Viinakauppa

Villiä Länttä

Sosiaali- ja terveydenhuollon tuotevalvontakeskuksen(STTV) on kieltänyt viinipullo.comin, Chateau Carsinin ja etiketti.comin toiminnan laittomana, vaikka niillä on veroedustaja arvonlisä- ja valmisteverojen maksamista varten. Tulli ja verohallinto sallivat liiketoiminnan. Edustajat kadulle selvittämään riitansa! Uskomatonta, mutta totta! Vain Alko saa huseerata!!!!

23

5142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppäilijä

      Eipä noilla aikaisemmin ollut mitään veroedustajaa. Mistä sellainen nyt olisi ilmestynyt?

      P.S. Vähittäismyynti Suomessa on valtion monopoli. Muille vähittäismyynnin aloittaminen on laitonta.

      • edustajat kyllä on

        em. liikkeillä.
        P.S. Netissä verottomia hintoja esittelevä ja veronkiertoon yllyttäminen on laitonta,ilman veroedustajaa suomessa.Tällaiset liikkeet ovat joutuneet lopettamaan ja puivat menneisyyttään oikeuksissa, myös entiset asiakkaat ovat ryhtymässä omiin oikeustoimiinsa jotka ovat ehkä "arveluttavia"? Suomessa aloittaa pian FinVin netissä jossa se on sallittua ja se ei myykkään yrityksille jolle ALKO vaan saa myydä.


      • kovasti toivova
        edustajat kyllä on kirjoitti:

        em. liikkeillä.
        P.S. Netissä verottomia hintoja esittelevä ja veronkiertoon yllyttäminen on laitonta,ilman veroedustajaa suomessa.Tällaiset liikkeet ovat joutuneet lopettamaan ja puivat menneisyyttään oikeuksissa, myös entiset asiakkaat ovat ryhtymässä omiin oikeustoimiinsa jotka ovat ehkä "arveluttavia"? Suomessa aloittaa pian FinVin netissä jossa se on sallittua ja se ei myykkään yrityksille jolle ALKO vaan saa myydä.

        Vain minun näkemykseni ja mielipiteeni, mutta olen ymmärtänyt näin: Ulkomainen, toisessa EU-maassa toimiva yritys rikkoo Suomen alkoholilakia, jos myy kuluttajille suoraan (lähettämällä tuotteet). Mutta jos ko. yrityksestä voi noutaa itse maksamansa ja valitsemansa tuotteet joko henkilökohtaisesti (1) tai järjestämällä niille itse kuljetuksen (2), voidaan toimia lakien mukaan. Vrt. Joustran tapaus. (1) on tietenkin matkustajatuontia, jos itse hakee, meitä kiinnostanee kohta 2. Oletan, että myydyt tuotteet katsotaan toisessa maassa kulutukseen luovutetuiksi, ja että niistä on maksettu sen maan verot. Nyt kun järjestän niille itse kuljetuksen, olen niiden tosiasiallinen maahantuoja tarkoituksenani tuoda ne henkkoht kulutukseen. Olen sitten Suomessa velvollinen maksamaan niistä alkoholijuoma- ja juomapakkausveron (0.2825 euroa / EACL ja 0.51 eur kokonaiselta litralta, väkeviä).

        Menikö oikein? Jos meni, toimiiko joku nykyisistä nettikauppiaista jo nyt tarkalleen näin, ja aikooko uusi yrittäjä toimia näin vaiko muulla tavalla? Jos olin yllä oikeassa ja on muukin laillinen tapa, olisi kiinnostavaa kuulla se, sillä se tuskin voi olla liikesalaisuus.

        terv. Koktailjuomari


      • ottanut uuden kannan
        kovasti toivova kirjoitti:

        Vain minun näkemykseni ja mielipiteeni, mutta olen ymmärtänyt näin: Ulkomainen, toisessa EU-maassa toimiva yritys rikkoo Suomen alkoholilakia, jos myy kuluttajille suoraan (lähettämällä tuotteet). Mutta jos ko. yrityksestä voi noutaa itse maksamansa ja valitsemansa tuotteet joko henkilökohtaisesti (1) tai järjestämällä niille itse kuljetuksen (2), voidaan toimia lakien mukaan. Vrt. Joustran tapaus. (1) on tietenkin matkustajatuontia, jos itse hakee, meitä kiinnostanee kohta 2. Oletan, että myydyt tuotteet katsotaan toisessa maassa kulutukseen luovutetuiksi, ja että niistä on maksettu sen maan verot. Nyt kun järjestän niille itse kuljetuksen, olen niiden tosiasiallinen maahantuoja tarkoituksenani tuoda ne henkkoht kulutukseen. Olen sitten Suomessa velvollinen maksamaan niistä alkoholijuoma- ja juomapakkausveron (0.2825 euroa / EACL ja 0.51 eur kokonaiselta litralta, väkeviä).

        Menikö oikein? Jos meni, toimiiko joku nykyisistä nettikauppiaista jo nyt tarkalleen näin, ja aikooko uusi yrittäjä toimia näin vaiko muulla tavalla? Jos olin yllä oikeassa ja on muukin laillinen tapa, olisi kiinnostavaa kuulla se, sillä se tuskin voi olla liikesalaisuus.

        terv. Koktailjuomari

        Viranomaisilla ei ole yhtenäistä linjaa. Kauppalehdessä 30.1.2007 on siitä juttua. Tilanne on kuin Villissä Lännessä.


      • ja vellit heti
        kovasti toivova kirjoitti:

        Vain minun näkemykseni ja mielipiteeni, mutta olen ymmärtänyt näin: Ulkomainen, toisessa EU-maassa toimiva yritys rikkoo Suomen alkoholilakia, jos myy kuluttajille suoraan (lähettämällä tuotteet). Mutta jos ko. yrityksestä voi noutaa itse maksamansa ja valitsemansa tuotteet joko henkilökohtaisesti (1) tai järjestämällä niille itse kuljetuksen (2), voidaan toimia lakien mukaan. Vrt. Joustran tapaus. (1) on tietenkin matkustajatuontia, jos itse hakee, meitä kiinnostanee kohta 2. Oletan, että myydyt tuotteet katsotaan toisessa maassa kulutukseen luovutetuiksi, ja että niistä on maksettu sen maan verot. Nyt kun järjestän niille itse kuljetuksen, olen niiden tosiasiallinen maahantuoja tarkoituksenani tuoda ne henkkoht kulutukseen. Olen sitten Suomessa velvollinen maksamaan niistä alkoholijuoma- ja juomapakkausveron (0.2825 euroa / EACL ja 0.51 eur kokonaiselta litralta, väkeviä).

        Menikö oikein? Jos meni, toimiiko joku nykyisistä nettikauppiaista jo nyt tarkalleen näin, ja aikooko uusi yrittäjä toimia näin vaiko muulla tavalla? Jos olin yllä oikeassa ja on muukin laillinen tapa, olisi kiinnostavaa kuulla se, sillä se tuskin voi olla liikesalaisuus.

        terv. Koktailjuomari

        kärkeen sekaisin.Miksi alat puhumaan uudesta yrittäjästä ja ulkomaista ja suomeen tuoduista jne.??? Nimenomaan itse hakee ,mutta suomessa ja suomen kulutukseen.No itseppä itse järjestää kuljetuksen jos itse ajaa. Olemme tarkistaneet kaikki edeltäkäsin että ei tapahdu laittomuuksia.
        Odotelkaamme vielä hetki niin saadaan puitteet ja kassajärjestelmät kuntoon.


      • kun tuot
        kovasti toivova kirjoitti:

        Vain minun näkemykseni ja mielipiteeni, mutta olen ymmärtänyt näin: Ulkomainen, toisessa EU-maassa toimiva yritys rikkoo Suomen alkoholilakia, jos myy kuluttajille suoraan (lähettämällä tuotteet). Mutta jos ko. yrityksestä voi noutaa itse maksamansa ja valitsemansa tuotteet joko henkilökohtaisesti (1) tai järjestämällä niille itse kuljetuksen (2), voidaan toimia lakien mukaan. Vrt. Joustran tapaus. (1) on tietenkin matkustajatuontia, jos itse hakee, meitä kiinnostanee kohta 2. Oletan, että myydyt tuotteet katsotaan toisessa maassa kulutukseen luovutetuiksi, ja että niistä on maksettu sen maan verot. Nyt kun järjestän niille itse kuljetuksen, olen niiden tosiasiallinen maahantuoja tarkoituksenani tuoda ne henkkoht kulutukseen. Olen sitten Suomessa velvollinen maksamaan niistä alkoholijuoma- ja juomapakkausveron (0.2825 euroa / EACL ja 0.51 eur kokonaiselta litralta, väkeviä).

        Menikö oikein? Jos meni, toimiiko joku nykyisistä nettikauppiaista jo nyt tarkalleen näin, ja aikooko uusi yrittäjä toimia näin vaiko muulla tavalla? Jos olin yllä oikeassa ja on muukin laillinen tapa, olisi kiinnostavaa kuulla se, sillä se tuskin voi olla liikesalaisuus.

        terv. Koktailjuomari

        omaan käyttöön alkoholia et maksa yhtään mitään muuta kuin lähtömaan verot. Miksi ihmeessä sinun pitäisi maksaa alkoholi tai pakkausverot kahteen kertaan ?
        Kun minä tilaan Saksasta juomaa ja järjestän kuljetuksen itse, en maksa yhtään mitään veroja suomeen, enkä ole tähän päivään menennessä maksanut. Saksa on verot kerännyt ja sillä selvä.
        Tilanne on aivan sama kun kävisit hakemassa tuotteet itse. Kaukomyyntikielto on jotain mitä ei voida edes unnissaan valvoa, ellei nyt joku toope tilaa tälläkin palstalla paljon mesunneilta kauppiailta.


      • erotetaan toisistaan
        kun tuot kirjoitti:

        omaan käyttöön alkoholia et maksa yhtään mitään muuta kuin lähtömaan verot. Miksi ihmeessä sinun pitäisi maksaa alkoholi tai pakkausverot kahteen kertaan ?
        Kun minä tilaan Saksasta juomaa ja järjestän kuljetuksen itse, en maksa yhtään mitään veroja suomeen, enkä ole tähän päivään menennessä maksanut. Saksa on verot kerännyt ja sillä selvä.
        Tilanne on aivan sama kun kävisit hakemassa tuotteet itse. Kaukomyyntikielto on jotain mitä ei voida edes unnissaan valvoa, ellei nyt joku toope tilaa tälläkin palstalla paljon mesunneilta kauppiailta.

        Otetaan käsitteet erikseen. Oletan, että lukija hallitsee suomen. Oletan myös, että kaikki toimijat haluavat noudattaa kaikkia heitä koskevia lakeja. Siis:

        "Tuoda alkoholia".

        Tarkoitan tässä matkustajatuontia. Silloin tuon itse matkalta mukanani vaikka pakettiautossani alkoholia toisesta EU-maasta omaan kulutukseeni.

        "Tilata alkoholia".

        Alkoholin myyjä, jäljempänä "Kauppa" sijaitsee toisessa EU-maassa, minä Suomessa. Kirjoitan, faksaan, soitan, tai nettisurffaan tilaukseni kaupalle. Järjestän heille maksun tuotteista vaikka pankkisiirrolla tai luottokortilla. Sitten:

        A. Kauppa lähettää alkoholin siitä toisesta EU-maasta minulle Suomeen, tai:

        B. Kauppa ei lähetä alkoholia, vaan jonkun (henkilö, kuljetusliike tai muu) on haettava ne kaupasta ja kuljetettava minulle Suomeen.

        A-vaihtoehto on STTV:n lausunnon mukaan Suomen alkoholilainsäädännön vastaista alkoholin kaukomyyntiä.

        B-vaihtoehto taas on Suomen lain mukaan sallittu. Juomat, jotka ostin kaupasta ja maksoin oli myyty kulutukseen siinä toisessa EU-maassa.

        B-vaihtoehdossa kuitenkin alkoholin kuljettaa Suomeen rajan (vaikkakin EU-sisärajan) yli minulle joku muu kuin minä itse. En silloin "tuo" kuten matkustaja vaan "annan tuoda" kuten maahantuoja, itselleni alkoholia. Siitä seuraa tullin mukaan se, että joudun maksamaan edellämainitsemani verot Suomeen riippumatta siitä, että juomat oli myyty kaupasta kulutukseen siinä toisessa EU-maassa.

        Menikö oikein? Perusteluna EY-tuomioistuimen päätös Joustran tapauksessa, tullin lausunto ja laintulkinta, STTV:n lausunto ja viittaukset Suomen alkoholilainsäädäntöön heidän tiedotteessaan. Ja omat keskusteluni tullin kanssa näistä asioista.

        Jos olin oikeassa, kysymykseni uuden yrityksen (siis sen, joka pian kuulemma aloittaa = "uusi") toiminnan perustumisesta lakiin (Suomen ja EU:n) on aika asiallinen.

        Jos en ollut oikeassa, joidenkin lausuntojen ja näkemysten välillä (tulli,STTV,kauppiaat,asiakkaat, EY-tuomioistuin) on ristiriita. Ristiriidan hyödyntäminen kaupalliseen toimintaan ei olisi kestävällä pohjalla. Se ei voisi jatkua pitkään, ja lopputulos ostajan kannalta voisi olla turhankin tuttu.


      • ja paljon selvemmin
        edustajat kyllä on kirjoitti:

        em. liikkeillä.
        P.S. Netissä verottomia hintoja esittelevä ja veronkiertoon yllyttäminen on laitonta,ilman veroedustajaa suomessa.Tällaiset liikkeet ovat joutuneet lopettamaan ja puivat menneisyyttään oikeuksissa, myös entiset asiakkaat ovat ryhtymässä omiin oikeustoimiinsa jotka ovat ehkä "arveluttavia"? Suomessa aloittaa pian FinVin netissä jossa se on sallittua ja se ei myykkään yrityksille jolle ALKO vaan saa myydä.

        tämän voisit esittää:

        "Suomessa aloittaa pian FXXXXX netissä jossa se on sallittua"

        Suomessa vai netissä sallittua? Mikä on "netissä sallittua", tuleeko nettipoliisi ja pamputtaa rikkojaa virtuaalisesti?

        Jos alkoholit noudetaan Keski-Suomesta omalla autolla vaikkapa, niin miten se voi olla silloin minun itse maahan tuomaa?


      • todella oot
        ja paljon selvemmin kirjoitti:

        tämän voisit esittää:

        "Suomessa aloittaa pian FXXXXX netissä jossa se on sallittua"

        Suomessa vai netissä sallittua? Mikä on "netissä sallittua", tuleeko nettipoliisi ja pamputtaa rikkojaa virtuaalisesti?

        Jos alkoholit noudetaan Keski-Suomesta omalla autolla vaikkapa, niin miten se voi olla silloin minun itse maahan tuomaa?

        keski-suomi kuuluu Finlandijaan joka sijaitsee Fenno-Skandinavijassa ja on osa Eurooppaa ja täten pikkiriikkinen pala Earthija eli muapalloo...
        mistähän Hra. taas löysi aasinsillan tuohon maahantuontiin,on se sitkeessä ,ehtisitkö lukea viestit tarkempaan,ennen kommentointiasi.


      • ahaa suomalaista
        todella oot kirjoitti:

        keski-suomi kuuluu Finlandijaan joka sijaitsee Fenno-Skandinavijassa ja on osa Eurooppaa ja täten pikkiriikkinen pala Earthija eli muapalloo...
        mistähän Hra. taas löysi aasinsillan tuohon maahantuontiin,on se sitkeessä ,ehtisitkö lukea viestit tarkempaan,ennen kommentointiasi.

        Jaa, nyt taisin oivaltaa, tuotteet on valmistettu Suomessa ja myydään Suomessa. Mitään ei kulje rajojen yli? Sittenhän homma on ihan selvä.


        tai sit ei


      • on palstan nimi
        ahaa suomalaista kirjoitti:

        Jaa, nyt taisin oivaltaa, tuotteet on valmistettu Suomessa ja myydään Suomessa. Mitään ei kulje rajojen yli? Sittenhän homma on ihan selvä.


        tai sit ei

        Miksi kauppias sitten kirjoittelee mainoksiaan Alkoholin tuonti -keskusteluryhmään?


      • eesti rääkima
        todella oot kirjoitti:

        keski-suomi kuuluu Finlandijaan joka sijaitsee Fenno-Skandinavijassa ja on osa Eurooppaa ja täten pikkiriikkinen pala Earthija eli muapalloo...
        mistähän Hra. taas löysi aasinsillan tuohon maahantuontiin,on se sitkeessä ,ehtisitkö lukea viestit tarkempaan,ennen kommentointiasi.

        Otsikko kertonee kaiken kotimaisuusasteesta.


      • ja millä
        erotetaan toisistaan kirjoitti:

        Otetaan käsitteet erikseen. Oletan, että lukija hallitsee suomen. Oletan myös, että kaikki toimijat haluavat noudattaa kaikkia heitä koskevia lakeja. Siis:

        "Tuoda alkoholia".

        Tarkoitan tässä matkustajatuontia. Silloin tuon itse matkalta mukanani vaikka pakettiautossani alkoholia toisesta EU-maasta omaan kulutukseeni.

        "Tilata alkoholia".

        Alkoholin myyjä, jäljempänä "Kauppa" sijaitsee toisessa EU-maassa, minä Suomessa. Kirjoitan, faksaan, soitan, tai nettisurffaan tilaukseni kaupalle. Järjestän heille maksun tuotteista vaikka pankkisiirrolla tai luottokortilla. Sitten:

        A. Kauppa lähettää alkoholin siitä toisesta EU-maasta minulle Suomeen, tai:

        B. Kauppa ei lähetä alkoholia, vaan jonkun (henkilö, kuljetusliike tai muu) on haettava ne kaupasta ja kuljetettava minulle Suomeen.

        A-vaihtoehto on STTV:n lausunnon mukaan Suomen alkoholilainsäädännön vastaista alkoholin kaukomyyntiä.

        B-vaihtoehto taas on Suomen lain mukaan sallittu. Juomat, jotka ostin kaupasta ja maksoin oli myyty kulutukseen siinä toisessa EU-maassa.

        B-vaihtoehdossa kuitenkin alkoholin kuljettaa Suomeen rajan (vaikkakin EU-sisärajan) yli minulle joku muu kuin minä itse. En silloin "tuo" kuten matkustaja vaan "annan tuoda" kuten maahantuoja, itselleni alkoholia. Siitä seuraa tullin mukaan se, että joudun maksamaan edellämainitsemani verot Suomeen riippumatta siitä, että juomat oli myyty kaupasta kulutukseen siinä toisessa EU-maassa.

        Menikö oikein? Perusteluna EY-tuomioistuimen päätös Joustran tapauksessa, tullin lausunto ja laintulkinta, STTV:n lausunto ja viittaukset Suomen alkoholilainsäädäntöön heidän tiedotteessaan. Ja omat keskusteluni tullin kanssa näistä asioista.

        Jos olin oikeassa, kysymykseni uuden yrityksen (siis sen, joka pian kuulemma aloittaa = "uusi") toiminnan perustumisesta lakiin (Suomen ja EU:n) on aika asiallinen.

        Jos en ollut oikeassa, joidenkin lausuntojen ja näkemysten välillä (tulli,STTV,kauppiaat,asiakkaat, EY-tuomioistuin) on ristiriita. Ristiriidan hyödyntäminen kaupalliseen toimintaan ei olisi kestävällä pohjalla. Se ei voisi jatkua pitkään, ja lopputulos ostajan kannalta voisi olla turhankin tuttu.

        kielellä haluat mutta tilanne on todellisuudessa tämä. Kaukomyynti on kielletty, eli jos tilaat viinaa esim netin kautta ulkomailta, teet laittoman teon. Tilaat viinat ja järjestät kuljetuksen itse, laiton teko, edelleenkin kaukomyyntiä.

        Tästä huolimatta tilaan ja järjestän kuljetuksen itse, kaikki lähetykset ovat tulleet kotiovelle aivan nätisti. Se mitä mieltä tuotevalvontakeskus asiasta on, ei minua kiinnosta. Tämä toimii ja se riittää minulle.
        Osa kauppiasta ilmoitti, että eivät jatkossa lähetä suomeen, eivät halua turhia ongelmia. Onneksi osalta voi tilata ja kuljetuksen järjestän itse, niin kuin aina ennenkin. Älkää selittäkö - se on laitonta, minä tiedän sen, mutta en välitä. Tulli ei ole tutkinut lähetyksiä, enkä jaksa usko että minun muutamat viinapulloni heitä kiinnostaisivat.

        Tehkää niin kuin parhaaksi näette, lässyttäjät voivat olla tekemättä yhtään mitään ja jatkaa lässytystään.


      • Onko kassat kunnossa?
        ja vellit heti kirjoitti:

        kärkeen sekaisin.Miksi alat puhumaan uudesta yrittäjästä ja ulkomaista ja suomeen tuoduista jne.??? Nimenomaan itse hakee ,mutta suomessa ja suomen kulutukseen.No itseppä itse järjestää kuljetuksen jos itse ajaa. Olemme tarkistaneet kaikki edeltäkäsin että ei tapahdu laittomuuksia.
        Odotelkaamme vielä hetki niin saadaan puitteet ja kassajärjestelmät kuntoon.

        Vai vieläkö odotellaan?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=4500000000000360&posting=22000000025043386


      • lain vastaista kun
        ja millä kirjoitti:

        kielellä haluat mutta tilanne on todellisuudessa tämä. Kaukomyynti on kielletty, eli jos tilaat viinaa esim netin kautta ulkomailta, teet laittoman teon. Tilaat viinat ja järjestät kuljetuksen itse, laiton teko, edelleenkin kaukomyyntiä.

        Tästä huolimatta tilaan ja järjestän kuljetuksen itse, kaikki lähetykset ovat tulleet kotiovelle aivan nätisti. Se mitä mieltä tuotevalvontakeskus asiasta on, ei minua kiinnosta. Tämä toimii ja se riittää minulle.
        Osa kauppiasta ilmoitti, että eivät jatkossa lähetä suomeen, eivät halua turhia ongelmia. Onneksi osalta voi tilata ja kuljetuksen järjestän itse, niin kuin aina ennenkin. Älkää selittäkö - se on laitonta, minä tiedän sen, mutta en välitä. Tulli ei ole tutkinut lähetyksiä, enkä jaksa usko että minun muutamat viinapulloni heitä kiinnostaisivat.

        Tehkää niin kuin parhaaksi näette, lässyttäjät voivat olla tekemättä yhtään mitään ja jatkaa lässytystään.

        siis itse järkkäät kuljetuksen? Ja maksat verot...


      • onko se edelleen
        lain vastaista kun kirjoitti:

        siis itse järkkäät kuljetuksen? Ja maksat verot...

        lakiin kirjattu? Jos ei Alko myy mitä haluan, miksi STTV kuvittelee voivansa kieltää kansalaisia etäostamasta niitä tuotteita muualta EU:sta edellyttäen että Suomen alkoholin valmistevero maksetaan ja maksaja on tosiasiallinen maahantuoja, minä?

        EU:n lainsäädännön vastaista olisi se STTV:n taholta. Sama kai se on kuka kuljettaa ja lähettää.


      • kauppa auki onko
        todella oot kirjoitti:

        keski-suomi kuuluu Finlandijaan joka sijaitsee Fenno-Skandinavijassa ja on osa Eurooppaa ja täten pikkiriikkinen pala Earthija eli muapalloo...
        mistähän Hra. taas löysi aasinsillan tuohon maahantuontiin,on se sitkeessä ,ehtisitkö lukea viestit tarkempaan,ennen kommentointiasi.

        Missä on nyt se Suomessa sijaitseva jossa on se kassajärjestelmä ja noutopiste? Piti olla jo paljon aikaisemmin.


      • vihdoinkin Suomesta
        edustajat kyllä on kirjoitti:

        em. liikkeillä.
        P.S. Netissä verottomia hintoja esittelevä ja veronkiertoon yllyttäminen on laitonta,ilman veroedustajaa suomessa.Tällaiset liikkeet ovat joutuneet lopettamaan ja puivat menneisyyttään oikeuksissa, myös entiset asiakkaat ovat ryhtymässä omiin oikeustoimiinsa jotka ovat ehkä "arveluttavia"? Suomessa aloittaa pian FinVin netissä jossa se on sallittua ja se ei myykkään yrityksille jolle ALKO vaan saa myydä.

        Jokohan on aloittanut, Mistä päin Suomea saa hakea olisi kiva tietää ku pensa on kallista.


      • alkoholia myyvillä

        nettikaupoilla ole suomessa veroedustajaa. Oli se sitten Alkotaksi, Cyberwine, Viinikauppa tai joku muu. Asiakashan ne joutuu itse hoitamaan.
        Kauppa kuorii kermat päältä ja verojen hoitamisen vastuu asiakkaalle.

        Sen takia en tilaa näistä kaupoista.


      • rhä
        ja vellit heti kirjoitti:

        kärkeen sekaisin.Miksi alat puhumaan uudesta yrittäjästä ja ulkomaista ja suomeen tuoduista jne.??? Nimenomaan itse hakee ,mutta suomessa ja suomen kulutukseen.No itseppä itse järjestää kuljetuksen jos itse ajaa. Olemme tarkistaneet kaikki edeltäkäsin että ei tapahdu laittomuuksia.
        Odotelkaamme vielä hetki niin saadaan puitteet ja kassajärjestelmät kuntoon.

        > Odotelkaamme vielä hetki niin saadaan puitteet ja kassajärjestelmät kuntoon. (2007)

        Vieläkö kauam odotetaan että kassajärjestelmä käynnistyy?


      • rhä
        rhä kirjoitti:

        > Odotelkaamme vielä hetki niin saadaan puitteet ja kassajärjestelmät kuntoon. (2007)

        Vieläkö kauam odotetaan että kassajärjestelmä käynnistyy?

        "kauan" minun kai piti sanoa?


    • viinanmyynnistä

      Muista EU maista saa tiukimman tulkinnan (STTV)mukaan tuoda matkatavaroina EU maista palaava matkustaja tai ALKO.
      Tulli ja verohallinto sallivat, että internetin avulla voi omaan käyttöönsä tilata verkkokaupan välityksellä viiniä, mikäli on olemassa veroedustaja, joka maksaa Suomen valmisteveron ja arvonlisäveron.
      Alkoholin tuontia säätelevät esim. valmisteverolaki, alkoholilaki ja EU:n etäkaupan direktiivi. Lisäksi KHO:sta on tullut päätös, että kaikki tullin vaatimukset on hylätty (viinikauppa.comin mukaan).
      Jos firma tai asiakas maksaa kaikki Suomen verot, niin eipä internetkaupassa ole juuri järkeä rahallisesti. Jos ei toimi määräysten mukaan, kuorma voi jäädä tullin haltuun. Viinakaupasta pullon saa varmemmin.

      • hieman väärin

        Toki saat tuota EU alueelta viinaa omaan käyttöön. Ja toki suomessa on muitakin alkoholin maahantuojia kuin Alko tai oikeastaa Altia, Alko tekee lähinnä vähittäismyynnin.

        Alkoholintuojilla tulee olla tuontiluopa ja yritys joka on rekisteröitynyt ja saanut tarvittavat muut luvat. Valitettavasti he eivät voi tuotteitaan myydä kuin anniskeluluvan omaaville yrityksillä ja tietysti Alkon kautta kuluttajille, jos Alko ottaa tuotetten välitykseensä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe