Eli onko Kuopiossa tee-se-itse- hallia jossa voisi tehdä autoon pienet korjaukset, pestä jne.?
Ja mikäli ei ole niin olisikohan tälläiselle toiminnalle missä määrin tilausta?
Olen ajatellut että jos saisi vuokrattua järkevältä etäisyydeltä tilan johon hankkisin mahdollisesti hitsausvälineet, tehokkaan imurin, kompressorin ja ainakin yleisimmät työkalut jne. joita olisi sitten mahdollisuus käyttää maksua vastaan ja kenties itse voisin myös tehdä jotain pienempiä remontteja mikäli asiakas itse ei halua/osaa.
Asia on kytenyt jossain määrin mielessäni koska muistelen joitain vuosia sitten etsineeni ti- hallia täältä tuloksetta.
Kaipailenkin nyt asiallisia kommentteja, olisiko tälläinen toiminta tervetullutta kuopioon ja olisiko ns. markkinarakoa? Myös paremmin talospuolen jutuista ymmärtävät voisivat kommentoida kompastuisiko tälläinen homma esim. korkeaan vuokratasoon tai juurikin liikaan kilpailuun?
Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Onko Kuopiossa TI-hallia?
11
2519
Vastaukset
- tarvetta.
Itse käyttäisin kyllä ainakin talvikuukausina.
Pikkukorjauksia ja puhdistusta. Imurointia, pesua, moottorin pesuaym.
Siihen voisi liittää vaikka asiakkaan opastamisen jos olet vaikkapa autonasenta. Sillä saisit asiakkaita hallille.
Paikka ei tarvitsisi olla kalliilla paikalla. Halvempikin käy. Minusta Kuopiossa ei ole kilpailua TI-hallille. Korjaamoille on kohtalaisen pitkät jonot ja hintataso aika korkea.
Tekniset vaatimukset ovat nykyään melkoisen tiukat. Esim. nosturit, jätevedet, ilmastointi, paloturvallisuus.
TI-halli voisi olla myös jonkun huoltoaseman osana, eri firmana. Asiakkaiden olisi mahdollisuus käyttää huoltoaseman kahviota ja sosiaalitiloja.- Yrittäjyyttä miettinyt
Niin ja äsken unohtui sanoa että sekin oli mielessä että liittäisi samaan yhteyteen mahdollisuuden autotrailerin/kuomukärryn ja kenties pakettiauton vuokraamiseen koska tällekkin kohtuullisesti hinnoiteltuna olisi käsittääkseni tarvetta.
Ja sitten ite kommenttiin:
Nämä lain vaatimukset ovat kyllä tiedossa ja niiden vaatimat panostukset riippuisivat tietysti jossain määrin tiloista joihin olisi toimintaa perustamassa joten pitänee kartoittaa missä tiloja olisi tarjolla ja mihin hintaan.
Ajatuksena olikin että ne työt mitä itse tekisin olisivat ainakin pääosin juurikin pienehköjä nivelten- pakoputkien- jarruosien yms. vaihtoa/korjausta eli nopeita töitä.
Minkä tasoisia veloituksia ihmiset olisivat valmiit maksamaan tilojen/työkalujen ja laitteiden käytöstä?
- Cyllicci
Kylmämäessä on sellainen pulju kuin Car Ferrara (tjsp.)
- Yrittäjyyttä miettinyt
Itse olen ollut maakunnissa melkein kolme kuukautta reissuillani joten tuo mainos on jäänyt näkemättä.
Googlea käyttämällä löysin sen verran tietoa että he tekevät fiksauksia mutta sielläkö on siis myös TI- mahdollisuus?
Onkohan myöskin mahdollisuus käyttää talon työkaluja/onko kuinka kattavasti työkaluja? - Kuolleita
Yrittäjyyttä miettinyt kirjoitti:
Itse olen ollut maakunnissa melkein kolme kuukautta reissuillani joten tuo mainos on jäänyt näkemättä.
Googlea käyttämällä löysin sen verran tietoa että he tekevät fiksauksia mutta sielläkö on siis myös TI- mahdollisuus?
Onkohan myöskin mahdollisuus käyttää talon työkaluja/onko kuinka kattavasti työkaluja?Onhan Kuopiossa noita TI-halleja ollut kautta aikojen.Varmaan lopetettu kun ei ole kannattanut.
- paikanpäällä
Yrittäjyyttä miettinyt kirjoitti:
Onkohan myöskin mahdollisuus käyttää talon työkaluja/onko kuinka kattavasti työkaluja?kyselemässä. varmaan asia selviää.
- Jahvetti72
Eikös Neulamäessä ole juuri tuommoinen systeemi? Joku pesupalvelu samassa firmassa, siinä ruostesuojausfirman vieressä?
Itsekin samaa toimintaa miettinyt, voisi olla oikein hoidettuna kannattavaakin. Porukan kanssa etsitty kimppatallia, mutta ovat kiven alla tai liian kalliita, hallien vuokrataso Kuopiossa tosi kova...- Jahvetti72
Ja itse itselleni vastaten: http://www.carbath.fi/
Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö tänne toinenkin mahtuisi. Tuolla ainakin aukioloajat aika oudot, eiköhän illallakin löytyisi auton rassaajia.
- juurikin tuo
Car Ferrara Kylmästämäestä,lisää tietoa http://www.carferrara.fi siellä onnistuu myös itse pestä ja remonttejakin saa tehdä.
- oli kerrran
... TI halli,kyselin että onko hitsauskonetta että voisin pienen paikan laittaa,vastaus oli ettei ole enään hitsauslaitetta,kun särkevät nopeemmin kuin ennättää korjauttaa.....
- Pesukarhu
Onko Kuopion ympäristössä tee itse halleja ollenkaan, missä voisi vaikka auton pestä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865