Lapsi narskuttaa unissaan hampaita niin voimakkaasti, että samassa huoneessa nukkuvat heräävät siihen. Ikää lapsella on 6 vuotta. Onko mitään tehtävissä?
Hampaiden yöllinen narskuttelu
4
5045
Vastaukset
- kuulostaa ihan ...............
pelkotilalta tai stressiltä. Itse purin hampaita yhteen niin, että aamulla oli leuat kipeenä. Mies on narskuttanut hampaitaan, että ovat kuluneet epätasaisesti.
Stressistä. Me olemme kyllä aikuisia, mutta kyllä lapsellakin voi olla paineita.
Ehkä pitäisi yrittää löytää syy, ja hankkia "suojat" hampaisiin yöksi, näin lapsi puree hampaitaan hammassuojaa vasten, eikä hammasta hammasta vasten. - myös...
Minulla poika 6v narskuttaa myös hampaita unissaan ja ääni on tosi ikävän kuuloista omille korville. Olen kanssa miettinyt mistä johtuu. Joku sanonut, että narskuttelu kertoo lapsen stressistä..
- tähtönen
kannattaa käyä kertomassa lääkäritätöselle/setäselle meinaan siinä käy helposti niin että lapsen hampaat rupeevat lohkeilemaan...
- yjv
Hei,
meidän tyttäremme (9 v.) puree valtavan kovaa yhteen hampaitaan öisin, mutta hänellä onkin melko äsken todettu pakko-oireinen häiriö, joka aiheuttaa sekä pelkoja, jännityksiä että vakavaa masennusta.
Lääkäri sanoi että hampaiden narskuttelu on melko "luonnollista" jos kärsii tällaisesta ahdistuksesta ja peloista.
Mutta voi kuulemma tietyssä iässä, kun hampaat vaihtuvat ja purenta muuttuu, tulla samanlaisia oireita ihan siitäkin syystä. Kysy siis hammaslääkäriltänne neuvoja!
T:yjv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 891629
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151521- 981410
- 1311391
- 731302
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2641059- 691001
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18965- 37947