Profetian henki on Pyhän Hengen

hallinnassa

ilmoitettua Jeesuksen todistusta. Tämän todistuksen seurakunnalle välitti Herran sannasaattaja Ellen White.

5

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 321

      Jos Ellen White huijasi tarkoituksellisesti muita, pääseekö hän taivaaseen?

      Jumala päättää tämän asian. Vain Hän tietää mitä ihminen sydämessään tarkoitti. Itse olen sitä mieltä, että Ellen White oli päähän kohdistuneen vakavan iskun uhri, jonka seurauksena hän sai hallusinaatioita ja hänen sairauden tilaansa pidettiin erheellisesti jumalallisina ilmestyksinä. En myöskään usko, että hän tarkoituksellisesti petti muita, mutta voimakastahtoiset henkilöt hänen ympärillään saivat hänet uskomaan profeetallisiin kykyihinsä.

    • Ensimmäinen Johanneksen kirje 4
      1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
      2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
      3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

      • hän on se oikea

        Vääriä profeettoja on pilvin pimein, muttas Jumalan tosi profeetan tunnistaa siitä että hän korottaa Kristusta ja Jumalan lakia, eli armon kautta pelastumista ja kuuliaisuutta Jumalan käskyille.


      • johan nyt
        hän on se oikea kirjoitti:

        Vääriä profeettoja on pilvin pimein, muttas Jumalan tosi profeetan tunnistaa siitä että hän korottaa Kristusta ja Jumalan lakia, eli armon kautta pelastumista ja kuuliaisuutta Jumalan käskyille.

        Eihän ELLEN G: WHITE opettanut miten sapattia tulee noudattaa. Eikä kukaan adventisti sitä mitenkään ole koskaan pyhittänytkään. Vain Jumala voi pyhittää, ei ihminen sitä voi tehdäkään. Teillä on kamppailu täällä vain adventtikirkon arvovallasta, ettekä te sitä ole pystyneet mitenkään todistamaan oikeaksi. Ja itse te täälläolevat olette ihmisinä varsin keskinkertaisia, ja monet sieltä yksinkertaisimmasta ja jääräpäisimmästä päästä. En ole tuntemissani adventisteissa nähnyt mitään erityistä hyvyyttä, monissa juuri päinvastoin. Ei ole lainnoudattaminenkaan heidän vahvimpia puoliaan.


      • DDT666
        johan nyt kirjoitti:

        Eihän ELLEN G: WHITE opettanut miten sapattia tulee noudattaa. Eikä kukaan adventisti sitä mitenkään ole koskaan pyhittänytkään. Vain Jumala voi pyhittää, ei ihminen sitä voi tehdäkään. Teillä on kamppailu täällä vain adventtikirkon arvovallasta, ettekä te sitä ole pystyneet mitenkään todistamaan oikeaksi. Ja itse te täälläolevat olette ihmisinä varsin keskinkertaisia, ja monet sieltä yksinkertaisimmasta ja jääräpäisimmästä päästä. En ole tuntemissani adventisteissa nähnyt mitään erityistä hyvyyttä, monissa juuri päinvastoin. Ei ole lainnoudattaminenkaan heidän vahvimpia puoliaan.

        Nimim. Johan nyt kirjoitti:

        "...Ei ole lainnoudattaminenkaan heidän vahvimpia puoliaan."

        Ei Mooseksen käskyjen eikä Jeesuksen käskyjenkään noudattaminen, puhumattakaan Suomessa Suomen lain noudattamisesta (vastaavasti USA:ssa eri osavaltioiden lakien kunnioittamisesta; hyvä esimerkki Amerikasta on tapaus, jossa A-kirkko väitti, ettei samapalkkaisuuslaki sido sitä, vaan naiselle voi samasta työstä maksaa pienemmän palkan kuin miehelle. Käräjöinti maksoi A-kirkolle maltaita, ja taisi olla sillä hilkulla, tuliko siinä tiimellyksessä vannotuksi väärä valakin vai ei).

        Mutta on adventtikirkolla vahvojakin puolia, joita siihen kirkkoon kuulumattomat eivät tunne eivätkä kirkkoon kuuluvat aina tunnistakaan, ennen kuin ovat siitä eronneet.

        Niitä hyviä puolia joskus kaipailee, vaikka kokonaisuutena asiaa punniten kaduttaa, ettei tullut lähdetyksi jo paljon aikaisemmin.

        Yleisenä toteamuksena tästä palstasta toteaisin, että heikoksi on taso adventtikirkossa mennyt, jos _kaikki_ adventisteina täällä esiintyvät todella kuuluvat adventtikirkkoon. Toki harvoja poikkeuksiakin on.

        Toisaalta: sanotaanhan, että äänellään se lintukin laulaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      857
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      750
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      94
      730
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe