RASKAUS ja MAALAUS???

ÄITYLIINI82

kertokaas te jo jotka tiedätte että onko maalamisesta tai siis maalin kärystä jotakin haittaa vauvalle?pari päivää on tullut oltua maalailemassa mummolle asuntoo kuntoon et uskaltaako sielä katkus olla kun vielä olis jonkinsen verran jäljellä maalamista.mitä haittaa on jos on?kiitoksia jos joku viitsii valasta =) nyt rv 25 3 NIIN ja ihana toinen prinsessa tulossa =) =)

7

6296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä olisi

      Tässä kaksi kysymystä ja vastausta Tikkurilan sivuilta, ekan mukaan olis ok, mutta luepa tuo toinenkin:
      *********************'
      Kysymys: Olen kolmannella kuukaudella raskaana. Voinko osallistua kodin maalausremonttiin?
      Tikkurilan kuluttajamaalien vähäisestä käytöstä ei käsityksemme mukaan ole haittaa odottavalle äidille eikä vauvalle. Suosittelemme kuitenkin, että vältät liuoteohenteisten tuotteiden käyttöä tai oleskelua tiloissa, jotka on vastikään maalattu liuotteita sisältävillä tuotteilla. Sisämaaleista suosittelemme Jokeria ja Remontti-Ässää. Valitkaa muutenkin sisäremonttiin tarvittavat maalit ja lakat M1-luokkaan kuuluvista tuotteista. Ne sopivat parhaiten myös tulevalle isälle.

      Kysymys: Miten kauan maaleista haihtuu erilaisia yhdisteitä? Kuinka pian voin esimerkiksi nukkua huoneessa, jossa on tehty maalaustöitä?
      Haihtuvien yhdisteiden pitoisuus riippuu mm. maalatun huonetilan koosta, ilmanvaihdosta/tuuletuksesta, lämpötilasta ja ilman kosteudesta, pinnoitteen kerrospaksuudesta ja edellisen kerroksen kuivumisesta sekä maalausalustan kunnosta ja imevyydestä.

      Yleisohjeena on, että pidempiaikaista oleskelua tiloissa, joissa on käsitelty suuria pintoja (katot, seinät, kaapistot, laatikot) liuoteohenteisella alkydimaalilla tai lakalla, tulisi välttää noin viikon ajan. Pienempien pintojen kyseessä ollen riittää 1-3 vrk.

      Kun käytetään tavanomaisia vesiohenteisia maaleja tai lakkoja, oleskelua kannattaa välttää seuraavaan päivään saakka. Kun käytetään vähäpäästöisiä M1-maaleja, suosittelemme pidempiaikaisen oleskelun välttämistä 4-6 tunnin ajan.

      Allergisten henkilöiden, odottavien äitien ja pikkulasten kannattaa välttää oleskelua näissä tiloissa vielä pidempään.
      ***********
      Itse olin aina evakossa vaikka meillä maalattiin vesiohenteisilla maaleilla.

      En tiedä mitä voivat aiheuttaa sikiölle ...

      • Anonyymi

        Vesiohenteiset maalit sisältävät isotiatsaloneja, jotka ovat maailman eniten allergisoiva aineita.


    • uudesas talossa asuva

      Ulkona olin mukana talomme maalauksessa, koko viime kesän. Laskettu aika on siis nyt helmikuussa 07. Sisällä en pahemmin uskaltanut maalailla kun sen sisämaalin hajukin teki pahaa. Meillä käytettiin Uula maaleja.

    • en voisi maalata

      edes vesiohenteisilla, jos ei astma ole täydellisen hyvässä hallinnassa. Siinä tulee mieleen, että sikiö on aika herkkä vielä ja luulis että käryt, joita välttämättä maalaamisesta tulee, eivät olisi ainakaan hyväksi. Kun itselle tekee pahaa, niin en pientä sikiötä altistais missään nimessä. Mut täähän on ihan mututuntumaa...

    • oman talomme

      huoneen ja silloin oli raskausviikkoja semmoset 34 kasassa. Kävin välillä haukkaamassa raitista ilmaa mutta ei nykyaikana sisämaalit hirveesti haise.

    • vauvalle

      Voi aiheuttaa kehityshäiriöitä. Meille tehdään remonttia ja olen joutunut olemaan poissa maalattavista, vahattavista ja muista käsitellyistä tiloista sekä olemaan myös maalaamatta. Lääkäriltä tuli heti alkuraskaudessa ehdoton kielto myös vesiliukoisille maaleille. Kitata sai, kysyäisin asiasta teratologisesta keskuksesta. Sieltä kannattaa kysyä ihan tuotekohtaisesti neuvoja.

    • Erikoismaalari

      ..yhtään oleilla maalatuissa tiloissa jos vaan voi välttää ja tosiaan tuo maalaaminen itsessään on todella riskaabelia. Mulla maalarina lääkäri kielsi työskentelyn heti raskauden alussa. Myöskään raskautuminen ei onnistunut kun työskentelin korkeapäästöisten aineiden parissa.( suojattuna tietty )

      Ei kannata ottaa siis riskiä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe