä on moneen junaan. Valehdella en kyllä osaa, siinä se vika varmaan onkin;)
Ole vain itsevarma ja älä anna muiden lannistaa, jos joku ei sitä ole, se ei ole sinun ongelmasi. Minuakin ärsyttää ihmiset jotka tietää kaikesta kaiken ja ovat jatkuvasti äänessä, että onhan sitä hyvä antaa tilaa muillekin ilmaista itseään.Itsetunto ei kuitenkaan korreloi mitenkään suoraan tähän saarnaamiseen ja ylpistelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379