Täällä on ollut ketjuja siitä miten paljon lihavat syövät päivän aikana. Laitetaampa me hoikat rehellinen vastaus mitä itse olemme päivän aikana syöneet. Pistäkää myös mittanne.
Minä olen 170cm/60kg. Tämän päivän syömiseni:
Aamiaiseksi 3 kananmunaa paistettuna ja 2 näkkileipää 40% margariinilla.
Ei päiväruokaa (ei ollut mahdollista tänään).
Välipalaksi suolakeksejä (n.5-8kpl), light myslipatukka ja koulun kioskilta täytetty sämpylä.
Kaupassa käynnin yhteydessä pieni suklaapatukka (milkyway).
Iltaruoaksi lasi rasvatonta maitoa, omena ja n. 1/2 lautasellista nakki-italianpataa (niitä pussiruokia). Kuppi teetä.
Iltapalaksi 125g rasvaton jugurtti.
Hoikat, mitä syötte?
173
13366
Vastaukset
- klo 14 rasvaton jugurtti
klo 17 2-3dl jotakin rasvatonta keittoa,ei leipää lainkaan,juomana vesi,iltapalana klo 19 hedelmiä mandariineja,ja omena,sekä sokeritonta teetä.Ai niin pituuteni 168 cm paino62 kg
- Terveyden ammattilainen
Lakkaa tuo epäterve nipottaminen äkkiä! Tuollaisella ruokavaliolla saat nopeasti luukadon, eikä tervettä lihasmassaa pääse syntymään ollenkaan. Muista kohtuus kaikessa!
- ole noin
syönyt, koska tuolla ruokavaliolla laihdut 2-3 kg viikossa. Tuostahan tulee vain 200-300 kilokaloria ja kulutuksesi on 2000. Ethän ole edes kovin hoikka nyt. Normaali vain.
55-kiloisena olisit hoikka. - nälkäkurniikunluen
Syöt taatusti muutakin! Olen painanut 62 kiloa jopa 58 ja pituus on 168. Nuin vähän ei tarvinnut syödä!
vai miten paljon vedät nuita heldelmiä. Tuolla kuurillahan painat kohta 45 kiloa - 166/52
Riippuu päivistä hyvin paljon, mutta aamu-, väli-, ja iltapalaksi syön yleensä juustolla/kinkulla ja kasviksilla täytetyn ruisleivän TAI banaanin TAI jogurtin. Jos tiedän, että pääsen lounaalle myöhään, syön aamulla hieman enemmän, esim. kaksi tuosta listasta. Lounaalla ja päivällisellä täytän puolet lautasesta kasviksilla ja 2-3 desillä sitä oikeaa ruokaa. Monesti makaronilaatikkoa tai kanarisottoa. Juomaksi maitoa. Jos syön herkkuja, syön ne yleensä iltapalan tilalla
- hoikka myöskin
Pyrin aina syömään säännöllisesti ja monipuolisesti, koska opiskelen, käyn töissä ja treenaan 2-4 krt viikossa.
Eilen söin aamulla maustamatonta jugurttia myslin ja tattarihiutaleiden kanssa, cantaloupe-melonia, kahvia; lounaaksi mandariini, borsch-keittoa soijarouheen ja kevytkermaviilin kanssa, välipaloiksi ruisleipää juustolla ja tomaatilla, banaani, vähän manteleita, porkkanapiirakka; illalla kaali-tomaatti-salaattia tofun ja seesaminsiementen kanssa. Ja ennen nukkumaanmenoa vielä kupin lämmintä maitoa.
Syön arkisin melko kevyesti kuten huomaa, sillä viikonloppuisin syön joskus suklaata ym. herkkua. Pituuteni on 167cm ja painoa 59-62kg (en tiedä tarkalleen, kun en käy usein vaa'alla ja tuo painohan tuppaa viikosta ja kuukaudesta riippuen vaihtelemaan...) - VarmaTieto
Aamu 7:00
kolme palaa ruisleipää, kolme viipaletta vähärasvaista juustoa, kaksi keitettyä kananmunaa ilman keltuaista, rasvatonta raejuustoa, All Bran -muroja, rasvatonta maitoa, tomaatti ja verigreippi
Välipala 10:00
kaksi palaa ruisleipää, kaksi viipaletta naudanpaistia, sinappia, 20 viipaletta kurkkua
Lounas 12:00
Aikaisen punttisalin takia vähän modifioitu: banaani kaliumin takia, puoli pussia Samarinia hedelmäsuolojen takia, appelsiini ja puolikas annos Fast Muscle -proteiinipirtelöjauhetta, rasvaton sokeroimaton Vitalinea jogurtti 100g
Punttisalin jälkeen palautumiseen
Loppupuolikas Fast Muscle , tomaatti, appelsiini, vähärasvaista kalkkunafilettä 200 g
Päivällinen 18:00
viisi keitettyä perunaa, paprika, porkkana, 400 g naudan sisäpaistista paistettuja pihvejä, vihreää salaattia, rasvatonta raejuustoa, yksi raaka sipuli hakattuna
Iltapala 21:00
keitetty kananmuna ilman keltuaista, rasvatonta raejuustoa, ruisleipä juustoviipaleella ja naudanpaistilla, sinappia, puolikas ananas, lasi rasvatonta maitoa
Pituus 191 ja paino 88.
-VT- keltuaisen
jätät pois? Kauheata tuhlausta!
Jos kolesteroliarvosi ovat kohdallaan, voit aivan hyvin syödä kananmunia kokonaisena. Eihän se pelkkä valkuainen edes maistu miltään,,yök! Keltuaisessa on myös enemmän ravintoaineita ja energiaa. - VarmaTieto
keltuaisen kirjoitti:
jätät pois? Kauheata tuhlausta!
Jos kolesteroliarvosi ovat kohdallaan, voit aivan hyvin syödä kananmunia kokonaisena. Eihän se pelkkä valkuainen edes maistu miltään,,yök! Keltuaisessa on myös enemmän ravintoaineita ja energiaa.Koska siinä on niin paljon rasvaa. Syön päivän aikana muutenkin riittävästi rasvaa, ja keltuaisen sijaan mieluummin toisen valkuaisen.
-VT - rasvaa
VarmaTieto kirjoitti:
Koska siinä on niin paljon rasvaa. Syön päivän aikana muutenkin riittävästi rasvaa, ja keltuaisen sijaan mieluummin toisen valkuaisen.
-VTkun liikut niin paljon?
Rasvahan on hyvä energianlähde. Valitset vain hyviä rasvoja. Et joutuisi niin kamalasti mättäämään hiilihydraattia. - exvaimo
VarmaTieto kirjoitti:
Koska siinä on niin paljon rasvaa. Syön päivän aikana muutenkin riittävästi rasvaa, ja keltuaisen sijaan mieluummin toisen valkuaisen.
-VTMiten se nyt olikaan? Oletko Sinä ollut sillä vähähiilihydraattisella dietillä?
Kananmunankeltuaisesta tulee kolesterolia eikö se niin ole?
Mun mielestäni sun ruokavaliosi on muuttunut radikaalisti? Ennen söit kermaa, rasvaa,pekonia ja muuta vähähiilarista, miksi lopetit ja aloit syödä terveellisesti?
- syöt
epäterveellisesti, ei voi muuta sanoa.
Suurin osa kaloreistasi tulee aivan ravintoköyhästä mössöstä, kuten suolakekseistä.
Kauhean pieneltä tuntuu myös energiamäärä. Eihän tuosta saa kuin 1500 kaloria raavittua.
Minä syön aamulla puuroa, mysliä, marjoja, hedelmiä, ruisleipää, munia, leikkeleitä vaihdellen ja aina tuoremehua ja maitoa. En siis joka aamu tätä kaikkea :)
Lounaaksi kasvispainotteisen aterian, paljon salaattia, höyrytettyjä kasviksia ja ruokalaji työpaikkaravintolan listalta. Otan yleensä terveellisiä vaihtoehtoja. En esim. koskaan mitään leivitettyä leikettä. Syön täällä töissä kunnolla, jotta saan vastinetta rahoilleni.
Iltapäivällä syön kolmen aikaan täytetyn sämpylän, jogurtin tai jotain vastaavaa. En aina kuitenkaan. Pullaa en kahvihuoneessa ota kuin ani harvoin.
Päivällinen on normaali kotiruoka kolmen lapsen kanssa. Pyrin tekemään kevyitä vaihtoehtoja, mutta teinipojat vaativat kasvuunsa kyllä muutakin kuin keittoja, muuten he syövät tolkuttomia määriä leipää. Aterioilla en itse syö leipää, ellei ole keittoa. Eli pastaa, perunaa, riisiä, kastikkeita, keittoja, pataruokia, laatikoita. Pidän erityisesti kalasta, mutta kanaa ja lihaa käytämme enemmän.
Illalla telkkarin tai kirjan ääressä yleensä korkkaan siiderin tai keskikaljan ja vähän napostelen jotain teinien sipsipussista tai teen vielä katkarapuleivän tms.
Liikun melkein päivittäin ja kulutukseni on yli 2000 kilokaloria. Olen hyvin balanssissa, en liho enkä laihdu. Juhlapäivinä syön ihan mitä huvittaa, en ole makean ystävä, joten se ei ole minulle mikään ongelma. Pizzaa ja muutakin suolaista rasvaherkkua sen sijaan tekee aina joskus mieli. Silloin suon sen itselleni.
Olen 166 cm ja 54 kg ja nainen siis.- nainen 98kg
normaalilta, terveelliseltä ja monipuoliselta. Siis tuo sinun listasi. Hyvä esimerkki terveellisestä normaalista ruuasta ja siitä että painosi on vain 54kg. Ettei tarvitse pysyäkseen laihana olla ihan puutostilojen partaalla.
- ihan OK
nainen 98kg kirjoitti:
normaalilta, terveelliseltä ja monipuoliselta. Siis tuo sinun listasi. Hyvä esimerkki terveellisestä normaalista ruuasta ja siitä että painosi on vain 54kg. Ettei tarvitse pysyäkseen laihana olla ihan puutostilojen partaalla.
Toi iltakalja tietysti nyt on aivan turha, mutta olen vähän tullut siitä riippuvaiseksi.
Jos vielä joskus viikonloppuna ottaa porukassa viiniä, niin viikkokulutus hipoo kahtatoista annosta eli suurkulutuksen rajaa.
Eli alkoholin käyttöä täytyy tarkkailla. Toistaiseksi minulle on tosiaan riittänyt se yksi pullo ja siinä sen aion pitää. - Ardelia
Kyllä tos mun ruokamääräs oli energynetin laskelmien mukaan yli 2000kcal, mikä on ihan liikaa mulle, ei kuitenkaan mennyt yli kulutuksen. Ei mun ruokavalio joka päivä ihan noin huono ole. Niitä suolakeksiä syön ehkä muutaman kerran vuodessa. Halusin vain antaa esimerkin ettei hoikkienkaan ruokavalio aina niin täydellinen ole. Yleensä syön näin:
Aamiainen: Kaurapuuroa vähäkalorisen mehukeiton kanssa tai ruisleipää ja jokin hedelmä. Lasi rasvatonta maitoa tai puuron kanssa mehua. Joskus syön muroja.
Kouluruoka lautasmallin mukaan, ei leipää, rasvaton maito.
Koulun jälkeen välipalaksi ruisleipää, hapankorppua tai näkkileipää ja jokin hedelmä. teetä tai rasvaton maito.
En syö iltaruokaa kuin joskus tosi harvoin tai kun päiväruoka on jäänyt väliin.
Iltapalaksi syön rasvatonta keinomakeutettua jugurttia, hedelmiä, porkkanoita tai joskus muroja. - nainen 98kg
ihan OK kirjoitti:
Toi iltakalja tietysti nyt on aivan turha, mutta olen vähän tullut siitä riippuvaiseksi.
Jos vielä joskus viikonloppuna ottaa porukassa viiniä, niin viikkokulutus hipoo kahtatoista annosta eli suurkulutuksen rajaa.
Eli alkoholin käyttöä täytyy tarkkailla. Toistaiseksi minulle on tosiaan riittänyt se yksi pullo ja siinä sen aion pitää.tuota kokonaisuutena siis siten että elämään kuuluu muutakin kuin vain pelkkä kalorien laskeminen. Siis eipä tuo yksi olut illassa paljon meinaa. Aika monta kaljaa saisit vetää ennenkuin painosi olisi minun lukemissani, enkä minä edes juo muuta kuin vettä.
- VarmaTieto
nainen 98kg kirjoitti:
tuota kokonaisuutena siis siten että elämään kuuluu muutakin kuin vain pelkkä kalorien laskeminen. Siis eipä tuo yksi olut illassa paljon meinaa. Aika monta kaljaa saisit vetää ennenkuin painosi olisi minun lukemissani, enkä minä edes juo muuta kuin vettä.
"Eihän se yksi olutpullo mitään meinaa."
Yksi olut illassa on noin 135 kcal. Vuodessa se tekee 50.000 kcal, joka ihraksi muutettuna on 7 kg.
Kymmenessä vuodessa se tekee 70 kiloa läskiä. 40 vuodessa se tekee 280 kiloa läskiä.
Nyt tiedän, miksi olet niin lihava, ja miksi lihot syömättä mitään:
- eihän se yksi olut mitään
- eihän se yksi munkki mitään
- eihän se yksi suklaapatukka mitään
- eihän se toinenkaan patukka mitään
- eihän yksi sipsipussi mitään
- eihän toinenkaan munkki mitään
- eihän yksi salmiakkiaski mitään
- eihän se toinen, kolmas ja kuudeskaan olut mitään
- eihän se yksi täytekakku mitään
- eihän se yksi ja toinenkaan pizza mitään
Niin juuri. Ethän syö päivän aikana "mitään".
-VT - oluen juoja
VarmaTieto kirjoitti:
Yksi olut illassa on noin 135 kcal. Vuodessa se tekee 50.000 kcal, joka ihraksi muutettuna on 7 kg.
Kymmenessä vuodessa se tekee 70 kiloa läskiä. 40 vuodessa se tekee 280 kiloa läskiä.
-VTNäinhän se helposti on. Yksi sinne, toinen tänne ja lopulta päivän saldo on pahasti plussan puolella.
Itse yritän pitää balanssin joka päivä. Jos iltapäivällä syön munariisipasteijan, niin otan sen huomioon jo saman päivän iltaruokailussa.
En siis ole "huomenna kevyemmin" -tyyppejä.
Tämä iltaolut on huono tapa, mutta ei ole painooni vaikuttanut sitä tai tätä tähän mennessä. Paino on ollut 18-vuotiaasta tämä 54 kg paitsi raskausaikana luonnollisesti sen verran enemmän mitä vauva, kohtu, lapsivesi, istukka ja lievä pakollinen nestekertymä tuo tullessaan eli noin 10 kiloa. Nämä ovat sitten laitokselle jääneet.
Alipainoinen suorastaan olen ollut imetysaikana. Paino on käväissyt 47 kg:ssakin. Niitä valokuvia en mielelläni katsele. Laihuuskin on rumaa. Mutta aina se lihavuus rumempaa on. - nainen 98kg
VarmaTieto kirjoitti:
-VThyvin perillä asioistani, (en tosin juo muuta kuin vettä) mutta kyllähän sinä olisit hyvää juttuseuraa vaikkapa illalliselle Marskiin! Osaat ainakin väitellä, vaikket aina asioista niin tiedäkään. Voisin tarjota sinulle niitä kananmunia ilman keltuaista, niinhän se oli?
- tieto..
nainen 98kg kirjoitti:
hyvin perillä asioistani, (en tosin juo muuta kuin vettä) mutta kyllähän sinä olisit hyvää juttuseuraa vaikkapa illalliselle Marskiin! Osaat ainakin väitellä, vaikket aina asioista niin tiedäkään. Voisin tarjota sinulle niitä kananmunia ilman keltuaista, niinhän se oli?
ei tiedä.
Tuohan oli ihan pudasta laskennallista faktaa. Mistä tahansa alan oppikirjasta löydät samat asiat. - nainen98kg
tieto.. kirjoitti:
ei tiedä.
Tuohan oli ihan pudasta laskennallista faktaa. Mistä tahansa alan oppikirjasta löydät samat asiat.juoma kalori kalenterista vaan ihan jostain muusta.
- Annitar
VarmaTieto kirjoitti:
-VTEtkö koskaan käy viihteellä? Etkö koskaan ota olutta? Kieltäydytkö synttäreillä täytekakusta? Vaikutat aika mustavalkoiselta, kun kirjoitustetsi perusteella vain sinä olet aina oikeassa.
- Erilainen LÄSKI
Minä syön aamulla puuroa, mysliä, marjoja, hedelmiä, ruisleipää, munia, leikkeleitä vaihdellen ja aina tuoremehua ja maitoa. En siis joka aamu tätä kaikkea :)
Lounaaksi kasvispainotteisen aterian, paljon salaattia, höyrytettyjä kasviksia ja ruokalaji työpaikkaravintolan listalta. Otan yleensä terveellisiä vaihtoehtoja. En esim. koskaan mitään leivitettyä leikettä. Syön täällä töissä kunnolla, jotta saan vastinetta rahoilleni.
Iltapäivällä syön kolmen aikaan täytetyn sämpylän, jogurtin tai jotain vastaavaa. En aina kuitenkaan. Pullaa en kahvihuoneessa ota kuin ani harvoin.
Päivällinen on normaali kotiruoka kolmen lapsen kanssa. Pyrin tekemään kevyitä vaihtoehtoja, mutta teinipojat vaativat kasvuunsa kyllä muutakin kuin keittoja, muuten he syövät tolkuttomia määriä leipää. Aterioilla en itse syö leipää, ellei ole keittoa. Eli pastaa, perunaa, riisiä, kastikkeita, keittoja, pataruokia, laatikoita. Pidän erityisesti kalasta, mutta kanaa ja lihaa käytämme enemmän.
Illalla telkkarin tai kirjan ääressä yleensä korkkaan siiderin tai keskikaljan ja vähän napostelen jotain teinien sipsipussista tai teen vielä katkarapuleivän tms.
Liikun melkein päivittäin ja kulutukseni on yli 2000 kilokaloria. Olen hyvin balanssissa, en liho enkä laihdu. Juhlapäivinä syön ihan mitä huvittaa, en ole makean ystävä, joten se ei ole minulle mikään ongelma. Pizzaa ja muutakin suolaista rasvaherkkua sen sijaan tekee aina joskus mieli. Silloin suon sen itselleni."
Jumalavita!!!!!!!!
Tässä se nähdään,että totista totta on se,että toiset saa mättää itteensä mitä tahansa ja kuin paljon tahansa ja ovat silti laihoja. Toiset kituuttaa alle suositusten ja vaan lihoo!
Itse olen 170 cm ja painan 86kg. Kiloklubin laskurin mukaan (www.kiloklubi.fi)päivän energian saantini on 800-950 kaloria vuorokaudessa. Ja kaikki arvot (niin rasva,kuitu,kasvis,kuin proteiiniarvotkin) ovat laskurin analyysin mukaan OIKEIN. Silti paino vaan lisääntyy vuosi vuodelta.
Lääkärit ovat kädettömiä ja ymmällään. Sairaalassa ollessani, valvonnan alaisena, ja ravinnotta (olin keittistipassa kaksi viikkoa sairauden takia) LIHOIN. Hoitajat vaan pyörittelivät silmiään.
Sitten vielä nämä luuviulut KEHTAAVAT haukkua rätkyttää meitä laiskoiksi,valehtelijoiksi ja aina soi sama mantra: "kun syö vähemmän kuin kuluttaa,niin laihtuu.........".
Minun kokoiseni peruskulutus on kiloklubin ja lääkäreiden mukaan noin 2000 kaloria/vrk. Kun syön 800-950 kaloria, niin olenko laihtunut? EN.
Joten älkää jaksako LÄSSYTTÄÄ,JAUHAA JA SYYLLISTÄÄ. Kaikki eivät ole niin kuin te-luuviulut!!! - Mössö ei laihduta
Erilainen LÄSKI kirjoitti:
Liikun melkein päivittäin ja kulutukseni on yli 2000 kilokaloria. Olen hyvin balanssissa, en liho enkä laihdu. Juhlapäivinä syön ihan mitä huvittaa, en ole makean ystävä, joten se ei ole minulle mikään ongelma. Pizzaa ja muutakin suolaista rasvaherkkua sen sijaan tekee aina joskus mieli. Silloin suon sen itselleni."
Jumalavita!!!!!!!!
Tässä se nähdään,että totista totta on se,että toiset saa mättää itteensä mitä tahansa ja kuin paljon tahansa ja ovat silti laihoja. Toiset kituuttaa alle suositusten ja vaan lihoo!
Itse olen 170 cm ja painan 86kg. Kiloklubin laskurin mukaan (www.kiloklubi.fi)päivän energian saantini on 800-950 kaloria vuorokaudessa. Ja kaikki arvot (niin rasva,kuitu,kasvis,kuin proteiiniarvotkin) ovat laskurin analyysin mukaan OIKEIN. Silti paino vaan lisääntyy vuosi vuodelta.
Lääkärit ovat kädettömiä ja ymmällään. Sairaalassa ollessani, valvonnan alaisena, ja ravinnotta (olin keittistipassa kaksi viikkoa sairauden takia) LIHOIN. Hoitajat vaan pyörittelivät silmiään.
Sitten vielä nämä luuviulut KEHTAAVAT haukkua rätkyttää meitä laiskoiksi,valehtelijoiksi ja aina soi sama mantra: "kun syö vähemmän kuin kuluttaa,niin laihtuu.........".
Minun kokoiseni peruskulutus on kiloklubin ja lääkäreiden mukaan noin 2000 kaloria/vrk. Kun syön 800-950 kaloria, niin olenko laihtunut? EN.
Joten älkää jaksako LÄSSYTTÄÄ,JAUHAA JA SYYLLISTÄÄ. Kaikki eivät ole niin kuin te-luuviulut!!!"Eli pastaa, perunaa, riisiä, kastikkeita, keittoja, pataruokia, laatikoita. Pidän erityisesti kalasta, mutta kanaa ja lihaa käytämme enemmän.
Illalla telkkarin tai kirjan ääressä yleensä korkkaan siiderin tai keskikaljan ja vähän napostelen jotain teinien sipsipussista tai teen vielä katkarapuleivän tms. "
Niin, miksihän et laihdu...
Miten saat 800-950 kaloriin mahtumaan pastat, sämpylät, puurot, siiderit ja sipsit?
Jumalattomasti hiilareita vedät, siinä syy laihtumattomuutees.
- Laiheliini mies
Aamulla 2 weetabix muroketta maidon kanssa. Juon myös lasin vettä. Päivän mittaan juon pari kolme kuppia teetä tai vettä.
Päivällisenä usein jotain valmisruokaa, esim. Pirkan kinkkukiusausta. Lisäksi juon maitoa ruuan kanssa.
Töiden jälkeen syön usein purkin hernekeittoa tai jotakin muuta vähärasvaista ruokaa kuten perunaa, riisiä tai kalaa. Maitoa juon lähes joka aterialla.
Ennen nukkumaanmenoa syön sokeroimattomia muroja maidon kera.
Vihanneksia syön joskus, ehkä pari kertaa viikossa. Useimmiten kurkkua tai tomaattia.- 54 kg, 166 cm, nainen
sinäkin elät? Pyhällä hengellä?
En tajua ollenkaan. Ja kauhean epäterveellinen tämäkin ruokavalio! Missä vihannekset, juurekset, hedelmät, kasvisrasvat, jopa proteiini? Pari vetistä kurkkuviipaletta viikossa ei totisesti täytä vitamiinin, kivennäis- ja hivenaineiden tarvettasi.
Tuosta tulee korkeintaan 1000-1500 kilokaloria, vaikka miten päin laskisi. Kulutuksesi miehenä on pakko olla 2500, vaikka et liikkuisi kuin näppäimistöllä.
Nyt te jotenkin feikkaatte. Pysyn tässä painossani tuplamäärällä ruokaa ja olen sinua 20 kiloa kevyempi nainen.
Varmantiedon määrät tuntuvat uskottavilta. - Laiheliini mies
54 kg, 166 cm, nainen kirjoitti:
sinäkin elät? Pyhällä hengellä?
En tajua ollenkaan. Ja kauhean epäterveellinen tämäkin ruokavalio! Missä vihannekset, juurekset, hedelmät, kasvisrasvat, jopa proteiini? Pari vetistä kurkkuviipaletta viikossa ei totisesti täytä vitamiinin, kivennäis- ja hivenaineiden tarvettasi.
Tuosta tulee korkeintaan 1000-1500 kilokaloria, vaikka miten päin laskisi. Kulutuksesi miehenä on pakko olla 2500, vaikka et liikkuisi kuin näppäimistöllä.
Nyt te jotenkin feikkaatte. Pysyn tässä painossani tuplamäärällä ruokaa ja olen sinua 20 kiloa kevyempi nainen.
Varmantiedon määrät tuntuvat uskottavilta.No tuo on se mitä syön oikeasti. Eilen illalla jätin iltaruuan ja iltapalan kokonaan väliin, mutta tänään yritän syödä paremmin. En juuri liho enkä laihdu, paino pysyy aika lailla samana jatkuvsti.
- Urheilija_
Laiheliini mies kirjoitti:
No tuo on se mitä syön oikeasti. Eilen illalla jätin iltaruuan ja iltapalan kokonaan väliin, mutta tänään yritän syödä paremmin. En juuri liho enkä laihdu, paino pysyy aika lailla samana jatkuvsti.
Voin olla syömättä lähes mitään ja painoni pysyy kyllä vakiona, mutta käyn salilla 3-5 kertaa viikossa ja tavote on saada lihasmassaa, joten pitää syödä paljon. Kyllä se paino sieltä kasvaa, mutta hitaasti, välillä tuskallisen hitaasti.
- koostui...
Ensin tiedot: ikä 50 v, 161cm, 50kg
Aamiainen klo 6:30:
- kaura kuitupuuro (2dl vettä, 1dl hiutaleita) oivariinisilmän ja pakastevadelmien kera
- 0,5 dl tuohemehua antamaan makua aamun vesilasilliseen
- musta kahvi ilman sokeria
Klo 9:30:
- pieni Vaasan kanelikierre
- musta kahvi ilman sokeria
Lounas klo 12:
- salaatti (salaatti, kurkku, tomaatti, parsa, papu) kastike
- 4 dl kirjolohikeittoa
- 1 ruisvuokasiivu
- 1 Paussikeksi ja musta kahvi
Iltapäivällä
- musta kahvi
Kylmä "päivällinen" klo 16:30:
- 2 Vaasan ruispalasiivua
- Becel 35%
- 4 ohutta siivua 15% juustoa
- tuoretta kurkkua ja paprikaa
- 1 iso appelsiini
- musta kahvi
Iltapala klo 21:
- teetä (ei sokeria)
- 2 palaa Fazerin ruispaahtoa
- 2 siivua keittokinkkua
- tuoretta kurkkua- 54 kg, 166 cm
oiva esimerkki hoikan ruokavaliosta.
Tosi paljon kuituja tässä sinulla! Itse syön proteiinipitoisemmin ja varmasti hieman rasvaisemminkin.
Leipää syön ehdottomasti vähemmän, varsinaista lämmintä ruokaa enemmän, mutta joka tapauksessa mittammem ovat suhteessa suunnilleen samat.
Minulla edusti turhia kaloreita kaljapullo, sinulla kanelikierre. Saman verran varmaan kaloreita kummassakin. Keskarissa on kyllä B-vitamiinia ihan kiitettävästi eli jotain hyvää siinäkin. - koostui
54 kg, 166 cm kirjoitti:
oiva esimerkki hoikan ruokavaliosta.
Tosi paljon kuituja tässä sinulla! Itse syön proteiinipitoisemmin ja varmasti hieman rasvaisemminkin.
Leipää syön ehdottomasti vähemmän, varsinaista lämmintä ruokaa enemmän, mutta joka tapauksessa mittammem ovat suhteessa suunnilleen samat.
Minulla edusti turhia kaloreita kaljapullo, sinulla kanelikierre. Saman verran varmaan kaloreita kummassakin. Keskarissa on kyllä B-vitamiinia ihan kiitettävästi eli jotain hyvää siinäkin.Niin, siis mulla eilen meni leipää pari palaa normaalia enemmän, koskapa ns. "päivällinen" on yleensä jotain lämmintä ruokaa. Niin ja lämpimän ruoan kanssa syön leipää ainoastaan keittoaterialla :)
Ja kyllähän siinä lohisopassa rasvaa näytti lilluvan - toivottavasti kuitenkin hyvää sellaista :)
- Thai nyrkkeilijä
Mitat 170/58
Maanantai
Aamu: kaurapuuroa, 2 kananmunaa, greippimehua
Lounas: salaattia, kanaa, tummaa riisiä, öljyä
Välipala: savulohisalaatti
Päivällinen: bataattia, jauhelihaa, vihanneksia
Iltapala: protskujuoma veteen - Hoikkeliini
Aamupalaksi söin ison lautasellisen puuroa. Puuroon olin lisännyt pakastimseta mustikoita. Join tuoremehua, teetä ja söin kaksi ruissämpylän puolikasta levitteellä ja juustosiivuilla.
Lounaaksi söin täyttävää ruokaa yliopiston ruokalasta, eli pari kasvispihviä, kastiketta ja riisiä. Söin ruisleivän, lasillisen piimää ja ehkä 3 dl salaattia.
Välipalaksi syön luultavasti ruisleipää levitteellä ja juustolla sekä puolikkaan banaani. Syön varmaan pari riviä pandna tummaa suklaata.
Illalla syön oletettavasti ruisleipää raejuustolla, jogurttia ja dippailen porkkanatikkuja guakamoledippiin (jäi eilisestä yli).
Ei mitenkään tavainomainen päivän syöminen, yleensä ruokavalioni sisältää enemmän soijatuotteita ja papuja. Kasviproteiinia ja kuitua ruokavalioni sisältää runsaasti, minkä takia ei koskaan tarvitse nälässä elellä. Myöskään rasvaa en erityisemmin karta, vaan syön normaalirasvaisia juustoja ja lisään rypsiöljyä vähän joka ruokaan.
Harrastan liikuntaa kohtuu vähän tällä hetkellä, varsinaista hikiliikuntaa vain kerran viikossa ja lihaskuntoa pari kertaa. Arkiliikuntaa tulee päivittäin. Liikuntamäärää tulisi nostaa, jotta saisin paremman peruskunnon, nyt on talven aikaan rapistunut.
Painoni pysyy vakiossa ilman minkäänlaisia ponnisteluita. - vastauksia
Aamulla purkillinen jogurttia, yksi sämpylä voilla ja juustolla, appelsiini ja puuroa. Juomana vesi
Päivällä lautasellinen kanaa ja riisiä vihannesten kera. Ruokajuomana maito leivänpalanen.
Illalla saatan syödä hedelmän tai palasen leipää. Juon paljon teetä päivän aikana (ilman sokeria)- syöty
taas! Ei voi kuin ihmetellä!
Vaikuttaisi, että aamiainen on korkeintaan 500-700 kcal, ruoka korkeintaan saman verran ja iltapala noin sata eli maksimissaan 1500 kcal....
Itse tarvitsen ehdottomasti yli 2000 kcal, jotten laihdu ja olen sinua kuusi kiloa kevyempi. - vastauksia
syöty kirjoitti:
taas! Ei voi kuin ihmetellä!
Vaikuttaisi, että aamiainen on korkeintaan 500-700 kcal, ruoka korkeintaan saman verran ja iltapala noin sata eli maksimissaan 1500 kcal....
Itse tarvitsen ehdottomasti yli 2000 kcal, jotten laihdu ja olen sinua kuusi kiloa kevyempi.Päivittäinen kulutus taitaa olla mulla se 1500kcal tai hieman enemmän. Jos menee jatkuvasti yli 2000 niin paino alkaa nousemaan. Syön minäkin välillä enemmän, koska jotain ylimääräistä saattaa tulla välillä otettua. Esim. hedelmiä kuluu aina paljon. Nälkä ei ole kuitenkaan päässyt yllättämään. En ole koskaan tottunut syömään tukevaa iltapalaa joten jätän sen mieluusti pois ja syön vain päivän aikana.
Tuon verran kuitenkin syön normaalipäivänä. - tytytytöyt
vastauksia kirjoitti:
Päivittäinen kulutus taitaa olla mulla se 1500kcal tai hieman enemmän. Jos menee jatkuvasti yli 2000 niin paino alkaa nousemaan. Syön minäkin välillä enemmän, koska jotain ylimääräistä saattaa tulla välillä otettua. Esim. hedelmiä kuluu aina paljon. Nälkä ei ole kuitenkaan päässyt yllättämään. En ole koskaan tottunut syömään tukevaa iltapalaa joten jätän sen mieluusti pois ja syön vain päivän aikana.
Tuon verran kuitenkin syön normaalipäivänä.Olen normaalipainoinen
Eilen söin
aamu: turkkilaista jugurttia, marjoja,seessaminsiemeniä,pellavansiemeniä
välipala: pähkinöitä
lounas: possupihvi, kaaliporkkanasalaattia kevytmajoneesilla
välipala:mansikoita ja
suklaamoussea
iltapala: 3 pientä ruisleipää maksamakkaralla, salaatilla
Juon vettä pari litraa päivässä ja vähän kahvia. Lisäravinteena vedän joka päivä omega3:sta, monivitamiinin ja magnesiumia.
Melko tyypillinen päivä..... Tosin joka päivä ei tule syötyä suklaamoussea : D Kuten näkyy niin en ole kovin tottunut kevyttuotteiden kannattaja.
- syöpsyöp
Klo:7.30 aamupala: puuroa sokeroimattoman mehukeiton kera, lasillinen tuoremehua ja viipale ruisleipää, jonka päällä salaatin lehti yksi siivu jyväbroiler leikkelettä flora-kevyt margariinia tomaatti
klo:12.00 ruokailu yliopistolla. Kasvikastiketta ohrasuurimoita pieni lautasellinen salaattia viipale ruisleipää
klo: 17.00 itsetehty nakkikeitto kotona. Nakkikeitossa nakkeja, porkkanaa, selleriä, lanttua, palsternakkaa ja sipulia.
Illalla hedelmiä, jos nälkä yllättää.- tule..
millään ilveellä 1500 kaloria enempää...
Kyllä tosi vähällä tulee toimeen, ei voi muuta sanoa. Kai elimistö yksinkertaisesti tottuu vähään ruokamäärään ja käy vähän säästöliekillä.
- 164/55
Aamupala:
- 250g rasvatonta maitorahkaa
- tölkki ananasta
- kaksi viipaletta ruisleipää, päällä Oivariinia, kinkkua ja paprikaa
Lounas:
- lautasellinen italialaista jauhelihakeittoa
- viipale ruisleipää ilman päällyksiä
- banaani
Välipala:
- ruisnäkkäri Oivariinilla ja kinkulla
- tölkillinen ananasta
- päärynä
- viipale vaalea leipää
Päivällinen:
- täysjyvätortilloja, täytteenä vähärasvaista jauhelihaa, kiinankaalia ja paprikaa
Välipala:
- 150g rasvaton jogurtti
Treenit ovat tänään niin myöhään, että tuskin syön iltapalaa, juon vain lasin mehua tai kaakaota palautumisen vuoksi. - kipa
Mitat 160 cm/54 kg. En kuvailisi itseäni laihaksi vaan normaaliksi. Tyypillisenä naisena luulen, että olisin onnellisempi vähän kevyempänä :)
Aamulla viili marjoja, ruispala jossa 17 % oltermannia, kalkkunaleikettä ja tomaattia ja pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla.
Päivällä kaksi jauhelihatäytteistä tortillaa salaattia, tomaattia, kurkkua ja pari lasia rasvatonta piimää.
Kahvitauolla kuppia kahvia ja tavallinen pulla.
Illalla nakkimunakas (2 munaa, 1 nakki) ja iso lasillinen rasvatonta maitoa.
Lisäksi päivän aikana söin muutaman mandariinin, pari appelsiinia ja omenan. - -aidosti laihduttava-
Kiitos aloittajalle hyvästä viestiketjusta! Yllättävän paljon täälläkin on hoikkia kuluttamassa aikaansa... :)
Pisti silmään, että aika moni syö tosi vähän ja jopa epäterveellisesti: paljon eineksiä, kasviksia vähänlaisesti ja rasvoja epätasaisesti. Onko liian tarkka ruoan säännöstely vetänyt tyroksiininerityksen pienelle ja aineenvaihdunta on hidastunut? Vai mistä noin tiukat ruokavaliot johtuvat?
Jos rasvoja on mainittu, niin sitten nekin on jotain epäterveellisiä transrasvoja margariineista, suolakekseistä ja eineksistä! Ei kovin hyvä juttu...
Missä on kaikki omega-rasvat?? Niitä pitää syödä, vaikka hoikka olisikin! Omega-rasvahapot eivät keräännyt ihmisen rasvavarastoihin, vaan edesauttavat ja ylläpitävät elimistön toimintaa, pitävät nälän hyvin loitolla ja ovat muutenkin hyväksi terveydelle!
Seuraavan kerran kauppaan mennessänne: ostoskoriin pellava-, rypsi- ja oliiviöljyä, siemeniä, pähkinöitä ja manteleita, avokadoa, soijaa jne. Joka aterialla pitää syödä jotain noista edes hiukan!- turhaa,ei tule muuta kuin t...
kaloreita,Mielummin ne kaloritnauttii ruoasta,kun rasvoista
- ___
turhaa,ei tule muuta kuin t... kirjoitti:
kaloreita,Mielummin ne kaloritnauttii ruoasta,kun rasvoista
ihmisen elimistö tarvitsee myös rasvaa, hyvänä esimerkkinä nämä omegarasvahapot. rasvat ovat ihmiskehon rakennusaineita. esimerkiksi soluseinät kaikissa eläinsoluissa koostuvat lipideistä jne.
se on sitten kokonaan eri juttu että mitkä rasvat ovat hyviä, mutta nykyisen tutkimustiedon valossa ainakin kylmäpuristetut kasvirasvat (ei kookosrasva) ovat terveellisiä. mutta kohtuus kaikessa.
- Painoinen
Eksyitkö palstasta. Täällä olis aiheena lihavuus. Turha tulla retostelemaan millä elät päivät. Voin kertoa, että tuollaisella ruokavaliolla sairastut ennenpitkää, jos tota rataa jatkat. Eikä se ole niin varmaa, että pysyt hoikkana iänkaiken. Painonhallinnassa on juuri kysymys säännöllisistä aterioista.
- Urheilija_
En ole ehtinyt syömään kuin muutaman leivän ja kanaa ja riisiä tänään. Pikkuisen urheilujuomaa ja kahvia. Iltapalaksi pitää katsoa vielä jotain täyttävämpää.
- 165/52
söin eilen pitsaa aamupalaksi ja kahvia. Päivällä söin karkkipussin ja illalla söin makaroonia, pestoa, juustoa ja leipää. join mehua. Paino ei minulla nouse, no kolestroli on ollut 5.9... mut ei lääkäri ole kehottanut toimenpiteisiin sen suhteen. Liikuntaa inhoan! En liho, johtunee ehkä "vilkkaasta" aineenvaihdunnasta. Eli käyn "isolla" tarpeella kaksi-neljä kertaa päivä.
- Bmi 22
Eilen näin:
Aamulla lautasellinen kaurapuuroa "au naturel", iso hedelmäsalaatti jossa pari kiiviä, appelsiini ja omena.
Välipala banaani.
Lounasaikaan pari näkkileipää tonnikalalevitteellä, paprika. (Olen aika huono syömään lämpimiä aterioita keskellä päivää.)
Illallinen iso lautasellinen hernekeittoa, näkkileipä juustolla (ei muita levitteitä).
Illalla napostelin manteleita. - BBody
aamulla kuppi kahvia rasvattomalla maidolla, proteeiinipatukka
Lounas: valtava annos broilerisalaattia ja raejuustoa, lasi rasvatonta maitoa
Välipalaksi teetä ja pala munakaspohjaista pizzaa ja kourallinen manteleita.
Päivällinen: Uunissa paistettua lohta ja hillitön keko salaattia,raejuustoa ja lasi rasvatonta maitoa
Iltapalaksi: maustamaton bulgarianjugurtti
Niin, minä en syö viljtuotteita ollenkaan ja hedelmätkin olen korvannut tomaateilla, paprikoilla, porkkanoilla, salaateilla, kaaleilla. Kotimaisia marjoja syön, mutta tällä hetkellä ne on jo pakasteesta loppu. - me hoikat
syömme. Oleellista on se, mitä emme syö. Me emme syö LIIKAA. Syömme elääksemme, emmekä elä syödäksemme kuten lihavat.
- liikaapainoo
Me hoikat -nimimerkillä filosofoi tosi onnistuneesti. Tuon kun pitää mielessä, niin eiköhän paino ala alenemaan. Vielä kun muistais ne vihannekset, kasvikset, marjat ja hedelmät.
- blöööö
Vanhaan viestiin vastaan, mutta kuitenkin.
Ei se nyt ole aivan, että mitäpä siitä mitä syömme. Terveyteen se paska ruokavalio kuitenkin vaikuttaa, vaikka olisikin hoikka. _Hieman_ tekopyhää valistaa muita huonosta ruokavaliosta, jos itselläkään ei ole sen kummempi, hoikkuus menee terveyden edelle. Ei näin, ei todellakaan näin.
Kyllä tämän ketjun perusteella voisi sanoa, että näköjään melkolailla joka kokoisella on peiliin vilkaisun paikka. Jännä muuten huomata miten LIHAVUUS(!!!)-palstalla roikkuu näin paljon hoikkia ja normaalipainoisia, oikeasti kiinnostaisi tietää mitä ihmettä he täältä hakevat? ;>>
- Ardelia
kyllä me hoikat ollaan tosi kiinnostuneita syömisistämme kun näinkin pitkä keskustelu on siitä tullut =) Ei ole tainnut tulla yhtäpitkiä, kun lihavilta on kysytty samaa.
Voisin laittaa esimerkin miten vähällä olen tänään pärjännyt:
Ei aamupalaa
Päiväruoaksi klo 12 samaa nakkispagettipussiruokaa mitä tein maanantaina leipälautasellisen verran, kaksi siivua ruisleipää 30% margariinilla ja appelsiinin, lasillisen rasvatonta maitoa ja kupin teetä.
Iltapalaksi klo 17 kaksi siivua ruisleipää margariinilla, lasi rasvaton maitoa ja teetä.
Syön ehkä vielä toiseksi iltapalaksi sen mukaan miten nälkä on rasvatonta jugurttia 125g ja/tai omenan ja/tai hapankorppuja.- fiksysbbeh
ja vielä lihavuus palstalle. Aikas iso joukko sulattelee läskejään täällä. Ihmettelen että miksi laihduttaa jos kerran ylikiloja ei ole?? Miten jotakuta lihavaa tai laihaa voisi kiinnostaa mitä joku on mättänyt sisäänsä päivän mittaan. Kerrotteko myös seuraavassa ketjussa kuinka pitkää, pehmeää ja väristä p..kaa olette illalla työntäneet.
- okokokokkoko
Tänään syönyt:
-aamupalaksi muutama wetabix ja banaani
-lounaaksi tomaattikeittoa ja pari siivua ruisleipää kurkun kera
-koulun jälkeen kotona muutama pala suklaata kahvia lasi piimää
-päivälliseksi kaksi juustogrillitassua marinadissa ja hieman perunamuussia, kaks ruisleipä siivua oltermannin kermajuuston kera
-iltapalaksi luultavasti syön pari hedelmää (omena, kiiwi) ja jugurttipurkin
ja jos kellään sattuu kiinnostamaan: 179/63 - Hyväkarppi
Kokeile karppaamista, ainoa, joka tehoaa mulla! Siis hyvin tehoaa, eikä tarvitse nähdä nälkää! Eli kiinnitä huomiota hiilihydraattien määrään ja laatuun! lISÄTIEDOT WIKIPEDIA: Atkinsin dieetti. www.karppaus.fi.
- jiilloss
Vältä kaikkia kevyt tuotteita,sun muita keinotekoisia myrkkyjä
- Pieni pyöreä
vaikka en ole laiha vaan normaalipainoinen (entinen laiha, entinen lihava).
Aamupalaksi täysjyvävehnäpuuro, jossa kauraleseitä, ja siihen hillosilmä tai pakastemarjoja. Varmaan jonkun mielestä kauhea hiilaripommi, mutta siihen voin sanoa, että syöpä itse 150 mg Triptyliä joka ilta ja yritä selvitä ilman päiväkausien ummetusta...
Opiskelijaruokalan lounas on keitettyjä tai paistettuja vihanneksia/sieniä/soijaa jne. ja iso annos salaattia. Lisään aina salaattikastiketta ja erilaisia siemeniä. Leipää otan joskus, joskus perunaa tai riisiä. Välipalana on aika usein banaani, koska sitä on helppo kuljettaa mukana. Toiseksi yleisin on omena. Kotona käytän usein tofua/soijarouhetta/papuja/herneitä/linssejä/pähkinöitä/ituja. Juustoa ja munia käytän joskus.
Juon yleensä mustaa teetä, välillä kahvia maidolla. Paastoamaan en suostu, ja oma kroppa toimii parhaiten rytmillä vähän ja usein. Karkkia syön ehkä jouluna, mutta pullaa käytän pohjana, jos teen mustikkapiirakkaa. - mahakurniikunluen
Miksi syöt näin vähän? Eikö sinulla ole nälkä? Ja jos on niinkuin luulisi niin onko hoikkuus sen arvoista? Miten koet?
- onnistunut :)
Vähän?? Eihän tuo nyt niin vähän ollut!
Nopean laskutoimituksen jälkeen sain 1300-1400 kaloria aloittajan päivän ruuista. Jos tuosta jättäisi keksit ja jugurtin pois, voisi syödä täyttävämmin samoilla kaloreilla.
Hoikkuus on muuten sen arvoista, että viitsii katsoa mitä syö ja kuinka paljon!
Nykyään 160 cm ja 55 kg (!!! JES !!!)
- fjfldgfokgdjgfgj
Tänään söin:
- en mitää klo 17 saakka, silloin vedin kanaa ranskalaisilla salaattia
- 1 energiajuoma (225 kcal yht.)
- 1 klementiini
- vettä
Normaalisti söisin päivällä yhden jogurtin/hedelmän, illalla normaalia kotiruokaa, tänää meni roskaruokailuksi.
Joskus syön herkkuja, esim suklaata, mutta muutaman kerran kuukaudessa sitäkin.
Alkoholia nautin 1-2 krt/kk.
Ja mitat: 168/50 kg.- Hyvin jaksaa
Syöt tosi epäterveellisesti ja huonosti. Noilla eväillä et pysty harrastamaan liikuntaa. Taitaa olla provo. Eihän tuosta tule kuin alle 1000 kcal, sillä ei pärjää.
Laitanpa nyt omat eväät myös:
Aamu: puuro hylamaidolla
Välipala: banaani
Lounas: Yli puolilautasellista salaatteja, mantelikalapala ja pieni kauhallinen perunamuusia. Sämpylä ja piimä.
Välipala: Ruisleipä kevytjuusto kalkkunasiivuja piimää
Päivällinen: kevyt keitto, sämpylä, kananmuna
Iltapala: 3 mandariinia, ruisleipä
Lisäksi vihreää teetä, kahvia, vettä.
Tuosta tulee noin 1700 kcal.
Lisäksi menen vielä 10 km lenkille.
162cm ja 54 kg
- eilinen sapuska
aamupala:
2 dl Valio A 2,5% rasvaista jogurttia mysliä (tattarihiutale, tumma soijarouhe, marjajauhe, hasselpähkinäjauhe, saksanpähkinäjauhe)
Lounas:
peruna-porkkana-kukkakaali-raejuusto muhennos, jossa 30g voita ja 1 rkl kylmäpuristettua rypsiöljyä (luomu)
200g paitettuja silakoita
Välipala:
Smoothie (omena, päärynä, hampunsiemenrouhetta, pellavansiemenjauhetta, ohranorasjauhetta, heraproteiinia, appelssiinimehua)
Iltapala:
Juustoleipäset
2 kananmunaa
0,5 dl mantelijauhetta
0,5 dl vehnälesettä
2 dl juustoraastetta
1-2 tl leivinjauhetta
Lisäravinteet:
1 rkl kookosöljyä
1 luonnollinen monivitamiini
50µg D-vitamiinia - että tälleen
Arkipäiviä
Aamulla puuroa keitetty kanamuna, jos niitä on tullut keitettyä, kahvia kupillen ja vesilasi.
Sitten syön kahvin pullan/ suklaan, kahvitauolla.
Lounastauolla, syön juustosämpylän ja hedelmän kahvikupillinen (en syö ns. lämmintä ruokaa)
Välipalaksi, kahvi hedelmä/suklaa/pulla
Sitten onkin päivällisen aika, eli teen kotiruokaa ja syön myös salaattia leipää, jälkiruoaksi hedelmä kuppikahvia
Sitten iltapalaksi leipää ja kaakaota, hedelmä tai viili.
(Suklaa on pieni patukka esim. pätkis)
(160 cm ja 47 kg).
Viikonloppuna syö sitten enemmän ja herkuttelen, esim. sipsejä- Laihduttaja.
Tosi typerä ketju. Ja kerrottehan myös ulosteenne värin ja koostumuksen?
- Tee oma aloitus
Laihduttaja. kirjoitti:
Tosi typerä ketju. Ja kerrottehan myös ulosteenne värin ja koostumuksen?
Ei kuule, tämä on tosi hyvä ketju. Ei ehkä motivoi laihduttajaa, koska normaalipainoiset eivät oikeasti mähki niinkuin me lihavat. Jos haluamme laihtua ja ennen kaikkea pysyä hoikkina, niin tosi pienellä kalorimäärällä on tultava toimeen. Ihan turha huudella lihavuusgeenien perään, jos syö yli 2000 kcal päivässä, lihavat syövät enemmänkin.
Laihduttamisen jälkeenkään ei voi palata normaaliin ahmimiseen, sillä kaikki palaa hetkessä takaisin.
Lihavuus on valinta. - Laihduttaja.
Tee oma aloitus kirjoitti:
Ei kuule, tämä on tosi hyvä ketju. Ei ehkä motivoi laihduttajaa, koska normaalipainoiset eivät oikeasti mähki niinkuin me lihavat. Jos haluamme laihtua ja ennen kaikkea pysyä hoikkina, niin tosi pienellä kalorimäärällä on tultava toimeen. Ihan turha huudella lihavuusgeenien perään, jos syö yli 2000 kcal päivässä, lihavat syövät enemmänkin.
Laihduttamisen jälkeenkään ei voi palata normaaliin ahmimiseen, sillä kaikki palaa hetkessä takaisin.
Lihavuus on valinta.Missä kohtaa mainitsin lihavuusgeenin. Laihdutan takaisin normaalipainoiseksi ja minulla on useampi, pitkä ketju aloitettuna. Toisten ruokien kyttäily sopii syömishäiriöisille.
- Tee oma aloitus
Laihduttaja. kirjoitti:
Missä kohtaa mainitsin lihavuusgeenin. Laihdutan takaisin normaalipainoiseksi ja minulla on useampi, pitkä ketju aloitettuna. Toisten ruokien kyttäily sopii syömishäiriöisille.
Ihan rauhassa vaan... :)
Et sinä maininnut lihavuusgeeniä. Mutta suurin osa syyttää sitä, kun lihoo 2000-3000 kalorin päiväenergialla ;).
"Toisten ruokien kyttäily sopii syömishäiriöisille." Tuota en ymmärrä. Minusta on mukavaa lukea toisten syömisiä ja vertailla niitä omiini. Syön nykyään terveellisesti, paremmin kuin moni tässä ketjussa. Täältä voi saada hyvin tukea laihdukselleen. Saa myös hyvän käsityksen siitä, miksi itse on lihava ja miksi joku toinen on 50 kiloinen. Herättää myös muita ajatuksia...
Aloituksen tekemisellä tarkoitin, että voit aloittaa sen ulosteketjun jos se sinua kiinnostaa. Tässä ketjussa kirjoitellaan kuitenkin siitä, mitä menee suusta sisään. Se mitä tulee suolesta ulos kuuluu ihan toiseen aiheeseen ja kiinnostaa varmasti eri ihmisiä kuin tämän ketjun aihe.
Väitän, että nämä hoikkien syömiset ärsyttävät suurinta osaa meistä lihavista, koska olemme heille kateellisia. Suurin osa lihavista haluaisi olla normaalipainoinen, mutta ei haluaisi nähdä tarpeeksi vaivaa sen eteen. Inhottavaa nähdä, että hoikat ihan oikeasti syövät vähän, eikä se laihuus siis olekaan geeneistä kiinni :) - Laihduttaja.
Et sinä maininnut lihavuusgeeniä. Mutta suurin osa syyttää sitä, kun lihoo 2000-3000 kalorin päiväenergialla ;).
"Toisten ruokien kyttäily sopii syömishäiriöisille." Tuota en ymmärrä. Minusta on mukavaa lukea toisten syömisiä ja vertailla niitä omiini. Syön nykyään terveellisesti, paremmin kuin moni tässä ketjussa. Täältä voi saada hyvin tukea laihdukselleen. Saa myös hyvän käsityksen siitä, miksi itse on lihava ja miksi joku toinen on 50 kiloinen. Herättää myös muita ajatuksia...
Aloituksen tekemisellä tarkoitin, että voit aloittaa sen ulosteketjun jos se sinua kiinnostaa. Tässä ketjussa kirjoitellaan kuitenkin siitä, mitä menee suusta sisään. Se mitä tulee suolesta ulos kuuluu ihan toiseen aiheeseen ja kiinnostaa varmasti eri ihmisiä kuin tämän ketjun aihe.
Väitän, että nämä hoikkien syömiset ärsyttävät suurinta osaa meistä lihavista, koska olemme heille kateellisia. Suurin osa lihavista haluaisi olla normaalipainoinen, mutta ei haluaisi nähdä tarpeeksi vaivaa sen eteen. Inhottavaa nähdä, että hoikat ihan oikeasti syövät vähän, eikä se laihuus siis olekaan geeneistä kiinni :)Syöt terveellisemmin kuin useimmat ketjun kirjoittajat. Eli luet toisten ruokapäiväkirjoja ja iloitset kun syöt terveellisemmin... Tosi kypsä suhtautuminen ruokailuun.
- Tee oma aloitus
Laihduttaja. kirjoitti:
Syöt terveellisemmin kuin useimmat ketjun kirjoittajat. Eli luet toisten ruokapäiväkirjoja ja iloitset kun syöt terveellisemmin... Tosi kypsä suhtautuminen ruokailuun.
Ai tulit ihan vain kiukuttelemaan...
Syö vähän terveellisemmin, niin ei tule niin kiukkuinen olo.
Nyt lähden lenkille. Suosittelen sullekin :))
Parempaa illan jatkoa! - Laihduttaja..
Ai tulit ihan vain kiukuttelemaan...
Syö vähän terveellisemmin, niin ei tule niin kiukkuinen olo.
Nyt lähden lenkille. Suosittelen sullekin :))
Parempaa illan jatkoa!Oletpa ihanan holhoava. Iltani on mitä suloisin.
- että tälleen
Laihduttaja. kirjoitti:
Syöt terveellisemmin kuin useimmat ketjun kirjoittajat. Eli luet toisten ruokapäiväkirjoja ja iloitset kun syöt terveellisemmin... Tosi kypsä suhtautuminen ruokailuun.
Itse olen hoikka ja olen sitä mieltä, että moni voi saada inspiraatiota omalle laihdutukselleen kun huomaa ettei kaikki hoikat näe nälkää, vaan syövät päivän aikana, ainakin minä (vast. että tälleen). Osa ei meistä hoikistakaan syö paljon mitään, mutta osa syö normaalisti. Eikä mielestäni laihduttajankaan pidä nähdä nälkää, vaan olen aiemminkin painottanut, pitää syödä tarpeeksi tiuhaan, mutta vähän kerrallaan, nälissään tulee mätettyä enemmän.
ps. en ole laskenut omia kaloreita. - onni ja autuus
Väitän, että nämä hoikkien syömiset ärsyttävät suurinta osaa meistä lihavista, koska olemme heille kateellisia. Suurin osa lihavista haluaisi olla normaalipainoinen, mutta ei haluaisi nähdä tarpeeksi vaivaa sen eteen. Inhottavaa nähdä, että hoikat ihan oikeasti syövät vähän, eikä se laihuus siis olekaan geeneistä kiinni :)Ja itse ihmettelen, miksi kaikki kuvittelee että 2000 kcal on joku onni ja autuus. Itse kokeilin jotain kalorilaskuria, liikun paljon lenkkeilyä n. 10 km/pv työmatkat pyörällä, tulos oli 1500 kcal riittää vuorokaudessa. Enkä tee istumatyötä, vaan fyysistä.
- jjuujuuue
söin tänään ainakin omasta mielestäni ihan sikana
aamulla en mitään mut kun tulin kotiin söin kaks lautasellista spagettia ja kaks kuppia teetä
illalla söin vielä lohta ja paistettui perunoita jonku lautasellisen
tää ei kuulosta välttämält paljolta mut kaikki noi lautaset oli aika isoja ja söin aika pienin väliajoin joten aika paljon loppujen lopuks
oon 50 kg ja 16 kg mul on välil ongelmii ahmimisen ja nälkälakon välillä oon huono syömään ns juuri oikean määrän hmm- jjuuujuuue
juu piti tosiaan kirjottaa ja 161 senttiä eikä 16 kg hehe
- happybody
jjuuujuuue kirjoitti:
juu piti tosiaan kirjottaa ja 161 senttiä eikä 16 kg hehe
Mä ainakin syön paljon, aamulla jogurtti ja kahvi/tee, sitten lounas töissä (riisiä, salaattia ja jotain kastiketta tai lihaa tai ihan mitä vaan plus 2 viipaletta leipää voilla, vesi), sitten kotona ruoka, joka on ihan mitä vaan esim pastaa ja lohta tai joskus keittoa, joskus pihviä :D En oo ikinä laskenu jotain kaloreita, kun ei siitä oo mitään hyötyä mulle. Pysyn hyvin tässä painossa, paitsi jos lopettaa treenaamisen niin heti tippuu pari kiloo :) Eli siis mitä enemmän treenaan sitä enemmän painan, niin se vaan menee että lihas painaa enemmän kun läski. Niin ja syön aina iltapalan, muuten en saa unta, sekin mitä sattuu, voi olla suklaamuroja tai sit leipää, hedelmiä. Käytän myös ihan oikeeta voita leivällä, ja sokeria teessä, ja jos joku tarjoo kakkua niin syön :D Pointtihan on se että kun liikkuu tarpeeks niin ei tarvi mitään laskeskella. Tosin, en syö päivittäin herkkuja, paitsi näin joulun alla suklaata:)
Pari viikkoa sitten eräs hlö sanoi mulle juhlissa, missä söin karjalanpiirakoita ja kaikkea muutakin vähän väliä, että:" Ei sustakaan uskois että syöt noin paljon!" Kiitos vaan mutta ei ruoka lihota, kun treenaa ja jos jättää karkit ja sipsit pois... niin ja limsat ja jäätelön ja...:D Mutta täytyy sanoa, että syön niitäkin silloin tällöin, ehkä kerran kuussa ja silloin en välitä kuinka paljon. En tiedä miks, mutta ei mun edes tee mieli karkkia. Mun karkkihimot katos jotenkin mysteerisesti pari vuotta sitten kun olin Aasiassa vaihdossa. En tiedä syytä, mutta voi liittyä siihen ettei siellä oikein ollut tarjolla mitään, eikä kuumassa tee mieli, kun jotain hyvää juotavaa ja hedelmiä. Sitten palasin eikä karkki ollut enää hyvää! Parempi näin.
Tanssin 4 päivänä viikossa, ja satunnaisesti teen kaikkea muuta urheilua, mutta monesti jää vain tohon tanssimiseen, tosin viikonloppusin pakko tehdä jotain, muuten tulee kauheen löysä olo :) Nauttia voi muistakin asioista kun syömisestä. Löytäkää joku intohimo, niin syöminen unohtuu! Mulla se on tanssi ;)
- edelleen_ahdistunut
Itse syön kaloreita n. 1800 päivän aikana. On vähän ongelmia syömisen sun muun kanssa, joten siksi lasken kalorit (että saan varmasti tarpeeksi). Pituus 170cm, paino 52kg.
Eilinen:
6.00
- Puuroa, jossa seassa raejuustoa
- 2 ruisleipäsiivua, päällä lohta ja salaattia
9.00
- Satsuma ja jogurtti
12.00
- Salaatti (kurkkua, porkkanaa, lehtisalaattia, tomaattia, paprikaa ja kanaa)
- 2dl pinaattikeittoa
- Satsuma
14.30
- Kaksi lohileipäsiivua taas
- Jogurtti (omenakin taisi olla vielä?)
17.30
- Kanaa ja riisiä kasviksien kera, lautasellinen
21.00
- Puuro raejuustolla
- Kaksi leipää becel 38, juustoa (17% rasvaa) ja keittokinkkuleikkeet.
Juomana aina vesi, paitsi että join 4 kuppia kahvia teen päivän aikana. Herkuttelen 2 kertaa viikossa, jolloin kaloreita tulee ehkä 2200-2500 ? Liikun 2-4 kertaan viikossa (salibandy, jooga ja futsal). Tällä syömisellä olen suurinpiirtein saanut painonlaskun pysäytettyä. Kuussa tippui enää vain n. 500-700 g. Olen siis laihduttanut vuodessa 55kg ja painonlaskua en saanut oikein pysäytettyä (piti käydä ravitsemusterapeutin juttusilla). Ikä 20v. - Aijailäskiä
Hoikka ei ole alipainoinen. Muuten olisit kirjoittanut alipainoinen?
Noh itse 163cm/53kg (en ole alipainoinen mutta olen kylläkin hoikka)
Aamupalaksi: Kaksi ruispalaa margariinilla ja saunapalvilla sekä muutama kurkku päällä.
Ruoaksi: Uunimakkara jonka välissä sulatettua juustoa (norm.) ja kourallinen pariisinperunoita ja baby porkkanoita.
Välipalaksi: Ei mitään.
Iltapalaksi: Kaksi ruispalaa valkosipuli levitteellä ja kinkulla sekä kurkulla.
Tänään juonut vain vettä ja pepsi maxia. - ENoleläskimuttasilti
Tämä on lihaville ihmisille, ei alipainoisille tai hoikille. :) Pistin sheriffille viestiä että siirtää tämän tai poistaa.
- Corinne48
Tämä näyttää olevan vanha ketju, mutta minulle kiinnostava, olen aina ollut hoikka, jopa laiha, 16 vuotiaana painoin 46 kg, 25-35 vuotiaana noin 52 kg 35-45 vuotaana noin 54 kg, ja nyt 48 vuotiaana 55-56 kg.
Tiettyyn ikään sain syödä ihan mitä halusin ja paino pysyi, huomasin selvän eron siinä 45 täytettyäni, en voi enää syödä samaan tahtiin, jos haluan pitää painoani, ja sen haluan. En liiku niin paljon, että sillä saisin painoa pidettyä, vaan se on tehtävä katsomalla mitä suuhunsa pistää. Toki käyn reippaalla lenkillä noin 2-3 kertaa viikossa että teen omakotitalon lumityöt ja kesällä pihahommat. Tavallinen viikko näyttää minulta seuraavanlaiselta:
Aamulla:
Normaalin kokoinen annos neljänviljan puuroa maidon kera
Lasillinen tuoremehua
Mukillinen kahiva työpaikalla (usein pari keksia tai suklaapalaa, tai kakkupala)
Aamupäivän aikana
Yritän muistaa juoda lasillinen vettä
Lounasaikaan
Käyn säännöllisesti työpaikkaruokalassa, otan ihan kunnon annoksen salaattia ja
ruokaa, käymällä siellä tulee syötyä vaihtelevasti kaikkea, kalaa, kanaa, lihaa ym.
Lasillinen maitoa
Kulhollinen jälkkäriä silloin kun sitä on. n. 1-2 kertaa viikossa
Iltapäivällä
Mukillinen kahiva (ja usein taas jotain pientä makeata)
Lasillinen vettä yritän taas muistaa jouda, jää usesti väliin
Illalla siinä 19.00
Joskus jugurttia johon sekoitan mysliä
Vaihtoehtoisesti pähkinöitä
Vaihtoehtoisesti näkkileipää juustolla ja suolakurkuilla
Ja taas muutama suklaakarkkia.
Joskus mukillinen kaakaota
Pari lasillista vettä.
Tähän listaan tietysti tulee poikkeamia, jos käyn kylässä tai kutsun vieraita, silloin syön mitä pöytään on laitettu.
Viikonloppu myös poikkeaa arki-illoista, silloin ostan yleensä erilaisia juustoja viiniä illaksi. Yleensä syön kermajäätelöä sekä lauantaina että sunnuntaina jälkkäriksi. Lämmintä ruokaa syödään vain kerran myös viikonloppuisin, kun taloudessa asuu vain kaksi aikuista.
Em tiedä paljonko kaloreita syön päivittäin, mutta voin hyvin näin. - RipsRaps
Tätä ketjua oli niin kiva lueskella, että vastaanpa minäkin... Tämän päivän syömiset meni ja tulee menemään jotensakin näin:
Aamupala (klo. 06.10): 2kpl keitettyä kananmunaa
C-vitamiini (poretabletti 1g), magnesiumtabletti ja kalaöjykapseli
Aamupala nro. 2 (klo. 10.00): puoli purkkia rahkaa, 0,5dl kuohukermaa, 0,75dl puolukoita ja 0,5dl mustikoita, 2rkl kookoshiutaletta, 4 saksanpähkinää, 3 parapähkinää.
Lounas (klo. 13.30): Jauhelihamureketta 200g (sika-nauta jauhelihaa, kermaa, kananmunaa, juustoraastetta, sipulia, kauralesettä, mausteita), uunikasviksia 150g (lanttua, naurista, porkkanaa, sipulia, valkosipulia, oliiviöljä ja yrttejä), kaali-ananas-mandariiniraastetta noin 50g.
Päivällinen (tulee olemaan noin klo 18.30)
Tonnikalalasagnea (tonnikalaa, kerma-juustokastiketta, kesäkurpitsaa, tomaattimurskaa, mausteita)
noin 300g ja vihersalaattia (tuoreita yrttejä, pinjansiemeniä, tomattia, paprikaa, kurkkua ym.kasviksia) noin 100g.
Jälkiruoaksi omena ja päivästä riippuen 50-100µ D-vitamiinia.
Kaloreita en laske, mutta luulenpa että aika lähelle 2000 kaloria pääsen (voi mennä ylikin). Liikun melko paljon: 3-4 krt/vko kuntosali ja 2 krt/vko reipas kävelylenkki. Niin ja ne mitat on 171cm/61kg ja ikä 28 vuotta.
Jatkakaahan kirjoittelua, ja kertokaa muutkin mitä syötte. Muista en osaa sanoa, mutta ainakin omasta mielestäni tämä ketju on mielenkiintoinen, koska se antaa mahdollisuuden vertailla erilaisten ihmisten ruokailutottumuksia (harvemmin sitä muulloin tilitellään mitä on tullut syötyä ja kuinka paljon). Täällä voi kirjoittaa nimettömänä ja kukin voi rehellisesti kertoa miten paljon tai vähän syö. Lisäksi tämä ketju muistuttaa siitä kuinka erilaisia me kaikki ollaan: ruokavaliot, liikunta, mieltymykset jne.- viiskymppinen nainen
klo8: Mukillinen maitokahvia, yksi bulgarianjogurtti.
klo10. Autoa ajaessa: 2 omenaa ja 1 banaani.
klo13: Hyvä lounas: salaattia, peruna, kastiketta, pala sianniskaa, vähän hernekeittoa, lettuja n.10 pientä ja mansikkahilloa reilusti. Kylläinen olo joka jatkui iltaan asti.
klo16.30-18.00 maitokahviakahvia (usein myös teetä illalla) ja n. 4 palaa ruisleipää vähärasvaista aamupala-juustoa päällä.
Ei sitten muuta.
Laihimmillani olen ollut 72-kiloinen ja olo oli todella hoikka. Olin silloin sairas ja menettänyt myös ruokahaluni. Nyt ruokahalut on hyvät, paino noussut mutta karkkia en syö paitsi joulun aikaan konvehteja. En laihduta mutta yritän estää painoa pahemmin nousemasta. - 45 nainen
viiskymppinen nainen kirjoitti:
klo8: Mukillinen maitokahvia, yksi bulgarianjogurtti.
klo10. Autoa ajaessa: 2 omenaa ja 1 banaani.
klo13: Hyvä lounas: salaattia, peruna, kastiketta, pala sianniskaa, vähän hernekeittoa, lettuja n.10 pientä ja mansikkahilloa reilusti. Kylläinen olo joka jatkui iltaan asti.
klo16.30-18.00 maitokahviakahvia (usein myös teetä illalla) ja n. 4 palaa ruisleipää vähärasvaista aamupala-juustoa päällä.
Ei sitten muuta.
Laihimmillani olen ollut 72-kiloinen ja olo oli todella hoikka. Olin silloin sairas ja menettänyt myös ruokahaluni. Nyt ruokahalut on hyvät, paino noussut mutta karkkia en syö paitsi joulun aikaan konvehteja. En laihduta mutta yritän estää painoa pahemmin nousemasta.Pidän hyvästä ruoasta mutta kokoaikainen syöpöttely ei kiinnosta. Joinakin päivinä tulee syötyä enemmän mutta joinakin päivinä siitten taas vähemmän, en ota ruokailusta itselleni stressiä. Jos joku päivä syön tosi runsaasti niin seuraavana päivänä luonnostaan tulee syötyä vähemmän kun energiaa riittää muutenkin eikä ole nälkäkään. Mun paino on pysynyt kurissa (45 kg) koko elämäni ajan ehkä juuri sen vuoksi etten turhaan stressaa syömisten kanssa ja pidän annoskoot maltillisissa mitoissa. Ja kyllähän se auttaa että tykkään liikunnasta :) En ole koskaan ollut laihiksella vaikka olenkin hoikka.
Kun teen ruokaa, käytän hyviä raaka-aineita ja ruoan pitää maistua hyvältä joten käytän myös hyviä öljyjä yrttien kera ym. Joskus käytän myös voita ja kuohukermaa, riippuen ruokalajista. Otan vain yhden annoksen ruokaa, oli se miten herkullista tahansa. Syön annoksen ruokaa kunnioittaen ja mausta hitaasti nauttien, ja saatanpa ottaa lasin hyvää viiniä aterian kruunaamaan. Mitään ruokaa en heitä pois vaan pakastan tai muuten säilön sen tulevaa käyttöä varten.
Kenenkään ei kannattaisi ruveta millekään humpuuki-laihdutuskuurille, niistähän yleensä palataan vanhoihin huonoihin tottumuksiin ja lihotaan entistä enemmän. Vain pysyvät muutokset elin- ja elämäntavoissa sekä asennemuutos korvien välissä voi auttaa saavuttamaan omalle keholle sopivan painon. Miksi rangaista itseään roskan puputtamisella ja ylipainoa keräämällä, ihmisten pitäisi arvostaa itseään enemmän.
Ja ai niin, tänään olen syönyt lautasellisen lihakeittoa, 2 ruisleipää juuston kera, iso lasi maitoa, jälkkäriksi muki kahvia ja 4 oma tekemää suklaakeksiä. Illalla syön vielä hedelmiä ja 2 ruisleipää, mysliä ja maitoa sekä teetä. - Nainen__
174/66 n
aamulla turkkilaista jugurttia, leseitä,mustikoita
lounaaksi broilergratiinia,iso kasa salaattia
välipalaksi omppu, vähän rahkaa, lesettä
pari palaa tummaa suklaata
illalla täytetty munakoiso jossa sieniä ja tomaattia yms täytteenä ja salaattia
Yritän parhaani mukaan rajoittaa hiilihydraatteja. Kahvia tulee juotua monesti yli tarpeen. : S
Lisäravinteena vedän monivitamiinin, maitohappobakteereja ja kalanmaksaöljyä
Liikuntaa harrastan liian vähän, mutta jos tässä kesän tullen ;)
- tiitupiitu
En väitä olevani hoikka, mutta tässä eiliset ruokailuni:
Aamu:
-Puuro (0.5dl kuntokaura, reilu 1dl vettä, ripaus suolaa)
-Mustikkasoppaa ( 1dl Riitan herkku)
-Kuppi kahvia, 2 makeutuspilleriä
-Tomaatti
-Iso lasi vettä
Lounas:
-Puuro ja soppa sama kuin aamulla
-vettä
Välipala:
-Omena
Päivällinen:
-140g omatekemää lasagnea
-iso satsi vihersalaattia (kurkkua, jäävuorisalaattia, tomaattia, ananasta)
-Banaani
Iltapala:
-Teetä jossa 1tl hunajaa
.................
Toissapäivänä:
Aamu:
-Sama aamupala
Lounas:
-n. 2dl Soijamakaronilaatikkoa
-n. 2dl punajuuri-raejuusto-omena-salaattia
-pala ruisleipää, 1tl kevyt flora
-lasi rasvatonta maitojuomaa
Välipala:
-Mandariini
Päivällinen:
-140g lasagne
-Pikkunokare homejuustoa
-Pala jälkiuuniruisleipää
-Tomaattia ja kurkkua
-Hedelmäsalaattia n. 1dl
Iltapala:
-Iso porkkana
-2dl mustikkasoppaa
-Vettä
....
Tämmöisiä päivät ovat, terveellistä perusruokaa ja joka aamu alkaa puurolla. :)- tiitupiitu
Unohtui mitat viestistä.
159cm/53.8kg (tänä aamuna punnittu) - BMI normaaleissa
tiitupiitu kirjoitti:
Unohtui mitat viestistä.
159cm/53.8kg (tänä aamuna punnittu)Ensin mitat: 160cm, 50kg, ikä 55 vuotta, nainen
aamiainen:
- lasillinen vettä alle
- 1 porkkanasämpylä, becel35,1 palvikinkkusiivu, paprikaa
- mukillinen kahvia
lounas:
- lasillinen vettä
- 4dl lihakaalikeittoa, jossa vähän perunaakin
- 1 pala hiivaleipää (30g), 60% margariini
- pienehkö salaatti, sinappikastike
- mukillinen kahvia
iltapäivällä:
- pieni kiinalainen karkki
Päivällinen:
- lasillinen vettä
- 3dl ranskalainen sipulikeitto, joukossa lisänä suikalejuureksia
- iso kauraleipäsiivu (60g), becell 35%, 1 palvikinkkusiivu, paprikaa
- 100g pakastemansikkalohkoja (ei sokeria)
- noin 3/4 dl vaniljakastike
- 1 siirappipipari
iltapala:
- ulkolainen omena 125g syötävä osuus - stydi190
BMI normaaleissa kirjoitti:
Ensin mitat: 160cm, 50kg, ikä 55 vuotta, nainen
aamiainen:
- lasillinen vettä alle
- 1 porkkanasämpylä, becel35,1 palvikinkkusiivu, paprikaa
- mukillinen kahvia
lounas:
- lasillinen vettä
- 4dl lihakaalikeittoa, jossa vähän perunaakin
- 1 pala hiivaleipää (30g), 60% margariini
- pienehkö salaatti, sinappikastike
- mukillinen kahvia
iltapäivällä:
- pieni kiinalainen karkki
Päivällinen:
- lasillinen vettä
- 3dl ranskalainen sipulikeitto, joukossa lisänä suikalejuureksia
- iso kauraleipäsiivu (60g), becell 35%, 1 palvikinkkusiivu, paprikaa
- 100g pakastemansikkalohkoja (ei sokeria)
- noin 3/4 dl vaniljakastike
- 1 siirappipipari
iltapala:
- ulkolainen omena 125g syötävä osuusHuhhuh, ihmiset syö paljon ;D
184cm/58Kg
Aamulla kuppi kahvia ja 2 ruisleipää margariinilla.
Päivällä harvemmin syön mitään kun tekemistä niin paljon että pääsee unohtumaan, mutta yleensä kahvit juon ja välillä pullan kera.
Iltapäivällä kotiin tullessani kahvit juon koneen äärellä ja hengähdän minkä jälkeen yleensä tulee taas muuta tekemistä.
Varsinaisen ruuan syön vasta yöllä tai myöhään illalla sanotaan välillä 22-00, yleensä ei ole nälkä mutta toisinaan on.
Yleensä en syö pitkään aikaan mitään kunnollista koska syöminen unohtuu usein ja näin ollen sillon kun muistan, niin yritän syödä enemmän kerralla.
- qwertyuiiuy
Mies 23
Pituus 177
Paino 72
Aamulla:
Täysi lautasellinen maitoon tehtyä puuroa, sekaan n.20g heraproteiinijauhetta. Lisäksi pari ruisleipää, joissa päällä Flora levitettä, juustoa ja kurkkua. Juomana vettä.
Välipala1:
Rasvatonta rahkaa 250g, jugurttia 100g, 1 rkl kylmäpuristettua oliiviöljyä
Välipala2:
Proteiinijuoma
Päivällä:
150g keitettyä makaronia, pastakastiketta, 200g jauhelihaa, 50g rasvatonta raejuustoa.
Iltapäivällä:
Sama kuin päivällä.
Iltapala:
Sama kuin välipala1 - CUTIEGIRL
Nainen/tyttö mikä onkaaaan.
161cm/47kg
Aamupala:
2 tonnikalaleipää juustolla oivariinia
Jogurttia 1dl
Lounas
2 lautasta pastakastiketta & pastaa
3 ruisleipää oivariinilla
Välipala
2dl kuningatarjäätelöä
Sipsejä muutama kpl
2 karjalanpiirakkaa juustolla ja oivariinilla
Illallinen
Lihavokki
Iltapala
Turkkilainen jogurtti
Raparperimehukeitto
1 leipä juustolla ja makkaralla - Mahoton meininki.
Onhan se nyt pakko sanoa/toistaa, että jos tässä nyt joka homman kalorit laskee aina niin eihän se elämä sitten muuta olekkaan. Uskon myös että jokasen geeniperimä ja yksilöllinen aineenvaihdunta asiaan vaikuttaa ja ehkäpä meidän mielialalääkkeemmekin. =)
Tottahan se on, että liika on liikaa ja liikkuminen on hyväksi. Itsekin tässä tavallaan aloitin yrittää vähän laihduttaa. Keskivartalossa on liikaa pötsiä. Lähinnä ajattelin, että vaihdan lähes kaiken terveellisempään. Meinasin hetken jopa VHH:ta mutta työttömäksi jääneenä sitä nyt vaan ei nykyhinnoilla juuri kauheesti vaihtelua saa ruokaansa tai niitä kunnon pihvejä mitkä kyllä täyttää. Makaroonihan on suht hanurista kyllä. Kasviksia aattelin kuitenkin lisätä ja yksinkertaisesti vaan pienentää annoskokoa.
Siis, eihän mulla koskaan ole ollut mitään ruoka-aikoja. Useimmiten kerran päiväs syöny ja sit ku siin on ollu jo niin nälkä ni lapponu turhan ison satsin ja turvottavia paskoja. Nyt sit aattelin syödä muutaman kerran päiväs ja vähän erilailla ja todellakin pitää sen annoksen niinku järjellisissä mitoissa.
Tonnikala ja kananmunat on sentään suht halpoja ja hyviä. Joo ja kuudennessa kerroksessa asun niin aika usein kun sitten ulkoa tulee niin vetää sitten portaat hissin sijaan.
Joo ja leipää en syö, ellei sit jotai näkkäriä jos on EU-pussin hakenu. =) Niin ja makeanhimo jäi lapsuuteen. kyllä se suolasempi on enemmän mun juttu.
Kyl täs kilo tai ehkä jopa kaksi varmaa lähteny vähän yli paris viikos, en tiiä ku ostin vaa'an vast viimeviikol. =)
Nii ja kaljaa vois määrällisesti ottaa vähemmän kuin aikasemmin. Kerrallisesti en sitten tiiä, kun se on muutenkin ollut noin 2 kertaa kuussa. Sekin tuossa asiassa jeesata vois.
Nii ja paino oli aamusti 98 ja rapiat piälle. ja pituus oli 175,5 cm ja mieshän minä. Melkolailla satasesta taisin lähteä.
Kunhan nyt jotain pois sais ja pidettyä ni hyvähän se. Lapsena ei juuri ruokaa kotona saanut niin sillon kyllä oltiin alipainonen mutta tässä 28 vuotiaana nyt jo huomas että voehan vittu, vois olla painoa vähemmän. En mä juu mikään kuikelo halua olla mikä lentää tuulessa mutta sillee, että ite on tyytyväinen ja sehän se pääasia on. - Hepulita
Oka, tässä tulee tämän päivän ruoat.
Mitat: 165 cm ja 52/53 kg.
Aamupala (klo. 06:00): kulhollinen kaurapuuroa (1 dl hiutaleita, 1½ dl vettä), siihen sekaan vähän Valion vähäkalorista mansikkakeittoa. Kahvikuppi rasvatonta maitoa ja makeutusainetta.
Lounas (klo. 11:00): kaksi Vaasan ruispalaa, 2 tomaattia ja hieman kurkkua. Kahvikuppi.
Välipala (n. klo. 16:00): puoli pussillista pakastevihanneskuutioita (mikrossa valmistettuna, sekaan suolakurkkuja), lasillinen Valion rasvatonta marjajugurttia, lasillinen suolakurkkuja, n. kaksi kauhallista bataattimuusia, iso kahvikuppi.
Illallinen (n. klo. 19:30): kaksi Vaasan ruispalaa tomaatilla, kurkulla ja vähärasvaisella raejuustolla.- WheresCommonSense
Syötpäs paljon päivän aikana, ei tosin mikään ihme kun kaikki on rasvatonta ja oikein pakastevihanneskuutioilla pitää hifistellä. Nälkä lähtee?
- 52 kg
No kahvikupit maistuu varmaan hyviltä, mutta kestääkö sun hampaat:)
- Hepulita
Jep, eikä keraamisissa kupeissa olekaan kuin 2 kaloria ;) Hyvä laihdutuskeino.
Ja tässä on tämän päivän ruokasaldo klo. 14 mennessä.
Aamupala: 2 Vaasan ruispalaa (päälle hieman raejuustoa ja tomaattia), kupillinen kahvia.
Lounas: n. 2 dl bataattimuusia, ja 2 lasia rasvatonta jugurttia kun oli vielä vähän nälkä.
Pienenä välipalana pieni lasillinen suolakurkkuja (hyvää ja kevyttä naposteltavaa, 45 kcal/100 g).
- Good food, good mood
Jospa minäkin.
Nainen, 22 vuotta, 176cm/59kg
AAMUPALA. Mielihalun mukaan, makeaa tai suolaista.
Vaihtoehto 1.
Pilkon pieneen kulhoon tomaattia ja kurkkua, ja vajaa rkl fetaa sekaan.
Vaihtoehto 2.
Yhden munan munakas, jossa seassa kesäkurpitsaa ja rkl juustoa.
Vaihtoehto 3.
Pieni kulho jossa raejuustoa, marjoja ja maitorahkaa.
Vaihtoehto 4.
Pieni omena-päärynä-ananas hedelmäsalaatti, jossa pari rkl turkkilaista jugurttia seassa.
LOUNAS.
Vaihtoehto 1.
Kolmen munan munakas, jossa seassa tonnikalaa, parsakaalia ja juustoa. Tämä jos en ole syönyt jo aamulla munakasta.
Vaihtoehto 2.
Papu pähkinä parsakaali wokki, lautaselle myös raejuustoa ja tonnikalaa/katkarapuja.
Vaihtoehto 3.
Karppilasagnette, jossa kesäkurpitsaa ja jauhelihaa. Kastike blenderissä: yksi muna, pari tomaattia, vähän juustoa, yrttejä. Kaverina porkkana-paprika raastetta lautasella.
Vaihtoehto 4.
Kanasalaatti.
Vaihtoehto 5.
Kanan filee, uunissa käytetty kesäkurpitsan puolikas jossa täytteenä aurajuustoa tl, kirsikkatomaattia, tuoretta basilikaa ja paprikaa. Kaverina lautasella jokin raaste.
Vaihtoehto 6.
Lehtipihvi, kaverina pilkottuja kurkku ja kesäkurpitsan paloja. Kermaviili dippi.
VÄLIPALAT.
Hedelmä, tai vastaavasti kulho vihanneksia.
PÄIVÄLLINEN.
Vaihtoehto 1.
Creme fraiche jauheliha-porkkana-paprika-bataatti keitto.
Vaihtoehto 2.
Kasviswokki, jossa jalapenoja. Kaverina suikale tai kaksi pekonia.
Vaihtoehto 3.
Täysliha makkaraa, päälle sinappia ja ketsuppia, kesäkurpitsa-parsakaali muussi.
Vaihtoehto 4.
Tonnikala lasagnette samalla ohjeella, kuin lounaan.
Vaihtoehto 5.
Kesäkurpitsalla, juustolla ja kirsikkatomaateilla täytetty mausteinen mureke.
ILTAPALAT.
Samat kuin aamupalat. Joskus väsään marja rahkan kermasta, rahkasta, turkkilaisesta jugurtista ja marjoista.
Perjantaisin syön myös hiilaripitoisempaa ruokaa ja herkuttelen hyvällä omalla tunnolla, jos tekee mieli.
Käyn kuntosalilla 5krt viikko, tanssia 2krt viikko hyötyliikunta (opistolle 3km, ja 3km takas. Kaupassa käyn jalan, en ajaen.)- Good food, good mood
Unohtui mainita, että ruokajuomana vesi, aamu ja iltapalalla lasi kevytmaitoa.
- anonno
Olen 26v. nainen 162cm 48kg
Aamu: pienilautasellinen kaurapuuroa omenan ja kanelin kanssa ja kuppi kahvia maidolla.
-Koiran kanssa 30min juoksulenkki
lounas töissä: Salaatti (tomaatti kurkku, salaatti, avocado ja pähkinöitä) Ja ruisleipä normi voilla ja juustolla.
Välipala: joku hedelmä tai nyt kesällä mansikoita.
Päivällinen: Lihaa/kalaa tai muuta proteiinia, vihanneksia ja vain 1/4 lautasesta hiilihydraatteja. Joskus lasi tai pari viiniä.
-Liikuntana: Koirankanssa lenkki (jos mies ei vie, uiminen, pilates noin 30min-1,5h riippuen päivästä.
Iltapala: yleensä tummaa leipää juustolla ja salaatilla tai hedelmä.
Olin itse ennen paljon isompi eli 162cm ja 60 kiloa, sitten miehen kanssa naimisiin mentyä yhdessä pistettii kunto ja ruokailu uusiksi.
Aloitettiiin niin että herkkupäivä oli kerran viikossa yleensä tilattiin siis lauantaina pitsat ja mentiin ystävien kanssa baariin parille ja sitten parin kuukauden totuttelun jälkeen jäi herkkupäivät 2 viikon väliin ja nyt ollaan siinä kerran kuussa pidetään sitten se kunnon leffailta sipsien ja pitsojen kanssa, mutta ei sitäkään oikeastaan kaipaa muun kuin sen yhteisen hyvän ajan takia eikä niiden herkkujen.
Jos haluaa laihtua kannattaa aloittaa hitaasti ja muuttaa ne elämäntavat pikkuhiljaa niin ei tule repsahdettua sen viikon salaatin mussuttamisen jälkeen!- vcxvxcxcvvxc
Mielestäni tuossa on aika vähän proteiinia ellet oikein kunnolla kalaa/lihaa mättää päivällisellä.
- paha ihminen
Syön normi ruokaa, käyn töissä, ulkoilen vähän ja treenailen silloin kun ehdin tai jaksan.
Vaimo laiskottelee ja bisse maistuu.
Ei se hirveitä kai paina, mutta pelastusrengas vyötäröllä paisuu jatkuvasti ja paikat hyllyää. - TyytyväinenItseensä
167/55kg
Aamupala: Kaksi ruisleipää, päällä makkaraa, juustoa, kurrkua ja tomaattia. Kuppi kahvia jossa kaksi sokeripalaa ja rasvatonta maitoa.
Päiväruoka: Lasagnettea puoli lautasellista puoli lautasellista salaattia. Juomana vettä.
Välipala: Maustamatonta jugurttia, johon lisäsin mansikoita ja mustikoita.
Iltaruoka: Kanakeittoa, 2 grahamleipää missä päällä juustoa, voita ja makkaraa.
Iltapala: Teetä ja pari keksiä.
Viikonloppuisin juon sillointällöin alkoholia ja syön yleensä pussillisen karkkia tai suklaalevyn. En liiku muutakuin pari kertaa viikossa 3-5km pyörälenkki. Olen 17vuotias ja painanut saman verran jo 2vuotta, joten kai tää on ihan terveellinen ruokavalio? =D - ozokka
Tämä on vanha ketju, enkä jaksa kaikkea lukea, mutta vastaan kuitenkin. Sanottakoon omasta tilanteestani, että olen köyhä, ja olen nälkäinen. Kun laitan oman kuvaukseni, niin se varmaan kauhistuttaa. Tiedän, että saan liian vähän kaikkia ravintoaineita. Koko: pieni, painoindeksi ehkä 20. Laihtunut 5 kg puolessa vuodessa.
Yritän syödä kolmesti päivässä. Aamulla on lautasellinen kaurapuuroa, johon laitan joko hilloa tai teen suklaapuuroksi (1 rkl sokeria, 1 rkl tummaa kaakaojauhetta, ehkä rasvaa). Desi tuoremehua.
Lounaaksi ja päivälliseksi lautasellinen omatekoista kasvisruokaa ja mukillinen sokeroitua teetä. Joskus 1 (- 2) viipaletta leipää päällisineen.
Jälkiruuaksi vaihdellen pieni määrä suolapähkinöitä, muutama karamelli tai joskus kuivattuja hedelmiä.
Eli esim. Eilen suklaakaurapuuro mehu aamulla, uusia perunoita ja punakaalisalaattia ja teetä päivällä, makaronia ja punakaalisalaattia illalla. Vähän suolapähkinöitä, rusinoita, pala suklaata ja muutama eugalyptuskaramelli jälkiruuiksi.
Kunpa voisin syödä niin paljon kuin haluaa!!! Tekisin smoothieita ja kaikkia ihania salatteja ja keittoja. Nyt sanelee se, mikä on tuotteen kilohinta suhteessa siitä saatuihin kaloreihin. Vakaumus huomioiden. - xl
Keskustele lihavuuden ongelmista ja lihavien arjesta, mutta tämä olikin laihuuskeskustelu
- Inga____
olen nainen bmi 21,5. Teen fyysistä työtä ja lisäksi liikun päivittäin n 1 h.
aamupala: kaurapuuro maitoon, marjoja, voisilmä, pähkinöitä
lounas: lohisalaatti, vichyä, pari pientä palaa patonkia
välipala: omena, tummaa suklaata pari palasta
välipala2: rahkaa
iltapalaksi: jugurttia, leipäx2
juomaksi myös pari kuppia kahvia
Joskus syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Monesti menee lihaisia salaatteja. Viikonloppuisin en niin mieti mitä syön ja silloin tuleekin herkuteltua esim. pizzalla/kebabilla. En ole mikään sokeristen herkkujen ystävä, monesti kotoa löytyy tummaa suklaata ja sitä syön vähän silloin tällöin. Esim. jätskiä ei ole tullut syötyä useisiin kuukausiin ja karkkeja varmaan vuoteen. En varsinaisesti kiellä itseäni syömästä niitä ja joskus jos joku tarjoaa vaikka kakkua niin syön, mutta aika harvoin kumminkin tulee syötyä. Tykkään käydä kuntosalilla, joten yritän myös syödä eritoten niinä päivinä enempi että jaksaa ja että tulisi kehitystäkin. - Aterioitaniii
Nainen, BMI 20, ikää 25v.
Aamu: Puuroa, leipä (päällä margariinia, salaattia, juustoa ja tomaattia) ja 2 kuppia kahvia.
Päivä (n. klo 12): 2 perunaa, lohta, salaattia, leipä (päällä pelkkää margariinia), 2 lasia vettä. Jälkkäriksi jätskiä.
Ateria (n. klo 17): Kinkkukiusausta, porkkanaraastetta, maitoa.
Iltapala (n. klo 21): Teetä, mandariini ja 2 hapankorppua, jossa päällä juustoa ja margariinia.
Tämä on tällainen minun normaali ruokarytmi. Joskus jos työpäivä on kovin kiireinen en välttämättä ehdi syömään kuin aamulla ja joskus klo 15 aikaan. Viikonloppuisin tulee grillattua, syötyä pizzeriamättöä jne. Käyn joka päivä väh. 5 km lenkillä koiran kanssa. - kikherneeeeeee
19v naisihminen, 61kg/163cm. En ole hoikka, mutta normaalipainoinen kuitenkin. : )
AAmupala
-Pieni kulhollinen mysliä seesamin ja auringonkukan siemeniä
-Banaani
-Vihreää teetä
Välipala
-Omena
Lounas
-Puolikas jostain saarioisten valmisruuasta, yleensä maksalaatikkoa tai kaalikaalittoa
Omena
Päivällinen
-Lautasmallin mukainen annos sitä ruokaa, mitä nyt sattuu löytymään
-kupillinen vihreää teetä
Iltapala
-luonnonjogurttia, kaurahiutaleita
-Hedelmä
Tässä oli esimerkki normaalista päivästäni. Joskus saatan aterioiden napostella muutamia viipaleita lihaleikkeleitä. Paska tapa. Olen ollut 7 viikkoa raksalla tekemässä fyysistä duunia, pyöräillyt silloin tällöin työmatkat ja kotona on tullut treenailtua. Ennen duuneja kävin lenkillä, pyöräilin ja tein lihaskuntoa n.4-5 kertaa viikossa. Duunin aikana en ole harrastanut niin paljon liikuntaa. Haluaisin pudottaa pari kiloa painosta poies. - blääääää
Itse olen hoikahko ihminen (155 cm ja 48 kg), mutta kyse ei ole niinkään siitä mitä syön, vaan kulutanko sen mitä syön! urheilen kuluttavaa urheilua (juoksu,spinning,seinäkiipeily,hiihto...) 4-5 kertaa viikossa. Kun urheilee paljon, saa myös herkutella hieman enemmän hyvällä omalla tunnolla :) arkisin syön terveellisesti mutta viikonloppuna saa syödä mitä tykkää!
Tänään: klo 9 rasvaton hedelmäjogurtti 200g, kahvi maidolla. klo 11 yksi kanankoipi,täysjyväriisiä, salaattia ja yksi pala leipää. klo 13 kahvi maidolla. klo 16 rasvaton marjajogurtti 200 g mysliä. klo 18 munariisipasteija ja sokeriton trip. klo 22 rasvaton marjajogurtti 200g ja mysliä, paahtoleipäviipale juustolla ja kurkulla.
rankka fight circuit -tunti, kalorikulutukseni siellä yht. 420 kcal.
elämä hymyilee kun jaksaa urheilla:D kannattaa kokeilla jos et vielä ole niin tehnyt! - Kovinko hoikka??
Aamupala: Voileipä missä kinkkua tai jtn muuta päällä kaakaota
Päivällinen: Mitä milloinkin.. yleensä perunaa tai perunamuussia, salaattia ja jonkin sortin lihaa
Välipala/lämmin ruoka: Mitä kotoa löytyy?? Välipalakeksejä tai lämmin ruoka niinkuin esim. lihapullia ja salaattia (tämä koulun jälkeen)
Iltaruoka: Ei yleensä mitään paitsi jos oikeen nälkä tulee
Iltapala: Jugurtti tai muroja
Ja aika suolainen ruokavalio sulla - Amor Fati
Mulla aamupala:
-1/2 palaa Fiber balance näkkileipää
-1 siivu kalkkunaleikettä (1,5g rasvaa/100g)
-1/2 keitettyä munaa (pelkkä valkuainen, keltuaista en syö)
-tuorekurkkua, 1/2 tomaattia
-mustaa kahvia ilman sokeria tai makeutusta niin paljon kun maittaa
Lounas:
-1 pala Fiber balance näkkileipää
-1 siivu kalkkunaleikettä
-80 g rasvatonta luonnonjogurttia ( 40 kcal/100g) siinä seassa 1,5 rkl vehnäleseitä ja hiukan mustikoita ja vadelmia
-1/2 lasia laktoositonta rasvatonta maitoa
-mustaa kahvia ilman sokeria mielin määrin
Välipala:
-tuorekurkkua
-1/2 tomaattia
-mustaa kahvia mielin määrin
Päivällinen:
-1 pala Fiber Balance näkkileipää
-joskus pieni pala (n. 30-35 g ) kalaa tai broileria. Jos ei näitä, niin siivu-kaksi kalkkunaleikettä
-1/2 lasia rasvatonta maitoa
-mustaa kahvia mielin määrin
Illalla:
-tuorekurkkua, tomaattia
-pari kuppia vihreää teetä ilman makeutusta
Myöh. illalla:
-pieni omena
Ja se paino? ~38,6. Ja pituus 167 cm. Ikä; hyvin aikuinen, nainen.
Ja TIEDÄN!!!!! Minulla on anoreksia.
-tulen kuolemaan tähän
-osteoporoosi (on jo)
- muuta muuta muuta.....
Olen ollut tämän kokoinen tai pienempi jo 6-7 vuotta, ennen sitä noin 52 kg.
Tällä palstalla keskustellaan siitä mitä hoikat syö. Vastasin kysymykseen. - Hyvä ystävä!
Näin saat lisää painoa ja hyvinvointia!
Rasita lihaksistoa ja syö kohtuudella hiilihydraatti- ja proteinipitoista ravintoa.
Rasittaminen vahvistaa lihaksistoa ja lisää painoa.
Lihakset eivät vahvistu ja kasva niitä rasittamatta. Lihakset kasvaa niitä rasittamalla.
Vaivasi häviä ja elät pitkään kun rasitat kohtuudella lihaksistoa tekemällä työtä tai liikkumalla. - Amor Fati
Oliko tuo minulle?
Liikun sen verran kuin voimia on, yleensä joka aamu 15-20 min lihaskuntojumppa, païvän mittaan kävelyä niin paljon kuin jaksan. Voimia vaan ei tahdo olla. Kotihommia teen, pyykin pesen käsin, siivoan, touhuan.
Raput kiipeän aina, hissiä en käytä koskaan.
Joten yritän rasittaa lihaksistoa, sitä mitä enää jäljellä on!
Lihaksiston kasvu kuitenkin vaatisi myös syömistä, ja juuri siinä se ongelma piileekin! En USKALLA syödä!! En halua olla mammutti!
Ja terapiassa käyn 2xviikko ja lääkärin seuranta. Tämä sairaus vain on erittäin vaikea ja vielä kun se on jatkunut jo vuosia...
Ja TIEDÄN että tämä on lihavuus-palsta, vastaan vain kysymykseen "mitä hoikat syö"? - Hyvä ystävä!
Juuri sinulle Amos Fati.
Väsymys johtuu energiavajeesta. Pakko sinun on jotain syödä elääksesi, muutoin et jaksa.
Kukaan ei ravinnotta pärjää. Syöt kaikkea kohtuudella. Ajattelet vain itseäsi et muita.
Terveyttä kannattaa vaalia!
Olen hoikka 163/65, en tiedä mikä minussa painaa, mutt askel on keveä! - Mun ruoka....
Olen 164/52
Minun ruokani (eiliseltä) päivältä:
1. aamupala (08:15)
unohtu, join kupin teetä
2. päivällinen (n. klo: 14-15 aikaa)
Hesburgerin juustoateria (ranuista jäi yli puolet syömättä ja limu jäi melkei kokonaa)
3. Klo: 18:30
Puolikas kismetti
4. Klo: 20:00
Pakastepizza (tomaatti-mozarella) Tropicana tuoremehua
5. klo: 01:30 kolme (puolikasta) ruisleipää teetä
Eli tosi terveellistä tälläkertaa :D En oikee jaksa miettiä mitä syön.. pitäis varmaa - Hyvä ystävä!
: ) kaukille kirjoittajille hyvistä jutuista
- täysolo
Tänää söin.. hmm.
Ei aamupalaa
Joskus klo 17 aikaan broileri-toast leivän teetä
klo 20 aikoihin kaks leipää
klo: 22 aikaa muroja - :0
Aamupala: Paahtoleipa voilla tai kanamuna.
Lounas: Salaatti lihalla (esim. kanasalaatti)
Valipala: Omena
Illallinen: pieni nokare riisia/pastaa/perunaa ja lihaa seka kasviksia/salaattia
Ainiin olen:
162cm/48kg - Hjillla
Tänään syöty:
Aamupala: nukun mieluummin, ei ollu aikaa syödä.
Kahvitauolla: 2 sokeripalaa ja n. lasillinen energiajuomaa
Lounas: kanaa ja riisiä, fetatomaattisalaattia lasi maitoa ja puolikas leipä
Pitkin iltaa: kylmiltään neljä kevyt nakkia ja vettä.
161cm/48kg
Syön kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti, ruoka-aikoja ei oiken ole ja harmittaa kovin että yleensä päivän eka syömiseni on tuo lounas, onnekseni opiskelen niin sen lounaan pyrin aina syömään.. Olen vain äärettömän laiska kokkaileen ja käymään ruokakaupassa.. Vitamiinipillereitä kyl tulee popsittua kun tällä ruokavaliolla varmastikaa ei tule kaikki vitamiinitarpeet täyteen.:/ - Coconutparadise
Sunnuntai syöminen:
Aamupala klo 9: ruisleipä viipale, kaksi siivua normaali rasvaista juustoa, salaatinlehti, tomaatin siivu ja kalkkuna leikkele, lasillinen rasvatonta maitoa
Päiväkahvi ennen varsinaista ruokaa
Lämminruoka klo 14.00: pieniannos riisiä, reippaasti kanaa fetaoliivisalaatti. Ruokajuomana rasvatonta maitoa ja jälkkäriksi joku desi marjoja
Illalla 19.00: Avocadon puolikas sekoitettuna desiin maitorahkaa ja kauraleseitä pieni kourallinen. Ja nyt ennen nukkumaan menoa lasillinen maitoa ja pari juusto siivua (=keho haluaa kalsiumia :DD)
pituus 150 ja paino 43 (BMI 19) ja tälläi mä syön viikonloppusin :)- Coconutparadise
^ Edelliseen lisäisin vielä että riisiin (noin puoli desiä) oli laitettu oliiviöljyä, kana sen sijaan uunissa tehty jogurtti marinadiin ja sitä oli noin 110 grammaa eli hyvä määrä mun kokoselle. Tänään en oo potenu missää vaiheessa isoa nälkää, pyrin vaan kuuntelee mitä keho haluaa :)
- Tässä mitä syön..
165 cm/55 kg/48 v
Aamulla; 2 dl moniviljapuuroa lasillinen tuoremehua
töissä mukillinen kahvia ja pikkuleipiä, suklaata, tms. jos löytyy
Lounas: työpaikkaruokala, syön suht. normaalin annoksen
Iltapv. mukillinen kahvia ja pikkileipiä, sulkaata tsm. jos löytyy
illalla: joskus kulhollinen jugurttia myslä
joskus pähkinöitä
juustoja
suklaata karkkia joskus
Nuorempana söin kyllä enemmän iltaisin, mutta kun minulla on istumatyö, en enää katso, että tarvitsen iltaisin kovin paljon, ja haluan tietysti olla hoikka.
Toki syön mitä tarjotaan jos menen kylään iltaisin, en laske kaloreita,
Viikonloppuisin kokkaan herkkuruokia, käytän voita, kermaa ym. Pääasia on, että ruoka on hyvää.
Toki nuoremana syön lämmintä ruokaa kaksi kertaa päivässä, ja saatoin vielä syödä ison viinerin jälkkäriksi joka päivä, eikä kiloja tullut. - tässäpä näätte
155cm 48kg
Aamupala: Eipä kauheasti ole aamulla nälkä, mutta varmuuden vuoksi lasillinen mehua/kevyt/täysmaitoa ettei ihan tunnin päästä tule äkkinälkä
Päivällinen: Kouluruoka, lautanen täyteen ja lasi vettä leipää, ähkyksi vaan niin säästää ruokakuluissa \o/
Koulun jälkeen: kevyt/täysmaitoa yhdestä lasillisesta litraan, hedelmiä ja karkkeja silloin tällöin, ei jokapäivä.
Varsinaiseen nälkään perunaa/kalaa/lihaa, huom. en kuori perunoita. Samoin n. joka toinen päivä mahdollisimman lisäaineettomia eineksiä.
Makiannälkään salmiakkia tai suklaata, mutta harvemmin tekee mieli moisia ja vain vähän kerrallaan. Limonadeja juon ehkä 3krt kuukaudessa.
Ok - supermisssssssssss
Idiootti. siinäpä se, hoikat ei syö. tolla ruokavaliolla vähintää lihoo
- 155/48 täälläkin
Tässä mun eilisen päivän ruokailut:
aamu 7.00: ruispuolukkapuuroa ja luomu kevytmaitoa. 1kpl japp-suklaamakeinen.
kahvia mustana
11.30 pieni pehmytjäätelö vadelmilla, riisipiirakka
15.00 kirkaslieminen lohikeitto ja moniviljaleipäviipale oivariinilla. kahvi kermatilkalla.
Illalla vielä marjakiisseliä ja piimää pari ruisleipää keijulla ja juustolla. Lisäksi 1 omena ja porkkana päivän aikana.
Yleensä syön kyllä kaksi lämmintä ateriaa. Liikun paljon kävellen.- näin on
Minä söin aamulla parta jukurttia marjoilla.
Aamiaiseksi klo 10 pari suikaletta pekonia, paistettu kanamuna, juustoa 30%
jasalaattia
Sitten suraava ateria oil illallinen
Tänään oli loht ja kukkakaalista tehtyä muhenosta jojon oli sekoiteetu voita ja ricota juustoa ja tietysti salaattia.
Painoni on normaali ja olen erittäin terve paitsi ikää on liikaa 70 V
Huom. ei ole koko päivänä nälän tunnetta.
- Eikoskaannälkä
Pituus 168, paino 51 kg
Joka aamu klo 08:00 purkki raejuustoa ja kaksi isoa omenaa
klo 11.30 usein sushia, tai sitten kevyttä lihaa tai kalaa runsaan salaatin kanssa
14.00 proteiinipatukka
19.00 esim. iso salaatti, jossa runsaasti proteiinia (kanaa, soijaa, tonnikalaa, lohta, jne) tai itse tehtyjä jauhelihapihvejä tomaattisalsan ja tsatsikin kanssa, tai jotain kevyttä wokki-ruokaa, keittoja, kalaa vihannesten kanssa. Jälkkäriksi hedelmiä tai marjoja ja maitorahkaa, joskus pieni pala tummaa suklaata
illalla syön vähän sokeritonta karkkia.- vcxvvvcx
Jokseenkin yliampuvaa minusta. Energiamäärä jäänee varsin matalaksi, vaikka proteiinia tulee kyllä hyvin. Miksi et syö hiilareita aamusta?
- Dellah99
Oon 162cm ja 69kg ja syön joka aamu säännöllisen aamupalan (puuroa), koulussa lounaan ja kun saavun kotiin syön välipalaksi jotain pientä ja terveellistä ja menen ulos joko kavereille tai liikkumaan ja sitte ku saavun kotiin syön pienen terveellisen illallisen ja sen jälkeen teen jotain ja menen nukkumaan.
- okei mäkin...
Aamu: fitness-muroja banaanilla ja viili
Lounas: Jotain kunnon ruokaa että nälkä lähtee, ei kuitenkaan pastaa perunaa yms. tai vaaleaaleipää.
Välipala: näkkäri tuorejuustolla.
Tässä välissä sali/lenkki/uinti x 4 viikossa.
Illalla: riippuu nälän laadusta, joko sama kun aamulla tai sitten salaattia.
oon 160/50 ja täytyy kyllä sanoa että lievän ylipainon jälkeen olen löytänyt itselleni sopivan täydellisen balanssin ruuan ja liikunnan väillä ja voin todella hyvin!- Ruoka on mun intohim
Aamu: Leipää normaalirasvaisella juustolla tai rasvaista maustamatonta jugurttia hedelmien kanssa, mahdollisesti tummaan suklaata (tai itse tehtyä jätskiä)
Päivä: Ruokaisa salaatti yleensä tai kasa kypsennettyjä kasviksia liha- tai kalapalansen kanssa ja ehkä vielä sen lisäksi salaatti
Välipala: Hedelmä/Hedelmiä sekä jugurttia (Bulgariaa tai partaukkoa) tai juustolla ja salaatilla täytetty ruisleipä
Iltapala: Kasvisvokki, hernekeitto tai ruokaisasalaatti ja/tai kotijätskiä(ei sisällä yhtään sokeria).
Mahdollisesti vielä napostelen pähkinöitä ja joskus harvoin salmiakkia.
Normaalipainoinen olen, varmaan suorastaan hoikka. Teen istumatöitä, mutta kävelen aika ja joskus hölkkään.
Kehoa vastaan ei mielestäni voi taistella. Jos elimistö tarvitsee jotain ainesosaa, sitä tekee mieli. Sokeria kuitenkin pyrin välttämään niin pitkälle kuin mahdollista, vaikka sitä mieli aina tekeekin.
- Entinen läski
Oon 173cm/63kg. En oo hoikka, mutta en lihavakaan. Päivät menee jotakuinkin näin:
Aamu:
4 hapankorppua kevytlevillä ja kaksi isoa kuppia teetä
TAI
1dl rasvatonta jogurttia ja 20g talkkunamuroja
Lounas:
Edellisen päivän keitettyjä kasviksia tai salaattia (salaatti, tomaatti, kurkku, feta) n. 200g 50g lihaa edelliseltä päivältä
TAI
Knorr tomaattikeittoa 2,5 dl
Välipalaksi:
Profeel-jogurtti ja/tai hedelmä/kourallinen pähkinöitä/ kourallinen luumuja (riippuu oliko keittopäivä vai ei)
Vihreää teetä pitkin päivää
Päivällinen:
Salaattia 1/3 lautasesta
Keitettyjä kasviksia 1/3
Lihaa/kanaa/kalaa/soijaa tms. 1/3
Ruokajuomana iso lasi vissyä tai 2dl Valio Plus-maitoa
Iltapalaksi:
Teetä ja hapankorppuja (2-4)
Hedelmä
Herkkuja syön silloin tällöin kohtuullisia määriä. Pizzaa en muista koska olisin syönyt. Heikkoutena kaikki makea ja juustonaksut. Kävelen työmatkat (yht. 4km), kauppareissut, käyn juoksulenkeillä, satunnaisesti salilla ja kotona teen lihaskuntoa (vatsat, selkä, kyykyt jne.). Mutta kyllä lenkki luistaa kun muistaa mitä tuli syötyä ;)
p.s. Takana 22 kg:n pudotus. Takaisin ei ole tullut grammaakaan, kun katsoo tarkkaan mitä nassuunsa laittaa;)- Entinen läski
Tuostapa jäi puuttumaan:
Jos töistä menen suoraan kauppaan, mukaan tarttuu aika usein joku proteiini-/ateriankorvauspatukka. Ihan vain sen entisen suklaapatukan tilalle mikä tuli nälissään napattua;)
Ja palautusjuomana liikunnan jälkeen menee 3 dl Valio plussaa ja teelusikallinen sokerillista kaakaojauhetta;)
- Iki-laiha
En mä koskaan mieti mitä erityisesti syön päivän aikaan. Joskus aamusta menee puuroa, joskus leipää, joskus vaan kahvi.
Samallalailla lounas: Joskus omena, joskus pihvi kermaperunoilla, joskus sämpylä ja salaatti.
Iltasella Keitto, pihvi perunoineen tai sitten vaan hedelmäsalaatti.
Kaiken kaikkiaan kai mä syön noin kolmen neljän tunnin välein, niin ei mulla ole koskaa oikeastaan nälkä. Ja sitten liikun vielä älyttömästi. Fillarilla töihin (5km siivu), kuntosalilla kolmasti viikossa ja välillä käyn uimassa, välillä kävelen tuttujen luo ja välillä käyn lenkillä.
Ai, niin.. en katso telkkua ollenkaa. Sieltä ei tule mitään minua kiinnostavaa.- Geeneissä vikaa
Ööö, minä puolestaan asun telkun edessä ja on kiva istua siinä sekä syödä lenkkimakkaraa ja ottaa kalja tai kaks. Perunalastut on kans hyviä.
- Aamulla menee viisi leipäpalaa juustolla ja kunnon kinkulla.
- Lounaaksi syön mitä työpaikan ruokalassa on vaan tarjolla... yleensä liikaa. Nukuttaa heti sen jälkeen.
- Kotiin tultuani tykkään syödä pitsaa tai jotain valmisruokia. Helppo laittaa.
Mä olen 180cm ja 98kg
- 168cm/52kg
Eilen:
aamupala
-lautasellinen kaurapuuroa, päällä banaani, pari kourallista mustikoita ja ruokalusikallinen juoksevaa hunajaa
-kuppi mustaa kahvia
lounas
-lautasellinen bataattikeittoa
-lautasellinen salaattia (vihreää salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, ananasta)
kahvitauko
-kuppi mustaa kahvia
-pala tummaa suklaata
illallinen
-lautasellinen kanasalaattia, päällä hieman yrteillä maustettua oliiviöljyä
iltapala
-kaksi palaa jälkiuunileipää, päällä avokaadoa
-kupillinen teetä
Tänään tähän mennessä:
aamupala
-turkkilaista jogurttia, pari kourallista mustikoita, ruokalusikallinen juoksevaa hunajaa
-kupillinen mustaa kahvia
lounas
-broilerin rintafilee, lisukkeena uunipunajuuria ja salaattia
illalliseksi ajattelin tehdä kookosmaidosta ja katkaravuista itämaista chilikeittoa, ja iltapalaksi samaa kuin eilenkin - Miusnuma
165cm 45kg tiedän että olen ehkä toisten silmään hieman liian laiha mutta syön nykyisin n. 1750kcal päivä ja tulen sillä hyvin toimeen kroppa toimii niinkuin pitääkin. syön n. 6 päivänä viikossa terveellisesti ja yleensä lauantaina tulee pidettyä herkkupäivä:D aamupala joko kaurapuuro mustikoila tai ruispuuro mantelimaidolla!:P välipalaksi usein juotavajogurtti, omena proteinipatukka. treenin jälkeen purkki rahkaa marjoilla ja iltapalaksi pari voileipää ja päivän aikana syön yhden lautasmallin mukaisen kotiaterian mitä milloinkin haluan:D herkkupäivinä: tavallisesti aamupuuro mutta sitten loppu päivä esim. pieni sipsipussi 75g, jätskituutti, 3-4 keksiä, suklaapatukka, kerroshamppari, energiajuoma, irtsareita 200g ja iltapalaks jos nälkä niin pari voikkaria :D:D jooo yhtenä päivänä viikossa saa syyä mitä tahtoo se ei vielä sun kroppaas romuta!
- mai21
170cm/54 kg ja eilen tuli mätettyä:
Aamupalalla/brunssilla kahden munan munakas sipulilla ja herkkusienillä, skyr-rahkaa, päärynä ja kaksi ruisleipäviipaletta juustolla ja kalkkunalla. Päivälliseksi peruna, muutama siivu kylmsavulohta, tuorejuustoa, silliä ja tomaatti. Jälkkäriksi persikka. Illalla omena, pistaasipähkinöitä sekä kuivattuja aprikooseja.
Ei ihan hirveästi, koska darra söi ruokahaluja. - Om Nom Nom
Eilen meni 4 kpl broilerivartaita 0.5 litraa sokeritonta colaa
Tänään vasta syönyt ison lautasellisen salaattia:
keräsalaatti jääsalaatti 100g
kurkkukuutio 75g
miniluumutomaatti 6kpl
mozzarellahelmet 50g
salamisuikale 50g
valkosipulimajoneesi 2 rkl
ei se mitä syöt... VAAN MITEN PALJON!! Ja kyllä, nuo ovat koko päivän ruuat. - hoikkaolen
tässä neuvoja : http://pinthefuckups.blogspot.fi/2013/08/aitivartalosta-huippukuntoon.html
- 16+16
Aamiaiseksi yleensä tummaa leipää jonka päällä avocadoa, tomaattia, pinaattia ja paistettua tofua. Myös kauramaitoa saatan silloin tällöin juoda. Päivän vitamiinipillerin nappaan myös.
Päivällä curryparsakaaliquinoa -paistosta, jälkkäriksi pari banaania, ehkä mustikkaa.
Saatan syödä jonkun salaatin välipalaksi töiden jälkeen. Oliiveja, pari pähkinää, tomaattia, rucolaa.
Illalla joskus kahdeksan maissa jonkun soijalasagnen saatan innostua vetämään treenien jälkeen.
Olen vegaani. - Nam Nam Nam
2 kpl BBQ-mausettuja broilerin paistileikkeitä kasvispedillä (porkkana, eriväripaprika, sipuli), jälkiruoakan banaani suklaavanukas.
Pitkin päivää litkinyt sokeritonta mehua ja napsinut salmiakkipussin jämiä.
Lisänä vitamiinipore rauta kivennäistabletit. - Hoikkana hyvä olla
Olen 168cm ja painan 45 kg.
Syön aamulla 2rkl kauraryyniä ja 1 1/2 dl vettä keitän puuron mikrossa. Sekaan 1 dl marjoja. Mukillinen mustaa kahvia ilman makeutusta.
Lounas 1 näkkileipviipale, 1 siivu kalkkunaleikettä, 2 rkl maustamatonta soijajogurttia sekaan 1 rkl vehnälesettä sekä 1 dl marjoja. Tuorekurkkua, tomaattia. Pari mukia mustaa kahvia ilman makeutusta. 1/2 lasillista soijamaoitoa.
Välipala tuoresalaatti ilman kastiketta. Musta kahvi.
Päivällinen 1 1/2 näkkileipää, 2 siivua kalkkunaleikettä. 1/2 lasillista soijamaitoa. Kurkkua ja tomaattia. Kahvi mustana ilman makeutusta.
Iltapala 2 rkl rasvatonta raejuustoa, 1 dl marjoja. Kahvi kuten edellä.
Viikonloppuna voin yhtenä päivänä syödä sitten jotain ylimääräistä, ei kuitenkaan mitään mättöä.
Pullaa, keksiä, kakkuja karkkia, mitään sokerista en syö ollenkaan. En mylskään vaaleaa leipää, perunaa, pastaa, riisiä jne.
Tällä dietillä olen nyt ollut 7-8 vuotta. Pudotin 63 kg tähän 45 kg ja en aio koskaan enää lihoa!
Täysin aikuinen olen siis.- laiha olet
Olisit edes hoikka, ja ottaisit selvää mikä ero on hoikalla ja laihalla.
- Se "laiha"
Piruako sillä väliä!
Pääasia etten ole läski! Aina parempi olla laiha kuin "hoikka", mikä se nyt sitten onkaan jos nyt olen laiha! Varmaan joku 60-kilonen, ei kiitos!!!!
Hoikkana, ei kun LAIHANA hyvä olla!!!- Om Nom Nom
Ai niin ja ne mitat unohtui, 165 pitkä ja painoa 46 kiloa. Että ei tarvitse olla millään kitudieetillä pysyäkseen hoikkana..
- Om Nom Nom
Tänään hain markkinoilta 12 kpl metrilakuja joista olen syönyt 4, lisäks noin 100g suklaamakeisia, litran verran sokeritonta mehua vettä samanverran ja leipälautasellisen salaattia:
-jääsalaatti
-kurkkukuutio
-perhospasta
-meetwurstikuutio
-valkosipulimajoneesikastike - kevyt olo
Läskigeenit mulla, mutta laihdutin. Olen 188 pitkä mies, painoin pahimmillani yli 120kg. Sitten laihdutin aika nopeasti ensin 85 kiloon ja sitten kun paino vakiintui aloin liikkua ja liikuinkin paljon, paino oli alimmillaan 73kg.
Meni vuosia noissa, sitten jalka hajosi ja juoksut loppui, kiloja alkoi pikkuhiljaa tulla takaisin. Mutta kuitenkaan ei enenmpään kuin 92.
En tykännyt ja viime syksynä otin itseäni niskasta ja lopetin leivän, pullan perunan ja sokerin syönnin. Aika nopeasti paino laski taas. Nyt on vakiintunut tuohon 74-76 kiloon.
Voin syödä ihan normaalisti. Mielestäni.
-aamulla kahvia pari tummaa paahdettua leipää. Pällä juustoa, kurkkua, tai maksamakkaraa.
-päiväkahvit, yleensä pullan kanssa. Mutta kahvi mustana ja ilman sokeria.
-ateria, kanaa tai kalaa, kasviksia, paljon. Purjo on perunan tilalla. Yleensä ei siinä yhteydessä leipää, rasvaton maito juomana.
-illalla teetä tai cappuccinoa. Stevialla makeutan joskus.
-joka päivä muutama pala suklaata, eilen puoli litraa mansikkajäätelöä. Jäätelöpäivä kerran viikossa.
Noilla mennään. En käytä olutta, enkä muutakaan alkoholia. Hyötyliikuntaa koiran kanssa pari tuntia päivässä ja 2-3 kertaa viikossa käyn uimassa. rauhallisesti rintaa 1.5 - 2km.
Ei ole paino alkanut tulla takaisin vaikka pikkuisen herkkuja itselleni sallinkin.
Lisäksi magnesiumia, monivitamiinia, kalsiumia omega-3:a pukista aamuisin. - Om Nom Nom
Tänään:
7.00 purkillinen vadelmajukurttia lasi mehua
13.00 poro-kasvispastaa pikkunen leipälautasellinen
17.00 2 mukillista vihreää teetä 3 palaa suklaata - NamiNamiNam
Tänään paastopäivä eli pelkkää nestettä menee alas. Illalla pikkukupillinen jotain keittoa ehkä.
- 17+4
Tänään tullut syötyä 60% rasvaa koko päivän safkoista. Pysyy kivasti laihana, kun loput 30% protskua ja 10% hiilaria.
- Kärpix
Eilen söin lounaaksi Mcdonaldsissa päivän klassikkoaterian -isona ja tänään oli lounas pizza. Harrastan puolimaratonia ja kuntosalia. Voin syödä aivan mitä haluan lihomatta.
- Ran-Dom
Lucky you
- MandiM
1500 kcal
aamupala
mysli 1 dl
maustamaton jogurtti
raejuusto 125 gr
välipala
rahkaa 150 gr
marjoa 1 dl
lonas
broileria 150 gr
kasviksia 200 gr
täysjyväpastaa 50 gr
ruisleipäpala
kalkkunaleikkele 1 siivu
oliiviöljyä 2 rkl
välipala
rahkaa 150 gr
marjoja 1 dl
ilallinen
lohta 100 gr
täysjyväpasta 50 gr
kasviksia 200 gr
iltapala
ruisleipäpala
kalkkunaleikkele 1 siivu tomaatti - 792595
172cm/54kg Ikää 20
Aamiainen
Rahkaa/ananasta
Mysliä/rasvatonta maitoa tai
Pelkkiä hedelmiä ( esim banaani 2 satsumaa)
Lounas
Lautasmallin mukaan koulun terveellisintä vaihtoehtoa, ei leipää ja rasvatonta maitoa lasillinen
Välipala
Hedelmä
Päivällinen
Jokin kevyt salaatti
Leipää tai
Pieni annos terveellistä kotiruokaa
Iltapala
Hedelmä/kasviksia, paitsi jos olen syönyt "hyvin", niin en syö iltapalaa ollenkaan. Kuitenkin kyseessä erittäin turha ruokailu.
Kuntoilen 5 kertaa viikossa ja treenien jälkeen juon prostkut.
Kerran viikossa syön jtn herkkuja, tosin aina kohtuudella.
Janojuomani on vesi ja sitä kuluu noin 2-3 litraa päivässä. - Luuläjä
Tänään en ole syönyt vielä mitään, sulattelen eilistä patonkia, limsaa ja korvapuustia. Enkä syö, vesilinjalla mennään tämä ja ehkä huominenkin.
Jos hurja nälkä tulee, mitä epäilen niin ehkä jukurtti ja leipäpala ilman mitään päällisiä. - 899yhj+
Voi taivas.
Syön ihan normaalisti.
klo: n.06.30-07.00 Aamulla kahvi ennen töihin lähtöä.
Töissä klo: n. 09.00-09.30 kahvi voileipä tai sämpylä.
Klo: 10.30- 12.00 lounas.
Klo: 13.00-13.30 kahvi ( nisu)
Klo: 18.00 kahvi ( sämpylä)
Töissä olen liikkeessä melkein kokoajan, suurimmanosan ajasta teen seisomatyötä.
Pituus 160cm paino 55kg.
Kun syö ihan normaalisti ja liikkuu, ei paino ongelmia synny. Silloin voi ihan huoletta myöskin herkutella, ihan oikeesti. - näin on
Kolme vuotta sitten jätin kaikkia viljatutotteet pois ruokavaliostani tuloksella, että laihduin 15 kg tekemättä mitään muuta painoni hyväksi.
Muuten syön hyvin ja maukkaita kasviksista tehtyjä aterioita ja vaaditut proteiinitt saa tietysti lihasta, kalasta tai kanasta, joita on suunnilleen kolmasosa lautasen tilavuudesta. - 5+6
Aamupalaksi puuroa, lounaaksi salaatti pavuilla, siemenillä ja kalalla ja jälkkäriksi hedelmiä, päivällä hedelmiä pari ennen treeniä ja illalla tofua, pinaattia ja qvinoaa.
Ei sitä muuta ehdi eikä jaksakkaan syödä. - OmNomNom
Tänään vamaan tulee herkuteltua jollain tapaa, ehkä täytetty patonki ja pari palaa suklaata ja pikkulasi limpparia, riippuu mitä tuo mun kaveri nyt haluaa. Mutta sitä ennen en syö mitään ettei kalorit aivan taivaisiin räjähdä.
- OmNomNom
tällä viikolla menny syömiset OK:sti, tiistaina mcFeast kokonaan, muutama ranskalainen ja puolet isosta limsasta.
keskiviikko ja torstai mentiin salaattilounaalla, leipälautasellisia meni 2 kpl ilman kastiketta molempina päivinä.
Torstaina sekalaisesti, purkki jukurttia, satsuma ja 2 kpl pikkusia rieskoja.
Tänään listalla pastaa tomaatti-valkosipulikastikkeella noin 2dl annoksen verran, lisänä kurkkua tomattia tuoreena ja paprikasiivuja. - joijojoj
174/65 nainen. Käyn salilla yleensä n.3 x viikossa ja muuta liikuntaa 2 kertaa viikossa. Teen fyysistä työtä lisäksi opiskelun ohessa.
Tässä tyypillinen ruokapäivä:
aamu: marjoja, kaurapuuro maitoon, raejuustoa(paras yhdistelmä :D )
päivä: opiskelijaruoka. yleensä terveellisin vaihtoehto, puolet lautasesta täytän salaatilla, johon pistän kastikkeeksi öljyä. lasi maitoa ja ruisleipä voilla.
palautusjuoma reenin jälkeen
välipala: rahkaa, johon laitan monesti piltin/hedelmää tai marjoja.
välipala 2: esim. vähän suklaata ja hedelmä
illalla esim. pari leipää juustolla, voilla ja kurkkua päälle. lasi maitoa. jos vielä on nälkä niin sitten vaikka vähän jugurttia ja hedelmä vielä..
joskus saatan illalla syödä lämpimän ruoan, harvoin tosin. Kahvia menee päivän mittaan 2-3 kuppia.
lisäravinteena syön monivitamiinia, kalaöljyä, magnesiumia.
En kieltäydy herkuista, vaan jos tarjotaan niin syön kakkua, mutta arkena en tapaa herkutella (paitsi pari palasta vaikka suklaata päivän piristykseksi, mutta eikös se ole terveellistä ; )- oikeasti hoikka
Kysyttiin HOIKKIEN ruokavaliota.
Et sinä noilla mitoilla mikään hoikka ole, ihan keskiverto.
Itse olen hoikka pituutta 172 cm ja paino 53 kg.
Syön kolme kertaa päivässä tai usein vain kaksi. Mutta sitten syön kyllä paljon ja terveellistä sapuskaa, en käytä lisäravinteita. En tajua tätä jatkuvan mussutuksen kulttuuria, tällaista 5-6 kertaa pitäisi jotain mässyttää.
Aikuiselle, terveelle ihmiselle riittää hyvin pari, kolme kertaa mahan täyttö päivässä.
- Älpeeär
Minä
Aamu: jogurtti
Kouluruoka: perunaa, salaattia / keittoa, aina leipä
Välipala: jogurtti
Iltaruoka: ruokaa n. 3/4 lautasellista, aika ok:sti
Iltapala: salaattia (salaattia, fetoja, paprikaa tms), luumu (tai kaksi)
Juon vettä/maitoa
Ja sitten niihin viikonloppuihin joissa läski tulee!
Päivisin normaali aamupala, ruoka, välipala ja iltapalaksi tortilla, taco, herkkupöytä tms. pe tai la, mutta siinäkin tulee ehkä vain 300 kcal. Jos paino on ollut viime kerralla 41,3, nytt se onkin 40,7. : D mikä on ruokavalioni vika? Muut 12v ei syö mitään. Se se on! Syön liikaa.
153cm/40kg, enemmän läskiä mahassa ja jaloissa.
Joka päivä 50-100 vatsalihasta, 25-50 seinäpunnerrusta, ulkona kävelylenkillä 30 min / tunti, riehumista välitunneilla.
:0 - Älpeeär
Minä
TÄNÄÄN olen syönyt
Aamu : joku Valio Eila jogurtti
Koulu: lautasellinen keittoa, leipä, omena, vettä
Välipala: jogurtti
Iltaruoka: Emt, ehkä makaroonilaatikkoa
Iltapala: ehkä salaatti / omena - NamiaOn
Tänään on välipäivä eli ei mitään l'ämmintä ruokaa, nyt mutustanut yhden jukurtin ja hieman sipsinloppuja.
- Ruokaa...
Eilen jauhelihapastaa pikkunen annos ja illalla sipsejä pussillinen limsan kanssa.
Tänään varmaan tilaan pizzan.
165/48. - SAPUSKAA!!
Eilen meni leipälautasellinen spagetti-jauhelihavuokaa, tomaattia ja kurkkua. iltapalalle sitten pikkuinen, omatekoinen salamipizza.
- OmNomNom
Tänään taas paastopäivä eli sokeritonta mehua vettä mutta eilen meni broileri-kasvispataa leipälautasllisen kokoinen annos, välipaloina banaani vadelmajugurtti.
- Normaalipainoinen
Yhden päivän ruokien ilmoittamisella ei ole mitään merkitystä. Olin sairaana ja söin yhtenä päivänä 3 pientä ruisleipäviipaletta. Seuraavana päivänä söin pizzan.
- ei mikään läski
Jaa-a. Vaihtelee. Joskus, jos innostaa niin syön pizzaa. Yleensä itse tekemäni ruokaa niin, että vatsa tulee täyteen; paljon lihaa ja pastaa, vähemän vihanneksia. Iltapalaks jugurttia(sokerista/ilman) ja marjoja. Karkkia vedän aikalailla ja olutta menee kans viikossa ihan tarpeeks(en juo humalahakuisesti). En liiku kovinkaan paljon. Pituus: ihan pikkasen yli 180, paino: 75
- n22v09
- hapankorppuja AB piimää, kahvia
- hedelmiä, mysliä, kahvia, mehua
- raejuusto, tonnikala,ananas / raejuusto,hernemaissipaprika,ananas sörsseliä n. 700g yht.
- oikea ruoka, tänään oli täytettyjä paprikoita tulisella naudan jauhelihatäytteellä ja uunijuureksia
-hedelmiä/marjoja/jugurttia/mysliä
22v n 165/50- 178/63 nainen 40v.
Aamupala kreikkalaista jogurttia, puolukoita, cashew-pähkinöitä, mandariini, kahvia
Lounas 1,5 kyljystä, iso kasa salaattia oliiviöljyä, lasi piimää
Päivällinen lohta, iso kasa salaattia oliiviöljyä, lasi piimää
Iltapalaa en usein syö mutta jos tarve vaatii, niin hedelmiä, marjoja, jogurttia, pähkinöitä.
Viljatuotteita en käytä juuri lainkaan enkä syö eineksiä kuin poikkeustapauksissa.
Ruokavalioni on ollut aina tämänsuuntainen ja aina olen ollut hoikanpuoleinen.
- olenenoleolen
Ei sitä normaalisyömisellä kyllä oikein liho jos syö säännöllisesti, nukkuu riittävästi ja liikkuukin välillä... Itte vedän useimmiten aamupalaks pari paistettua kananmunaa, pari täysjyväruisleipäviipaletta, juustoa, tomaattia ja 2-3 isoa kupillista maitokahvia. Saman satsin saatan vetää sitten illallakin... Päivällä yleensä iso filee kanaa tai kalaa ja paljon salaattia, juureksia yms. Jos tekee mieli ni välipalaks näkkäriä, muutama pala tummaa suklaata, pähkinöitä tai vaikka joku leivos/pulla kahvin kans jos siltä tuntuu... Mua ei o ruuan määrä koskaan lihottanu, mutta juopottelu, univaje ja syömättömyys/epäsäännöllinen syöminen kyllä senkin edestä.
- rimppaz
Kauheesti kaikki vetelee diettii ruokia/ vähäkalorisia juttuja. miksi 50v pitää juoda mustaa kahvia ja teetä ja puputtaa kaikkea kevyttä eikö tossa iässä ruuan sulatus oo jo sen verran huonontunut että ois tärkeetä syödä tieha energistä ja mahdollisimman ravitsevaa ruokaa täyttää maha lihalla,kananmunilla ja päähkinöillä eikä puputtaa 2kg perunaa?
Ite syönyt tänään aamupalalla: 2kananmunaa tonnikala salaatin. välipalana taateliraakapatukka omena
lounaaksi sardiini kananmuna salaatti
välipalaks goji, mulperi ja inca marjoja omena
päivälliseks: täysjyväspagettia ja jauhelihapapukastiketta.
välipalana: sämpylä, voilla, kinkulla, juustolla, kurkulla päärynä
illalla 300g rosollia & 2 keitettyä kananmunaa
iltapalaksi vielä 1 banaani. 50g pähkinöitä ja 100g taateleita
ja mitat 24v 164cm 43kg alipainoinen... tällein oon syönyt viimiset 5 vuotta ainakin. paljon kasviksia ja kalaa, jonkun verran lihaa, munia joka päivä ja pähkinöitä. vältän rasvattomia tuotteita. ja pidän viljat ja maidon minimissä. jos ostan niin täysrasvasena, kermajuustoa, voita, kermaa, normi rasvaista jogurttia, rahkaa. ja paino pysynyt 42.5kg-45kg hujakoilla. terve ja voin hyvin. koko ikäni alipainoinen ollut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804