kaksoselle kaksoset ?

BabyBeat

Hei!

Onko kokemuksia tai tietoa siitä kuinka yleistä on että kaksonen saisi kaksoset? Onko kaksosuudella positiivinen vaikutus vai hyppääkö mahdollisuus yhden sukupolven yli niinkuin sanotaan? Olen itse kaksonen ja olen rv 11. Kaksosia on kyllä sekä minun että mieheni puolella.

11

1795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Minä tunnen kahdetkin kaksoset, joista toisella on kaksoset.
      Toiset kaksosnaiset ovat hyvin samannäköisiä olleet lapsesta asti, en tiedä, ovatko kuitenkaan identtiset. Näistä toisella on kaksosina tyttö ja poika.
      Toinen kaksosnainen on taas ihan erinäköinen ja -tyylinen kaksossiskonsa kanssa, ja hänen kaksoslapsensa ovat molemmat tyttöjä, ja hyvin paljon samannäköisiä keskenään.

      • Äitikö

        hei! Olen itse kaksonen ja olen odottanut kaksi kertaa kaksosia jotka kuitenkin olen menettänyt. Ja nyt odotan taas kaksosia joten kyllä se on mahdollista.


    • -nainen-

      Itse olen kaksonen ja minulla on kaksoset, jotka ovat saaneet alkunsa ihan normaalisti, ilman lapsettomuushoitoja. Äitini suvussa on myös muita kaksosia meidän lisäksemme.

      • supermom67

        okei tarina menee näin mä olen yksi kolmosista!ja mull on 9v kaksospojat sitten 7v poika 2v kaksospojat 1vkaksostytöt ja odotan kaksosia syntyväksi. Syyskuun alkupuolella pitäisi syntyä ja onhan tässä jo ikääkin aika lailla jännitti raskauden alussa että ei kai tämä ihana yllätys meen kesken ja että ei kai kaksosilla ole mitään hätää


    • kaksosäiti

      Itsekin luulin, että kaksosuus hyppää yhden sukupolven yli vaan eipäs hypännytkään! Ja onneksi niin, kylläpä on kiva elää kaksosuus uudelleen omia tuplia seuratessa. Hurjan mukavaa!

    • ***

      Minulla on myös suvussa kaksoset, joista toisella on kaksoset, joista taas toisen luultiin pitkään odottavan kaksosia:) Nämä "ekat" kaksoset ovat tätejäni ja siis toisella tädillä kaksoset, tyttö ja poika. Toinen tädeistäni ei voi saada lapsia. Jostain olen kuullut/lukenut uskomuksen, että jos toinen kaksosista saa kaksoset, se ikäänkuin "vie" toiselta hedelmättömyyden. Näin tässä tapauksessa ainakin voisi uskoakin... Mutta siis kun serkkuni ei odottanutkaan kaksosia, ovat nämä kaksoset, jotka ovat tyttö ja poika, molemmat saaneet lapsia, "yksösiä".

      • sepu

        MInä olen itse kaksonen ja minulla on nyt kahdet kaksoset 7v pojat ja 3kk tyttö ja poika.ja niin vaan luulin että ei niitä kaksosia ihan yhtenään synny kaksoselle,mutta näinkin voi käydä.


      • kaksostytöt
        sepu kirjoitti:

        MInä olen itse kaksonen ja minulla on nyt kahdet kaksoset 7v pojat ja 3kk tyttö ja poika.ja niin vaan luulin että ei niitä kaksosia ihan yhtenään synny kaksoselle,mutta näinkin voi käydä.

        Sillähän on tietenkin suuri merkitys onko itse identtinen vai erimunainen kaksonen. Identtisyys kun on vain "luonnon oikku", eikä ole periytyvää sorttia.
        Erimunaisuus taas on ja voi hyvinkin osua jo kaksoselle itselleen. Itse en olisi ikinä maailmassa uskonut saavani kaksoset, vaikka olen erimunainen kaksonen. Shokki oli aikamoinen, enkä ole siitä vieläkään oikein toipunut...(tytöt nyt 5,5kk). Tytöillä myös 3v. isoveli.

        Erimunaisella kaksosella on n. 5:n prosentin mahdollisuus saada kaksoset itse, kun ei kaksosella on n. yhden prosentin mahdollisuus. Näin tilastot kertovat.


      • tuleva tuplamami
        kaksostytöt kirjoitti:

        Sillähän on tietenkin suuri merkitys onko itse identtinen vai erimunainen kaksonen. Identtisyys kun on vain "luonnon oikku", eikä ole periytyvää sorttia.
        Erimunaisuus taas on ja voi hyvinkin osua jo kaksoselle itselleen. Itse en olisi ikinä maailmassa uskonut saavani kaksoset, vaikka olen erimunainen kaksonen. Shokki oli aikamoinen, enkä ole siitä vieläkään oikein toipunut...(tytöt nyt 5,5kk). Tytöillä myös 3v. isoveli.

        Erimunaisella kaksosella on n. 5:n prosentin mahdollisuus saada kaksoset itse, kun ei kaksosella on n. yhden prosentin mahdollisuus. Näin tilastot kertovat.

        Tästä asiasta kirjoitellaan jatkuvasti ja varmaan hyvä niin, kun näitä asioita ei oikein monikaan ymmärrä.
        Niin kuin nimimerkki kaksostytöt kirjoitti, riippuu todellakin paljon siitä onko erimunaiset kaksoset vai identtiset.

        Erimunaisiin kaksosiin liittyy nämä periytyvät asiat. Naiseltahan irtoaa silloin kaksi munasolua jotka molemmat hedelmöittyy. Syntyy kaksoset, jotka ovat sisarukset keskenään samanlaisesti kuin eri ikäiset sisarukset. Ovat yhtä vähän tai yhtä paljon samannäköisiä kuin mitkä tahansa sisarukset.
        Myös hoidot vaikuttavat tähän kaksosraskaustyyppiin.

        Identtisten kaksosten kohdalla tapahtuu jossain vaiheessa jakautuminen. Ensin on siis ollut tulossa yksi vauva, mutta jostain syystä se jakautuukin kahdeksi. Näillä on sama perimä, jonka takia ovat samannäköisiä.


    • meil ei kaksosii, silti

      Miehen kaksosuudella ei ole mitään merkitystä, koska naiselta ne munasolut irtoaa.
      Meil ei kaksosii lähellä sukua, mut silti siskolla ja mulla on niitä.

    • Lone twin

      Olen itse kaksonen ja lisäksi mieheni äiti oli kaksonen. Miehen sisko sai kaksoset.
      Tiedä sitten, jos olisimme kolmannen lapsen halunneet olisiko silloin tullut kaksoset?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe