ei vaan voi olla juomatta

kaljasieppo86

nyt on jo reilun kuukauden putki menossa. tätä ennen olin pari päivää selvinpäin. sitä ennen viikon putkia ja jossain välissä aina päivä selvinpäin, tosin lähinnä siksi kun heräsin niin myöhään ettei ehtinyt kauppaan, tai rahat oli loppu. viimeisistä 180 päivästä ainakin 160 on mennyt kännissä. yleensä menee 10-15 pulloa olutta päivässä, pari-kolme kertaa viikossa myös jotain väkevämpää. alkaa vituttaan tämmönen touhu. mutta minkäpä tekee. illalla ajattelen että, "huomenna en varmaankaan juo, eli eipä se haittaa jos nyt ryyppään" vaikka tiedän itsekkin että se on pelkkää kuvitelmaa. onnistun aina huijaamaan itseäni. seuraavana päivänä kuitenkin sitte ajattelee että kyllähän se mäykky pitää hakea, ja ehkä sitä vois käydä alkossakin.

kun silloin joskus aloin ryyppäämään niin se oli sentään sellasta että se pysyi hanskassa. saattoi hyvinkin olla monta päivää juomatta. silloin myös ajattelin että alkoholiin ei voi jäädä koukkuun, voi vähentää milloin haluaa! miten väärässä sitä voi olla. riippuvuus alkoholiin kehittyy pikkuhiljaa, ja sitten kun huomaa ryyppäävänsä liikaa, on yleensä jo myöhäistä. nyt ryyppäämisestä on tullut niin tapa, että ilta ei ole mitään ellei ole mäykkyä ja esim green cattia jääkaapissa. jopa syöminen tuntuu monesti pakkopullalta jos tekee mieli ryypätä, mutta sitä ennen pitäisi syödä jotain.

toivottavasti kukaan ei ala ehdotteleen mitään aa kerhoja, minuun ei sellaset pure.. ei perkele. minä lähen nyt jääkaapille.

17

3853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autto

Lääkärillä käynti. Sain ryyppyputken jälkeen jonku paniikkikohtauksen. Ja ahdisti ihan sikana. Sain Xanoria lääkkeeksi. Niiden avulla olen nyt ollut jo yli 2kk. juomatta pisaraakaan. Moni varmaan pitää huonona vaihtoehtona ton lääkkeen käyttöä, mutta itse olen käyttänyt pientä annosta 0,25-0,5mg/iltaisin. Mutta jotain rauhoittavaa tohon putkeen sulle kuitenkin annetaan, pelkästään mahdollisen viinakrampin estämiseksi. Mutta suuri virhe tapahtuu, jos alkaa vetään niitä ja viinaa sekasin. Olisi hyvä, jos sulla ois joku kaveri, joka haluaisi myös vähentää/lopettaa viinan kanssa peuhaamista. Vertaistuki on mielestäni erittäin hyvää tukea päätöksen pitämisessä. Mutta, lopeta tuo putki, ennen kuin se lopettaa sinut! Tsemppiä sinulle. =)

• TakkuTakiainen

Sairaalan päivystys tai terveyskeskus (yleinen arvauskeskus) eivät ole kovin hyviä vaihtoehtoja. Sinulla on nyt akuutti tilanne, eli ns. aktiivinen alkoholismi. Lopettamista yrittävän juomarin paras ystävä on A-KLINIKKA. Siellä ei tarvitse hirveästi jonottaa (yleensä) ja siellä annetaan aika reilu määrä lääkkeitä. Ainoat ongelmat ovat, että sinulla täytyy olla 0 promillea sinne mennessä (muuten lääkkeitä ei voida antaa) ja sinun täytyy onnistua jotenkin konttaamaan sinne tärinöistä huolimatta päivystysaikaan.

Ymmärrän inhosi AA-seuraa kohtaan. Se ärsyttää monia, ja usein syystä (AA on minulle tuttu). AA ei olekaan sinua varten varten tällä hetkellä; sinulla on akuutti tilanne ja tarvitset katkaisua, AA on tarkoitettu pitkän tähtäimen ratkaisuksi sellaisille jotka ovat jo katkaisseet, saaneet itsensä kuntoon ja haluavat ylläpitää raittiuspäätöstä.

On olemassa myös katkaisuhoitolaitoksia joissa voi oleilla esim. viikon ja saada lääkitystä. Olen käynyt sellaisessa pikavisiitillä; en rupea kaunistelemaan; ne ovat kolkkoja laitoksia. Mutta katkaisu ei koskaan olekaan helppoa, mitään ihmeniksiä ei ole.

Eli ensisijaisesti suosittelen PITKÄSTÄ kokemuksesta tätä: Ota yhteys A-klinikkaan, selitä tilanteesi ja pyydä "avokatkaisua". Tämä tarkoittaa että sinulle annetaan pieni määrä lääkkeitä kotiin 3 päivän ajan. Luonnollisesti olisi myös hyvä, jos katkaisun alkaessa talossa ei olisi PISARAAKAAN alkoholia, ettei tulisi kiusauksia.

-Älä jää yksin, jos oireet pahenevat (hallusinaatioita, hysteriaa, kouristuksia). Tällaisten vakavien oireiden ilmaantuessa soita ambulanssi niin sinut viedään joko sairaalaan tai psykiatriselle osastolle; sama se, saat joka tapauksessa lääkkeet jotka auttavat pahimpiin krapulaoireisiin.

Ja lopuksi tärkein vinkki Katkaisussa: TOIMI HETI. Älä ala lykkäämään. Eräs shakkimestari on kirjoittanut: "Huonokin suunnitelma on parempi kuin ei suunnitelmaa". Tee JOTAIN. Älä vain vatvo asiaa. Toimi.

Onnea.

• TakkuTakiainen
        TakkuTakiainen kirjoitti:

Sairaalan päivystys tai terveyskeskus (yleinen arvauskeskus) eivät ole kovin hyviä vaihtoehtoja. Sinulla on nyt akuutti tilanne, eli ns. aktiivinen alkoholismi. Lopettamista yrittävän juomarin paras ystävä on A-KLINIKKA. Siellä ei tarvitse hirveästi jonottaa (yleensä) ja siellä annetaan aika reilu määrä lääkkeitä. Ainoat ongelmat ovat, että sinulla täytyy olla 0 promillea sinne mennessä (muuten lääkkeitä ei voida antaa) ja sinun täytyy onnistua jotenkin konttaamaan sinne tärinöistä huolimatta päivystysaikaan.

Ymmärrän inhosi AA-seuraa kohtaan. Se ärsyttää monia, ja usein syystä (AA on minulle tuttu). AA ei olekaan sinua varten varten tällä hetkellä; sinulla on akuutti tilanne ja tarvitset katkaisua, AA on tarkoitettu pitkän tähtäimen ratkaisuksi sellaisille jotka ovat jo katkaisseet, saaneet itsensä kuntoon ja haluavat ylläpitää raittiuspäätöstä.

On olemassa myös katkaisuhoitolaitoksia joissa voi oleilla esim. viikon ja saada lääkitystä. Olen käynyt sellaisessa pikavisiitillä; en rupea kaunistelemaan; ne ovat kolkkoja laitoksia. Mutta katkaisu ei koskaan olekaan helppoa, mitään ihmeniksiä ei ole.

Eli ensisijaisesti suosittelen PITKÄSTÄ kokemuksesta tätä: Ota yhteys A-klinikkaan, selitä tilanteesi ja pyydä "avokatkaisua". Tämä tarkoittaa että sinulle annetaan pieni määrä lääkkeitä kotiin 3 päivän ajan. Luonnollisesti olisi myös hyvä, jos katkaisun alkaessa talossa ei olisi PISARAAKAAN alkoholia, ettei tulisi kiusauksia.

-Älä jää yksin, jos oireet pahenevat (hallusinaatioita, hysteriaa, kouristuksia). Tällaisten vakavien oireiden ilmaantuessa soita ambulanssi niin sinut viedään joko sairaalaan tai psykiatriselle osastolle; sama se, saat joka tapauksessa lääkkeet jotka auttavat pahimpiin krapulaoireisiin.

Ja lopuksi tärkein vinkki Katkaisussa: TOIMI HETI. Älä ala lykkäämään. Eräs shakkimestari on kirjoittanut: "Huonokin suunnitelma on parempi kuin ei suunnitelmaa". Tee JOTAIN. Älä vain vatvo asiaa. Toimi.

Onnea.

Ja yksityinen lääkäriasema voisi myös olla hyvä idea. En ole kokeillut (vaikka olen juuri aikeissa, itse katkaisu meneillään kolmatta vuorokautta), mutta yksityiset ovat kuulemma hyviä. Antavat reilusti lääkkeitä, eivätkä jonotuta.

• TakkuTakiainen

Ja yksityinen lääkäriasema voisi myös olla hyvä idea. En ole kokeillut (vaikka olen juuri aikeissa, itse katkaisu meneillään kolmatta vuorokautta), mutta yksityiset ovat kuulemma hyviä. Antavat reilusti lääkkeitä, eivätkä jonotuta.

Diapamit sun muut ovat reseptilääkkeitä, mutta on olemassa ainakin yksi rauhoittava lääke mitä saa apteekista ilman reseptiä: luontaistuote nimeltä valerian. Sitä saa nimillä Valrian ja Sedonium. Sen vaikutus on aika lievä, mutta auttaa kuitenkin aavistuksen verran krapulaoireisiin. älä_ylitä_käyttöohjeen_annostusta_
        Menee meinaan hermosto sekasin sillon.

• U-Ö.

Diapamit sun muut ovat reseptilääkkeitä, mutta on olemassa ainakin yksi rauhoittava lääke mitä saa apteekista ilman reseptiä: luontaistuote nimeltä valerian. Sitä saa nimillä Valrian ja Sedonium. Sen vaikutus on aika lievä, mutta auttaa kuitenkin aavistuksen verran krapulaoireisiin. älä_ylitä_käyttöohjeen_annostusta_
        Menee meinaan hermosto sekasin sillon.

Siitä olen vähän eri mieltä, kun kuvailit A-klinikkaa, että sieltä saa melko reilut annokset lääkitystä. Kanta-asiakkaan kokemuksella ne ovat sieltä miedoimmasta päästä, rauhottavana Risolid ja nukahtamislääkkeenä Zopinox, ja joka päivä alunperin pientä annosta pudotetaan. Mistään pameista on turha kuvitellakaan.
        Nykyisellä A-klinikan lääkityspolitiikalla, että avohoidossa annetaan lääkitys vain kolmeksi päiväksi annosta pienentäen - sillä ei ap.kysyjä pitkälle pötki, kun on niin lahjakas putki takana.
        Katkolle olisi aika mennä. Eli siinäkin mielessä A-klinikalle meno kannattaa, valitsee sitten kumman hyvänsä.

http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/kaikki.html

Valeriaanoista voin vilpittömästi suositella Sedoniumia. (Valrian:in vahvuus on vain murto-osa edellisestä). Maksaa vain kympin kieppeillä, ja on ko. tuotteista vahvin sis. 300 mg.
        Illalla kun ahdistaa, niin yksikin auttaa, ja puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa kaksi naamaan, niin nukahtaa helpommin. Ikivanha luontaislääke, eikä koukuta.

• TakkuTakiainen
        U-Ö. kirjoitti:

Siitä olen vähän eri mieltä, kun kuvailit A-klinikkaa, että sieltä saa melko reilut annokset lääkitystä. Kanta-asiakkaan kokemuksella ne ovat sieltä miedoimmasta päästä, rauhottavana Risolid ja nukahtamislääkkeenä Zopinox, ja joka päivä alunperin pientä annosta pudotetaan. Mistään pameista on turha kuvitellakaan.
        Nykyisellä A-klinikan lääkityspolitiikalla, että avohoidossa annetaan lääkitys vain kolmeksi päiväksi annosta pienentäen - sillä ei ap.kysyjä pitkälle pötki, kun on niin lahjakas putki takana.
        Katkolle olisi aika mennä. Eli siinäkin mielessä A-klinikalle meno kannattaa, valitsee sitten kumman hyvänsä.

http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/kaikki.html

Valeriaanoista voin vilpittömästi suositella Sedoniumia. (Valrian:in vahvuus on vain murto-osa edellisestä). Maksaa vain kympin kieppeillä, ja on ko. tuotteista vahvin sis. 300 mg.
        Illalla kun ahdistaa, niin yksikin auttaa, ja puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa kaksi naamaan, niin nukahtaa helpommin. Ikivanha luontaislääke, eikä koukuta.

Kyllä mun a-klinikalla (helsigissä) annetaan ihan reilusti pameja o.O juuri viime perjantaina mulle uskottiin peräti yhteensä 50 mg kotiin vietäväksi, eli 10 nappia.

Risolid on kyllä tuttu, ja se ON lievä.

Se, annetaanko pameja, riippunee siitä minkä vaikutelman potilas antaa; jos epäillään vähänkin sekakäytön riskiä, pameja ei anneta, mutta jos potilas voittaa hoitsun luottamuxen, saa pameja.

• ex-juoppo

mie ku lopetin ton viinaksien juomisen ihan tykkänään. noh oli sellaisia lääkeitä juopolle annettu, (kauheaa). 50mgopamoxia, mielialalääke cipramilkkiä, tenoxia unilääkkeeksi. noh juttelin tuttuni kanssa joka oli jo vuosia sitten raitistunut, että voinko käyttää tuollaisia sanoi jos on sairas pitää käyttää mitä lääkäri on määrännyt. Mutta sanoi kun hän raitistui jäi siinä sivussa myös lääkkeet pois. Noh kului puolivuotta, lopetin kaikki lääkkeet, ei ole ahdistanut ei ole ollut univaikeuksia ei ole mennyt hermot. Kaikki oli annettu aivan turhaan, juopolle, eihän ne auttaneet minua juoppoa, minua auttoi korkin kiinnivääntö, samalla pääsin aivan turhista lääkkeistä. mistä nyt ei mitään apua koskaan ollut. Raittius jatkuu 10v

• U-Ö.

Kyllä mun a-klinikalla (helsigissä) annetaan ihan reilusti pameja o.O juuri viime perjantaina mulle uskottiin peräti yhteensä 50 mg kotiin vietäväksi, eli 10 nappia.

Risolid on kyllä tuttu, ja se ON lievä.

Se, annetaanko pameja, riippunee siitä minkä vaikutelman potilas antaa; jos epäillään vähänkin sekakäytön riskiä, pameja ei anneta, mutta jos potilas voittaa hoitsun luottamuxen, saa pameja.

Jos olisin krapulassa, niin kateeksi kävisi ja alkaisin suunnittelemaan muuttoa, kun pikkukaupunkini klinikalta ei ikinä, eikä kukaan saa pameja, ja niitä mietoja Risolidejäkin saa vain kolme nappia eka päivänä.
        Eriarvoisuutta, vaikka kankkunen on kaikilla sama.
        Ai ai ai ai että hatuttaa..

• sinulle aa kerhoja,

mutta kiinnostaa tietää, miksi ne eivät pure sinuun. Vai pelkäätkö, että joudut luopumaan alkoholijuomista?

• AA kerhoja,koska haluat

jatkaa ryyppäämistäsi,niin mitä sinä siellä tekisitkään?Jos katsot tuollaisen tyylin elämisen arvoiseksi,niin ei voi mitään.Ihmetyttää vaan miksi edes kirjoitat tänne,jos vain haluat uhota juovasi jatkossakin.Olet alkoholisti,ja sitä et itsellesi myönnä,mutta tee mitä lystää.

• mainila
        AA kerhoja,koska haluat kirjoitti:

jatkaa ryyppäämistäsi,niin mitä sinä siellä tekisitkään?Jos katsot tuollaisen tyylin elämisen arvoiseksi,niin ei voi mitään.Ihmetyttää vaan miksi edes kirjoitat tänne,jos vain haluat uhota juovasi jatkossakin.Olet alkoholisti,ja sitä et itsellesi myönnä,mutta tee mitä lystää.

Ei ole mitään syytä hakea apua, jos juoma maistuu ja se on mitä oikeasti haluaa.

• TakkuTakiainen
        mainila kirjoitti:

Ei ole mitään syytä hakea apua, jos juoma maistuu ja se on mitä oikeasti haluaa.

JÄTTÄKÄÄ SE KAVERI RAUHAAN PRKL. Lukekaa sen viesti uudelleen, niin tajuatte, JOS MENEE LÄPI PAKSUISTA AA-PESTYISTÄ KALLOISTANNE, että kaveri todella haluaa irti (hän kirjoitti hyvin selvästi että "tää meno alkaa v*tuttaan" tai jotain sinne päin); haluaa irti, mutta on niin syvällä pyydyksessä ettei pääse. Oma raittiutenne on ehkä hyvällä mallilla, mutta SE EI ANNA OIKEUTTA SYLKEÄ SELLAISEN PÄÄLLE JOKA ON POHJALLA! PRKL
        PS. Allekirjoittanut Itsekin "AA-lainen"

• 05ji
        AA kerhoja,koska haluat kirjoitti:

Hyvä ja kannustava yhteisö teillä täällä. Hienoa kun tuotte toisianne täällä, eikä vittuilua ole kuin puolessa forrumin viesteistä.

• menettää

JÄTTÄKÄÄ SE KAVERI RAUHAAN PRKL. Lukekaa sen viesti uudelleen, niin tajuatte, JOS MENEE LÄPI PAKSUISTA AA-PESTYISTÄ KALLOISTANNE, että kaveri todella haluaa irti (hän kirjoitti hyvin selvästi että "tää meno alkaa v*tuttaan" tai jotain sinne päin); haluaa irti, mutta on niin syvällä pyydyksessä ettei pääse. Oma raittiutenne on ehkä hyvällä mallilla, mutta SE EI ANNA OIKEUTTA SYLKEÄ SELLAISEN PÄÄLLE JOKA ON POHJALLA! PRKL
        PS. Allekirjoittanut Itsekin "AA-lainen"

on matsinsa hävinnyt.
        Tällä palstalla AA-laiset kirjoittaa rekattuna.

• yhh

Ei mitään aa-kerhoja jatkat vaan rauhassa niin kyllä ongelma kohta täältä keskuudestamme poistuu.

• kurkata

tänne: http://www.sininauhaliitto.fi/ajankohtaista/?session=41664942

• että kyllä se

mäykky pitää hakea, ja ehkä vois käydä alkossakin?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7433
    2. 80
      5018
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4849
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2679
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2576
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      48
      2229
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe