ELäkeläiset hätää kärsimässä

Senioripuolue

Suomen eläkeläiset ovat hätää kärsimässä!

Eläkevakuutusyhtiöt hallinnoivat Suomen ylivoimaisesti suurimpia sijoitusomaisuuksia, toimivat aktiivisesti pääomamarkkinoilla ja lisäävät koko ajan merkittävästi vastuuvarallisuuttaan.
Eläkevakuutusyhtiöt on saatava eduskunnan hallintaan, ettei niita hävitetä tai siirretä esim. ulkomaille, joissa niiden varoja kyllä on jo sijoitettunakin.
Pelotellaan, että eläkepommi räjahtää ja eläkkeiden maksajat loppuvat. Uhka on kuitenkin kumottu monissa tutkimuksissa ja puheenvuoroissa. Suomi on nyt rikkaampi kuin koskaan. Rikkaus on saavutettu aiempien sukupolvien työllä. Eläkkeiden maksu on nyt ja tulevaisuudessa turvattu. Eläkevakuutusrahoja on nyt n.1,4 miljardia ja ne kasvoivat korkoakin viime vuonna 6.7%.
Eturistiriitoja seniorien ja nuorenpien välillä yritetään keinotekoisesti löytää. Eläkeläiset eivät vaadi erityiskohtelua eivätkä huononna nuorenpien etuja. Eläkeläiset ovat vuosikymmenien työllään ansainneet ja maksaneet nykyään "nauttimansa" eläkkeet. Nuorenpi sukupolvi tienaa parhallaan omia eläkkeitään. Työssäolevat eivat siis maksa nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, kuten jotkut piirit yrittävät väittää ja eripuraa luoda.
Suomen Senioripuolue r.p. on asettanut ehdokkaita lähes joka vaalipiirissä. KUN kaikki eläkeläiset äänestävät omaa uutta puoluettaan, saamme eduskuntaan 60 edustajaa eläkeläisten etujen valvojiksi. Se on jo voima joka nykypuolueita pelottaa!
Poistamme ns.taitetun indeksin, joka kohtelee eläkeläisiä kaltoin. Viime vuonna saivat palkansaajat 3,65% korotukset, työeläkeläiset vai 0.93% ja kansaneläkeläiset vaivaiset 5 euroa kk:ssa. Kaikki tuo on jo ihmisarvoa alentavaa!
Eläkeläinen jää nykymenolla 20% jälkeen palkansaajista 10 vuodessa. Siis ostovoima vähenee koko ajan!!
Katso lisää netistä; http://www.senioripuolue.fi sekä ehdokkaan kotisivulta os; http://personal.inet.fi/koti/raimo.kotala/

Raimo Kotala
Lahti
Senioripuolueen kansanedustajaehdokas

23

3632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksaj 40+

      " ja maksaneet nykyään "nauttimansa" eläkkeet. Nuorenpi sukupolvi tienaa parhallaan omia eläkkeitään"

      Nuorempi polvi makselee nykyisen eläkeläisten eläkkeitä.Itselleen ei tienaile yhtään mitään,ellei joku nousevasta polvesta halua aikanaan maksaa.Miin se vain on

      • todistaistit "mutusi...

        Sinut on täydellisesti aivopesty! Minä olen ainakin työaikana maksanut eläkkeestäni.
        Jos sinä olet sen omalta osaltasi laistanut, eivät sitä sinulle maksa tulevat polvetkaan. Ja hyvä niin. Niin makaa, kuin petaa!


      • tietysti,,,

        No voi helvetin helvetti, et sinä nelikymppinen ole viimeinen sukupolvi, vaikka niin luuletkin. Teidänikäiset ovat kummalista porukkaa, kun kaikki pitäis pedata teille. Totta hitossa yhteiskuntaa rakennetaan niin, että teidän lapsenne maksavat TEIDÄN eläkkeenne.

        Alkakaa nyt vaan kasvaa henkisesti ja asennoitukaa elättämään lapsenne hyvin ja opettakaa elämän perusarvoja. Se menee niin, että ensin katsoo peiliin MITÄ MINÄ OLEN TEHNYT. Se ei mene niin, että työntää kätensä eläkeläisten taskuun. Te olette ensimäinen härski sukupolvi, joka on valmis viemään vaikka vanhempien viimeiset rahat. Siinä käy niin, että kun jatkatte tohon malliin, niin teille ei jätetä mitään.


      • Raimo Kotala

      • http://jasen.suomi24.fi/sis...
        todistaistit "mutusi... kirjoitti:

        Sinut on täydellisesti aivopesty! Minä olen ainakin työaikana maksanut eläkkeestäni.
        Jos sinä olet sen omalta osaltasi laistanut, eivät sitä sinulle maksa tulevat polvetkaan. Ja hyvä niin. Niin makaa, kuin petaa!

        Ei paljoa kiinnosta sosialistipohjaiset eläkkeet. Nämä hommat täytyy vain tietää. N 60 vuotiaana kasassa vähintään miljoona euroa likvidiä rahaa ja sinä tulet äijäpaha selvittämään minulle jotain ay/sdp/kela eläkkeitä.

        Ja jos itsestä aika jättää seuraava polvi jatkaa.Niin makaa kuin petaa,siinä olet oikeassa.

        Ja hyvä niin.Ja sitä saa mitä tiläa


      • Maksaja
        tietysti,,, kirjoitti:

        No voi helvetin helvetti, et sinä nelikymppinen ole viimeinen sukupolvi, vaikka niin luuletkin. Teidänikäiset ovat kummalista porukkaa, kun kaikki pitäis pedata teille. Totta hitossa yhteiskuntaa rakennetaan niin, että teidän lapsenne maksavat TEIDÄN eläkkeenne.

        Alkakaa nyt vaan kasvaa henkisesti ja asennoitukaa elättämään lapsenne hyvin ja opettakaa elämän perusarvoja. Se menee niin, että ensin katsoo peiliin MITÄ MINÄ OLEN TEHNYT. Se ei mene niin, että työntää kätensä eläkeläisten taskuun. Te olette ensimäinen härski sukupolvi, joka on valmis viemään vaikka vanhempien viimeiset rahat. Siinä käy niin, että kun jatkatte tohon malliin, niin teille ei jätetä mitään.

        Kyllä ns.suuret ikäluokat >1954 on kyllä se ensimmäinen härski ikäluokka ,joka on tukkinut joka paikan ja estänyt urakehityksen hieman nuoremmalta porukalta .Kämpät on ostettu ilmaiseksi nykyhintoihin nähden,inflaation syödessä lainat itsestään. Tämä sukupolvi on ryöstänyt nuoremmilta tulevaisuuden 60 v asuntolainojen alle."teille ei jätetä mitään..,tuohan on ollut tvaoitteena pitkän aikaa...


      • rauhallinen nainen
        http://jasen.suomi24.fi/sis... kirjoitti:

        Ei paljoa kiinnosta sosialistipohjaiset eläkkeet. Nämä hommat täytyy vain tietää. N 60 vuotiaana kasassa vähintään miljoona euroa likvidiä rahaa ja sinä tulet äijäpaha selvittämään minulle jotain ay/sdp/kela eläkkeitä.

        Ja jos itsestä aika jättää seuraava polvi jatkaa.Niin makaa kuin petaa,siinä olet oikeassa.

        Ja hyvä niin.Ja sitä saa mitä tiläa

        En muuta ymmärtänyt kuin että olet ilkeämielisen aggressivinen.
        Sanomasi ei auennut tavalliselle ihmislapselle ollenkaan.


      • mitä tykkäätte

        Suomessa ei toimi mikään, eikä siellä osata edes keskustella. Tai juuri siitä syystä siellä ei toimikkaan mikään.

        Onneksi asun ulkomailla ja takaisin en edes aijo tulla on Suomi niin hulluksi muuttunut. Nyt lopetan myös näiden palstojen lukemisen.

        Ei nää keskustelut tunnu enää oikein normaalien ihmisten touhulta.

        Hyvästi


      • 40 plussia
        http://jasen.suomi24.fi/sis... kirjoitti:

        Ei paljoa kiinnosta sosialistipohjaiset eläkkeet. Nämä hommat täytyy vain tietää. N 60 vuotiaana kasassa vähintään miljoona euroa likvidiä rahaa ja sinä tulet äijäpaha selvittämään minulle jotain ay/sdp/kela eläkkeitä.

        Ja jos itsestä aika jättää seuraava polvi jatkaa.Niin makaa kuin petaa,siinä olet oikeassa.

        Ja hyvä niin.Ja sitä saa mitä tiläa

        elää suomessa melkein joka perheessä. Nyt tiedän ainakin,mihin käytän omaisuuteni. Lapseni jäävät perinnönjaossa väliin ja tesamenttaan ne lapsenlapsilleni. Lakimuutostahan jo kovaa vauhtia puuhataan.


      • kun kerroit
        Maksaja kirjoitti:

        Kyllä ns.suuret ikäluokat >1954 on kyllä se ensimmäinen härski ikäluokka ,joka on tukkinut joka paikan ja estänyt urakehityksen hieman nuoremmalta porukalta .Kämpät on ostettu ilmaiseksi nykyhintoihin nähden,inflaation syödessä lainat itsestään. Tämä sukupolvi on ryöstänyt nuoremmilta tulevaisuuden 60 v asuntolainojen alle."teille ei jätetä mitään..,tuohan on ollut tvaoitteena pitkän aikaa...

        Äänestän jotain sellaista änkyrää, joka pitää asiat paikallaan viela seuraavatkin 60 vuotta. Äänestä sinä ketä haluat ja katso sitten kuuskymppisenä kannattiko.


      • Arvo T.
        todistaistit "mutusi... kirjoitti:

        Sinut on täydellisesti aivopesty! Minä olen ainakin työaikana maksanut eläkkeestäni.
        Jos sinä olet sen omalta osaltasi laistanut, eivät sitä sinulle maksa tulevat polvetkaan. Ja hyvä niin. Niin makaa, kuin petaa!

        Kukakohan on pessyt ja kenekin aivot. Totta on, että niin todellakin makaa kuin petaa.

        Me nuoremmat polvet emme ole todellakaan päässeet vaikuttamaan asioihin, joita on valmisteltu, päätetty ja tehty ennen kuin vaipoista vapauduimme.

        Ei tarvitse laistaa, ettei saa niitä "itse itselleen maksamia eläkerahoja". Niitä "omia rahoja" ei ole. On vain eläkerahoja, ne ovat yhteisiä ja niiden käyttöä ei mietitä yksilökohtaisesti mitä kukakin Änkyrä "omilla rahoillaan" haluaa tehtävän.

        Pitäisikö nuorempien olla tyytyväisiä ja alistua kuten ne dorkat vanhemmasta ikäpolvesta, jotka päästivät tämän systeemin toteutumaan? Antoivat joidenkin rellestää miten sattuu?! Olla yhtä typeriä ja vaijeta?

        Äänestäkää toinen toisianne. Tehän tämän sotkun olette saaneet aikaan, niin varmasti samalla viisaudella sen osaatte ratkaista. Tosin aikaahan on ollut osoittaa osaamista jo kauan.


    • minä,,,

      Tiedätkö missä muualla voi keskustella. Täällä ei anakaan voi. Sensuuri tuntuu iskevän joka kirjoitukseen. No googletan ehkä paikka löytyy.

    • Mä maksan Sun eläkkeet

      "Eläkkeiden maksu on nyt ja tulevaisuudessa turvattu." Joo, jos vain kaikki nykyiset "nuoret" ja heitäkin nuoremmat polvet vain pystytvät ylläpitämään kaiken sen tason mihin ollaan kaikkinensa totuttu. Eli hyvinvointiyhteiskunnan pystyssä. Kun "nuoria" on lukumääräisesti vähemmän, voidaan miettiä AINA sitä miten siinä sitten onnistutaan.

      Varsinkin JOS samaan aikaan maa tulisi kansoittaa vielä jälkipolvilla ja aikaa jäädä heidän lapsuutensakin turvaamiseen, eli läsnäoloon.

      Millä me noin 3kymppiset huolehdimme, että rahaa sekä jaksamista riittää kaikkeen? Samalla kun hankimme korkean koulutuksen, menestyvän uran, sen perheen ja kenties vielä omaishoitajan hommat. Nostamme Suomen kartalle ja kilpailukykyiseksi, innovaatioiden mekaksi. Pätkätöillä?

      "KUN kaikki eläkeläiset äänestävät omaa uutta puoluettaan, saamme eduskuntaan 60 edustajaa eläkeläisten etujen valvojiksi."

      Niin. En tiedä kuinka yhteiskunnallisesti terve ratkaisu on keskittää agenda noinkin suppeaksi. Entäs työväestö, nuoret ja lapset, koulutus-, työ- ja perhepolitiikka?! Niin tai ylipäätään yhteiskunta noin kokonaisuutena? Mitä se sellainen on, että itsekkäästi kytätään vain omia etuja? Eikö juuri sellaisesta itsekkyydestä haluta eroon?

      Rock-sukupolven "seniorit" ovat hyvin hoitaneet omat asiansa. Ja me "nuoret" keräämme rahat heidän eläkkeisiinsä. Kyllähän minäkin voisin "ne rahat" pitää ihan ominani, mutta kun se ei ole pelin henki.

    • Osku Pajamäki

      Vaikea uskoa, että et todella tunne Suomen eläkejärjestelmää lainkaan. se on osittain rahastoiva järjestelmä, joka tarkoittaa sitä, että pääosan eläkkeellä olevien eläkkeistä maksavat työssäkäyvät. Lisäksi nuorempien ikäluokkien eläkerasitus nousee kokoa ajan. Työeläkemaksun nousupaine on nyt noin 5-8 prosenttiyksikköä.

      • Pesola

        Eläkemaksujen lisäksi myös eläkeikä nousee koko ajan. Miten se on mahdollista, jos Raimo Kotalan väite on totta? Saanko myös sitten isomman eläkkeen, kun maksan sitä pidempään ja enemmän? En tietenkään, koska se menee saman tien käyttöön se raha minkä tänään maksan.

        Onko reilua, että minä n. 40 v pääsen suuria ikäluokkia vanhampana eläkkeelle? Elintason noustessa pitäisi eläkeiän päin vastoin laskea.

        Nettistä löytyy tietoa eläkejärjestelmästäkin:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_eläkejärjestelmä


      • Se maksaja
        Pesola kirjoitti:

        Eläkemaksujen lisäksi myös eläkeikä nousee koko ajan. Miten se on mahdollista, jos Raimo Kotalan väite on totta? Saanko myös sitten isomman eläkkeen, kun maksan sitä pidempään ja enemmän? En tietenkään, koska se menee saman tien käyttöön se raha minkä tänään maksan.

        Onko reilua, että minä n. 40 v pääsen suuria ikäluokkia vanhampana eläkkeelle? Elintason noustessa pitäisi eläkeiän päin vastoin laskea.

        Nettistä löytyy tietoa eläkejärjestelmästäkin:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_eläkejärjestelmä

        http://www.e24.se/dynamiskt/pension/did_14534775.asp


    • eläkerahastot varastettiin

      Pomot ryöstivät eläkeläisten rahat.
      Valtion tulisi kontrolloida noita rahastoja etteivät ne pääsisi rosvojohtjien käsiin.

      • ongelmia nuorisonne

        kanssa tehkää pankissanne käänteinen asunto ym laina


    • kansaneläke

      Pitäisi nyt asiaan vihkiytyneessä puolueessa ymmärtää, että eläkeläisissäkin on monenkirjavaa porukkaa, niitä joilla menee tosi hyvin, tehdään matkoja toiselle puolelle maailmaa, on huvilat ja purjeveneet, ja sitten on niitä köyhyysrajan alapuolelle pudonneita, kuten kansaneläkeläiset, joilla menee tosi kehnosti. Palkkojen ja elinkustannusten noustessa pienimmät eläkkeet ovat jääneet jälkeen ja niiden ostovoima on kurja. Köyhyysraja nykykustannustasolla on n. 850-950 euroa sosiaaliviranomaisten mukaan, joten 430-500 euron kansaneläke on hirvittävästi jäänyt taakse elinkustannuksista, ja tällaisiin alle 1000 euron eläkkeisiin pitäisi kiinnittää huomiota ennen kaikkea.

      • vähäsen se

        että kaikki tulot 10.000 euroon saakka olisi verovapaata


    • mtlöp

      Joo Suomen pitäisi irrottautua Euroopan ihmisoikeussopimuksesta. Taitettu indeksihän on sinne viety, kun laki oli ihan lähes sanasta sanaan niinkuin em. sopimus kielsi, mutta valitus ei menestynyt, paljonko politikkomme lahjoivat tuomareita! Tuo juttu eläkkeiden maksajista on puoliksi oikein, sillä yksityispuolen työntekijät ovat eläkkeensä maksaneet, mikäli eläkevakuutusfirma ei ole sijoittanut niitä Soneraan, mutta julkisen puolen työntekijöissä eläkkeet on oletettu tulevan aina seuraavan veronmaksajasukupolven pussista!

      • täyttä asiaa

        Kyllä näin on!!


    • anja koivistoinen

      Näin kirjoiteltiin VUONNA 2007!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe