upea Apassionata

katsomassa käynyt

Tänään kävin katsomassa, aivan käsittämättömän hieno show! Wuuh! Silmät pyöreinä ja mykkänä ihastuksesta katselin upeita hevosia ja hevosten ja ohjaajiensa täydellistä yhteistyötä. Erittäin kaunista katsottavaa! Ja vaikka korkean kouluratsastuksen numerot olivatkin komeaa katsottavaa ja huolellisesti toteutettuja, niin kyllä silti ne vapaana kirmailevat valkeat hevoset suurimman vaikutuksen tekivät.=)

12

2733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella oli,kaunista katsottavaa ihmisen ja hevosen saumaton yhteistyö:)

    • Pettynyt

      Minäkin kävin katsomassa ja matkustin sen vuoksi 7 tuntia. Lipun hinnaksi 20 euroa olisi ollut kohdallaan, mutta 50 on ryöstäntää. No tiedänpähän ensi kerralla.

      Esitys oli sisällöltään köyhä ja tasoltaan keskinkertainen. Kahteen tuntiin mahtui toki muutama hyväkin esitys, mutta ne eivät kyenneet nostamaan yleistasoa.

      Hevoset olivat hienoja, osa jopa hyvin opetettuja, mutta mitä mitä iloa siitä on, jos esiintyvillä ihmisillä ei ole kykyä parempaan. Taidokkaimmat esitykset olivat eräät kouluratsastusnumerot sekä "berberit", joissa yhdistyivät hevosen, ratsastajan että yhteinen taito.

      Aivan tavallisessa texasilaisessa tusinarodeossakin osataan 'hiekkaa pöllyttävä' lännenratsastus paremmin kuin mitä nämä "maailmankuulut mestarit" kykenivät saamaan aikaan: pari kolmen askeleen kiihdytystä.

      Esityksen juontaja oli suurin surkimus. Jatkuvaa liioittelua ja yliampuvaa spiikkausta, jolla hän teki itsestään naurunalaisen, kun esitysten todellinen taso hetkeä myöhemmin paljastui. Todellinen pohjanoteeraus häneltä oli aplodien lypsäminen yleisöltä esityksen lopussa, joita hän sitten itse valokuvasi omalla pokkarillaan kulissin parvekkeelta. Jos esitys ei itse irroita yleisöstä spontaanisti raikuvia aplodeja, niin ei esitys sitten niitä ansaitsekaan.

      Mutta jokainen nautti esityksestä omalla tavallaan, eikä tämän kommentin tarkoitus ollut masentaa niitä, joiden mielestä hevoset olivat ihania ja upeita. Hevosethan olivat shown paras anti.

      • ponyride

        mä kävin katsomas ja oon ollu jokavuos kattomas eli kolmaskerta oli ja oli taas niin hieno..Mutta mutta

        Ei voi taas kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua, ajattelemattomuutta ja röyhkeyttä! Tänäkin vuonna muutama kymmenen ihmistä kuvitteli oikeudekseen tuhansien muiden elämyksen tärvelemisen.

        Näytöksen alussa salamalla kuvaaminen kiellettiin ja järjestyksenvalvojat kävivät sanomassa erikseen salamaa käyttäville asiasta. Silti monen esityksen pilasi kymmenet välkkyvät valot pitkin areenaa. Eniten asia ärsytti neonvärein koristelluiden friisiläisten aikana kun areenan oli tarkoitus olla pilkkopimeänä. Tunnelma meni täysin pilalle kun joka toinen sekuntti jonkun pikkupokkarin salamavalo valaisi kenttää.

        Koettakaa nyt ymmärtää, että vaikka isi maksaisi teille ne viidenkympin liput niin jotkut maksavat ne ahkeralla säästämisellä, selkänahasta repimällä ja makaronia syömällä. Salamanne ansiosta saitte myös luultavimmin huonompia kuvia kuin olisitte saaneet ilman, sillä normaalisalaman kantomatka on noin kolme metriä. Toivottavasti edessä istuvilla katsojilla oli kuvauksellisia takaraivoja.

        Lisäksi salamavalojen välkyttäminen on epäkunnioittavaa esityksen laatijoita kohtaan, jotka ovat huolella suunnitelleet valoshow't, opettaneet hevoset kulkemaan pimeällä areenalla ja hankkineet niille puvustuksen joka hohtaa pimeässä. Jos ne välkkyvät valot kuuluisivat esitykseen, valoista vastanneet olisivat niitä varmasti sinne lisänneet itse.

        Toivottavasti isi ostaa teille seuraavan vuoden Apassionatan aikoihin kahden viikon elämysmatkan Timbuktuun ettekä pääse pilaamaan näytöstä.Ois varmaan viel parempi jos teiltä katkaistais kädet ettekä vois käyttää kameraa.


      • ponyride kirjoitti:

        mä kävin katsomas ja oon ollu jokavuos kattomas eli kolmaskerta oli ja oli taas niin hieno..Mutta mutta

        Ei voi taas kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua, ajattelemattomuutta ja röyhkeyttä! Tänäkin vuonna muutama kymmenen ihmistä kuvitteli oikeudekseen tuhansien muiden elämyksen tärvelemisen.

        Näytöksen alussa salamalla kuvaaminen kiellettiin ja järjestyksenvalvojat kävivät sanomassa erikseen salamaa käyttäville asiasta. Silti monen esityksen pilasi kymmenet välkkyvät valot pitkin areenaa. Eniten asia ärsytti neonvärein koristelluiden friisiläisten aikana kun areenan oli tarkoitus olla pilkkopimeänä. Tunnelma meni täysin pilalle kun joka toinen sekuntti jonkun pikkupokkarin salamavalo valaisi kenttää.

        Koettakaa nyt ymmärtää, että vaikka isi maksaisi teille ne viidenkympin liput niin jotkut maksavat ne ahkeralla säästämisellä, selkänahasta repimällä ja makaronia syömällä. Salamanne ansiosta saitte myös luultavimmin huonompia kuvia kuin olisitte saaneet ilman, sillä normaalisalaman kantomatka on noin kolme metriä. Toivottavasti edessä istuvilla katsojilla oli kuvauksellisia takaraivoja.

        Lisäksi salamavalojen välkyttäminen on epäkunnioittavaa esityksen laatijoita kohtaan, jotka ovat huolella suunnitelleet valoshow't, opettaneet hevoset kulkemaan pimeällä areenalla ja hankkineet niille puvustuksen joka hohtaa pimeässä. Jos ne välkkyvät valot kuuluisivat esitykseen, valoista vastanneet olisivat niitä varmasti sinne lisänneet itse.

        Toivottavasti isi ostaa teille seuraavan vuoden Apassionatan aikoihin kahden viikon elämysmatkan Timbuktuun ettekä pääse pilaamaan näytöstä.Ois varmaan viel parempi jos teiltä katkaistais kädet ettekä vois käyttää kameraa.

        Itse ihmettelin myös tätä katsojien röyhkeyttä.
        Esiintyjät tulevat kaukaa, tekeväät suuren työn kouluttaessaan hevosiaan.
        Kaikki mitä pyydetään on se että ei salamavalojen kanssa kuvattaisi, niin ihmiset eivät sen vertaa kunnioita pyyntöä, että olisivat kuvaamatta salamavalojen kanssa.
        Itse omistan hevosen joka pelkää kuollakseen salamavalon välkähdystä, siis voin helposti kuvitella millaisen episodin se parhailaan aiheuttaa yhdistettynä elävän tulen kanssa taiteiluun.
        Onneksi ainakin meidän rivin järjetyksen valvoja keräsi sitä mukaan kameroita ihmisiltä pois kun näki että käyttävät salamavaloja.
        Toivottavasti ihmiset jatkossa hieman enemmin osaisivat ajatella shown päätähtiä eli hevosia, ja turvallisuutta.


      • ..koulutettu hevonen on aina vain hevonen, eikä kaikki aina suju ensi yrittämällä putkeen.
        Se täytyy muistaa hevosen kanssa tekipä niiden kanssa sitten mitä tahansa.
        Kaikki asiat kuitenkin lopulta sujuivat ja näytös oli mielestäni upea.
        Kun tekee tarpeeksi töitä ongelmahevosten kanssa, niin sitä ymmärtää kuinka hienoa ja saumatonta tuollainen yhteistyö todella on, oppii jopa arvostamaan ja katsomaan yhteistyötä enemmin kuin hevosen liikkeitä tms...:)
        Aivan upea show, ihan oli kaikki karvat pystyssä ja tippa linssissä kauniiden hevosten ja taitavien ratsastajien esitellessä taitojaan ja upea äänisen Arndis Hallan laulaessa taustalla. Ensi vuonna on pakko mennä uudelleen.


      • kyllä
        ponyride kirjoitti:

        mä kävin katsomas ja oon ollu jokavuos kattomas eli kolmaskerta oli ja oli taas niin hieno..Mutta mutta

        Ei voi taas kuin ihmetellä ihmisten järjenjuoksua, ajattelemattomuutta ja röyhkeyttä! Tänäkin vuonna muutama kymmenen ihmistä kuvitteli oikeudekseen tuhansien muiden elämyksen tärvelemisen.

        Näytöksen alussa salamalla kuvaaminen kiellettiin ja järjestyksenvalvojat kävivät sanomassa erikseen salamaa käyttäville asiasta. Silti monen esityksen pilasi kymmenet välkkyvät valot pitkin areenaa. Eniten asia ärsytti neonvärein koristelluiden friisiläisten aikana kun areenan oli tarkoitus olla pilkkopimeänä. Tunnelma meni täysin pilalle kun joka toinen sekuntti jonkun pikkupokkarin salamavalo valaisi kenttää.

        Koettakaa nyt ymmärtää, että vaikka isi maksaisi teille ne viidenkympin liput niin jotkut maksavat ne ahkeralla säästämisellä, selkänahasta repimällä ja makaronia syömällä. Salamanne ansiosta saitte myös luultavimmin huonompia kuvia kuin olisitte saaneet ilman, sillä normaalisalaman kantomatka on noin kolme metriä. Toivottavasti edessä istuvilla katsojilla oli kuvauksellisia takaraivoja.

        Lisäksi salamavalojen välkyttäminen on epäkunnioittavaa esityksen laatijoita kohtaan, jotka ovat huolella suunnitelleet valoshow't, opettaneet hevoset kulkemaan pimeällä areenalla ja hankkineet niille puvustuksen joka hohtaa pimeässä. Jos ne välkkyvät valot kuuluisivat esitykseen, valoista vastanneet olisivat niitä varmasti sinne lisänneet itse.

        Toivottavasti isi ostaa teille seuraavan vuoden Apassionatan aikoihin kahden viikon elämysmatkan Timbuktuun ettekä pääse pilaamaan näytöstä.Ois varmaan viel parempi jos teiltä katkaistais kädet ettekä vois käyttää kameraa.

        totta...! Muakin rupesi aiva suunnattomasti vituttaan moinen käytös, että hevosista vissiin tollaisessa tilaisuudessä käyvien luulisi kaikkien välittävän tai ainaki väittävän niin, ja silti ei voida yhtä asiaa hevosien hyvinvoinnin kannalta toteuttaa! Kuulolaite ja selkäsauna tuollaisille......


      • järjestäjien
        kyllä kirjoitti:

        totta...! Muakin rupesi aiva suunnattomasti vituttaan moinen käytös, että hevosista vissiin tollaisessa tilaisuudessä käyvien luulisi kaikkien välittävän tai ainaki väittävän niin, ja silti ei voida yhtä asiaa hevosien hyvinvoinnin kannalta toteuttaa! Kuulolaite ja selkäsauna tuollaisille......

        ensikerralla kieltää kuvaaminen kokonaan edes kameroilla!! harmi sinänsä, mutta jos ei järkeä riitä katsojilla sen vertaa että kunnioittaisi yhtä ja ainoaa toivetta, niin olkoot sitten ilman valokuvamuistoja...!!


    • ``mmari

      Itsekkin olin katsomassa ratsastuskoulusta kerätyllä porukalla apassionatan, hieno show oli mutta useissa esityksissä jankattiin koko ajan samaa ja rupesi menemään välillä jo hieman tylsäksi.

      • Apass

        Show oli hieno, kolme tuntia kannatti taas sen nähdäkseen matkustaa. M'UTTA laukkujen melkein aggressiivinen tarkastus portilla oli erikoista. Nythän ei ollut kyseessä jääkiekko-ottelu, vaan täysin erilainen tapahtuma, joten sen olisi mielestäni voinut jättää väliin. Vesipulloni lensi kaaressa roskikseen.. Olin kuulemma potentiaalinen esityksen häiriköijä..


      • narujalka
        Apass kirjoitti:

        Show oli hieno, kolme tuntia kannatti taas sen nähdäkseen matkustaa. M'UTTA laukkujen melkein aggressiivinen tarkastus portilla oli erikoista. Nythän ei ollut kyseessä jääkiekko-ottelu, vaan täysin erilainen tapahtuma, joten sen olisi mielestäni voinut jättää väliin. Vesipulloni lensi kaaressa roskikseen.. Olin kuulemma potentiaalinen esityksen häiriköijä..

        Toissavuonna valokuvaaminen kiellettiin ja olen muistavinani että katsomossa taisi kierrellä "valvojia" tämän vahvistamiseksi, tai ainakin siitä toistamiseen huomautettiin -salamalla kuvaamisesta, (ei mitään tehoa erääseen ikäryhmään). Vaan nyt olikin kaikenlainen "kannustava käyttäytyminen" / elämöinti erikoisesti sallittua, "sillä ovathan esiintyjät ammattilaisia ja hevoset oikein vaativat jaloilla jytistämistä yms". Aika mielenkiintoinen käänne niinollen. Ei siinä mitään, täällähän on totuttu jossain määrin jopa popkonserteissa istumaan kuin kirkossa hiljaa huojuen mikä ei ehkä nykymaailmassa niinkään toimi ja ei tarvitsekaan. Siihenkin kiinnitin huomiota että musiikki ei tuntunut sentään soivan niin lujalla kuin vaikka jokavuotisessa koiranäyttelyssä (Vuoden Voittaja, messukeskus). Tv-mainoksesta jotenkin tuli kuva että myös islanninhevosia olisi mukana, vaan eipä ollut. Hiukan oli liikaa toistoa, aina vaan samaa kouluvääntöä hi-taal-la tempolla. Mutta eipä täältä Suomenmaasta vielä tuollaista "talenttia" tunnu löytyvän, joten sinänsä mainiota että viitsivät tännekin koukata että on muutakin nähtävää kuin satunnaiset tallien omat pikkujoulukatrilli-näytökset.


      • coffeepause2
        narujalka kirjoitti:

        Toissavuonna valokuvaaminen kiellettiin ja olen muistavinani että katsomossa taisi kierrellä "valvojia" tämän vahvistamiseksi, tai ainakin siitä toistamiseen huomautettiin -salamalla kuvaamisesta, (ei mitään tehoa erääseen ikäryhmään). Vaan nyt olikin kaikenlainen "kannustava käyttäytyminen" / elämöinti erikoisesti sallittua, "sillä ovathan esiintyjät ammattilaisia ja hevoset oikein vaativat jaloilla jytistämistä yms". Aika mielenkiintoinen käänne niinollen. Ei siinä mitään, täällähän on totuttu jossain määrin jopa popkonserteissa istumaan kuin kirkossa hiljaa huojuen mikä ei ehkä nykymaailmassa niinkään toimi ja ei tarvitsekaan. Siihenkin kiinnitin huomiota että musiikki ei tuntunut sentään soivan niin lujalla kuin vaikka jokavuotisessa koiranäyttelyssä (Vuoden Voittaja, messukeskus). Tv-mainoksesta jotenkin tuli kuva että myös islanninhevosia olisi mukana, vaan eipä ollut. Hiukan oli liikaa toistoa, aina vaan samaa kouluvääntöä hi-taal-la tempolla. Mutta eipä täältä Suomenmaasta vielä tuollaista "talenttia" tunnu löytyvän, joten sinänsä mainiota että viitsivät tännekin koukata että on muutakin nähtävää kuin satunnaiset tallien omat pikkujoulukatrilli-näytökset.

        http://coffeepause.weebly.com/3/post/2014/02/unohtumatonelmys.html


    • Jazzette

      Niinpä, aivan mahtava show! 😍Ihmiset vaan oli tosi töykeitä ja käytti salamaa vaikka mun vuokrahevonen(joka esiintyi) pelkää kuollakseen salamavaloja ja sen takia meni vähä kehnosti☹️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe