volvo 460

insinööri Putkonen

Kertokaa kokemuksia volvon 460-mallista. Mitä positiivista sanottavaa ja mitä negatiivista... Kertokaa yleiskuvanne autosta, onko kallis ylläpitää? Olen ehkä aikeissa ostaa kyseisen mallin auto, kannattaako käyttäjien mielestä?
Ja erityisesti olen kiinnostunut 1.8 turbosta(bensa)...

46

21701

Vastaukset

  • Mulla oli neljä vuotta 460 1,6 ruisku,olin todella tyytyväinen autoon.Sitten erehdyin vaihtamaan sen v40:seen joka oli todella huono verrattuna 460:seen. 406:sen mittarissa oli myynti hetkellä 415tkm,ja ei syönyt öljyä.

    • Juu, eli ihan on positiivisia kokemuksia kyseisestä autosta...
      Entä minkä verran tuommonen volvo mahtaa viedä bensaa..? Ja onko paljon sähkövikoja kun olen jostain semmosta kuullut?


    • insinööri Putkonen kirjoitti:

      Juu, eli ihan on positiivisia kokemuksia kyseisestä autosta...
      Entä minkä verran tuommonen volvo mahtaa viedä bensaa..? Ja onko paljon sähkövikoja kun olen jostain semmosta kuullut?

      itselläni volvo 460 aut 2.0 matka ajossa noi 8l/100 km.


    • kuski.. kirjoitti:

      itselläni volvo 460 aut 2.0 matka ajossa noi 8l/100 km.

      Elikkä tuommonen 460 2.0 SE Automaatti ei kuluta paljon, Mutta kiihtyy helevetin hyvin automaatiksi


    • insinööri Putkonen kirjoitti:

      Juu, eli ihan on positiivisia kokemuksia kyseisestä autosta...
      Entä minkä verran tuommonen volvo mahtaa viedä bensaa..? Ja onko paljon sähkövikoja kun olen jostain semmosta kuullut?

      ja 1.8 moottori, EI TURBO, viime tankkauksen yhteydessä laskeskelin että söi 8,7l/100km, mutta olen vain ajellut lyhyttä 15 kilometrin matkaa kodin ja kaupungin välillä, ihan ympärivuotisesti. Pidemmällä ajolla olen päässyt kulutuksessa 6,7l/100km. Omassa autossa ei tuo bensamittari toimi, vika on ihan mittaristossa, tutkittiin vika viime kesänä. Muuten en voi moittia autoa, vaikka mulla ei olekaan turboa, niin silti liikkeelle lähtee äkäisesti, ja antaa tasaisen varmaa kyytiä. Mulla 440:ssä on 267 tuhatta kilometriä takana. Ainoa on mitä saan varoa on että jos sammuu, keskelle liikennevaloja esimerkiksi, niin ei kostealla kelillä lähde välittömästi uudelleen käyntiin. Lisäksi starttimoottori jää käynnistyksen yhteydessä hetkeksi pyörimään päälle ajoittain, mutta ei mitenkään että olisi ajon aikana päällä. Omassa oli pakoputki remontti, jarrut on kokonaan uusittu, auto maalattiin 2 vuotta sitten kokonaan sekä ruostekorjattiin. Iskunvaimentajat on kuulemman seuraavaksi remontin kohteena, muttei ollut katsastuksessa vielä ongelma koska ovat kuluneet varsin tasaisesti. Hiljainen käyntiääni, mukavat istuimet ym. sisustus. Sähkövikoja ei mulla ole ollut, vaikuttaisikohan sitten se yksi ikivanha releen oikaisu joka oli ostohetkelläkin jo, eipä tullut korjattua... Ainoa mikä on oikutellut että pissapojan valo jää kuoppaisen matkan jälkeen palamaan vaikka säiliö olisi lähestulkoon täynnä. Hyvä käyttöauto, ohjaus erittäin hyvä.


  • Mamman 1.6i:stä kokemuksia:
    - suht. hiljainen auto
    - pikkuruokainen
    - riittävän ripeä
    kytkin, käsijarrun vaijeri, sekä pakoputkea uusittu n.210tkmissä.
    ei ole sen jälkeen kolissut eikä muutakaan pettänyt (nyt 240tkm)

  • Joo, elikkäs kannattaa ehdottomasti vielä miettiä sitä auton laittoa. Varsinkin tuommoiset 460:t Volvot tuppaa olemaan sellaisia menomiesten ajoneuvoja...Mietippäs esimerkiksi, koska olet viimeksi käynyt kavereidesi kanssa viihteellä keskellä viikkoa? Kannattaa ensin hoitaa tuo sosiaalielämä kuntoon, ennen kuin harkitseekaan tämän luokan investointeja. Ps. Tulee halvemmaksikin.

  • Aikaisemmat kokemukset suht samanikäisistä Fiesta, Nissan, Mazda jne. ja täytyy n. 2000 kilsan kokemuksella sanoa että loistava auto. Itseasiassa ajettavuudeltaan mukavampi kuin tutun 2004 Audi A4 . Noihin vanhoihin japseihin ja Fiestaan verrattuna Luxus-auton tuntua. On tehostin, ABS, penkinlämmittimet jne. Ei rämise eikä pauku ja kaikki sähköreleet toimii. Penkit on tosi hyvät ja joidenkin mielestä alimitoitettu 1.6 litranen mielestäni vähintään riittävä tuohon koriin ja mihin hintaan. Sekä halpa hankkia että ylläpitää. Ts. Jos löydät oikeasti hyvän yksilön niin suosittelen lämpimästi.

    • riippuu ihan miten sitä on pidetty, sähkövikoja noissa tuuppaa olemaan ja muitakin mielenkiintoisia vikoja kuten bensamittarin valehtelu.


    • no joooo kirjoitti:

      riippuu ihan miten sitä on pidetty, sähkövikoja noissa tuuppaa olemaan ja muitakin mielenkiintoisia vikoja kuten bensamittarin valehtelu.

      vanha ketju mutta eipä tuo mitään..

      Itellä -93 volvo, uudemmalla korilla. Ajettavuus on herkkä, samoin kaasu. Verrokkina toimii bmw 525. Yleiskuva autosta on hyvä hintaansa nähden, nykyään saa tosi halvalla. Eikun ostamaan ja tietty kannattaa kattoa noita tyyppivikoja ihan paikan päällä ennen ostoa..


  • Pysy kaukana. Tältä vitutukselta mikä ton vehkeen kanssa puljatessa on kertynyt en kovin kattavaan selostukseen kykene.
    Ensinnäkin ton paskaläjän suunnittelussa on lähtökohtaisesti kaikki mennyt päin vittua ja toisekseen ajettavuus on ihan paska ja muutenkin ihan syvältä koko työpistekin (vaihdekeppi, polkimet, ratti yms.).

    • juu ja nyt on kyseessä varmaan mies joka ei ymmärrä hyvän päälle tai on syntynyt hopealusikka perseenreiässä. Musta toi volvon on aivan loistava ajettaavuus hyvä ohjaus hyvä ja vaihteisto hyvä. ainoa vaan että pakoputki vähän vuotaa ja pitää ääntä ja käsijarrun vaijeri pitää vaihtaa mittarissa vähän alle 200 000km.


    • 460 kirjoitti:

      juu ja nyt on kyseessä varmaan mies joka ei ymmärrä hyvän päälle tai on syntynyt hopealusikka perseenreiässä. Musta toi volvon on aivan loistava ajettaavuus hyvä ohjaus hyvä ja vaihteisto hyvä. ainoa vaan että pakoputki vähän vuotaa ja pitää ääntä ja käsijarrun vaijeri pitää vaihtaa mittarissa vähän alle 200 000km.

      Auto on tosi hyvä lukuun ottamatta ruostetta.


    • Saatanan paskaläjä koko Volga Volvo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • 1.6 460 DL Vulva ollut vuoden päivät ja hyvin on pelittänyt. Käsijarrun vaijeri menossa just vaihtoon, muuten on tekniikan puolesta ollut kunnossa. 186k ajettu yksilö tuolloin, 1000€ maksoin ja oli juuri leimattu. Kulutus varmaan 6.5-7l/100km luokkaa, maantiellä mahdollisesti vähemmän. Bensamittari todellakin liikkuu eri vauhtia täytenä ja tyhjänä, johtunee ehkä alkuperäistä isommasta tankista tms. Pikkusen miinusta myös helmojen alkuperäiskoteloinneista, jotka kerää paskaa ja siten helmat mätänee pahasti. Mutta jos helmat ja takakaaret on hitsailtu kuntoon niin ei pitäs enää vaivata. Edessä oli joku tyypillinen vika etutukivarsissa tms. (joku voi tarkentaa) vaatii hitsausta, tälle autolle oli edellinen omistaja tehnyt ko. rempan. Huolettomia kilometrejä ollut, ei mitään sähkövikoja tähän mennessä.

    • Juu itsellänikin on sellainen kuva jäänyt, että ainakin tasanen on kyyti isolla tiellä. Mutta joku joka tietää, niin voisi listata niitä asioita mitä kannattaa tsekata ennen ostoa kyseisestä biilistä. 460 2.0 olis kiikarissa.


    • VolvoKiikarissa kirjoitti:

      Juu itsellänikin on sellainen kuva jäänyt, että ainakin tasanen on kyyti isolla tiellä. Mutta joku joka tietää, niin voisi listata niitä asioita mitä kannattaa tsekata ennen ostoa kyseisestä biilistä. 460 2.0 olis kiikarissa.

      koneella? Nimittäin 440 ja kai 460 tehtiin 1990 luvun alkupuolella Hollannissa ja oli joku muu kuin Volvon kone. Niin että kertokaas tietävät mistä mallista alkaen näissä on "ruotsinrautaa" vai onko. On nimittäin hyviä kokemuksia Volvoista Volvon omalla koneella ainakin. Nyt on alla 740 ja n. miljoona km!! Nyt sitte ois aika katella verskimpää ja esim. 460 ja joku 1995 malli ja n. 200 000 km ajettu. Niitä näkyy saavan n. 1700- 2500€ lla.


    • Volvon omalla kirjoitti:

      koneella? Nimittäin 440 ja kai 460 tehtiin 1990 luvun alkupuolella Hollannissa ja oli joku muu kuin Volvon kone. Niin että kertokaas tietävät mistä mallista alkaen näissä on "ruotsinrautaa" vai onko. On nimittäin hyviä kokemuksia Volvoista Volvon omalla koneella ainakin. Nyt on alla 740 ja n. miljoona km!! Nyt sitte ois aika katella verskimpää ja esim. 460 ja joku 1995 malli ja n. 200 000 km ajettu. Niitä näkyy saavan n. 1700- 2500€ lla.

      Eli siis käsittääkseni 300 ja 400 sarjalaiset on renaultin koneella, muut volvot omalla luotettavalla volvon moottorilla.


    • VolvoKiikarissa kirjoitti:

      Juu itsellänikin on sellainen kuva jäänyt, että ainakin tasanen on kyyti isolla tiellä. Mutta joku joka tietää, niin voisi listata niitä asioita mitä kannattaa tsekata ennen ostoa kyseisestä biilistä. 460 2.0 olis kiikarissa.

      tuolta löytyy yli 300 automallin tyyppiviat: http://www.hs.fi/autot/vikasarja/


    • VolvoKiikarissa kirjoitti:

      Juu itsellänikin on sellainen kuva jäänyt, että ainakin tasanen on kyyti isolla tiellä. Mutta joku joka tietää, niin voisi listata niitä asioita mitä kannattaa tsekata ennen ostoa kyseisestä biilistä. 460 2.0 olis kiikarissa.

      Jos kiinnostaa voisin myydä hyvän yksilön. Ainoo vaa että ruostetta. Jos kiinnostaa alexander@elisanet.fi


    • Mulla kaksi kappaletta 460:stä. Toinen Volvon omalla koneella ja toinen Rellun koneella. Toinen vm.1991 ei ikinä mitään vikaa, oli mulla sentään 12 vuotta, ei sähkövikoja eikä muuta, mutta kuuluisat ruosteviat kyllä. Ostin 1992 mallisen rellun moottorilla joka on laskempi, mutta ei mitään vikaa, ja todella mukavat penkit ja aina päässyt mihin olen ikinä halunut mennä, katsastin kesäkuussa 2012 ja täysin virheetön, katsastuksesta meni heittämällä läpi. Vanhempi vm 1991 vielä tallella, en haluaisi luopua. Ostakaa ihmeessä 460 Volvo, pitäkää pelleistä huolta ja lupaan ettei ostoa kadu! 14-vuoden kokemuksella voin näin rehellisesti sanóa, mihinkään en niitä vaihtais!


  • 400 sarjalaisista 440 ja 460, oman ja kaverin auton perusteella voisin mainita jotain piirteitä.

    - Ohjattavuus herkkä, samoin kaasu
    - Kevyt auto
    - SE mallin varustelu aika kattava, kunhan kaikki toimii
    - 400 sarjalaiset valmistettu Alankomaissa, kone rellun
    - Paljon sähköosia mm. kampiakselinasentotunnistin, tälläinen oli itellä rikki ja piti auto viedä korjaamolle kun ei parin viikon pohdinnan jälkeen vikaa löytynyt.
    - Alusta ei parhaimmasta päästä
    - Ruostetta lähinnä kaarissa ja pakoputkessa (laho)
    - Ohjattavuus kaupungissa hyvä, isommalla tiellä ohjaus liian herkkä. Ainakin omaan makuun. Verrokkina bmw 525.
    - Varaosat halvat, samoin itse autokin. Valmistettu 1989–1996, -93 loppuvuodesta tehtiin "facelift" jolloin muuttui enemmän uuden auton näköiseksi.

    Kiskurihintoja pyydetään edelleen noistakin, ei kannata hommata sitä -96 vuoden 200tkm ajettua kun puolet halvemmalla saa -93 vuoden malleja samalla kunnolla...

    • kun äynnistäessä kolahtaa kojelauta ja ratti putki, myös n.2000:n kierroksilla antaa resonanssia?? Tynyt on tiviit mootttorissa ja kelkassa ei heilu kone, kun ravistaa, tai vaihteella käsijarru päällä yrittää liikkeeelle kone ei ylimääräistä heilahtele?? Käsittämätön vika tää on kuulemma yleisesti,näissä malleissa??


    • Itellä ollu vuodenpäivät 460 GL vm-90 ja aivan loistava auto. Ainoa "vika" joka on vuodessa tullut on että jarrupalat kului loppuun :) mittarissa 250tkm ja kone kehrää kuin uusi. Pari tyyppi vikaa jotka näistä tiedän on se että takapuskurin kiinnikkeet napsahtaa poikki ja puskuri alkaa roikkua mutta se ei tosin menoa haittaa ja on halpa korjata ja se että helmat mätänee helposti jos pitää helmamuoveja paikallaan (vesi,kura ja talven suolat) kerääntyy muovien sisälle ja pikkuhiljaa syövyttää helmaa. Sitten kun tuo auto joskus tuosta räjähtää (tuskin ikinä) niin ostan samanlaisen mutta parivuotta uudemman ;)


    • WAHELI kirjoitti:

      kun äynnistäessä kolahtaa kojelauta ja ratti putki, myös n.2000:n kierroksilla antaa resonanssia?? Tynyt on tiviit mootttorissa ja kelkassa ei heilu kone, kun ravistaa, tai vaihteella käsijarru päällä yrittää liikkeeelle kone ei ylimääräistä heilahtele?? Käsittämätön vika tää on kuulemma yleisesti,näissä malleissa??

      Vaihda värinänvaimennin. Se on 15 senttiä pitkä iskarin oloinen hydraulinen vaimennin koneen päädyssä. Pulteilla päästä kiinni, helppo vaihtaa. Motonetistä seitsemän kymppiä. Kuluu vanhemmiten ja moottori pääsee liikkumaan liikaa.


    • Mielestäni ohjattavuus on aika tukeva eikä herkkä, kaupungissa ja maantiellä erittäin hyviä ajettavia. Kaasu on herkkä ja kiihtyvyyskin on näissä kohtuullisen hyvällä tasolla. Jaksavat ja vääntävät moottorit jotka eivät syö öljyä ja eivät kuluta liialti bensaakaan. 200 tuhatta ajetulla 400-sarjalaisella ajaa vielä 100 tuhatta lisää ellei jopa 200 tuhatta kunhan öljyt vaihtaa 10 tuhannen kilometrin välein ja vaihtaa öljynsuodatinta. Omassa Volvossa öljynsuodatin on poikkeuksellisen helpossa paikassa, heti kun konepellin avaa niin suodatin tulee moottorinkyljestä vastaan...

      Bensamittarin toiminnassa vikaa useimmissa autoissa, riksamittarin mukaan tulee ajella.

      Alusta on kylläkin parhaimmasta päästä mikäli se on asianmukaisesti massattu. Omassa -92 Volvossa ei ole alustassa ruostetta lainkaan, aina on katsastaja kehunnut pohjan kuntoa.

      kuluvat osat kuluvat myös, joten niitä pitää Volvossa vaihdella ehkä hieman keskimääräistä useammin. Jos jarruputkissa on vikaa, kannattaa uusia kaikki jarrupuolelta niin menee vuosia eteenpäin.

      Ruostetta tulee näihin, kuitenkaan ei ole pahimmasta päästä mikäli pitää huolta auton puhtaudesta ja puuttuu ruosteen etenemiseen.

      Sähkölaitteita on paljon, kuitenkin toimivat kohtuu hyvin ja vikoja suhteessa vähän kun katsoo autojen ikää.

      Käynnistyy talvella erinomaisesti, lämmittää tai ei. Kesällä voi kuumuuden myötä olla käynistysongelmia ja syksyllä kosteilla keleillä, mutta ainakin minulla on joka kerta auto käynnistynyt joten kuten, eli tielle ei ole jättänyt.

      Yleisesti matkustaminen 400-sarjalaisella on mukavaa. Tutulla on kevyt Chervolet Kalos jossa kuuluu kaikki kevyemmätkin huminat, tähän nähden Volvo on hiljaisempi matkustustiloiltaan eikä moottorikaan pidä kamalan kovaa käyntiääntä.

      Edullinen ylläpitää ja käyttää. Pientä vaivannäköä auton kunnossapidossa (peseminen, huollot) niin Volvo menee helposti 300 000 kilometriä ellei enemmän ilman suurempia remontteja.


  • Muutaman vuoden ja lähes 100tkm ajellut nyt tuollaisella vm.94 460 1.8:lla ja täytyy myöntää että ainakin meikäläisen kohdalla on yllättänyt luotettavuudellaan ja sellaisella yleisellä mukavuudellaan.

    Hiukan ohimennen hankin tämän aikoinaan vähän alle 200tkm ajettuna ja ihan normaaleilla kulutusosilla on selvinnyt mitä menee kaikissa. Pari huonon näköistä alipaineletkua ja hiukan sähköjohtoja olen fiksaillut vaikka ne eivät vielä ongelmia aiheuttaneetkaan mutta ennakkohuoltohan se viisainta on ja näissä ainakin kannattaa noita maadoituksia silmäillä, tosin itse olen joka autoon parannellut noita.

    Kertaakaan ei ole välille jättänyt ja talvella täällä pohjoisessa yli 30-asteen pakkasellakin on lämpöä riittänyt ja kulku on ollut varmaa.

    Yksilöitä nämä vanhat autot ovat.

    • Omia kokemuksia Volvo 460 92 1.8 nelipisteruisku (itse ajoin 70tkm) ja 96 1.8 yksipisteruisku(itse ajoin 30tkm)

      - Hollannissa valmistettu koneet on rellun,sekä vaihdelaatikko
      - Edullinen ostaa,toki arvo laskee äkkiä
      - Ollut erittäin varmatoimisia ja talvisin lämpöisiä,ei jätä tienpäälle ja aina lähtee käyntii kelissä ku kelissä, ei nestevuotoja ei öljyn kulutuksia. Poikkeuksena vm 95 2.0
      - Edulliset varaosat ja pieni bolttoaine kulutus
      - Vain omilla sytytystulpilla toimii (ei tarvike osilla)
      - Sähkövermeet toimivat hyvin,ei koskaa mitää vikoja
      - Katsastus on kova paikka moiselle mallille(Päästöt,nivelet,jarrut,ruoste pohja takakaaret)
      - Antoi tasasta kyytiä maantiellä
      - Jakopään hihnalla vaihtovälinä 90tkm(kannattaa ostaa merkkiliikkeestä ei mittää tarvike härpäkkeitä.

      Lopputulokseni:Mielestäni Hinta/laatu luotettavuuksineen hyvä,ei tietenkää isompien volvojen tasoinen.

      T: Volvo kuski


    • Volvo kuski kirjoitti:

      Omia kokemuksia Volvo 460 92 1.8 nelipisteruisku (itse ajoin 70tkm) ja 96 1.8 yksipisteruisku(itse ajoin 30tkm)

      - Hollannissa valmistettu koneet on rellun,sekä vaihdelaatikko
      - Edullinen ostaa,toki arvo laskee äkkiä
      - Ollut erittäin varmatoimisia ja talvisin lämpöisiä,ei jätä tienpäälle ja aina lähtee käyntii kelissä ku kelissä, ei nestevuotoja ei öljyn kulutuksia. Poikkeuksena vm 95 2.0
      - Edulliset varaosat ja pieni bolttoaine kulutus
      - Vain omilla sytytystulpilla toimii (ei tarvike osilla)
      - Sähkövermeet toimivat hyvin,ei koskaa mitää vikoja
      - Katsastus on kova paikka moiselle mallille(Päästöt,nivelet,jarrut,ruoste pohja takakaaret)
      - Antoi tasasta kyytiä maantiellä
      - Jakopään hihnalla vaihtovälinä 90tkm(kannattaa ostaa merkkiliikkeestä ei mittää tarvike härpäkkeitä.

      Lopputulokseni:Mielestäni Hinta/laatu luotettavuuksineen hyvä,ei tietenkää isompien volvojen tasoinen.

      T: Volvo kuski

      mulla kulutti pitkällä matkalla 6,94L/100 km ja sekalaisessa puolet kaupunkia ja puolet matkaa... niiin about semmoset 8-9L/100 km...

      Vikojakaan ei oleo ollut muuta kun nyki niin käytin ohjailaitteenpistokkeenpois ja putsasin hapettumat ja matka jatkuu... =)


    • Volvomies91 kirjoitti:

      mulla kulutti pitkällä matkalla 6,94L/100 km ja sekalaisessa puolet kaupunkia ja puolet matkaa... niiin about semmoset 8-9L/100 km...

      Vikojakaan ei oleo ollut muuta kun nyki niin käytin ohjailaitteenpistokkeenpois ja putsasin hapettumat ja matka jatkuu... =)

      180 000 ajettuna ostin ,ja vajaa 300 000 mittarissa, kun läksi. Vikoja/vaihdettuja osia:
      -1kpl jarrusylinteri
      -käsijarruvaijeri
      -jarruhihnat uudet
      -laturi
      -vesiletku
      -ruostui vähän liian helposti.
      hyviä puolia:
      kylmäkäynnistyvyys oli täys yllätys itselle, kun hollantilais/ranskalainen(1.8 rellun kone) auto kyseessä. Semmosta pakkasta ei ollu ,ettei lähteny. Vm-92 Ajettavuus ikäisekseen, silkkaa juhlaa. Todella hyvä , ja vakaa ajettava.

      Huonoja ominaisuuksia:
      Jos käyttö oli harvakseltaan esim. kerran viikkoon, keräsi virranjakajaan kosteutta. Lähti kyllä hyvin käyntiin niin kun todettu, mutta sammu sitten vähän ajan päästä tuohon häiriöön. Hankala sen jälkeen saada uudestaan liikkeelle, jos ei kuumailmapitoolia käsillä millä kuivatella. Myös huohotin jääty oikein kovalla pakkasella.
      Että, eipä siinä kovin kalliita remontteja ollu, eikä mitään kulumia nivelissä, mikä oli sekin positiivinen yllätys. Sanoisin ,että ainakin hintansa väärti, kun arvohan näillä 460:illä on aivan mitätön nykyään, ja ajettavuuskin on kohdillaan.


    • käytettynä kirjoitti:

      180 000 ajettuna ostin ,ja vajaa 300 000 mittarissa, kun läksi. Vikoja/vaihdettuja osia:
      -1kpl jarrusylinteri
      -käsijarruvaijeri
      -jarruhihnat uudet
      -laturi
      -vesiletku
      -ruostui vähän liian helposti.
      hyviä puolia:
      kylmäkäynnistyvyys oli täys yllätys itselle, kun hollantilais/ranskalainen(1.8 rellun kone) auto kyseessä. Semmosta pakkasta ei ollu ,ettei lähteny. Vm-92 Ajettavuus ikäisekseen, silkkaa juhlaa. Todella hyvä , ja vakaa ajettava.

      Huonoja ominaisuuksia:
      Jos käyttö oli harvakseltaan esim. kerran viikkoon, keräsi virranjakajaan kosteutta. Lähti kyllä hyvin käyntiin niin kun todettu, mutta sammu sitten vähän ajan päästä tuohon häiriöön. Hankala sen jälkeen saada uudestaan liikkeelle, jos ei kuumailmapitoolia käsillä millä kuivatella. Myös huohotin jääty oikein kovalla pakkasella.
      Että, eipä siinä kovin kalliita remontteja ollu, eikä mitään kulumia nivelissä, mikä oli sekin positiivinen yllätys. Sanoisin ,että ainakin hintansa väärti, kun arvohan näillä 460:illä on aivan mitätön nykyään, ja ajettavuuskin on kohdillaan.

      Onko Volvo 460 2.0 koneessa ruisku vai ei? 18 vuotias sukulaispoika sanoo että on ruisku, miten asia on kysyy 30v äijä? omistan ks. auton ja en tiedä näistä koneista mitään.


    • äijä. kirjoitti:

      Onko Volvo 460 2.0 koneessa ruisku vai ei? 18 vuotias sukulaispoika sanoo että on ruisku, miten asia on kysyy 30v äijä? omistan ks. auton ja en tiedä näistä koneista mitään.

      On nelipiste ruisku.


    • äijää kirjoitti:

      On nelipiste ruisku.

      yksi parhaimmista autoista,kun nykyistä hintaluokkaa katselee.leimattuja saa jo 500 eurolla.myin -94 mallisen mittarissa 380 tkm ja hyvin pelitti.kulutusosia jouduin laittamaan.

      vaihtoautoliike ei huolinut vaihdossa,vaikka oli leimassa.ostin s 70:sen saa nähä kuinka kestää.


  • Mulla on hyviä kokemuksia 460 mallista.Ei mitään isompia vikoja,ei koskaan ole jättänyt tielle,talvella käynnistyy hyvin.2.0 kone mukavan ripeä.
    Mutta ehdottomasti 94-96 vuosmalli kannattaa ostaa niis ei enää lastentauteja esim sähkövikoja, toisin kun 88-91 malleissa voi olla.ja 94-96 mallit faceliftattu.
    Ehdottomasti kannattaa ostaa

  • hyvä auto, ainakin mallin loppupään erät.ei sähkövikoja

  • Itellä tollanen 460 2.0 -96 mallia ja 170000 mittarissa.
    Ihan hyvä autohan tuo on, monet kyllä haukkuu huonoks, en tiedä miks.
    Ei tuossa ole mun mielestä ollu vikoja sen enempää ku muissakaan omistamissani autoissa, ja mulla on monenlaista autoa ollut!

    Kersana mul oli 440GLT 1,7l koneella, sillä ajelin 140-300tkm välin ja rääkkäsin sitä antaumuksella, mut se vaan toimi. Nokka-akselin laakeri siitä kerran kämähti vaihtamisvirheen seurauksena, meni ylikierroksille oikein huolella :D

    Eli mulla on kaks 400-sarjalaista ollut ja ihmettelen aina kun niitä huonoiks haukutaan. Eihän ne tietenkään isompien Volvojen veroisia ole, mutta japseihin yms. verrattuna oikein hyviä. Eikä rellun konet mitään huonoja ole, on niitä isommissakin Volvoissa, tai mitä lie PSA tuotteita ovatkaan.

  • pahin vika em.volvoissa ns.apurunko,ohutta huonekalu-putkea,kaikissa 400 srj.autoissani ollut sama mätävika.onneksi katsastaja hyväksyy hitsauksen nykyisin.iso ja suht kallis osa lähteä vaihtamaan.miinuksia antaisin myös nokkahihnan vaihto hintaan.on suht kallis verrattuna auton hintaan.muutakin vaihtuu kun pelkkä hihna.muuten tämä rellun sukuinen pata on toimiva ja luotettava.kaikilla pakkasilla lähtenyt käyntiin ilman moottorin lämmitystä.varaosat edullisia ja saatavuus hyvä,paitsi vanhimmat mallit,kaikkia osia ei enään valmisteta.Hinta/laatusuhde erinomainen!

    • Monilta osiltaan ihan ok auto on tuo 400-sarja. Koneista kuitenkin mainittakoon seuraavaa, omiin kokemuksiini perustuen. Kaikki muut koneet on ok, mutta tuo B18U tuottaa kohtuullisen paljon päänvaivaa... Itse moottori kyllä pelaa, mutta sen oheislaitteet alkavat näin vanhemmuuteen muistuttamaan koneen alkuperästä... (Sama kone siis kuin Renault Lagunassa)...


  • Mulla on 460gle Eikä mitään ongelmia (lukuun ottamatta autoradiota joka purkaa akun 15min). Mittarissa 310 000km EIKÄ KOSKAAN JÄTTÄNYT TIENPÄÄLLE. Gle varustelutasossa on kaikki tarvittavat varusteet lukuunottamatta ilmastointilaitette, tasoon sityy mm.sähkötoimiset etulasit ja peilit. HUOM!!! VOLVO 460 ON HUOMATTAVASTI PAREMPI KUIN SAMANIKÄINEN VOLKSWAGEN PASSAT.

    hiljaisempi
    tehoja enemmän
    pieni kuluts bensa autoksi
    halvempi ylläpito
    jousitus
    lukot ei jäädy talvella
    varmempi toimivuus
    -matalempi

    ELI OTAN ITSE VOLVON JA PASSATTI ROMUKSI!!!!!!!!!!!!!

    • Volvo on traktori


  • Itselläni on vm -95 440 1,8i, jolla ajettu 277tkm. Muuten pelannut erittäin hyvin ja varmasti, mutta hiljattain tullut huolestuttavia oireita:

    -kiihdyttäessä vaihteistosta kuuluu vinkuvaa ääntä, joka kovenee kierrosten/väännön mukana (alkoi noin kaksi viikkoa sitten)

    -maanantain kunniaksi alkoi myös sellainen oire, että kolmosvaihde ei pysy silmässä vaan pamahtaa itsestään takaisin vapaalle, ei tahdo pysyä silmässä edes väkisin

    Ideoita?
    PS. Auto menossa vaihteiston öljynvaihtoon huomenna.

  • Niin ostin 460 SE.n viime juolukuussa -11 vm-93 en oikein ymmärrä miksi tätä Alankomaiden kasaamaa Volvoa karsastetaan,oma Volvo toimi varmemmin kaikista taloyhtiön autoista(lämpöpaikka on mutta siinä seisoo murheenkryyni -98 Neon SE).Toimii kelillä kuin kelillä,ainoa asia mikä tässä mallissa on että alapallonivelet ja koiranluut tuppaa kulumaan melko nopeasti mutta muuten toimii tosi hyvin ei syö öljyä nesteet ei karkaa niin mitä tätä jatkmaan,parjattu mutta mielestäni tosi hyvä kulkuneuvo,moottori 2,0i

  • 2.0i koneella on ainakin välttävän ripeä ja mukava ajella, mutta kulutus saattaa nousta reippaasti ainakin talvella jos kaasuttelu maistuu. Vääntöä löytyy kohtalaisesti heti pienemmiltä kierroksilta lähtien, joten ei tartte aina olla polkemassa samalla tavalla kuin vaikka jotakin samanikäsiä bemareita tai volkkareita. Ruoste voi iskeä kohtalaisen helposti, ovien saranat ja muut saattaa löystyä keskimääräistä helpommin. Jossain oli moitittu myös sähkövioista, mutta omaan yksilöön ei aikoinaan niitä ilmaantunut. Mainettaan parempi auto ja mukava ajettava!

  • Volvo 460 GLE . Vuosimalli 1990. Mittarissa yli 600.000 km. Auto edelleen ajossa. Ei mainittavia vikoja.

  • Kuinka saa volvo 460 vm95 käyntiin kun keskuslukituksen kaukosäädin on paskana?

  • Ohittamalla ajonesto laitteen toiminnan lähtee käyntiin avaimesta ilman nappia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.