Hyviä kauhukirjailijoita/kirjoja?

...

Kertokaapas Koontzin ja Kingin lisäksi muita hyviä kauhukirjailijoita?

18

2623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      Clive Barker, Robert McCammon, Harlan Ellison, Robert Bloch, Joe R.Lansdale

    • Iisakki Vähäpukeinen

      Melko kauheeta on lukea modernia lyriikkaa tai Kalle Päätaloa.

    • kunniaan

      Jos pidät kauhusta, niin tutustu H.P.Lovecraftiin ja Edgar Allan Poehen.

      • kauhein

        kirja: Tarja Halonen-yksi meistä


    • humanisti :-)

      Oscar Wilde, Dorian Grayn muotokuva
      Bram Stoker, Dracula
      Mary Shelley, Frankenstein

    • neiti halla

      Edellämainittujen lisäksi kannattaa tutustua noin miljoonaan novellikokoelmaan (Kauhujen kirjat, Outoja tarinoita, Weird Tales, Paha vieras, ja niin edelleen...) Ylipäätään kaikki Jalavan kustantama on yleensä ihan kohtalaista luettavaa, osa on roskaa, mutta viihdyttävää sellaista.

    • animagus

      Meyer, Stephenie: Houkutus
      Kostova, Elizabeth: Historiantutkija
      Leroux, Gaston: Oopperan kummitus
      Stoker, Bram: Dracula
      Stevenson, R. L.: Tohtori Jekyll ja mr. Hyde
      Polidori, John: Vampyyri
      Bloch, Robert: Psyko

      Dorian Gray ja Frankenstein mainittiinkin vissiin jo aiemmissa viesteissä.

    • suvi..

      ..että hyviä kauhukirjailijoita jostain vielä löytää. Itse myös King- fanina pidin kovasti tietysti

    • Uskoisin, että pidät Dan Simmonsin romaanista Kesäyön kauhu.

      • kassad

        Myös Dan Simmonsin "Yön lapset" oli ihan luettava (erilainen vampyyri -tarina).


      • kassad kirjoitti:

        Myös Dan Simmonsin "Yön lapset" oli ihan luettava (erilainen vampyyri -tarina).

        Sehän oli Kesäyön kauhun itsenäinen jatko-osa. Mielestäni se ei kuitenkaan toiminut ihan niin hyvin kuin Kesäyön kauhu. Tarkoitukseni olisi lukea kumpikin kirja uudelleen lähitulevaisuudessa.


      • Ruiskauttaja
        kassad kirjoitti:

        Myös Dan Simmonsin "Yön lapset" oli ihan luettava (erilainen vampyyri -tarina).

        Luepa Dan Simmonsin Kalin laulu


    • LoLoX

      Robert Bloch on ainakin hyvä kauhukirjailija. Juuri luin Psycho 2:sen ja olin aivan hyvä.

    • Goosebumps-fani

      R.L. Stinen kirjoittamat Goosebumpsit on hyviä

    • Jippii!

      Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia ja Bobby Conroy palaa kuolleista.

      • mä1234

        en voi suositella lovecraftia kellekkään joka pitää kingistä, pyörii hitaasti ja saman teeman ympärillä, muinaisia kalaihmisiä ja kerronta on niin vanhanaikaista että huhhuh. koonzin kirjat ovat iha ok, mutta toisin kuin kingin kirjoissa pahan takana on usein ihminen, kingissä on vähän lennokkaampaa... pitääpä kokeilla tuota peteriä seuraavaksi kun kaikki koonzit ja kingit on tullut luettua. jos pidätte psygo-meiningistä niin voi ehdottomasti suositella marko hautala, käärinliinat ja itsevalaisevat.


      • verevävainaja
        mä1234 kirjoitti:

        en voi suositella lovecraftia kellekkään joka pitää kingistä, pyörii hitaasti ja saman teeman ympärillä, muinaisia kalaihmisiä ja kerronta on niin vanhanaikaista että huhhuh. koonzin kirjat ovat iha ok, mutta toisin kuin kingin kirjoissa pahan takana on usein ihminen, kingissä on vähän lennokkaampaa... pitääpä kokeilla tuota peteriä seuraavaksi kun kaikki koonzit ja kingit on tullut luettua. jos pidätte psygo-meiningistä niin voi ehdottomasti suositella marko hautala, käärinliinat ja itsevalaisevat.

        Minä taas suosittelen lämpimästi Lovecraftia kaikille kauhusta kiinnostuneille. Ja hänen lisäkseen myös muihin ns Weird Tales-kirjoittajiin kannattaa tutustua, 1900-luvun alkupuoli oli kauhunovellin kulta-aikaa!

        Uudemmista Clive Barker tulee mieleen, Richard Mathesonin Helvetin Talo kannattaa lukea, Graham Mastertonia on kehuttu paljon mutta ei ilmeisesti suomennettu lain.
        W.P. Blattyn Manaaja on klassikko, ja eräs vallan mukiinmenevä tuttavuus oli Jeff Long, jonka Helvetin Piirit on tullut luettua, oli muistaakseni aika puoleensavetävää tavaraa ja vieläpä niinkin tuore kuin 1999.


      • Johnny Rocker
        mä1234 kirjoitti:

        en voi suositella lovecraftia kellekkään joka pitää kingistä, pyörii hitaasti ja saman teeman ympärillä, muinaisia kalaihmisiä ja kerronta on niin vanhanaikaista että huhhuh. koonzin kirjat ovat iha ok, mutta toisin kuin kingin kirjoissa pahan takana on usein ihminen, kingissä on vähän lennokkaampaa... pitääpä kokeilla tuota peteriä seuraavaksi kun kaikki koonzit ja kingit on tullut luettua. jos pidätte psygo-meiningistä niin voi ehdottomasti suositella marko hautala, käärinliinat ja itsevalaisevat.

        King on demokraatti ja Koonz on republikaani. Eli Kingin kerronta on yhteiskunnallisella tasolla enemmän rock, Koonzia voisi pitää enemmän sikaniskakantrina. Koonzin kirjat vanhoillisempia asenteeltaan. Kingin kirjoista paistaa kuuskytluvun hippi- ja rock- asenne.
        Itse diggaan enemmän Kingistä! Stephen on parhaimmillaan loistava kertoja. Joissakin uudemmissa teoksissa ollut tylsiä kohtia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe