Onko mitään järkeä opiskella lääkäriksi ja diplomi-insinööriksi. DI-pääaineena olisi bioelektroniikka, lääketieteellinen tekniikka tjsp.
Saakohan mitään lääkiksen kursseja korvattua TKK:n kursseilla? Toisaalta rahaa saisi varmaan enemmän jos unohtaisi DI:n opinnot ja opiskelisi pelkäksi lääkäriksi. Tekniikka ja laitteiden suunnittelu kyllä kiinnostaisi enemmän.
DI + LL
4
1276
Vastaukset
- medisinaren
Kannattaa opiskella vain sitä lääketieteen tekniikkaa. Kuulostaa siltä että olet siitä kiinnostunut ja yleensä silloin kannattaa näin suuntautua.
- DI-erkki
Samaa mieltä edellisen kanssa. Eli jotenkin vaikuttais turhalta tuo lääkiksen opiskelu, jos kiinnostus tekniikkaan. Lääkiksen opiskelu vaatii tietääkseni läsnäoloa, joten noiden kahden tutkinnon suorittaminen rinnakkain saattaa olla aika hankalaa.
- *TT*
Ollaankohan me istuttu samoilla kursseilla? ;)
Olen opiskellut lääket. tekniikkaa pari vuotta, mutta motivaatiokäyrä laskussa.. Päätin yrittää nyt yhden kerran sinne lääkikseen ja opiskella sitten DI -paperit jos ei tärppää. Jos sinua kiinnostaa tekniikka, opiskele ihmeessä DI:ksi. Itselläni on juuri se tilanne että tekniikka tökkii (siis kiinnostus siihen).
Sen verran olen asioista selvillä, ettet saa korvattua ainoatakaan lääkiksen kurssia. Tai ehkä joku kahden opintopisteen fysiikan perusteet tms, mutta eipä tuo paljon auta.
Itse kysymykseen vastaisin ei, ei kannata. Koska ei ole olemassa tekniikkaan erikoistunutta lääkäriä, on vain lääketieteeseen erikoistuneita tekniikan osaajia. - Anonyymi
Kyllä ilman muuta kannattaa opiskella bioelektroniikkaa ja yhdistää sekä biologia ja lääketiede, että sähkötekniikka insinööripuolelta. Se tulee olemaan tulevaisuuden ala. Ihmisillä on elektromi. Ihmiset ovat kuulleet genomista, mikrobiomista ja viromista. Harvempi on kuullut elektromista, mutta sellainen ihmisellä on. Sillä tarkoitetaan solujen sähköisiä ulottuvuuksia ja ominaisuuksia. Ihmisestä tulee erityisosaaja kun hän ottaa haltuunsa nämä molemmat osa-alueet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1101006
- 47984
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p56937KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12911Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(48834