WIN98 XP:n tilalle ;)

tyhymä

Siis on vanha raato, jossa on XP, mutta toimii aika tahmeasti, haluaisin asentaa siihen win98:n , jotta lapset voisi selailla vanhoja romppuja jotka ei toimi XP:ssä. Miten ihmeessä teen sen...? En osaa poistaa XP:tä. Kone ei ole eikä tule verkkoon.

10

2402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin..

      käynnistä kone ensin Win98-asennusrompulla tai erillisellä Win98-käynnistyslevykkeellä.

      Sitten ajat Fdiskiin jolla poistat ensin mahdolliset loogiset levyasemat,

      sitten poistat sen ensisijaisen osion (primaariosio)

      sitten kun levyllä ei ole enää yhtään osiota niin

      teet uudet osiot, ainakin primaariosio pitää tehdä valinnalla 1.

      Sitten käynnistät koneen uudelleen jälleen sillä Win98-rompulla tai Win98-käynnistyslevykkeellä,

      formatoit asemat, ainakin C-asema pitää formatoida ja käskyllä format c: /U /S

      Ja sitten lopuksi asennat Win98:n.

      • kysymys^

        Jos XP on ntfs alustalla, niin tunnistaako 98:in fdisk sen.


      • Mutta poistaa
        kysymys^ kirjoitti:

        Jos XP on ntfs alustalla, niin tunnistaako 98:in fdisk sen.

        Se sen osaa.
        Poista non dos partition:


      • tyhymä

        Kun yrittää tunkea 98 rommpua koneeseen niin se ilmoittaa että ei voi käynnistää tässä käyttöjärjestelmässä (XP)...


      • Immu
        tyhymä kirjoitti:

        Kun yrittää tunkea 98 rommpua koneeseen niin se ilmoittaa että ei voi käynnistää tässä käyttöjärjestelmässä (XP)...

        Jos itselläsi tai jollain kaverilla ole buuttidiskettiä, hae täältä buuttilevy:
        http://www.bootdisk.com/

        Jos jollain tutulla on kone, jossa 98,
        tee siellä itsellesi buuttudisketti.

        Korppu sisään ja homma hoituu.


    • ei ole ohi

      "voisi selailla vanhoja romppuja jotka ei toimi XP:ssä."

      Mitäs ihmeitä nämä ovat?

      • tyhymä

        Heh, ne on vanhoja lasten pelejä ja tietoromppuja jotka ei toimi XP:ssä :)


      • vapaakoodari

      • Jo selvisi
        vapaakoodari kirjoitti:

        Tuossapa yksi vanha PC peli joka ei suostu WinXPssä missään yhteensopivuus moodissa toimimaan. Vaatii toimiakseen Win98:n. Peliin ei myöskään ole saatavilla päivitystä jolla sen saisi XPssä toimimaan. Ja muitakin vanhoja pelejä ja ohjelmia on jotka WinXPssä tilttaa.
        http://www.gamespot.com/pc/action/oni/review.html?om_act=convert&om_clk=gssummary

        Ok, taas opittiin jotakin uutta. Luulin että XP:ssä on sellaiset tilat että pyörii mikä vaan...


      • vapaakoodari

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      137
      1337
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe