aavikkoiguaani

karri-94

mua kiinnostas kauheesti tuo aavikkoiguaani vaikka mä tiedän että se on vaativa lisko mutta kuitenkin se ois tosi kiinnostava vekkuli olisi hauska tietää sen ruokailumäärät prosentteina kalpaisko jos antais 40% lehtevää 10% hedelmiä 40% kukintoja ja1-3% ravinteita toivottavasti joku viitsisi vastata

15

2537

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meiltä löytyy...

      Eli siis meillä tosiaan on aavikkoiguaani, ja kiva lisko onkin. Aina kuulee, että on vaativa, mutta minä olen kyseisen elukan kanssa päässyt helpolla.

      Noista prosenttiluvuista en osaa sen suuremmin kertoa, mutta kukinnot ovat aavikkoigun pääasiallinen ravinto. Talvellahan niita ei mistään saa, ellei sitten ole kesällä kerännyt niitä pakastimeen. Meillä syödään näin talviaikaan pääasiassa erilaisia yrttejä ja sitten olen pakastevihanneksia sulattanut ja vähän pienennellyt niitä. Porkkana tuntuu olevan suurta herkkua. Hedelmistä meidän otus ei ole koskaan liiemmin piitannut, mutta aina niitäkin yritän tarjoilla. Vitamiinit pitää laittaa aina ruokaan!

      Aavikkoiguaanin ruokavalion pystyy aika pitkälti kopioimaan iguaanin ruokintaohjeista. Molemmat on kasvinsyöjiä.

      Käy lukaseen Marikan herppisivuilta lisää aavikkoigusta.

      • karri-94

        kiitos tuosta iguaanin ruokinnasta varmmasti löytyykin enemmän tietoa


      • suunnitelmissa aavikkkoigu

        1. Miten aavikkoiguaanin terraariossa olevan hiekan alimmainen kerros pidetään kosteana, ilma että hiekka homehtuu? Vai onko se edes välttämätöntä?

        2. Jos omistat aavikkoiguaanin, minkä verran siitä maksoit suunnilleen? Ostitko eläinkaupasta vai jostain muualta?

        3. Onko aavikkoiguaanin terraariossa pakko olla aivan 15 senttiä hiekkaa? Vai riittääkö esim. 5-10cm?

        4. Kiipeileekö aavikkoiguaanit juuri yhtään?

        5. Kuinka terraarion ilmastointi kannattaisi hoitaa? Mihin kohtaan terraariota ilmastointiaukot olisi hyvä laittaa?

        6. Pitääkö ruokaa olla kokoajan tarjolla, vai annetaanko ruokaa vain kerran päivässä? Mikä olisi hyvä määrä antaa kerrallaan?

        7. Miten terraarion lämmitys olisi helpointa hoitaa? Onko koko terraariossa sama lämpötila ( lämmittelypaikka)?

        8. Terran minimihän on 100x50x50..Käykö terraarion kooksi esim. 120x40x40? Vai täytyykö korkeutta olla tuo 50..?

        Olen siis mahdollisesti hankkimassa aavikkoiguaania (dipsosaurus dorsalis), kunhan ensin saan terraarion muut tarpeelliset seikat valmiiksi.
        Tahtoisin kuulla vastauksia kysymyksiin, jotta pystyisin saamaan mahdolliselle tulevalle liskolle hyvät olot :)

        Aavikkoiguaanien omistajilta olen myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

        ( Mailiinkin voit kirjoittaa: tanu_manu(at)luukku.com )


      • juh
        suunnitelmissa aavikkkoigu kirjoitti:

        1. Miten aavikkoiguaanin terraariossa olevan hiekan alimmainen kerros pidetään kosteana, ilma että hiekka homehtuu? Vai onko se edes välttämätöntä?

        2. Jos omistat aavikkoiguaanin, minkä verran siitä maksoit suunnilleen? Ostitko eläinkaupasta vai jostain muualta?

        3. Onko aavikkoiguaanin terraariossa pakko olla aivan 15 senttiä hiekkaa? Vai riittääkö esim. 5-10cm?

        4. Kiipeileekö aavikkoiguaanit juuri yhtään?

        5. Kuinka terraarion ilmastointi kannattaisi hoitaa? Mihin kohtaan terraariota ilmastointiaukot olisi hyvä laittaa?

        6. Pitääkö ruokaa olla kokoajan tarjolla, vai annetaanko ruokaa vain kerran päivässä? Mikä olisi hyvä määrä antaa kerrallaan?

        7. Miten terraarion lämmitys olisi helpointa hoitaa? Onko koko terraariossa sama lämpötila ( lämmittelypaikka)?

        8. Terran minimihän on 100x50x50..Käykö terraarion kooksi esim. 120x40x40? Vai täytyykö korkeutta olla tuo 50..?

        Olen siis mahdollisesti hankkimassa aavikkoiguaania (dipsosaurus dorsalis), kunhan ensin saan terraarion muut tarpeelliset seikat valmiiksi.
        Tahtoisin kuulla vastauksia kysymyksiin, jotta pystyisin saamaan mahdolliselle tulevalle liskolle hyvät olot :)

        Aavikkoiguaanien omistajilta olen myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

        ( Mailiinkin voit kirjoittaa: tanu_manu(at)luukku.com )

        kyllä melkein kannattaisi koko olla yli ton minimin eli 120*65*65 vois olla aika passeli!


      • EMPPUSIPSI
        suunnitelmissa aavikkkoigu kirjoitti:

        1. Miten aavikkoiguaanin terraariossa olevan hiekan alimmainen kerros pidetään kosteana, ilma että hiekka homehtuu? Vai onko se edes välttämätöntä?

        2. Jos omistat aavikkoiguaanin, minkä verran siitä maksoit suunnilleen? Ostitko eläinkaupasta vai jostain muualta?

        3. Onko aavikkoiguaanin terraariossa pakko olla aivan 15 senttiä hiekkaa? Vai riittääkö esim. 5-10cm?

        4. Kiipeileekö aavikkoiguaanit juuri yhtään?

        5. Kuinka terraarion ilmastointi kannattaisi hoitaa? Mihin kohtaan terraariota ilmastointiaukot olisi hyvä laittaa?

        6. Pitääkö ruokaa olla kokoajan tarjolla, vai annetaanko ruokaa vain kerran päivässä? Mikä olisi hyvä määrä antaa kerrallaan?

        7. Miten terraarion lämmitys olisi helpointa hoitaa? Onko koko terraariossa sama lämpötila ( lämmittelypaikka)?

        8. Terran minimihän on 100x50x50..Käykö terraarion kooksi esim. 120x40x40? Vai täytyykö korkeutta olla tuo 50..?

        Olen siis mahdollisesti hankkimassa aavikkoiguaania (dipsosaurus dorsalis), kunhan ensin saan terraarion muut tarpeelliset seikat valmiiksi.
        Tahtoisin kuulla vastauksia kysymyksiin, jotta pystyisin saamaan mahdolliselle tulevalle liskolle hyvät olot :)

        Aavikkoiguaanien omistajilta olen myös kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

        ( Mailiinkin voit kirjoittaa: tanu_manu(at)luukku.com )

        Mietin tässä, että voiko aavikkoiguaanin ottaa myös pois sieltä terraariosta? Kattokun olis kiva, myös ottaa sen syliin, tai päästää vapaaksi vähäksi aikaan sisällä kävelemään..


      • EMPPUSIPSI
        EMPPUSIPSI kirjoitti:

        Mietin tässä, että voiko aavikkoiguaanin ottaa myös pois sieltä terraariosta? Kattokun olis kiva, myös ottaa sen syliin, tai päästää vapaaksi vähäksi aikaan sisällä kävelemään..

        Siis niiku haluaisin nyt vastauksii toho äskeiseen viestiin... Se olis aika tärkeetä tietää ennen ku meinaan ostaa semmoisen


      • Bää

        Tiedätkö, että voisiko kaksi aavikkoiguaania olla samassa akvaariossa? Olemme harkitsemassa kahta aavikkoiguaania, niin se olisi mukava tietäää:).


    • jellleeellly

      En suosittee aavikkoiguaania syli eläimeksi. Enkä oikeastaan kävelemään sisällekään.. Aavikkoiguaani on vaikee aloittelijoille. Meillä on jemenin kameleontti.

    • olon

      nukkuuko talviunta

    • kysymys

      Voisko aavikkoiguaanin ottaa ensimmäiseksi liskoksi?

    • iguman2

      Voi tottakai voisit ottaa minkä vaan kunhan perehdyt ensin kyseiseen eläimeen tarpeeksi.

    • igu 123

      Pureeko aavikkoigut jos annat niille ruokaa kädestä?

    • igu 123

      Ovatko aavikkoiguaanit agressiivisia, ihmisestä piittaamattomia vai uteliaita.? ELI MILLANEN LUONNE NIILLÄ ON? :) Kiitos jos jaksatte vastata:) :)

      • Anonyymi

        En tiiä


    • Anonyymi

      Missä aavikkoleguaaneja myydään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe