Mikäs tuo ennakkovero tsydeemi on? Ymmärtääkseni sitä ei tule ns. normaaleille ihmisille, vaan eikö se ole niinkun yrittäjien/elinkeinoharjoittajien asioita?
Kuitenkaan en muista yritystä perustaneeni ja enakkovero maksuja pätkähti luukusta. Ja huvittavinta on se että olen freelancer ja myös verokorttini on freelancer-kortti. Enhän edes tiedä ensi vuoden tulojani etukäteen...
Onko tämä nyt ihan oikein, vai kusettaako verottaja taas kilttiä veron maksajaa?
Ennakkovero
1
490
Vastaukset
- Undefined
Ennakkoperintärekisteriin merkitään se, joka harjoittaa tai todennäköisesti ryhtyy harjoittamaan elinkeinotoimintaa. Elinkeinotoimintaa on siis sellainen työnteko tai myynti, jota ei tehdä työsuhteessa.
Verottaja määrää ennakkoveron suuruuden yleensä elinkeinonharjoittajan ilmoittamien tulojen perusteella, ja tarvittaessa tuloiksi voi tietysti ilmoittaa 0 euroa ja maksaa verot sitten jälkikäteen vasta seuraavan vuoden tammikuussa. Parempi se kuitenkin on etukäteen maksaa kun ei ole vielä ehtinyt kaikkea tuhlaamaan...
Kannattaa kysyä asiaa verotoimistosta, mutta kai sinä itsekin tiedät onko sinulla sellaisia tuloja, joista tuloveroa pitää maksaa? Jos on, ainoat vaihtoehdot ovat että olet työsuhteessa ja työnantaja pidättää verot palkastasi tai sitten maksat itse ne ennakkoveroina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855