Eli mitä kaloja suosittelette n.120 l akvaarioon taistelukalan lisäksi?
Mitkä kalat sopivat taistelukalan kanssa..?
5
5934
Vastaukset
- Liinu
Hei,
sopivia kaloja on useita, tärkeää on ettei kala saa näykkiä eviä. Taistelukala vaatii myös lämpimämpää vettä kuin jotkut muut kalat ja lisäksi se tarvitsee rauhallisia, ei kovin vilkkaita seuralaisia. Tässä ensin niitä jotka eivät sovi taistelukalan kanssa, eivätkä tuon kokoiseen akvarioon:
Mahdolliset evien näykkijät:
mm.
Punapääbarbi
Tiikeribarbi (pahimman luokan öykkärikala)
Mustatetra
Serpatetra
Kirjoahvenet (esim Palettikala)(näiden reviiripuolustus voi olla äkäistä, hidas taisto ei välttämättä kerkeä karkuun)
(Kääpiörihmakala, hunajarihmakala; nämä voivat mennä tai sitten eivät, riippuu luonteesta, kuinka aggresiivisia reviirinpitäjiä ovat)
Liian isoja/vilkkaita tuon kokoiseen akvaarioon:
mm.
Keltabarbi
Seeprakalat (kovin vilkkaita, voi stressata taistoa)
Tulievä
Tulipyrstö
Lehtikala
Kultakala
Sini-,kelta-, ja helmirihma
Sateenkaarikalat
Leväbarbi
Verkko-, raita-,tiikerinuoliainen
Vaativat toisenlaista vettä:
mm.
Miekkapyrstöt
Miljoonakalat
Mollit
Platyt
Kardinaalikala (vaatii viilempää vettä)
Nuoli-imumonni (vaatii viilempää vettä)
Sopivia lajeja:
Suurin osa pienistä tetroista
Tapparakalat
Kirsikkabarbi (on kyllä eloisa, mutta menee tuon kokoiseen ja varmaankin myös taistelukalan seuraan)
Viisiraitabarbi (tiikeribarbin näköinen, mutta sävyisämpi, tila riittää juuri ja juuri)
Kiilakylki
Piikkisilmä
Monniset (monet monniset eivät kestä liian lämmistä vettä)
Partamonni - outi
ilmeisesti sulla on uros hommaa sille kax tyttöystävää vaatimattoman näköisiä (kysy liikkeestä vaikea löytää jos ei osaa hakea)pesänrakennuspuuhia on mukava seurata, hommaa jotain leväbarbeja tai esim.tetroja.älä ylikansoita..
- juuxo
Kannattaa ottaa varauksella noita naaraat sille koska uros voi "hakata" pahoin ne.Eli jos sinulla on toinen allas johon voit siirtää naaraat jos uros "hakkaa" ne.
EI LEVÄBARBEJA TON KOKOISEEN AKVAARIOON!
- minä
Taistelukalan ja mustamollin voi laittaa samaan jos mustamollit on jalostettu pehmeään veteen. Mulla on sillälailla.
- JOOOO,NIII
EIKÄ VOI!!!!!! ^^^^^^^EIVARMASTIOLETPASKAELÄINRÄÄKKÄÄJÄ!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘751114PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832