Olen käyttänyt lääkärin määräämää Skinorenia ja Dalacinia reilun kahden viikon ajan akneeni. Ihoni meni yhtäkkiä todella huonoon kuntoon, punoittaa ja paiseita on alkanut ilmestyä lisää. Mitään erityistä elämäntapamuutosta ei ole tapahtunut, joten luulen että noilla aineilla on vaikutusta asiaan? Lääkäri sanoi että tuloksia alkaa näkymään 3kk jälkeen käytöstä. Pitäisikö noiden käyttö lopettaa vai vaan sitkeästi jatkaa? Olen kuullut että joidenkin aineiden käytössä on aluksi pahenemisvaihe kunnes alkaa helpottamaan. Onko se mahdollista Skinorenin ja Dalacinin kohdalla?
Älkääkä tuputtako Roaa, kyllä sen hankin mutta koitan nyt näillä ensin. :)
Skinoren ja Dalacin, pahenemisvaihe?
3
2795
Vastaukset
- pahenemisvaihe...
Ei noissa miedommissa voiteissa yleensä pitäisi mitään pahenemisvaihetta olla, koska ne ei vaikuta kovin syvälle ihoon. Vaikutus on siis pinnallinen ja finnit syntyvät syvällä ihossa. Sen sijaan jotkut a-vitamiinijohdannaisvalmisteet kuten isotretoiinivoiteet voi aiheuttaa aknen pahenemista aluksi, koska niissa vaikuttavat ainesosat menevät ihon kautta verenkiertoon ja näin vaikuttavat kehoon sisältäpäin.
- ...
Isotretioniinivoidetta ei ole olemassa. Isotretioniinia käytetään suun kautta, kauppanimi Roaccutan. Tretioniinia ja synteettista tretioniinia eli a-vitamiinijohdannaisia ovat Avitcid ja Differin. Ne nopeuttavat ihosolujen uusiutumista ja estävät talirauhasten tukkeutumista. Skinoren on tulehdusta lievittävä ja ihon uusiutumista edistävä voide ja Dalacin antibioottiliuos. Ei kai niihin pitäisi liittyä pahenemista, nimenomaan Dalacinin pitäisi kuivattaa paiseet... Mut on totta, et aineiden kans pitää olla kärsivällinen ja käyttää sinnikkäästi viikkoja ennen kuin arvioi tuloksia. Itse olen ollu tyytyväinen Basiron Wash aamulla ja Differin illalla yhdistelmään, 2kk käytön jälkeen keskivaikea akneni on parantunut tosi hyvin. Tsemppiä ja sitkeyttä sulle!
- bllaa
kävin viimeviikolla ihotautilääkärillä ensimmäistä kertaa aknen vuoksi, ja hän määräsi scinoren voidetta aloitettavaksi kahden viikon päästä. (aluksi käytän kaksi viikkoa jotain ihoa rauhoittavaa voidetta) Lääkäri sanoi scinoren saattavan aiheuttaa aluksi punoitusta ja jopa ihon pahenemista mutta sitkeä käyttö kuulemma kannattaa! toivottavasti tämä tulee auttamaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659