Millä tavalla Te saatte helpoiten emätinprgasmin? Missä asennossa kumppaninne kanssa/millä keinolla?
Itse olen koko seksielämäni aikana (noin 3 vuotta) saanut pelkkiä klitorisorgasmeja, vaikka aivan mahtavia ne ovat! Tottakai ovat. Mutta olisi kiva kerran tuntea myös tuo toinen orgasmi.
Te jotka olette sen saaneet; miten nämä kaksi orgasmia eroavat toisistaan? Toivotteko enemmän jompaa kumpaa?
Kuvailkaa teidän emätinorgasmia ja kertokaa siitä jotain. Neuvot ja vinkit ovat tervetulleita!
Ps. Ja ai niin.. Onko mahdollista että olen KERRAN saanut emätinorgasmin, vaikka se ei tavallaan tuntunut kovin nautinnolliselta, ihan hyvältä silti. Siitä on nyt pari kuukautta, kun ensimmäistä kertaa koskaan yhtäkkiä lähetyssaarnaaja-asennossa aloin tuntemaan sisällä uudenlaista kramppausta ja värinää, supisteluja ikäänkuin jotka saivat minut vetäytymään yhdynnästä. Se tuntu ihan hyvältä, muttei niinkään nautinnolliselta. Olisiko pitänyt vain jatkaa ja jatkaa, jossa hyvä olo olisi tullut?
Emätinorgasmi
18
16356
Vastaukset
- Lääketieteen maisteri
Ei ole eroa, kun ei ole mitään emätinorgasmia. Vaikka naistenlehdet siitä kovasti toitottaa.
- luulin
Itsekin olin vuosia varma ettei ole mitään muuta kuin klitorisorgasmi. Mutta sitten kohdalleni osui kome naista peräjälkeen, jotka kaikki saivat emätinorgasmin. Ja ei, en usko feikkiin, koska yksikään nainen ei halua vääntää kasvojaan sellaiseen irvistykseen vain orgasmia feikatakseen. Yhdelle naisista tämä oli uusi kokemus ja hänkin oli ollut varma ettei muita orgasmeja ole kuin klitorisorgasmi, mutta kaksi muuta olivat vanhoja tuttuja asian kanssa.
- on eroa!
En tiedä, oletko mies, vai nainen, mutta on selvä ero saada klitoris- tai emäntin orgasmi. Klitorisorkku on terävähuippuinen, selvärajaisempi, kun taas emätinorkku on syvempi, tuntuu paksummassa kerroksessa lihaksia, leviää laajemmalle lämpimänä tunteena. Kumpikin ovat hyviä. Emätinorkun voin saada ihan ilman klitoriksen kiihotusta lähteyssaarmnaaja-asennossa. Takaapäin en. Ehkä joku toinen voi saada sen niinkin.
- Kyukeros
Naiseni saa yhdynnöissä jatkuvaa pientä emätinorgasmia useita huippuja. Se perustuu kykyyni "lukea" häntä niin hyvin. Käytämme enimmäkseen lähetyssaarnaaja-asentoa.
- liperi
Kyllä tuntuu ja tosi nastalta,joku oli erimieltä,silloin ei tiedä mistä ouhuu.Klittis ja emätin orkku on aivan 2 eriasiaa.
- Veikkoboy
koko emätinorkusta mitään, sorry!
- kisssi
minä ainakin saan orgasmin vain jos sisälläni on penis (tai sormet), samalla hieroen klitorista. pelkkä klitoriksen hierominen tai pelkkä emättimen rassaus ei orkkua tuota. se pitää tehdä yhtä aikaa. muilla niin?
- faktoja
Klitoris on huomattavasti isompi elin, kuin mitä se ulkoapäin antaa ymmärtää. Joillakin naisilla hermostoa saattaa siten olla syvemmälläkin, mutta tämä ei muuta sitä tosiseikkaa, että tässäkin on kyseessä klitorisorgasmi. Tämä koskee mm. G-pistettä, joka löytyy vain pienehköltä osalta naisia. Muistaakseni puhutaan alle neljäsosasta.
Tätä asiaa on tutkittu sen verran paljon ja hartaasti, että jos sellainen oikku tulisi vastaan, jolla olisi jokin muu tapa saada orgasmi kuin klitoris, se olisi jo selvinnyt.
Jo Freud kiinnitti huomiota siihen, että orgasmin saaminen on helpointa naisille, joiden klitoris on lähellä aukkoa. Hän joutui jatkuvasti tekemisiin "frigidien" naisten kanssa, mikä johtui yksinkertaisesti siitä, että silloinen kuva naisen seksuaalisuudesta ei vastannut biologisia faktoja. Tuolloin vastaus ongelmaan saattoi olla joko naisen leimaaminen kyvyttömäksi, jota muuten vieläkin harrastetaan tai sitten leikkaus, jolla klitorista siirrettiin lähemmäs aukkoa - mutta vikaa ei taatusti ollut yleisessä suhteessa seksiin...
Tuolta viktoriaaniselta ajalta muuten se emätinorgasmimyyttikin on kotoisin. Aikuinen nainen saa emätinorgasmeja ja tytöt klitorisorgasmeja; niihän se Freud aikoinaan väitti.
On selvää, että miehiä kiinnostaa märkä, liukas aukko, vaikka itse emättimen tehtävänä on toimia vain synnytyselimenä. Tämä synnyttää ikävän (etu)ristiriidan miehen ja naisen seksistä saaman nautinnon välille ja miehet ovat ratkaisseet tilanteen omalla tavallaan. Naisille on jäänyt sitten tuo teeskentely, jotta tilanne ei menisi ihan banaaliksi.
Emättimen tuntohermosto on sitä luokkaa, että vain osa naisista osaa sanoa, että heitä on kosketettu sieltä ja monet gynekologisista operaatioista voidaan suorittaa jopa ilman puudutusta. Emättimen limakalvot muistuttavat hyvin paljon sitä samaa, mitä löytyy myös peräaukosta. Tämä on muuten tiedetty jo 50-luvulta lähtien. Keynes teki aikoinaan tutkimuksia, joissa oli mukana tuhansia naisia. Väitteet emätiorgasmeista on siis syytä haudata sen misogynisen naiskuvan myötä, joka on luonut niin paljon tyytymättömyyttä. Miksi muuten vieläkin yli 30% yli 20 vuotiaista naisista ei ole kokenut orgasmia?- nainen-
Ja näihin tutkimuksiin uskoo vain naiset, jotka ei ole koskaan saanut emätin-O:ta, ja ovat kateellisia niille jotka saavat.
Naisten on helpompi leimata muut feikkaajiksi kuin tunnustaa olevansa itse "viallisia".
Tuskin koskaan tullaan selvittämään johtuuko emätin-O aivojen toiminnasta vai fysiologisista asioista.
- tonttuli töppö
Minä myös kuulun joukkoon klitorisorkkuilijat, jolle emätinorgasmi on epäselvä. Jos olen orgasmin saanut penis sisälläni, on siihen aina liittynyt erikseen klitoriksen hyväily. Suuseksillä orkku on aina varma ja useita kertoja peräkkäin(onneksi mieheni rakastaa sitä puuhaa). Tosin olen huomannut, että aina rakastellessamme emättimeni supistelee lähestulkoon kokoajan. Mitään samanlaista huippua ei tule kuin klitorista hyväiltäessä, mutta mieheni sanoo, että välillä värkki kuin lukittuisi peniksen ympärille tosi lujasti. Tuntuu kyllä todella hyvältä itsestäkin, mutta räjähdyksenomainen purkautuminen puuttuu. Liekö tuo jokin kesto-orkku, en tiedä. Oli mitä oli, kivaa on.
- yx mies
Sulla on kesto-orkku! Nyt vaan harjoittelemaan, niin myös mielihyvä sen aikana kohoaa ns. tavallisen orkun tasolle! Vähänkö toiset kateellisena kattoo sen jälkeen kun yx vaan kulkee vino hymy naamalla koko ajan ja vikisee itsekseen :P
- G-piste
nainen saa orgasmin vain klitoriksen kiihotuksella, mutta nyt hiukan kokeneempana voin sanoa että on naisia jotka eivät tunne juurikaan klitoriksellaan.
Nykyinen naiseni ei halua minun keskittyvän klitorikseensa vaan ainoastaan emättimen etuseinämän yläosan kiihottamiseen, eli g-pisteeseensä.
Eikä hän sano saavansa orkkua itsetyydykselläkään kuin vain g-pisteestään, ja olen kyllä kokeillut esileikeissä kiihottaa hänen klitoristaan, mutta pian hän pyytää minua siirtymään alemmaksi.
Minunkin kokemuksieni mukaan valtaosa naisista haluaa miehen keskittyvän juuri klitorikseensa, mutta sanon tämän omien kokemisieni kautta että onneksi ei kuitenkaan kaikki.
Naiseni pystyy saamaan monta g-pisteorgasmia peräkkäin ja ilman minkäänlaista taukoa, joskus hän on saanut viisikin orkkua peräkkäin, johon en ole ketään klitoriksen kiihotuksella orgasmin saavaa naista pystynyt koskaan johdattelemaan.
Yleensä, ainakin minun kokemisieni mukaan klitorisorgasmin jälkeen klitta on melko pitkään koskestusarka, g-pisteestä kiihottamista voi jatkaa ilman keskeytystä orkun jälkeen kohti uutta orgasmia.- vain nautintoa varten
Tuolla ketjussa joku jo vastasikin asiasta oikeesti jotain tietäen. Freudin keksintöä tosiaan on, että naisella olisi kahdenlasia orgasmia, kehittymätöntä (klitoris) ja kehittynyttä (emätin). Ihmeesti tämä myytti vaan jaksaa elää vieläkin.
Klitoris on ihmisen ainut elin, joka on olemassa ainoastaan nautintoa varten. Klitorista ei kuitenkaan ole paljoa tutkittu ennen kuin aivan viime vuosina. Lääketieteen kirjoissakin siitä lukee vain vähän. Suuri osa naisista ei saa koskaan orgasmia yhdynnässä, mutta silti naisen nautinnon elintä ei ole vaivauduttu tutkimaan, eikö ole kummallista?
Klitoris on osoittautunut paljon suuremmaksi kuin mitä se päällisin puolin näyttää. Klitoriksen näkyvästä osasta lähtevät hermot ja lihakset ovat moninkertaisesti suuremmat kuin näkyvä osa. Ne kiertävät myös emättimen suun ymärillä.
Kaikki orgasmit ovat aina klitorisorgasmeja, koska klitoriksen tuntohermot pystyvät tuntemaan myös osan emättimeen tulevasta kosketuksesta. Jos klitoriksen näkyvä osa poistettaisiin kirurgisesti, ei nainen voisi saada orgasmia, vaikka emätintä kiihotettaisiin kuinka paljon.
Itse olen nainen ja voin saada orgasmin monella tavalla, mutta en silti virheellisesti kuvittele, että klitoriksellani ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Voin myös saada monia orgasmeja peräkkäin, eikä klitorikseni koskaan tule liian herkäksi, etteikö sen joko suoraa tai välillistä kiihotusta voisi taas jatkaa parin sekunnin kuluttua. - yx mies
vain nautintoa varten kirjoitti:
Tuolla ketjussa joku jo vastasikin asiasta oikeesti jotain tietäen. Freudin keksintöä tosiaan on, että naisella olisi kahdenlasia orgasmia, kehittymätöntä (klitoris) ja kehittynyttä (emätin). Ihmeesti tämä myytti vaan jaksaa elää vieläkin.
Klitoris on ihmisen ainut elin, joka on olemassa ainoastaan nautintoa varten. Klitorista ei kuitenkaan ole paljoa tutkittu ennen kuin aivan viime vuosina. Lääketieteen kirjoissakin siitä lukee vain vähän. Suuri osa naisista ei saa koskaan orgasmia yhdynnässä, mutta silti naisen nautinnon elintä ei ole vaivauduttu tutkimaan, eikö ole kummallista?
Klitoris on osoittautunut paljon suuremmaksi kuin mitä se päällisin puolin näyttää. Klitoriksen näkyvästä osasta lähtevät hermot ja lihakset ovat moninkertaisesti suuremmat kuin näkyvä osa. Ne kiertävät myös emättimen suun ymärillä.
Kaikki orgasmit ovat aina klitorisorgasmeja, koska klitoriksen tuntohermot pystyvät tuntemaan myös osan emättimeen tulevasta kosketuksesta. Jos klitoriksen näkyvä osa poistettaisiin kirurgisesti, ei nainen voisi saada orgasmia, vaikka emätintä kiihotettaisiin kuinka paljon.
Itse olen nainen ja voin saada orgasmin monella tavalla, mutta en silti virheellisesti kuvittele, että klitoriksellani ei olisi asian kanssa mitään tekemistä. Voin myös saada monia orgasmeja peräkkäin, eikä klitorikseni koskaan tule liian herkäksi, etteikö sen joko suoraa tai välillistä kiihotusta voisi taas jatkaa parin sekunnin kuluttua.Ihan kateex käy kun te naiset pystytte saamaan monta kertaa peräkkäin! Siispä nauttikaa aina kun voitte!
Taitaa vaan monella naisella olla orgasmit aika harvassa. - yx mies
Voi jatkaa ja tehdä aina uusia ennätyksiä peräkkäisten orkkujen määrässä.
- koitettiin
yx mies kirjoitti:
Voi jatkaa ja tehdä aina uusia ennätyksiä peräkkäisten orkkujen määrässä.
miehen kanssa ennätystä ja muistaakseni se oli jotain yli 40 yhden session aikana, sitten ei enää yksinkertasesti jaksanu, vaikka olis muuten kyllä pystyny. Ihan kauheeta, että jotkut naiset ei koskaan saa orkkua. Luulen, että eivät silloin tunne omaa kroppaansa, jos eivät edes itsetyydytyksessä onnistu.
- joskus niitäkin
Varmaankin on niin, että myös ns emätinorgasmi vaatii klitoriksen kiihotusta (vaikka sitten niiden syvien osien), mutta kyllä se erilainen on kuin tavallinen klitorisorgasmi, siitä ei mihinkään pääse. Voi olla välimuotojakin, eli sellaista että saa samaan aikaan vähän molempia.
Minä saan emätinorgasmin ehkä parhaiten niin, että ensin kiihotan itselleni tavallisen "pinnallisen" klitorisorgasmin klitorista "yläkautta" kiihottaen. Sitten vaihdan lähestymissuunnan emättimen puolelle, mutta edelleen värisytän klitorista myös. Kuitenkin värisyttäminen tapahtuu selkeästi lähempänä emätintä. Lisäksi aika oleellista varmaan on se, että olen todella kiihottunut -että emättimessä on alusta asti tuntemuksia. Myös kuvitelma että joku tulisi minuun sisään saattaa helpottaa orgasmin kohdentamista syvemmälle.
Pinnallisemmassa klitorisorgasmissa ei ole mitään vikaa, mutta kyllä tuo syvempi versio jotenkin vaan järisyttävämmältä tuntuu. Pinnallisen orgasmin jälkeen saattaakin helposti jäädä tunne, että jokin kolo on vielä tyydyttämättä, ja muutama emätinorgasmi auttaa tuon tunteen karkottamisessa. Noita syviä orgasmeja voin saada useitakin melkein putkeen, jos olen halukkaalla tuulella.
Harmi vain kun en pysty tulemaan ilman voimakasta värisyttämistä.- nainen-
"Pinnallisen orgasmin jälkeen saattaakin helposti jäädä tunne, että jokin kolo on vielä tyydyttämättä, ja muutama emätinorgasmi auttaa tuon tunteen karkottamisessa."
Olipas osuvasti sanottu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109