Nordean Visa Electronin aktivointi ei onnistu PayPalissa

eionnistu

Yritin jo kaksi kertaa aktivoida ja jos olen oikein käsittänyt niin jos kolmaskin kerta epäonnistuu, niin tuolla kortilla ei enää PayPalia voi käyttää(?). Verkkokäyttö on laitettu päälle verkkopankissa aikoja sitten ja olen jopa muutaman onnistuneen nettiostoksen Electronilla tehnyt. Esim. Worldpayn sivuilla sanottiin, että muiden kuin Brittien Visa Electronit ei käy niin kävipä silti.

Kun yritän aktivoida korttia, tulee tällainen herja:
"Your credit card has not been added because we could not verify the 3-digit verification number for your card.....jne"

Laitoin siihen sen allekirjoituksen yläpuolella olevan 7-numeroisen luvun 3 viimeistä numeroa. Joku sanoi jossain keskustelussa, että oli laittanut voimassaolopäiväyksen oikealla puolella olevan kaksinumeroisen luvun ja sen eteen vielä nollan. Onko joku muu saanut tuolla tavalla toimimaan?

Sitten vielä muutama kysymys:
1. Pitääkö tuohon First Name kohtaan laittaa sekä etunimi että toinen nimi? Electron-hakemukseenhan pitää molemmat laittaa.

2. Onko väliä että laittaako kortin numero kohtaan välilyöntejä? Itse en laittanut välilyöntejä.

3. Onko väliä sillä että mihin aikaan päivästä aktivointia yrittää? Onnistuuko myös öisin? Kaiken järjen mukaan pitäisi onnistua mutta mistä näistä tietää.

5

3573

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eionnistu

      No kokeilin nyt sitten tarkistusnumeroksi sitä 000, koska joillakin se oli toiminut mutta ilmeisesti silläkään ei toiminut, koska tuli joku sivu, jossa kysytään, että haluatko liittyä PayPalin Expanded Use Programiin. En usko, että muissa tiedoissa on mitään vikaa, koska sittenhän niistä olisi herjattu. Esim. tuosta nimijutusta olisi varmaan tullut valitusta, jos pitäisi olla sekä etunimi että toinen nimi. Olisikohan siihen sitten pitänyt laittaa se kaksinumeroinen luku siinä voimassaolopäiväyksen ja sen eteen nolla? Tjaa-a, sitä en enää voi selvittää.

      Vaikka tuossa nyt muutama päivä menee, että saa sen Expanded Use Numberin niin tuolla tilillä voi silti lähettää rahaa. Siis suoraan pankkitililtä.

      Joka tapauksessa olisi hienoa, jos joku osaisi varmuudella sanoa mitä siihen tarkistusnumero-kohtaan pitää laittaa. Tai ehkäpä siihen ei (Nordean) Visa Electronin tapauksessa kelpaa mikään ja sitten kaikki luulee, että se on onnistunut kun tulee se "Enroll in PayPal's Expanded Use Program"-sivu. Tai ainakin kun googletin niin moni oli sanonut, että pitää vaan tarpeeksi monta kertaa yrittää, mutta ei se mielestäni niin voi olla, että se onnistuu silloin tällöin :D Joko onnistuu tai sitten ei onnistu ollenkaan.

      • Tarkistusluvun kirjoitit varmaankin alunperin oikein eli nimikirjoituksesi yläpuolella olevat viimeiset 3 numeroa. Niiden edellä olevat 4 numeroa ovat samat kuin kortin etupuolella olevan numerosarjan 4 viimeistä numeroa.

        Olennainen asia PayPal-maksamisessa on kuitenkin se, että Nordean yleisten korttiehtojen mukaan Nordean korteilla saa "maksaa ostoksia ainoastaan sellaiselle internet-kauppiaalle, joka on mukana Verified by Visa- tai MasterCard Secure Code -palvelussa." Se on todennettavissa internet-sivulla olevan kuvakkeen perusteella.

        Kun tutkin hiljattain PayPalin sivustoa, en löytänyt sieltä "Verified by Visa" -kuvaketta tai verbaalista tietoa PayPalin kuulumisesta siihen palveluun. Näin ollen johtopäätökseni on, että sinne ei saa maksaa Nordean korteilla, vaikka se teknisesti onnistuisikin! Muille pankeille riittää, että maksun saajan sivut on SSL-salattu, mikä näkyy selaimessa lukon kuvana. Sen ehdon PayPal täyttää.


    • WATIPÄÄÄÄÄÄÄÄ

      OPETTELE LUKEMAAN TAIDAT OLLA ALLE 10VV

      • onnistuu

        LOL :D Jos minä olen alle 10 niin itse taidat olla alle 5? Minä sentään yritän keskustella asiallisesti kun taas sinä tulet nimettömänä capslocki päällä huutamaan ;)

        Se, että sivulla ei ole Verified by Visa -logoa ei kerro vielä välttämättä mitään. Esim. cdjshop.com-sivulla ei ole kyseistä logoa ja Worldpay, joka hoitaa CDJshopin maksamisen, väittää FAQissaan, että ainoastaan Brittiläinen Visa Electron kelpaa mutta silti tuo mun Electron niille kelpas, joten parempi vaan kun kokeilee ihan itse. Sillähän se selviää.

        PayPalin kortin lisäämissivulta lainaus:
        "Debit Cards (also called check cards, ATM cards, or banking cards) are accepted if they have a Visa or MasterCard logo." Eli kyllä se Electronkin kelpaa. Kokeilin tänään ekaa kertaa maksaa PayPalilla mutta aluksi se ei onnistunut ja se johtui siitä, etten ollut vielä syöttänyt PayPaliin sitä Expanded Use Numberia, joka löytyy verkkopankista sen PayPalin tekemän 1,50 € veloituksen tiedoista. Mutta kun syötin sen luvun niin homma lähti toimimaan ja sain maksettua levyt.

        Mutta se jäi edelleen epäselväksi, että mitä siihen tarkistusnumerokohtaan pitäisi laittaa. Noh, eipä sillä enää niin väliä.


      • onnistuu kirjoitti:

        LOL :D Jos minä olen alle 10 niin itse taidat olla alle 5? Minä sentään yritän keskustella asiallisesti kun taas sinä tulet nimettömänä capslocki päällä huutamaan ;)

        Se, että sivulla ei ole Verified by Visa -logoa ei kerro vielä välttämättä mitään. Esim. cdjshop.com-sivulla ei ole kyseistä logoa ja Worldpay, joka hoitaa CDJshopin maksamisen, väittää FAQissaan, että ainoastaan Brittiläinen Visa Electron kelpaa mutta silti tuo mun Electron niille kelpas, joten parempi vaan kun kokeilee ihan itse. Sillähän se selviää.

        PayPalin kortin lisäämissivulta lainaus:
        "Debit Cards (also called check cards, ATM cards, or banking cards) are accepted if they have a Visa or MasterCard logo." Eli kyllä se Electronkin kelpaa. Kokeilin tänään ekaa kertaa maksaa PayPalilla mutta aluksi se ei onnistunut ja se johtui siitä, etten ollut vielä syöttänyt PayPaliin sitä Expanded Use Numberia, joka löytyy verkkopankista sen PayPalin tekemän 1,50 € veloituksen tiedoista. Mutta kun syötin sen luvun niin homma lähti toimimaan ja sain maksettua levyt.

        Mutta se jäi edelleen epäselväksi, että mitä siihen tarkistusnumerokohtaan pitäisi laittaa. Noh, eipä sillä enää niin väliä.

        Kyllä Nordeankin korteilla maksaminen onnistuu teknisesti, vaikka sivuilla ei olisi Verified by Visa -logoa tai edes SSL-suojausta. Mutta samalla asiakas tulee rikkoneeksi Nordean korttiehtoja eli pankin kanssa tekemäänsä sopimusta. Mitä sillä sitten on merkitystä? Sen näkee siinä vaiheessa, kun kortilta on veloitettu aiheettomasti jotakin ja asiakas pyytää pankilta tai pankin rahoitusyhtiöltä apua asian selvittämisessä tai vahingonkorvausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe