Ikätoveri on poissa!

pinsio

Syyllistyn itsekin nyt periaatteessa asian vierestä kirjoittamiseen, mutta tämä aamupäivän uutinen kieltämättä pysäytti. 1,5 vuotta nuorempi kolleega Kirka poistui keskuudestamme Juicen tavoin, jos ei nyt ihan parhaassa, mutta hyvässä luomisvaiheessa. Kirkalla olisi ollut Tapsan tavoin tänä vuonna 40-vuotis taiteilijajuhlavuosi.
Tapsa ja Kirkahan kohtasivat ilmeisesti ensimmäisen kerran 60-luvun lopulla Dannyn kiertueella, jossa miesten välit ilmeisesti jostain syystä rikkoutuivat, eivätkä ne ilmeisesti oikein koskaan palautuneet kuntoon. 2000-luvun alussahan Pojat-kiertueelle piti myös Kirkan ottaa osaa, mutta viime hetkellä hän perui osanottonsa, ja tilalle hälytettiin Aron Make. Olisi siihen Kirkakin mahtunut vielä neljänneksikin. Poikien vastaanottohan oli mahtava, harmi, kun tekivät vain ilmeisesti pari keikkaa.
Kirkan muistoa kunnioittaen.

23

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkan kuolema oli kyllä yllätys ja järkytyskin... Oli Tapsan ikäluokkaa. Eli ei edes mikään vanhakaan vielä. Paljon olisi ollut vielä annettavaa musiikinsarallakin hänellä. Tänävuonnahan Kirkalta piti ilmestyä myös uusi levy.

Kirka oli hieno pitkänlinjan ammattilainen, vaikkei ei minun henkilökohtaisiin lempilaulajiini kuulunutkaan. (En erityisemmin pitänyt hänen persoonallisesta äänestään). Todella energistä ja mukaansatempaavaahan Kirkan esiintyminen aina oli ja monia hittibiisejä hänellä on myös.

Tuohon Tapsan, Dannyn ja Markku Aron POJAT- kokoonpanoon olisin toivonut kyllä minäkin Kirkaa silloin neljänneksi mukaan.

• sua

Pitikös sinunkin tähän ottaa kantaa. Oot aina ollut haukkumassa Kirkaa tuolla Yleistä
        iskelmästä-foorumilla joten ei kuulosta kivalta nuo sun muistelosi. Pahalta tuntuu.

• sua kirjoitti:

Pitikös sinunkin tähän ottaa kantaa. Oot aina ollut haukkumassa Kirkaa tuolla Yleistä
        iskelmästä-foorumilla joten ei kuulosta kivalta nuo sun muistelosi. Pahalta tuntuu.

Noh,ehkä säkin olet joskus jotain laulajaa/ihmistä mollannut, mutta tuskin hänen kuolemaansa silti toivot tai siitä iloitset.
        Vaikka mä en Kirkan äänestä tykännytkään, niin hän oli sentään persoona, kun vertaa moneen muuhun nykypäivän laulajaan.

• Gilla*

Kirkan ja Tapsan välit eivät varmaan ihan kaikista parhaat mahdolliset olleet.Kirkahan kirjassaan mollasi Tapsaa sekopääksi ja jossain haastattelussa sanoi ,että Tapsa on laulajana loistava, mutta ihmisenä aivan mahdoton.

Osanottoni Kirkan omaisille.

• jos Tapsaa

nuoremmatkin alkavat jo kupsahdella, niin saa kyllä nähdä montako viikkoa se Tapsukka vielä sinnittelee keskuudessamme. Hän kun on vielä niitä tupakkamiehiäkin...

• Ansku.

Tuo nyt oli taas aika mautonta.
        Ja sitäpaitsi mistä sen tietää kuinka kauan kukaan meistä täällä sinnittelee ? Kohtalo on arvaamaton.

• ...........

Remun sanoin: Ihan sama mitä täällä (itselleen) tekee, lenkkeilee tai ei, kun päivät tulee täyteen ne tulee, ja Kirkan päivät tuli nyt.

• ole ihme

T.Kansan kanssa nyt kukaan ei tule toimeen. Kirka oli symppis joten ei tartte kauaa ihmetellä missä on varmasti syy ollut välirikkoon.

• Kyllä mä ainakin Tapsan kanssa tulen ihan hyvin toimeen.

Ja oli syy Kirkan ja Tapsan välirikkoon mikätahansa, niin Tapsa ei ole ainakaan koskaan missään lehti-eikä TV-haastatteluissa mollannut Kirkaa julkisesti, toisin kuin Kirka teki mm. siinä omassa elämänkertakirjassaan Tapsaa arvostellessaan.

• manne

Eipäs nyt nosteta tätä Kirkaa miksikään pyhimykseksi.Kyllä jotakin kuvastaa sekin, ettei hän tullut toimeen omien lastensa kanssa, ja syrjähyppyjen hedelmätkin tunnusti vasta oikeuden päätösten kanssa.Tyypillinen Rock- sukupolven tuote, jolle oli mahdotonta tunnustaa vanheneminen.Kyllä Luoja meidät korjaa kaikki ajallaan.

• viitsi
        manne kirjoitti:

Eipäs nyt nosteta tätä Kirkaa miksikään pyhimykseksi.Kyllä jotakin kuvastaa sekin, ettei hän tullut toimeen omien lastensa kanssa, ja syrjähyppyjen hedelmätkin tunnusti vasta oikeuden päätösten kanssa.Tyypillinen Rock- sukupolven tuote, jolle oli mahdotonta tunnustaa vanheneminen.Kyllä Luoja meidät korjaa kaikki ajallaan.

Taas sä oot täällä suunapäänä. Älä tuomitse sen perusteella mitä olet juorulehdistä lukenut kun taatusti et tiedä muita mahdollisia asiaan vaikuttavia seikkoja. Sä itse paasasit tuolla toisessa viestiketjussa sitä että edesmenneitä ihmisiä ei saa parjata. Mitäs jos noudattaisit omaa ohjettasi.

• manne
        viitsi kirjoitti:

Taas sä oot täällä suunapäänä. Älä tuomitse sen perusteella mitä olet juorulehdistä lukenut kun taatusti et tiedä muita mahdollisia asiaan vaikuttavia seikkoja. Sä itse paasasit tuolla toisessa viestiketjussa sitä että edesmenneitä ihmisiä ei saa parjata. Mitäs jos noudattaisit omaa ohjettasi.

Minä en parjaa ketään.Tosiasioita ne ovat ja itse Kirkan myöntämiä. Ei Kirkasta tarvitse mitään virheetöntä tehrä ,kuoleman jälkeenkään.Kaikki kunnia hänen uralleen.Tosi asia on ,että hän oli vanheneva mies, niinkuin me kaikki ja lähtö voi tulla niin minulle kuin muillekkin koska vain, ei siinä kysytä mikä ammatti on.

manne kirjoitti:

Minä en parjaa ketään.Tosiasioita ne ovat ja itse Kirkan myöntämiä. Ei Kirkasta tarvitse mitään virheetöntä tehrä ,kuoleman jälkeenkään.Kaikki kunnia hänen uralleen.Tosi asia on ,että hän oli vanheneva mies, niinkuin me kaikki ja lähtö voi tulla niin minulle kuin muillekkin koska vain, ei siinä kysytä mikä ammatti on.

Se lähtö voi aivan yhtä hyvin tulla nuorellekkin. Kyllähän sitä on tuontuostakin lehdissäkin ollut juttua ,että kuinka esim. joku nuori jääkiekkoilija , jalkapalloilija tms. on kesken harjoitusten/pelin saanut sydänkohtauksen ja kuollut.

• ...nyt
        manne kirjoitti:

Sun kirjoitukses oli just parjaamista. Jollet sitä tunnista kun teet niin itse niin se on sun häpeäsi. Meistä kukaan ei ole varmaankaan virheetön mutta ei ole sun asiasi vatvoa yksityiselämän mokia tässä ja tällä hetkellä. Mitä se vanheneminen kuuluu tähän? Kirka oli ikäisensä näköinen ja oloinen mies eikä tietääkseni yrittänyt paeta vanhenemistaan. Sun viimeinen lauseesi eksyy nyt kyllä aiheesta todella kauas. Mitä herrantähden tuo ammatti tässä tekee?!?

• manne
        ...nyt kirjoitti:

Sun kirjoitukses oli just parjaamista. Jollet sitä tunnista kun teet niin itse niin se on sun häpeäsi. Meistä kukaan ei ole varmaankaan virheetön mutta ei ole sun asiasi vatvoa yksityiselämän mokia tässä ja tällä hetkellä. Mitä se vanheneminen kuuluu tähän? Kirka oli ikäisensä näköinen ja oloinen mies eikä tietääkseni yrittänyt paeta vanhenemistaan. Sun viimeinen lauseesi eksyy nyt kyllä aiheesta todella kauas. Mitä herrantähden tuo ammatti tässä tekee?!?

Usko nyt kerralla, että minä en enää jankkaa sinunkaltaisesi kanssa tästä asiasta.Väännän nyt rautalangasta mallin:Ei siinä kysytä onko ammatti laulaja vai betoniraudoittaja, kun luoja kutsuu omiaan.Vanheneminen kuuluu oleellisesti ihmiselämään ja kun lähestyy 60 vuotta on paljon todennäköisempää kuolla esim. sydän infarktiin ,kuin nuorempana.Isäni kuoli 53 vuotiaana, veljeni 43v,veljeni tytär 17 vuotiaana, joten ei se kysy ikää kun lähtö tulee.Minun puolestani voit hakata päätäsi seinään ja jankata niinpaljon kuin sielusi sietää, minä sitä en kanssasi enää tee.Minä ymmärrän parjaamisella aivan jotakin muuta kuin tosiasioiden myöntämistä.

• lässytystä
        manne kirjoitti:

Usko nyt kerralla, että minä en enää jankkaa sinunkaltaisesi kanssa tästä asiasta.Väännän nyt rautalangasta mallin:Ei siinä kysytä onko ammatti laulaja vai betoniraudoittaja, kun luoja kutsuu omiaan.Vanheneminen kuuluu oleellisesti ihmiselämään ja kun lähestyy 60 vuotta on paljon todennäköisempää kuolla esim. sydän infarktiin ,kuin nuorempana.Isäni kuoli 53 vuotiaana, veljeni 43v,veljeni tytär 17 vuotiaana, joten ei se kysy ikää kun lähtö tulee.Minun puolestani voit hakata päätäsi seinään ja jankata niinpaljon kuin sielusi sietää, minä sitä en kanssasi enää tee.Minä ymmärrän parjaamisella aivan jotakin muuta kuin tosiasioiden myöntämistä.

Itse jankkaat tuota ikä,- ja ammattijankutustasi ja itsestään selviä asioita. Mut tuo lässytys ei liity tähän alkuperäiseen aiheeseen millään lailla. Tunge ne tosiasiat hanuriisi.

• manne
        lässytystä kirjoitti:

Itse jankkaat tuota ikä,- ja ammattijankutustasi ja itsestään selviä asioita. Mut tuo lässytys ei liity tähän alkuperäiseen aiheeseen millään lailla. Tunge ne tosiasiat hanuriisi.

Oikein ihanaa kevättä ,koetan ymmärtää sinun hätääsi , toivotaan, että pääset pikkuhiljaa normaaliin päiväjärjestykseen järkytykseltäsi.Suuressa menetyksessä olkaamme yhtä perhettä.Jos osaat soittaa hanuria, niin se varmaan helpottaa oloasi.Sydämellistä jatkoa sinulle.

• Minä itse
        manne kirjoitti:

Oikein ihanaa kevättä ,koetan ymmärtää sinun hätääsi , toivotaan, että pääset pikkuhiljaa normaaliin päiväjärjestykseen järkytykseltäsi.Suuressa menetyksessä olkaamme yhtä perhettä.Jos osaat soittaa hanuria, niin se varmaan helpottaa oloasi.Sydämellistä jatkoa sinulle.

Että Mannen on päästävä arvostelemaan ja loukkaamaan kuolleita, niin se on ollut jokaisessa viestiketjussa. Uskokaa pois, jos Tapsa nyt kuolisi, niin manne alkaisi kääntää kelkkaansa ja loukata Tapsaa.

• manne
        Minä itse kirjoitti:

Että Mannen on päästävä arvostelemaan ja loukkaamaan kuolleita, niin se on ollut jokaisessa viestiketjussa. Uskokaa pois, jos Tapsa nyt kuolisi, niin manne alkaisi kääntää kelkkaansa ja loukata Tapsaa.

Miksi minkä tähden mä vielä kyselen ja tielle lähden kun mitään tiedä en, mut ehkä minut kun maan ja kuun oon purjehtinut ,syyn syntyyn saatetaan.Jos jotain elämästä sun suotiin oivaltaa, niin käy ohi tästä ja etsi Jumalaa.

• tiedän varmasti

Välirikko on yksipuolinen, sillä Tapani Kansa ei ole milloinkaan puhunut hänen ja Kirkan välisestä epäsovusta. Se on ollut ainoastaan toisen osapuolen kommentoinnin varassa. Molemmat artistit ovat tehneet upean 40 vuoden laulajan uran omalla sarallaan.

• .autokuski

"Molemmat artistit ovat tehneet upean 40 vuoden laulajan uran omalla sarallaan."

Kirka kyllä on, mutta Kansa on tehnyt enimmäkseen paskaa, tyylin "Rokkivaari hotanen". Kummankaan levyjä en itse laita soimaan, mutta jos radiosta tulee T. Kansan laulua, laitan radion kiinni, kunnes kappale on varmasti ohi.

• kunnioitan
        .autokuski kirjoitti:

"Molemmat artistit ovat tehneet upean 40 vuoden laulajan uran omalla sarallaan."

Kirka kyllä on, mutta Kansa on tehnyt enimmäkseen paskaa, tyylin "Rokkivaari hotanen". Kummankaan levyjä en itse laita soimaan, mutta jos radiosta tulee T. Kansan laulua, laitan radion kiinni, kunnes kappale on varmasti ohi.

Tapani Kansa on tehnyt ja tekee upeaa laulajantyötä. Arvostan tapsaa suuresti. Mahtava laulaja ja estraditaiteilija.

• ££££££

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1498
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      66
      1474
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      162
      1343
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1207
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      104
      1141
    6. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      266
      1074
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      58
      977
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      57
      976
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      86
      923
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      56
      913
    Aihe