Kirka Juicea merkittävämpi?

vääryys harmittaa

Hieman ihmetyttää tämä laulaja Kirkan saama huomio tiedotusvälineissä. Miehen kuolema noteerataan näkyvämmin kuin Juicen.
Kyllä arvojärjestyksen tulisi olla se, että tekijämiehet ovat ensin ja rengit vasta sitten. Juice oli merkittävä tekstinikkari ja ajattelija, Kirka lähinnä hengaili ja kannatti kokoomuksen presidenttiehdokkaita. Tiettävästi ainuttakaan laulua hän ei itse tehnyt ja yleissivistyksen taso oli kehnonlainen.
Onko niin, että mukavat seuramiehet ovat musiikin historiassa merkittävämpiä kuin henkisillä arvoillaan ja älyllään uran luoneet?

17

1274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alaikäinen Eläkeläinen

      Tätä samaa asiaa olen pohtinut, mulle Juice oli todellinen filosofian opettaja, teksteistä löysi tuttua jokapäiväistä elämää sekä lohdutusta yksinäisyyteen. Harmittaa todella paljon, miksi Kirkaa mainostetaan lööpeissä, niin kuin olisi ollut koko kansan suosikki, henkilökohtaisesti en edes Kirkan laulu-äänestä pitänyt, saati hänen teennäisestä elämästään. Oman lapsen hyljännyt "elämänkarkuri". Juice oli äijä, joka loi bändin, voisko sanoa brändin ja käsitteen pitkätukkaisista kaljuista ja nautti vain, jos ihmiset välittivät hänen luomistaan teksteistä. Juice oli filosofi ja julmettu miekkailija, kynällään!

      • urpo nurminen

        juikella oli paha ässävika.


    • juuso

      en mä tuollaista käsitystä oo saanut. Kyllähän Juiceakin surtiin ja surraan. Nyt tää Kirkan tapaus on vain tuore.

      • palstalla..

        ..käytiin viikkoja kestänyt keskustelu Juicesta; aluksi suruun ja vainajan muiston kunnioittamiseen liittyen. Sen jälkeen fanit ovat vaihtaneet tietoa ja kokemuksia Juicen tuotannosta. Viestiketjuja selaamalla voi laskea, että kysymys on mittavasta arvostuksesta, vaikka niitä provojakin sinne matkan varrelle valitettavasti mahtui.

        Mediassa molempien näkyvyys tapahtumien jälkeen on ollut aika samankaltainen. Eihän tässä mistään kilpajuoksusta voi olla kysymys. Molemmat olivat omilla saroillaan hienoja tyyppejä ja arvostettuja ammattilaisia.

        Pilvenreunalla pojat bailaa jo kovaa ja uskon siinä bändissä olevan mm. Cissen ja Albertin..


    • fabulouseddie

      Kyllä Juicen kuolema noteerattin ihan samalla lailla joka lehdessä.
      Itseäni ihmetytti ettei yksikään viikottain ilmestyvä tv-lehti ehtinyt kirka-uutista hoputtaa painoon.

      • Dee Pee

        Molemmat kuuluvat suosikeihini, ja olen seurannut kirjoittelua molemmista, tällä palstalla.
        Eroa on se, että Kirkan sivuja lukiessa on silmäkulma pysynyt kuivana. En tiedä syytä, pidän Kirkastakin, mutta Juicen sivuja lukiessa tuli kyynel silmään.

        Tällä sivustolla on ollut, mielestäni, enemmän törkeyksiä, ikävää.

        Molempien musiikki jää elämään...


      • Kirka diggari
        Dee Pee kirjoitti:

        Molemmat kuuluvat suosikeihini, ja olen seurannut kirjoittelua molemmista, tällä palstalla.
        Eroa on se, että Kirkan sivuja lukiessa on silmäkulma pysynyt kuivana. En tiedä syytä, pidän Kirkastakin, mutta Juicen sivuja lukiessa tuli kyynel silmään.

        Tällä sivustolla on ollut, mielestäni, enemmän törkeyksiä, ikävää.

        Molempien musiikki jää elämään...

        Miksi itkeä ihmisen kuolemalle? Sitä saisi joka päivä itkeä, jos kuolema ottaisi niin koville.


    • Sitaatio

      Minulle on samantekevää paljonko Juicesta kirjoitetaan. Minulle hän on koko elämän suunnannäyttäjä. Kirkoja tulee menee.

      Juice taisi muuten laulaa jossain biisissä, etten koskaan ole oikein retkahtanut Kirkaan, mutta joku perkele senkin tehnyt on.

    • Makaaberi

      - mikä on kirkasta ja haisee paskalta?
      - ?
      - kirkan paska.

    • Aivan se ja sama

      Ai sen mukaanko pidät laulajasta,mitä puoluetta kannattaa?Oliko Juice sitte demari? On aika sivistymätöntä käytöstä,että jonkun puolueen mukaan pitää laulajasta tai sitte ei.Minä pidän sen mukaan ,jos osaa laulaa,on hyviä tanssittavia kappaleita,on sympaattinen ja joskus mieslaulajan ulkonäkö on vetoava.Ai,pitäisikö alkaa seurailla mitä puoluetta laulaja kannattaa?Minulle on aivan sama onko kommari vai kokoomuslainen jos osaa laulaa,eiks vaan???

      • Mårten V

        Kirkan piti lauantaina esiintyä kokoomusristeilyllä eli tukea sitä kansanosaa, joka muutenkin pärjää hyvin.
        Pidän tällaista asennoitumista luonteeltaan rikollisena toimintana.
        Juicen ja Kirkan vertaaminen on turhaa ajanhaaskua, niin suvereenisti merkittävämpi luovan työn tekijä Juice oli.
        Kirkalla oli persoonallinen ääni, se myönnettäköön, mutta lavakarisma puuttui. Varsinkin viime vuosien livetaltioinneissa miehestä näkyy se, että puhti on pois.

        Kyllä se jako on edelleenkin sama: vasemmistolaiset taiteilijat ovat luovia, yhteiskunnallisia persoonia, oikeistolaiset iskelmäprinssejä ja -prinsessoja.
        Kokoomuksen leirissähän ovat mm. seuraavat mätämunat: Paula Koivuniemi, Anita Hirvonen, Lea Laven, Danny, Matti Esko jne.


      • tota samaa lokaa heittää
        Mårten V kirjoitti:

        Kirkan piti lauantaina esiintyä kokoomusristeilyllä eli tukea sitä kansanosaa, joka muutenkin pärjää hyvin.
        Pidän tällaista asennoitumista luonteeltaan rikollisena toimintana.
        Juicen ja Kirkan vertaaminen on turhaa ajanhaaskua, niin suvereenisti merkittävämpi luovan työn tekijä Juice oli.
        Kirkalla oli persoonallinen ääni, se myönnettäköön, mutta lavakarisma puuttui. Varsinkin viime vuosien livetaltioinneissa miehestä näkyy se, että puhti on pois.

        Kyllä se jako on edelleenkin sama: vasemmistolaiset taiteilijat ovat luovia, yhteiskunnallisia persoonia, oikeistolaiset iskelmäprinssejä ja -prinsessoja.
        Kokoomuksen leirissähän ovat mm. seuraavat mätämunat: Paula Koivuniemi, Anita Hirvonen, Lea Laven, Danny, Matti Esko jne.

        ..eri palstoilla.. mutta niin tunnistettavasti, että ei voi erehtyä. Jätä nyt jo toi politiikka helvetin kuuseen näitten pois menneiden osalta ja keskity omaan pikku elämääsi. Ehkä sen kuntoon laittamisessa on sulla nyt se suurin työsarka.

        Ja muista mitä sanoin tuolla aiemmin siitä nettiherjaamisesta. Take care...


      • muna vai kana

        Minusta oikealla tavalla ajatteleva, viisas ihminen ilman muuta on siihen puolueeseen päin kallellaan, joka myös on oikean asian puolella. Sen takia on outoa (mielestäni), että esim. julkisen radion ohjelmista joidenkin mielestä pitäisi olla saman verran vasempaa ja oikeaa laitaa edustavia mielipiteitä.

        Ja mikäkö on mielestäni se oikea puolue? No tietysti se, jota minä kannatan.

        En tiedä noiden kahden puoluejutuista, mutta kuvittelisin, että Juice oli sellaisen yläpuolella. Taiteilijana hän ilman muuta oli syvempiä vesiä taivaltava. Kirka oli nätimpi naamaltaan, viihdyttäjä, salonkikelpoisempi (ja -haluisempi).

        Juicen musiikki elää, vaikka itkeminen on alkanut laantua.


    • verrata

      Juicea ja Kirkaa, ei edes lehtikirjoittelun intensiteettia. Ei näistä voi puhua samana päivänä, painivat ihan eri sarjassa.
      Kirka on Kirka, Juice Juice. Toinen näistä on Mestari, toinen oppipoika, nyanssit on ihan erit.

      • tiilikainen

        Kummallakaan ei yhtään mitään merkitystä, muuta kuin läheisilleen.Kuvottavaa henkilö palvontaa.Ainoat, jotka ansaitsevat kunnioitusta ovat sodan kokeneet sukupolvet.Me muut tyhiä suun soittajia.


      • Kirka diggari

        Molemmat olivat mestareita. Kirka oli mestari areenalla. Juice oli myös mestari. Yhtä hyviä siis molemmat. Tosin, Kirkalla pitempi ura takana.


      • juuso
        Kirka diggari kirjoitti:

        Molemmat olivat mestareita. Kirka oli mestari areenalla. Juice oli myös mestari. Yhtä hyviä siis molemmat. Tosin, Kirkalla pitempi ura takana.

        kyllä arvostan huomattavasti enemmän henkilöä joka teki massoittain omia biisejä - myös muille kuin pelkkää muiden tekemien biisien laulajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe