Ei ruumiinavausta?

Nimetön

Kuoli kotona, nähtävästi julkkiksia käsitellään prioriteetillä 1. Tavallinen taapertaja joutuis odottaan ja jonottaan ruumiinavausta ja hautaus vasta kuukauden päästä! Kuka mokasi, lääkäri vai poliisi?

9

1970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyyym

      Juutalaisilla on vielä nopeampi aikataulu: aurinko saa nousta ja laskea vain kerran kuoleman jälkeen (korjatkaa jos olen väärässä).

      Ruumiinavaus voidaan tarvittaessa hoitaa päivystystapauksena. Näin usein tehdäänkin, mikäli vain tilanne muuten sallii.

      Ei Kirkan nopeassa hautaamisaikataulussa ole mitään hämärää. Ruumiinavaus (jos ollut tarpeen) on ehditty hoitaa hyvissä ajoin ennen hautajaisia.

      • asian sillä tavalla

        Että aina tehdään ruumiinavaus,jos ihminen kuolee muualla kuin sairaalassa,tai saattokodissa,yms.Varsinkin jos se tapahtuu yllättäen.Sitä en tiedä käsitelläänkö eri uskontokuntien jäsenet eri aikataulussa,mutta laki vaatii avauksen.Näin olen ymmärtänyt.


      • ammattilaiselta
        asian sillä tavalla kirjoitti:

        Että aina tehdään ruumiinavaus,jos ihminen kuolee muualla kuin sairaalassa,tai saattokodissa,yms.Varsinkin jos se tapahtuu yllättäen.Sitä en tiedä käsitelläänkö eri uskontokuntien jäsenet eri aikataulussa,mutta laki vaatii avauksen.Näin olen ymmärtänyt.

        Julkisuudessa ollet arvailut Kirkan mystisestä sairaudesta voi unohtaa. Kirka on täytynyt olla hoitosuhteessa lääkäriin ja taudin diagnostisoitu, jotta noin nopeasti on voitu toimia siis kuolinsyyn täytyy olla hänen sairaudestaan johtuva (esim. sepelvaltimotauti ->sydäninfarkti) Laki velvoittaa muutoin kuolinsyyn selvittämään, julkimoiltakin.

        Toisaalta saattaahan se hyvinkin olla että avaus on tehty ja laboratoriotulokset vamistuu kun valmistuu...Mikään säädös tai laki ei kiellä pikaista hautaamista, usein vain omaiset surun keskellä eivät kykene oin nopeaan toimintaa. Tällä kertaa ymmärrettävää haluta haudata rakas ihminen rauhassa npeasti ilman mediamylläkkää. Sureminen ei tarvi seiskapäivää-lehteä.

        Jaksamusta omaisille ja läheisille. Taiteilijalle Kiitos tuotannosta ja iloisista hetkistä.


      • laki määrää
        ammattilaiselta kirjoitti:

        Julkisuudessa ollet arvailut Kirkan mystisestä sairaudesta voi unohtaa. Kirka on täytynyt olla hoitosuhteessa lääkäriin ja taudin diagnostisoitu, jotta noin nopeasti on voitu toimia siis kuolinsyyn täytyy olla hänen sairaudestaan johtuva (esim. sepelvaltimotauti ->sydäninfarkti) Laki velvoittaa muutoin kuolinsyyn selvittämään, julkimoiltakin.

        Toisaalta saattaahan se hyvinkin olla että avaus on tehty ja laboratoriotulokset vamistuu kun valmistuu...Mikään säädös tai laki ei kiellä pikaista hautaamista, usein vain omaiset surun keskellä eivät kykene oin nopeaan toimintaa. Tällä kertaa ymmärrettävää haluta haudata rakas ihminen rauhassa npeasti ilman mediamylläkkää. Sureminen ei tarvi seiskapäivää-lehteä.

        Jaksamusta omaisille ja läheisille. Taiteilijalle Kiitos tuotannosta ja iloisista hetkistä.

        Minun isälleni tuli sairauskohtaus aivan yllättäen 85-vuotiaana omassa kodissaan. Tuli ambulanssia ja mediheliä ..... elvytettiin, mutta jouduttiin toteamaan kuolleeksi. Tuli poliisi paikalle, sanoi että laki velvoittaa näin toimimaan AINA kotona tapahtuneen kuoleman vuoksi. Myös ruumiinavaus on pakollinen ja valtio maksaa.

        Kaksi viikkoa jouduttiin odottamaan HAUTAUSLUPAA.
        (Rakas isäni oli luterilainen)


      • Kirkalle .
        laki määrää kirjoitti:

        Minun isälleni tuli sairauskohtaus aivan yllättäen 85-vuotiaana omassa kodissaan. Tuli ambulanssia ja mediheliä ..... elvytettiin, mutta jouduttiin toteamaan kuolleeksi. Tuli poliisi paikalle, sanoi että laki velvoittaa näin toimimaan AINA kotona tapahtuneen kuoleman vuoksi. Myös ruumiinavaus on pakollinen ja valtio maksaa.

        Kaksi viikkoa jouduttiin odottamaan HAUTAUSLUPAA.
        (Rakas isäni oli luterilainen)

        Kyllä Kirkalle tehtiin myös avaus ja sillä asia on selvä ei siitä tarvitse tehdä isoa numeroa.
        Kaikki on tehty laillisessa järjestyksessä.


      • isin tyttö
        laki määrää kirjoitti:

        Minun isälleni tuli sairauskohtaus aivan yllättäen 85-vuotiaana omassa kodissaan. Tuli ambulanssia ja mediheliä ..... elvytettiin, mutta jouduttiin toteamaan kuolleeksi. Tuli poliisi paikalle, sanoi että laki velvoittaa näin toimimaan AINA kotona tapahtuneen kuoleman vuoksi. Myös ruumiinavaus on pakollinen ja valtio maksaa.

        Kaksi viikkoa jouduttiin odottamaan HAUTAUSLUPAA.
        (Rakas isäni oli luterilainen)

        Isäni kuoli kotonansa. Hänelle ei tehty ruumiinavausta, koska ambulanssin saapuessa paikalle, mukana oli myös lääkäri. Ja hän oli myös kotiutunut sairaalahoidosta n. viikko ennen kuolemaansa. (kuitenkin yllätyksellinen poismeno)


      • anonyyyym
        isin tyttö kirjoitti:

        Isäni kuoli kotonansa. Hänelle ei tehty ruumiinavausta, koska ambulanssin saapuessa paikalle, mukana oli myös lääkäri. Ja hän oli myös kotiutunut sairaalahoidosta n. viikko ennen kuolemaansa. (kuitenkin yllätyksellinen poismeno)

        Osanottoni isäsi poismenon johdosta. Isäsi oli ollut sairaalahoidossa ennen kuolemaansa, joten kuolinsyy lienee selvitetty tuon hoidon aikana saatujen tietojen perusteella. Avausta ei tarvita, jos vainaja on ollut sairaalassa tai lääkärin hoidossa ennen kuolemaansa ja kuolinsyy saadaan selville potilaan asiapapereista.

        Jos näin ei ole ollut, niin oikeuslääketieteellinen tutkimus tarvitaan. Mieleeni muistuu takavuosilta muuan tunnettu julkkis (valtakunnansovittelija), joka itse tilasi kotiinsa ambulanssin viemään sairaalaan. Hän kuoli matkalla. Koska hän ei ollut ollut minkään lääkärin tai sairaalan potilaana ennen kuolemaansa, ambulanssi vei hänen sairaalan asemesta oikeuslääketieteen laitokselle.


      • maijamummeli
        isin tyttö kirjoitti:

        Isäni kuoli kotonansa. Hänelle ei tehty ruumiinavausta, koska ambulanssin saapuessa paikalle, mukana oli myös lääkäri. Ja hän oli myös kotiutunut sairaalahoidosta n. viikko ennen kuolemaansa. (kuitenkin yllätyksellinen poismeno)

        Jos kuolee kotona, niinkuin isäsi, joka oli juuri ollut lääkärin hoidossa, oli kuolinsyy jo selvä.Nähtävästi pienellä paikkakunnalla? Haudata ei saa, eikä hautauslupaa tule, ennenkuin kuolinsyy on selvitetty. Kirkan kohdalla on varmaankin tehty se oikeuslääketieteellinen, jossa on poliisikin mukana.Ja kuolinsyy on jo selvä. Omaisien oma asia on, kertovatko he sitä, vai eivät. Kunnioittakaamme heidän tahtoaan. Suru on suunnaton ja äkillinen Kirkalla itsellään on hyvä olla. Että turha jauhaa tyhjää. Kaikki on hoidettu hienosti ja annetaan hänen levätä rauhassa. Voimia vaan vaimolle ja kaikille omaisille.


      • muistan
        anonyyyym kirjoitti:

        Osanottoni isäsi poismenon johdosta. Isäsi oli ollut sairaalahoidossa ennen kuolemaansa, joten kuolinsyy lienee selvitetty tuon hoidon aikana saatujen tietojen perusteella. Avausta ei tarvita, jos vainaja on ollut sairaalassa tai lääkärin hoidossa ennen kuolemaansa ja kuolinsyy saadaan selville potilaan asiapapereista.

        Jos näin ei ole ollut, niin oikeuslääketieteellinen tutkimus tarvitaan. Mieleeni muistuu takavuosilta muuan tunnettu julkkis (valtakunnansovittelija), joka itse tilasi kotiinsa ambulanssin viemään sairaalaan. Hän kuoli matkalla. Koska hän ei ollut ollut minkään lääkärin tai sairaalan potilaana ennen kuolemaansa, ambulanssi vei hänen sairaalan asemesta oikeuslääketieteen laitokselle.

        Jorma Reinin, joka lähetti kuuluisan "kikkelikortin" Marianne Laxenille lomaltaan Espanjasta. Siihen asti olin pitänyt Reiniä fiksuna miehenä, mutta tuon kortin lähettäminen romahdutti hänen arvostuksensa nollaan.

        Reini rettelöi humalassa usein kotonaan häiriten vaimoaan ja lapsiaan. Ja muistaakseni hän lähti viimeiselle matkalleen naisystävänsä luota, jonne hän ehti tilata sairasauton.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe